امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

ازدواج به سبك هندی

#1
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.


ازدواج به سبك هندی 1
وقتی می خواهیم از عروسی هندی ها حرف بزنیم اولین تصویری كه به ذهن می رسد این است كه دست های عروس حنابسته تا بالا، از سر و صورتش طلاهای زرد آویزان است و لباسی به غیر از سفید بر تن دارد. چرا كه لباس سفید در آیین این كشور برای عزاداری استفاده می شود.
ازدواج به سبك هندی 1
ازدواج به سبك هندی 1
وقتی می خواهیم از عروسی هندی ها حرف بزنیم اولین تصویری كه به ذهن می رسد این است كه دست های عروس حنابسته تا بالا، از سر و صورت اش طلاهای زرد آویزان است و لباسی به غیر از سفید بر تن دارد. چرا كه لباس سفید در آیین این كشور برای عزاداری استفاده می شود.
عروسی در هند برخلاف كشورخودمان بیشتر برای خانواده دختر هزینه دارد و این خانواده عروس است كه خرج عروسی، شیربها و مهریه را می پردازد. مراسم عروسی در این كشور بسیار پر تجمل برگزار می شود از همین روست كه خانواده های فقیر هندی فرزندان دختر خود را سقط می كنند. شاید فكر آینده خود را می كنند.
روزنامه " تایمز آوایندیا " چندی پیش نوشت، برای برگزاری یک مراسم ازدواج در هند بیش از یک میلیارد روپیه (۲۳ میلیارد تومان) هزینه شد.
پدر عروس به داماد یک فروند هلی کوپتر به ارزش۳۳۰ میلیون روپیه هدیه کرد. و پدر داماد گفت: به آرایشگر پسرم ۲۵۰ هزار روپیه ( حدود ۵ میلیون و۷۵۰ هزار تومان) هدیه داده ام.عروس و داماد ، دختر و پسر دو سیاستمدار محلی متعلق به جامعه گوجارهستند که در منطقه همجوار پایتخت زندگی می کنند و معمولا اهالی این طبقه در ازدواج های خود هزینه های زیادی صرف می کنند و اهدای خودرو ، طلا و جواهرات و حتی اعطای شغل بین آنان رایج است.
گفته می شود به علت اینگونه اقدامات، افرادی از این طبقه که ثروتمند نیستند، برای برگزاری مراسم در شان خود، وام های کلان می گیرند تا هدیه های ارزشمندی به داماد بدهند.
البته مراسم های كم هزینه هم برپا می شود و با توجه به طبقه اجتماعی هزینه ها و بودجه ها متفاوت است.
ازدواج به سبك هندی 1
پیشنهاد ازدواج در هندوها اصولاً از جانب خانواده دختر مطرح می‏شود و پدر و مادر دختر، پس از انتخاب داماد به منزل او رفته و پیشنهاد را مطرح می‏کنند. در این میان دختر و پسر هیچ نقشی در رد یا قبول ازدواج نداشته و حتی بعضاَ همدیگر را تا قبل از مراسم ازدواج نیز نمی‏بینند. بعد از حضور خانواده دختر در منزل پسر، پدر و مادر داماد به منزلعروس می‏روند و در این رابطه مراسم مختلفی وجود دارد.
در جنوب هند خانواده داماد پس از قبول عروس همراه با یک دست لباس به منزل دختر رفته و نظر نهایی خود را اعلام می‏کنند.
در شرق هند یعنی ایالت پنجاب، خانواده داماد با یک قطعه جواهر (گردنبند یا انگشتر) همراه با لباس و با یک نوع ظرف نقره به منزل عروس می‏روند که به این رسم «سگاتی» نیز گفته می‏شود. 
در هر حال حضور خانواده پسر در محل خانواده دختر در حقیقت قبول دختر به عنوان عروس است.
مراسم مذهبی ازدواج عبارت است از مراسم نامزدی، تعیین یک روز خوش یمن با تعیین ساعت و دقیقه برگزاری جشن عروسی که به آن مراسم استقبال از داماد توسط خانواده عروس گفته می‏شود، تقدیم حلقه گل متقابل توسط عروس و داماد، تحویل عروس به داماد، قرار دادن دست عروس در دست داماد و چرخیدن هر دو با یکدیگر هفت مرتبه به دور آتش مقدس که برای همین منظور در محل برگزاری جشن عروسی بر پا شده است.
همراه با چرخش عروس و داماد به دور آتش، روحانی هندو که در محل حاضر است، شروع به خواندن اوراد و سرودهای مذهبی از «ودا»، «گریاسوتورا» و «سازیتیس» می‏کند و در همین هنگام از روغن مخصوص که در دست دارد، به داخل آتش می‏ریزد.
اما طبقات پایین هندو مجاز نیستند که در هنگام ازدواج از اوراد و «ودا» استفاده کنند. به همین دلیل آنها از اوراد «مانترا» که در متون «یورانا» موجود است، استفاده می‏کنند.
ازدواج به سبك هندی 1این مراسم بین 3 تا 6 ساعت طول می‏کشد و عروس و داماد باید تا 12 ساعت غذا نخورند. مراسم عروسی عموماً در محل‌های عمومی با برپایی سالنی که از پارچه و چوب به شکل چادرهای زیبای سرپوشیده‏ای تزیین شده است، برگزار می‏شود.
«ساتی» واژه‏ای سانسکریت به معنای «همراه» و «رفیق» است. بر اساس این رسم اگر شوهر زن جوانی بمیرد، زن جوان بایستی خود را زنده زنده در آتش بیاندازد که جنازه شوهرش در آن، در حال سوختن است. این رسم که ریشه در عقیده هندویی دارد، معتقد است که زن با قربانی کردن خود در هنگام سوختن جنازه شوهرش باعث می‏شود که شوهرش را از آتش جهنم نجات بدهد. با گذشت زمان این رسم نه تنها فراگیر، بلکه به صورت کمال مطلوب خانم‌ها درآمده است. با درگذشت شوهر، بیوه وی خود را در آتش وی می‏سوزاند و یا اگر او را دفن می‏کردند، بیوه وی نیز زنده زنده همراه وی مدفون می‏شد.
یکی از اصلاح‏طلبان مشهور هندی به نام «راجام موهان‏روی» در اوایل قرن نوزده میلادی مبارزه خود را علیه رسم ساتی آغاز نمود. در نتیجه تلاش‌های وی حاکم انگلیسی وقت هندوستان به نام «لرد ویلیام‏بنیک» قانون ممنوعیت ساتی را در سال 1271شمسی تصویب کرد. بر اساس این قانون سوزاندن بیوه شوهر متوفی و یا زنده مدفون کردن وی جرم تلقی می‏شود و قابل تعقیب است.
البته در گوشه گوشه این كشور آداب و رسوم متفاوتی وجود دارد. آدابی كه گاهی از نظر ما عجیب و گاهی بی رحمانه می آید.
در نوع دیگری از ازدواج در صورت مرگ زن، شوهر با خواهرزن خود ازدواج می‏کند. این ازدواج در بخش‌هایی از ایالت «هاریانا» رواج دارد.
ازدواج به سبك هندی 1
در هر حال در هند عاشق شدن زیاد معنی ندارد و دختر و پسر باید تنها عاشق كسانی شوند كه بدانند هم طبقه خود هستند و خانواده ها موافق آن خواهند بود.
..

 [ ᴇvɪʟ ]
사람들의 수용을 위해 사는 경우, 거절로 죽을거야 

..
پاسخ
آگهی
#2
خخخخخخخخخخخخخخخخیییییییییییییییییییییییییییییییییییللللللللللللللللللللللللللللللللللییییییییییییییییییییییییییییییییییی
SmileSmileSmileSmileSmileBig GrinBig GrinSleepyDodgyWink

  Smile
پاسخ
 سپاس شده توسط L²evi


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان