امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

نکات ریز و درشت هفته پنجم لیگ قهرمانان اروپا!

#1
نکات ریز و درشت هفته پنجم لیگ قهرمانان اروپا! 1
با پایان هفته پنجم لیگ قهرمانان اروپا نکات و رکوردهای جالب به دست آمده را در زیر مشاهده می نمایید:

1. لیونل مسی با هتریک در دیدار مقابل آپوئل بالاتر از رائول گونزالس به بهترین گلزن تاریخ لیگ قهرمانان اروپا تبدیل شد. پیش از این هر دو بازیکن با به ثمر رساندن 71 گل به صورت مشترک بهترین گلزن مسابقات بودند، اما مسی با سه گلی که در دیدار سه شنبه شب به ثمر رساند تعداد گل های خود در این مسابقات را به عدد 74 رساند. کریس رونالدو نیز با گلی که در دیدار مقابل بازل به ثمر رساند با 71 گل در کنار رائول گونزالس به طور مشترک در رتبه دوم قرار دارد.

2. لیونل مسی با هتریک در مقابل آپوئل رکوردی دیگر را نیز در اختیار دارد و آن هم رکورد پنج هتریک در تاریخ لیگ قهرمانان اروپاست. لوئیز آدریانو، ماریو گومز و فیلیپو اینزاگی با سه هتریک در جایگاه بعدی قرار دارند.

3. با نیمکت نشینی ایکر کاسیاس در دیدار مقابل بازل، ژاوی ارناندز با حضور در دیدار بارسلونا در مقابل آپوئل با 145 بازی به تنهایی، رکورددار بیشترین بازی در تاریخ لیگ قهرمانان اروپا شد.

4. پیروزی رئال مادرید در مقابل بازل، هشتمین پیروزی متوالی این تیم در لیگ قهرمانان اروپا بود و اکنون تنها دو پیروزی کمتر از رکورددار پیروزی متوالی در این مسابقات کمتر دارند. بایرن مونیخ بین آوریل تا نوامبر 2013 با کسب 10 پیروزی متوالی رکورددار است.

5. پیروزی چهار باشگاه اسپانیایی رئال مادرید، بارسلونا، اتلتیکو مادرید و اتلتیک بیلبائو بدین معنی است که تعداد پیروزی های باشگاه های اسپانیایی در لیگ قهرمانان بیش از نیمی از بازی های این تیم است. آن ها در 692 بازی در لیگ قهرمانان اروپا رکورد 348 پیروزی را به دست آورده اند.

6. شکست های بایرن مونیخ و بروسیا دورتموند در انگلیس، موجب شد تا رئال مادرید با کسب پنج پیروزی تنها تیمی باشد که تمامی دیدارهای خود در فصل جاری لیگ قهرمانان اروپا را با پیروزی سپری کرده است. آن ها در صورت پیروزی در مقابل لودوگورتس رازگراد در سانتیاگو برنابئو تنها تیم این فصل خواهند بود که به رکورد شش پیروزی در مرحله گروهی دست خواهند یافت و به اولین تیم در تاریخ این رقابت ها تبدیل خواهند شد که دو بار به چنین موفقیتی دست یافته اند.

7. باته بوریسوف با سه گلی که در خانه در مقابل پورتو دریافت کرد، تعداد گل های خورده اش در تاریخ این مسابقات به عدد 22 رسید، که مساوی با رکوردداران گل خورده در مرحله گروهی این مسابقات یعنی دینامو زاگرب کرواسی در فصل 12-2011 و نورشلند دانمارک در فصل 13-2012 می باشد.

8. پورتو با به ثمر رساندن 15 گل، بهترین خط حمله این مسابقات را در اختیار دارد، اما تنها در صورت به ثمر رساندن پنج گل در خانه در مقابل شاختار دونتسک خواهند توانست با 20 گل زده منچستر یونایتد در فصل 99-1998، بارسلونا در فصل 12-2011 و رئال مادرید در فصل 14-2013 برابری کنند.

9. گل جان تری در دیدار مقابل شالکه 04، دهمین گل این بازیکن در تاریخ لیگ قهرمانان اروپا بود. بیشترین گل زده توسط یک مدافع در تاریخ این مسابقات 16 گل است که توسط روبرتو کارلوس مدافع چپ برزیلی تیم های رئال مادرید و فنرباحچه به ثمر رسیده است. تنها مدافعان دیگری که تعداد گل های خود را در این مسابقات دو رقمی کرده اند، ایوان الگه را با 15 گل و کریستین پانوچی با 11 گل می باشند.

10. جکسون مارتینز مهاجم پورتو با گلزنی در دیدار مقابل باته بوریسوف 10 گله شد و ماریو مانژوکیچ مهاجم اتلتیکو مادرید با هتریک در دیدار مقابل مالمو تعداد گل های خود را به عدد 11 رساند تا دیگر بازیکنانی باشند که تعداد گل های خود را در این مسابقات دو رقمی می کنند.

11. هتریک ماریو مانژوکیچ در دیدار مقابل مالمو، هفتمین هتریک مرحله گروهی فصل جاری مسابقات بود و با رکورد فصل 14-2013 مساوی شد. این دومین باری بود که در یک هفته مسابقات سه بازیکن موفق به هتریک می شدند. سرخیو آگرو مهاجم منچستر سیتی با هتریک در دیدار مقابل بایرن مونیخ، لیونل مسی مهاجم بارسلونا با هتریک در دیدار مقابل آپوئل و ماریو مانژوکیچ مهاجم اتلتیکو مادرید با هتریک در دیدار مقابل مالمو با رکورد آندری شوچنکو، آدریانو و لوان کوبیاشویلی در 23 نوامبر 2005 مساوی کردند.

12. هتریک همزمان سرخیو آگرو و لیونل مسی آن ها را به اولین بازیکنانی تبدیل کرد که در یک روز مسابقات دو بازیکن از یک کشور موفق به هتریک می شوند.

13. گل فرانچسکو توتی در دیدار مقابل زسکا مسکو رکورد وی در زمینه مسن ترین گلزن تاریخ مسابقات را به 38 سال و 59 روز افزایش داد.

14. متئو فلامینی از آرسنال و مارسلو از رئال مادرید که هر دو به عنوان بازیکن تعویضی در دیدار مقابل تیم های بروسیا دورتموند و بازل به میدان آمده بودند، تعداد بازی هایشان در تاریخ لیگ قهرمانان اروپا را به عدد 50 رساندند.
[img]http://دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
نکات ریز و درشت هفته پنجم لیگ قهرمانان اروپا! 1 [/img]
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  کوین یامگا هفته آینده به تهران برمی‌گردد
  قهرمانان لیگ ایران؛ متخصص سقوط به لیگ یک!
  خلاصہ فینال لیگ اروپا (منچستر یونایتد - ویارئال)
  دربی در لیگ قهرمانان 2021 چقدر محتمل است؟
  پاس گل قایدی، بهترین پاس گل هفته
  گواردیولا: لیگ قهرمانان خیلی ناعادلانه است
  لیگ قهرمانان آسیا در عربستان پخش نمی‌شود
  پرسپولیس با کیت طوسی در لیگ قهرمانان آسیا
  پیام ویژه به طارمی؛ گل‌هایت را در اروپا خرج نکن
  مرگ مشکوک نامزد ستاره بایرن یک هفته بعد از جدایی! (عکس)

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان