امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

مسي جاودانه شد!

#1
یکشنبه, 02 آذر 1393 ساعت 10:29
مسي با زدن سه گل در ديدار شب گذشته مقابل سويا، به بهترين گلزن تاريخ لاليگا تبديل شد.
نوکمپ، 22 نوامبر 2014. هفته دوازدهم لالیگا. بارسا سه یک از میهمان خود سویا پیش است. دقیقه 71 مسابقه... کاپیتان ژاوی توپ را به مسی می رساند. حرکت او به قلب خط دفاعی حریف، آنها را به هم می ریزد. لئو به سمت چپ خود پاس می دهد. نیمار با پاسی عرضی توپ را زمینی به دهانه دروازه سویا می فرستد. بیشتر از آنکه سوارز برای زدن اولین گلش با لباس بارسا انگیزه داشته باشد این مسی است که با تکلی بلند به همراه توپ وارد دروازه می شود تا سرانجام اعجوبه آرژانتینی بارسا در دویست و هشتاد و نهمین بازی اش برای این تیم، رکورد 59 ساله لیگا بشکند و بالاتر از مهاجم افسانه ای بیلبائو، برترین گلزن تاریخ بازی های باشگاهی اسپانیا لقب گیرد.

این گل اعجوبه یکی بیشتر از 251 گلی است که تلمو زارا در 278 بازی برای بیلبائو به ثمر رسانده بود. در این لحظه به یاد ماندنی که معلوم نیست چند دهه دیگر مانندش خلق خواهد شد هم تیمی های او در بارسا آقای گل تاریخ لالیگا را روی دست بلند کردند تا اینگونه جشن مختصری در لحظه برای این نابغه 27 ساله بگیرند. با وجود عددی که سن رکوردار جدید گلزنی در لیگا نشان می دهد پس باید همچنان تعداد گل های شماره 10 را بشماریم و هروقت خودش خسته شد و از گلزنی دست کشید، بنشینیم و مرور کنیم اتفاقات بزرگ و تاریخی را که آنقدر پشت سرهم و زیاد رقم زده که شاید به اندازه کافی فرصت لذت بردن برایمان نبوده.

رکورد شکنی لئو البته یک اتفاق ساده و معمول نیست. مسی اولین بار در فصل 05-2004 و در بازی بارسا مقابل آلباسته موفق شد برای آبی اناری ها گلزنی کند و این یعنی ده فصل استمرار حضور و درخشش در ترکیب تیمی پرستاره به بزرگی بارسا. شاید آن موقع با وجود آنکه مسی 17 سال و 10 ماه و 7 روز بیشتر نداشت تصور فرا رسیدن روزی که تعداد گل های لئو از 251 گل زارا فراتر رود غیر ممکن به نظر می رسید اما فوق ستاره ای چون او زاده شده برای خلق چنین لحظاتی. وقایعی که بی شک از پس هیچ فوتبالیست دیگری بر نمی آمد و به راستی که او برگزیده شده تا همه رکوردهای گلزنی را به نام خود ثبت کند. رکورد دار گلزنی در یک سال میلادی، در یک تیم 115 ساله، در یک لیگ بزرگ و از همه مهمتر، در بزرگترین بازی باشگاهی دنیا، در الکلاسیکو.

مسي جاودانه شد! 1

نه تنها 78,283 نفر حاضر در نوکمپ و حتی گومز (داور دیدار) بلکه همه آنها که 22 نوامبر 2014 در قید حیات بوده اند تا ابد در ذهن تاریخ خواهند ماند! چرا که نه... ممکن است تا 50 سال دیگر، 70 سال دیگر و یا حتی 100 سال دیگر از عصری سخن بگویند و داستان نقل کنند و بنویسند که ما در آن زیسته ایم! و همه اینها مرهون هنرنمایی و تاریخ سازی اعجوبه ای به نام مسی است؛ شازده کوچولوی قصه های واقعی.
پیشروHeart
مسي جاودانه شد! 1
پاسخ
 سپاس شده توسط مهردخت ، Hadis Messi ، PįŋK ĞįŘł
آگهی
#2
خیلی بازیکن خوبیه
پاسخ
 سپاس شده توسط یاشی خطر


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان