امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

سفر به روستایی سبز و تاریخی در استان مازندران+تصاویر

#1
روستای کندلوس یکی از روستاهای استان مازندران واقع در شهرستان نوشهر و بخش کجور است. این روستا در امتداد دره زانوس، و منطقه سرسبز و زیبای کجور، یکی از اولین و کهن ترین سکونت گاه های انسان در استان مازندران قرار دارد.

سفر به روستایی سبز و تاریخی در استان مازندران+تصاویر 1

خانه های قدیمی با نمایی از چوب، سقف های چوبی، پنجره های کوچک زیبا، دیوارهای کاه گلی و کوچه های سنگ فرش شده، چشمه های آب معدنی و نهرهای جاری نمای روستای کندلوس را می سازند.

اگر به روستاهای مختلف ایران رفته باشید و آنها را با کندلوس مقایسه کنید، اولین خصوصیتی که متوجه آن میشوید، پاکیزگی و رعایت اصول بهداشتی دراین روستاست. درهمه جای روستا سطل های زباله وجود دارند و همه اهالی در حفظ زیبایی و پاکیزگی دهکده تلاش میکنند.

کندلوس فقط به خاطر طبیعت زیبا و سرسبزش شهره عام و خاص نیست بلکه وجود موزه مردم شناسی و موزه گیاهان دارویی، آنرا از دیگر روستاها متمایز ساخته و به یکی از مکانهای دیدنی استان مازندران تبدیل کرده است.

موزه کندلوس که اولین موزه روستایی در جهان است سوژه های منحصر به فردی را در خود جای داده نظیر سند شهر سمنگان محلی که رستم فردوسی با تهمینه ازدواج میکند،کتاب خارستان سعدی ،صدای مظفر الدین شاه و فونو گراف و نظایر آن. همچنین کتابهای خطی،نقاشیهای پشت شیشه ،اشیافلزی،ظروف سفالی ،سکه های باستانی و بافته های مردم روستاها بخشی از این مجموعه میباشد.

موزه گیاهان دارویی مجتمع کشاورزی کندلوس در سال 1365 با هدفهای کشت، پرورش، تولید و بسته بندی گیاهان اصلی دارویی و معطر و همچنین تولید اسانس ها و روغن های گیاهی تاسیس شد و برای اولین بار در ایران مبادرت به برپایی باغ بوتانیک (موزه گیاهان دارویی) در زمینی به مساحت ده هکتار نمود که با کاشت بالغ بر 250 گونه گیاه ژنتیک ارزشمند در ایران به تولید و عرضه محصولات گوناگون در زمینه های مختلف اقدام نموده و محصولات خود را به اکثر کشورهای جهان صادر می نماید.

در کنار موزه مردم شناسی، مهمانسرای کندلوس قرار دارد که محیطی مناسب را برای اقامت چند روزه بازدید کنندگان فراهم کرده است. برای رسیدن به کندلوس از محور کرج ـ چالوس که به سمت چالوس حرکت کنید 7 کیلومتر بعد از مرزن آباد به دوراهی کجور می رسید. در این راه فرعی پس از طی 42 کیلومتر مسیر کوهستانی به روستای کندلوس می رسید.

بدون شک روستای کندلوس از زیباترین مناطقی است که تا به حال و در همه عمرتان دیده اید. روستای 4 هزار ساله ای که همه زیبایی هایش را جایی میان دره های البرز مرکزی در جنوب دریای خزر و میان کوه ها پنهان کرده و از دیدنیهای استان مازندران به شمار می آید.

سفر به روستایی سبز و تاریخی در استان مازندران+تصاویر 1

سفر به روستایی سبز و تاریخی در استان مازندران+تصاویر 1

سفر به روستایی سبز و تاریخی در استان مازندران+تصاویر 1

سفر به روستایی سبز و تاریخی در استان مازندران+تصاویر 1

سفر به روستایی سبز و تاریخی در استان مازندران+تصاویر 1
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان