امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

شمارش معکوس آغاز شد؛ همه آنچه لازم است در مورد توپ طلا بدانید!

#1
شمارش معکوس آغاز شد؛ همه آنچه لازم است در مورد توپ طلا بدانید! 1

تا سه روز دیگر در زوریخ سوئیس نخبگان جهان فوتبال گرد هم می آیند تا در مراسم گالا بهترین بازیکن سال گذشته انتخاب شود.

به نقل از گل، توپ طلای جهان به عنوان مهمترین جایزه فردی در جهان فوتبال روز 12 ژانویه در زوریخ به برنده اهدا خواهد شد. سه نامزد نهایی این جایزه مشخص شده اند و کریستیانو رونالدو، لیونل مسی و مانوئل نویر برای به دست آوردن این جایزه با یکدیگر رقابت خواهند کرد.
ستاره پرتغالی رئال مادرید به عنوان شانس اول کسب این جایزه شناخته می شود. از طرف دیگر دو ستاره از تیم های قهرمان و نایب قهرمان سال 2014 هم برای رسیدن به این جایزه امیدوارند. مانوئل نویر با درخشش در جام جهانی برزیل نقشی کلیدی در قهرمانی آلمان داشت و به عقیده بعضی کارشناسان به دلیل همین نقش باید توپ طلا به او تعلق گیرد. لیونل مسی هم مانند نزدیک به یک دهه گذشته، نامش در بین سه نامزد نهایی توپ طلا قرار دارد و امیدوار است که بتواند برای پنجمین بار به عنوان بهترین بازیکن سال جهان انتخاب شود.
کریستیانو رونالدو اگرچه ژانویه سال گذشته توانست به عنوان بهترین بازیکن جهان در سال 2013 انتخاب و جایزه توپ طلا را از آن خود کند اما هنوز فاصله زیادی با رکورد لیونل مسی در زمینه توپ طلا دارد و امیدوار است که با به دست آوردن گالای امسال یک قدم دیگر به لئو مسی نزدیک شود.
این سه بازیکن از بین 23 نامزد اولیه این جایزه انتخاب شده اند و اگرچه در بین 23 نامزد اولیه نام های بزرگی که در فوتبال جهان در سال گذشته و جام جهانی درخشش داشتند، به چشم می خورد اما نهایتا تنها این سه بازیکن به عنوان نامزدهای نهایی در زوریخ رقابت خواهند کرد.
توپ طلا به عنوان مهترین جایزه ای که در حال حاضر به یک فوتبالیست می تواند اهدا شود، از ترکیب جایزه "بازیکن سال فیفا" و "توپ طلای فرانس فوتبال" به وجود آمده و روش انتخاب بهترین بازیکن سال هم از ترکیبی از آن دو جایزه تشکیل شده است.
کاپیتان ها و سرمربی های تیم های ملی سرتاسر جهان به همراه تیم منتخبی از ژورنالیست ها به عنوان هیئت منصفه برای انتخاب بهترین بازیکن سال رای می دهند و براساس شمارش این آرا نهایتا بهترین بازیکن و برنده نهایی توپ طلا انتخاب می شود.
فیفا از سال 2005 پذیرفت تا انتخاب بهترین بازیکن سال دنیا را بطور مشترک با مجله فرانس فوتبال برگزار کند و لذا توپ طلای به معنای جدید آن از این سال شکل گرفت. تا قبل از این سال فیفا بازیکن سال خود را داشت و فرانس فوتبال بهترین بازیکن سال اروپا را با نظرخواهی از کارشناسانی از سراسر قاره انتخاب می‌کرد. از سال 2005 شیوه انتخاب بهترین بازیکن دنیا به این گونه است که در پایان هر سال فرانس‌فوتبال دست به رای‌گیری می‌زند و با معرفی جمعی از بهترین‌های سال -که به انتخاب کارشناسان فیفا فهرست شده‌اند- از هیئت ژوری‌اش می‌خواهد تا نفرات برگزیده خود را اعلام کنند. این هیئت منصفه همانطور که گفته شد شامل تمام مربیان ملی، کاپیتان‌های ملی و یک روزنامه‌نگار از هر کشور دنیا-اعضای فیفا- می‌شود و هر عضو حق دارد سه بازیکن مد نظر خود را به ترتیب انتخاب کند و هر یک از سه بازیکن انتخاب شده، امتیاز می گیرند. البته مشخص است که بیشترین امتیاز به فوتبالیست اول در لیست منتخب هر عضو دارای رای، می رسد و بازیکن دوم و سوم امتیازات کمتری کسب می کنند. نهایتا از جمع این امتیازها برنده نهایی توپ طلا مشخص می شود.
در سال 1956 ابتدا از روزنامه نگاران و رسانه ای ها بودند که تصمیم به بنیان گذاری توپ طلا کردند و بهترین بازیکن اروپا را مشخص می کردند. به همین دلیل پله هرگز نتوانست توپ طلا را به دست آورد و در سال 2014 یک جایزه افتخاری به او اهدا و از او تقدیر شد.
البته در زوریخ تنها جایزه توپ طلا نیست که اهدا می شود و جوایز گالا چندین بخش دیگر را هم شامل می شود. بهترین مربی سال انتخاب خواهد شد و همچنین تیم منختب سال مشخص می شود. سه نامزد نهایی بهترین مربی سال یواخیم لو، کارلو آنچلوتی و دیگو سیمئونه هستند. لو توانست با قهرمان کردن تیم ملی آلمان در جام جهانی 2014 خود را به عنوان یکی از بهترین مربی های سال بشناساند. کارلو آنچلوتی هم در طول سال گذشته توانست برای رئال مادرید دهمین قهرمانی در اروپا را به ارمغان آورد. دیگو سیمئونه آرژانتینی هم با قهرمان کردن اتلتیکو مادرید در لالیگا، یک ماموریت بسیار دشوار را محقق کرد تا به عنوان یکی از بهترین های سال گذشته در عرصه مربیگری شناخته شود.
همچنین برنده جایزه پوشکاش هم مشخص می شود. پوشکاش جایزه ای است که از سال 2009 به وجود آمد و براساس آن بهترین گل فوتبال جهان در 12 ماه گذشته مشخص و جایزه مربوطه به فوتبالیست زننده این گل اهدا می شود. سال گذشته جایزه پوشکاش به زلاتان ابراهیموویچ به خاطر گل زیبایش در دیدار دوستانه تیم های ملی سوئد و انگلیس رسید.
[img]http://دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
شمارش معکوس آغاز شد؛ همه آنچه لازم است در مورد توپ طلا بدانید! 1 [/img]
پاسخ
 سپاس شده توسط ИĪИĴΛ ИĪƓĤƬ☛ ، Nazanin♥Xavi ، ARSHIA CLASH
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  آمار خیره کننده هافبک مورد نظر الهلال
  همه چیز در مورد مسی و راموس معلوم می شود
  چاگو: فولاد کیفیت لازم برای صعود را دارد
  توئیت کنایه‌ای پدیده سیتی در مورد امباپه (عکس)
  افشای مبلغ مورد نظر بارسلونا برای بازگرداندن نیمار
  آغاز ماموریت شهریار در جمع پرسپولیس آسیایی
  بی انصافی بزرگ سرمربی چلسی در مورد مهدی طارمی!
  دست مجیدی روی هافبک مورد علاقه برانکو
  گلزنی عباس زاده برای فرار از پوکر معکوس (عکس)
  رئال مادرید و غفلت عجیب در مورد ارلینگ هالند

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان