امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

تغذیه از نظر چشمی

#1
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
تغذیه از نظر چشمی 1
سير،ماهي سالمون ،سبزيجات برگ‌دار،شكلات كاكائويي،گياه قره‌قاط،آوو كادو،هويج و سويا از بهترین مواد خوراکی برای تقویت بینایی هستند

ویتامین «A» از ضعف دید شبانه و خشك شدن چشم‌‌ها جلوگیری مي‌‌كند و همچنین پیشرفت بیماری دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
آب مروارید یا تغییرات منطقه ماكولار چشم ناشی از افزایش سن را به تاخیر مي‌‌اندازد. شما مي‌‌توانید ویتامین «A» را از دو نوع منبع غذایی دریافت كنید كه یكی فرآورده‌های میدانی حاوی این ویتامین مثل جگر یا كره حیوانی و دیگر محصولات گیاهی حاوی كاروتن هستند كه این ماده در بدن به ویتامین «A» تبدیل مي‌‌شود.گیاهان حاوی كاروتن معمولا به رنگ زرد یا نارنجی هستند یا برگ سبز رنگ دارند.
لوتئین و زئاكسانتین هم برای حفظ سلامت شبكیه چشم بسیار مفید هستند كه بهترین منبع حاوی آن ها، سبزیجات برگ‌دار به رنگ سبز تیره به ویژه «اسفناج» است. این دو ماده هم چنین در سبزی‌‌ها و میوه‌های زرد و نارنجی مثل ذرت یافت مي‌‌شوند.ویتامین «C» هم آنتی‌اكسیدانی است كه برای شبكيه مفید بوده و چشم را تقویت مي‌‌كند.
در افراد سیگاری و دیابتی مقدار ویتامین «C» بدن به‌طور متوسط كمتر مي‌‌شود و این افراد باید بیشتر ویتامین C مصرف كنند. برخی از املاح معدنی مثل سلنیوم و روی هم برای سلامت چشم ضروری و سودمند هستند. خشكبار، مخمر و غذاهای دریایی منبع غنی از سلنیوم هستند. سلنیوم به جذب ویتامین «E » كمك مي‌‌كند و به بدن در تولید آنتی‌اكسیدان‌‌ها نیز یاری مي‌‌رساند. عنصر روی هم جذب ویتامین «A» را در بدن افزایش مي‌‌دهد.
روی هم در مغز خشكبار و گندم به میزان قابل توجه دریافت مي‌‌شود. یكی دیگر از مواد غذایی مهم برای سلامت چشم‌‌ها اسیدهای چرب امگا ـ ۳ هستند كه در ماهی آب‌های سرد به وفور یافت مي‌‌شوند و این ماهی حاوی مقادیر زیادی EPA و DHA است كه برای سلامت چشم‌‌ها بسیار سودمند هستند. تغذیه مناسب و غنی و نیز چكاپ و كنترل منظم بهترین راهكارها برای حفظ توانایی و قدرت بینایی چشم‌‌ها تا مدت طولانی است
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  تغذیه ی مناسب بعد شکستگی استخوان
  تقویت چشم با تغذیه ای کاملا گیاهی
  تغذیه بعد شکستگی استخوان و مواد مغذی برای جوش خوردن استخوان
  اجزای اصلی تغذیه کودکان در حال رشد
  تغذیه مناسب برای مقابله با آلودگی هوا
  فواید ماکارونی غنی شده و ارزش تغذیه ای ماکارونی غنی شده
  تغذیه و خورد و خوراک افراد شب کار چگونه باید باشد؟
  نحوه داشتن تغذیه سالم
  تغذیه بد و نامناسب باعث پوکی استخوان می شود
  تغذیه مناسب راهی برای پیشگیری از کیست تخمدان

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان