امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

زنان تاریخ ساز:از بیو گرافی و عکس تا اعمال آنها

#1
یوتاب : سردار زن ایرانی که خواهر آریوبرزن سردار نامدار ارتش شاهنشاهی داریوش سوم بوده است . وی درنبرد با اسکندر گجستک همراه آریوبرزن فرماندهی بخشی از ارتش را بر عهده داشته است او در کوههای بختیاری راه را بر اسکندر بست . ولی یک ایرانی راه را به اسکندر نشان داد و او از مسیر دیگری به ایران هجوم آورد . از او به عنوان شاه آتروپاتان ( آذربایجان ) در سالهای ٢٠ قبل از میلاد تا ٢٠ پس از میلاد نیز یادشده است . با اینهمه هم آریوبرزن و هم یوتاب در راه وطن کشته شدند و نامی جاوید از خود برجای گذاشتند .



آرتمیز : نخسیتن و تنها زن دریاسالار جهان تا به امروز . او به سال ۴٨٠ پیش از میلاد به مقام دریاسالاری ارتش شاهنشاهی خشیارشا رسید و در نبرد ایران و یونان ارتش شاهنشاهی ایران را از مرزهای دریایی هدایت می کرد . تاریخ نویسان یونان او را در زیبایی - برجستگی و متانت سرآمد همه زنان آن روزگار نامیده اند.آرتمیس نیز درست میباشد .

بقیه در ادامه مطلب

آتوسا : ملکه بیش از ٢٨ کشور آسیایی در زمان امپراتوری داریوش بزرگ . هرودوت پدر تاریخ از وی به نام شهبانوی داریوش بزرگ یاد کرده است و آتوسا را چندین بار در لشگرکشی ها داریوش یاور فکری و روحی
داریوش بزرگ دانسته است . چند نبرد و لشگر کشی مهم تاریخی ایران به گفته هرودوت به فرمان ملکه آتوسا صورت گرفته است .

آرتادخت : وزیر خزانه داری و امور مالی دولت ایران در زمان شاهنشاهی اردوان چهارم اشکانی . به گفته کتاب اشکانیان اثر دیاکونوف روسی خاور شناس بزرگ او مالیات ها را سامان بخشید و در اداره امور مالی خطایی مرتکب نشد و اقتصاد امپراتوری پارتیان را رونق بخشید .

آزرمی دخت : شاهنشاه زن ایرانی در سال ۶٣١ میلادی . او دختر خسرو پرویز بود که پس از" گشتاسب بنده" بر چندین کشور آسیایی پادشاهی کرد . آذرمیدخت سی و دومین پادشاه ساسانی بود . واژه این نام به چم ( معنی) پیر نشدنی و همیشه جوان است .

آذرآناهید : ملکه ملکه های امپراتوری ایران در زمان شاهنشاهی شاپور یکم بنیانگذار سلسله ساسانی . نام این ملکه بزرگ و اقدامات دولتی او در قلمرو ایران در کتیبه های کعبه زرتشت در استان فارس بارها آمده است و او را ستایش کرده است . ( ٢۵٢ ساسانیان )

پرین : بانوی دانشمند ایرانی . او دختر کیقباد بود که در سال ٩٢۴ یزدگردی هزاران برگ از نسخه های اوستا را به زبان پهلوی برای آیندگان از گوشه و کنار ممالک آریایی گردآوری نمود و یکبار کامل آنرا نوشت و نامش در تاریخ ایران زمین برای همیشه ثبت گردیده است . از او چند کتاب دیگر گزارش شده است که به احتمال زیاد در آتش سوزی های سپاه اسلام از میان رفته است .

زربانو : سردار جنگجوی ایرانی . دختر رستم و خواهر بانو گشسب . او در سوار کاری زبده بوده است که در نبردها دلاوری ها بسیاری از خود نشان داده است . تاریخ نام او را جنگجویی که آزاد کننده زال - آذربرزین و تخوار از زندان بوده است ثبت کرده .

فرخ رو : نام او به عنوان نخستین بانوی وزیر در تاریخ ایران ثبت شده است وی از طبقه عام کشوری به مقاموزیری امپراتوری ایران رسید .

کاساندان : پس از شاهنشاه ایران او نخسین شخصیت قدرتمند کشور ایران بوده است . کاساندان تحت نام ملکه٢٨ کشور آسیایی در کنار همسرش کورش بزرگ حکمرانی میکرده است . مورخین یونانی ( گزنفون ) از ویبا نیکی و بزرگ منشی یاد کرده است .

گردآفرید : یکی دیگر از پهلونان سرزمین ایران . تاریخ از او به عنوان دختر گژدهم یاد میکند که بالباسیمردانه با سهراب زور آزمایی کرد . فردوسی بزرگ از او به نام زنی جنگجو و دلیر از سرزمین پاکان یادمیکند .

آریاتس : یکی از سرداران مبارز هخامنشی ایران در سالهای پیش از میلاد . مورخین یونانی در چند جا نامیکوتاه از وی به میان آورده اند .

گردیه : بانوی جنگجوی ایرانی . او خواهر بهرام چوبینه بود . فردوسی بزرگ از او به عنوان هسمرخسروپرویز یاد کرده که در چند نبردها در کنار شاهنشاه قرار داشته است و دلاوری بسیاری از خود نشان دادهاست . ( ساسانی ٣۴٨ + شاهنامه فردوسی )٢٧۴

هلاله : پادشاه زن ایرانی که به گفته کتاب دینی و تاریخی بندهش ( ٣٩١ یشتها 1+274 یشتها 2)کیانیان بر اریکه شاهنشاهی ایران نشست . از او به عنوان هفتمین پادشاه کیانی یاد شده است که نامش را "همایچهر آزاد" ( همای وهمون ) نیز گفته اند . او مادر داراب بود و پس از "وهومن سپندداتان" بر تخت شاهنشاهیایران نشست . وی با زیبایی تمام سی سال پادشاه ایران بود و هیچ گزارشی مبنی بر بدکردار بودن وی و ثبتقوانین اشتباه و ظالمانه از وی به ثبت نرسیده است .



پوران دخت : شاهنشاه ایران در زمان ساسانی . وی زنی بود که بر بیش از ١٠ کشور آسیایی پادشاهی میکرد .او پس از اردشیر شیرویه به عنوان بیست و پنجمین پادشاه ساسانی بر اریکه شاهنشاهی ایران نشست و  فرامانروایی نمود .

شیرین : شاهزاده ارمنی . ارمنستان یکی از شهرهای کوچک ایران بود و شاه ارمنستان زیرا نظر شاهنشاه ایران . خسرو پرویز و شیرن حماسه ای از خود ساختند که همیشه در تاریخ ماندگار ماند . شیرین از خسرو ۴ فرزند به نامهای نستور - شهریار - فرود و مردانشه بدنیا آورد که هر چهار فرزند وی در زندان کشته شدند .
پس او سر بر بالین ( جسد بی جان ) خسرو نهاند و با خوردن زهری عشق اش به خسرو را جاودانه ساخت و هردو جان باختند .

بانو گشنسب : دختر دیگر رستم – خواهر زربانوی دلیر . نام بانو گشسب جنگجو در برزونامه و بهمن نامه بسیار آمده است . یکی از مشهورترین حکایت های او نبرد سه گانه فرامرز – رستم و بانوگشسب است . او منظومه ای نیز به نام خود دارد که هم اکنون نسخه ای از آن در کتابخانه ملی پاریس و در کتابخانه ملی بریتانیاموجود است.
همسر حزبیل .



حزبیل , از مومنان زمان فرعون , پس از پیروزى حضرت موسى بر جادوگران , تحت تاثیر احساسات خویش قرار گرفت و ایمان خود راآشكاركرد.

به همین علت , فرعون به اعتقاد عمیق وى به خداوند پى برد و او را به قتل رساند. همسر حزبیل نیز كه آرایشگر دختر فرعون بود, همواره ایمانش را مخفى كرد تا این كه یك روز كه دختر فرعون را آرایش مى كرد و گیسوانش راشانه مى زد, شانه از دستش بر زمین افتاد,شانه را برداشت و براى ادامه كار گفت :بسم الله الرحمن الرحیم !. دختر كه تا آن روز چنین عبارتى به گوشش نخورده بود, پرسید:این كلمه چیست ؟. همسر حزبیل گفت :حقیقت این است كه پدر تو متقلب و حقه بازى است كه ادعاى خدایى مى كند.

خدا حقیقت دیگرى دارد. خدا آن است كه موسى (ع ) مى گوید. من كارم را با نام آن خدا شروع مى كنم !. دختر فرعون جریان را به پدرش خبر داد. فرعون , او و بچه هایش را حاضر ساخت و گفت : دست از عقایدت بردار وگرنه تو را رها نخواهم كرد. همسر حزبیل گفت :خدا, خداى موسى است و تو دروغ مى گویى !. فرعون دستورداد تنورى را كه از مس ساخته بود, بیفروزند و او و بچه هایش را در آتش بیندازند. همسر حزبیل همچنان احد, احد مى گفت و تسلیم زور و ستمگرى فرعون نمى شد.

فرزندانش را یكى یكى در آتش افكندند تا نوبت به طفل شیرخوارش رسید. این صحنه برایش ناگوار آمد. ناگهان كودكش به قدرت خدا, فریادزد: مادرجان !. شكیبا باش , مبادا از عقیده خود بازگردى كه اعتقاد تو برحق است !. آن گاه مادر و كودك را با هم در آتش انداختند و مادر همچنان فریاد مى كرد: احد, احدب . در دم آخر, همسر حزبیل وصیتى كرد و گفت : خاكستر من و فرزندانم را در یك مكان دفن كنید!. گویا مى خواهد بگوید: عاطفه دارم , ولى عشق به خدا بالاترین عشق هاست !.



پیامبر گرامى اسلام (ص ) در مورد وى مى فرمایند:

شب معراج در آسمان چهارم بوى عطرى استشمام كردم كه تمام آسمان را فراگرفته بود, پرسیدم بوى چیست ؟. جبرئیل گفت : یا رسول الله !. بوى عطر همسر حزبیل و فرزندان اوست كه همه جا را در بر گرفته است .

 

زنان سیاست
این ۱۰ رییس جمهور که اغلب آنها به جز رییس جمهور سوئد و ایرلند اولین رؤسای جمهور زن در کشور متبوعشان به شمار می روند، چه کسانی هستند؟

   در اروپا چهار زن به عنوان رییس جمهور قدرت را در دست دارند. «تاریا هالونن» در فنلاند، «مری مک آلیس» در ایرلند، «دوریس لوتارد» در سوئیس و «دالیا گربوسکایته» در لیتوانی چهار رییس جمهور زن اروپایی هستند.
تاریا کارینا هالونن متولد ۲۴ دسامبر ۱۹۴۳ در هلسینکی فنلاند است. او یازهمین رئیس جمهور فنلاند است
آلیس دومین رییس جمهور زن ایرلند می باشد(اولین رییس جمهور زن مری رابینسون بود) که در سال ۱۹۹۷ به این سمت انتخاب شد
لوتارد ۴۶ ساله سومین رئیس جمهور زن سوئیس است
«دالیا گربوسکایته» در لیتوانی چهارمین رییس جمهور زن اروپایی است

قاره آسیا هم دو زن رییس جمهور دارد. «پراتیبا پاتیل» در هند و «رزا اوتونبایوا» در قرقیزستان دو رییس جمهور زن آسیا هستند. اگرچه باید گفت اوتونبایوا به عنوان رهبر دولت موقت، تا برگزاری انتخابات جدید به مدت شش ماه اداره قرقیزستان را به عهده خواهد داشت.
پرابیتها پاتل نیز که اولین رییس جمهور زن هند است در سال ۲۰۰۷ به ریاست جمهوری رسید
رزا ایساکنووا اوتونبایوا یا رزا ایسینبایوا (زاده ۲۳ اوت ۱۹۵۰) وزیر امور خارجه سابق قرقیزستان است که موقتا قدرت رادراختیاردارد
لیبریا هم کشوری در غرب آفریقا است که «الن جانسون سیرلیف» ریاست جمهوری را در آن به عهده دارد وی به بانوی آهنین مشهور است تنها زن رییس جمهور در قاره سیاه می باشد.

در قاره آمریکا هم چهار زن به کرسی ریاست جمهوری تکیه داده اند که همه آنها در آمریکای لاتین قدرت را در دست دارند. در واقع باید گفت اکنون زنان در بیش از نیمی از آمریکای لاتین قدرت را در دست دارند و در صورت ادامه روند موجود، کشورهای آمریکای لاتین رفته رفته به امپراطوری زنان تبدیل خواهند شد.

برزیل به عنوان بزرگ ترین کشور آمریکای لاتین به وسیله دیلما روسف اداره می شود و در آرژانتین که دومین کشور پهناور این قاره است، کریستینا کرشنر قدرت را در دست دارد.

کاستاریکا هم به عنوان کشوری که رابط کشورهای دو طرف قاره پهناور آمریکا است و اهمیت ژئوپلتیک دارد، به دست چینچیلا اداره می شود.
ارژانتین:
در آمریکای لاتین کریستینا فرناندز که اغلب با نام همسرش «کریستینا کریشنر» شناخته می شود، اولین زنی است که با پیروزی در انتخابات به ریاست جمهوری آرژانتین رسیده و پس از «ایزابل پرون» دومین زنی است که بر کرسی ریاست جمهوری دومین کشور بزرگ آمریکای لاتین تکیه زده است.

در واقع «ایزابل پرون» در سال ۱۹۷۴ به دنبال مرگ همسرش بدون برگزاری انتخابات به مدت دو سال ریاست جمهوری آرژانتین را بر عهده گرفت. در مورد خانم «کریستینا فرناندز» هم همین داستان با تفاوت های کوچکی به چشم می خورد. اگر چه خانم «کریستینا فرناندز» پیش از فوت همسرش و پس از برگزاری یک انتخابات قانونی روی کار آمد، اما در واقع پس از آن که همسرش در مقام ریاست جمهوری به علت بیماری، بسیاری از فعالیت های سیاسی خود را ترک کرده بود، نامزد شرکت در انتخابات ریاست جمهوری شد.
کاستاریکا:
ریاست جمهوری در کاستاریکا نیز بر عهده یک زن است. خانم «لورا چینچیلا» که از سال ۲۰۱۰ تاکنون رییس جمهور کاستاریکا است سال ها به عنوان معاون رییس جمهور سابق این کشور فعالیت می کرد.

«چینچیلا» نخستین زن تاریخ «کاریستاریکا» است که به سمت ریاست جمهوری این کشور رسیده و جانشین «اسکار آریاس» هم حزبی خود در عالی ترین سمت دولتی «کاستاریکا» شد. «چینچیلا» برخلاف حامی قدرتمند خود اسکار آریاس به جای اشاعه سکولاریسم به تقویت کلیسای کاتولیک پرداخت و در کوتاه مدت به مبارزه با همجنس بازان و سقط جنین شهرت یافت.
برزیل
و اما دیلما روسف که هفته گذشته با شعار ادامه سیاست های «داسیلوا» توانست با شکست رقیب عنوان اولین زن رییس جمهور برزیل را به خود اختصاص دهد، رییس دفتر رییس جمهور برزیل بود. روسف که در دوران جوانی به دلیل مبارزات سیاسی خود سه سال زندانی شده بود، پس از سقوط دیکتاتوری نظامی در برزیل و روی کار آمدن داسیلوا ابتدا دو سال به عنوان وزیر انرژی در کابیته فعالیت کرد. پیش بینی می شود این زن که مردم برزیل او را “بانوی آهنین” لقب داده اند، موجب مستحکم تر شدن جبهه مخالفان واشنگتن در آمریکای لاتین خواهد شد.

اما در جهان زنان قدرتمند دیگری از جمله «جولیا گیلارد» نخست وزیر استرالیا و یا «آنجلا مرکل» صدر اعظم آلمان هم هستند که قدرتمندترین چهره های کشور متبوعشان به حساب می آیند، اما رییس جمهور نیستند.
اگر اینجا قدیمی هستی و دوست داری یک گفتگو عجیب 
درباره گذشته و حال داشته باشی، راه‌های ارتباطی رو گذاشتم پروفایل!











پاسخ
 سپاس شده توسط SABER ، msit723 ، shayan1 ، .ali. ، parma ، Łost Đλtλ ، bigbang ، سورنا فاول ، oprah vinfrey ، مـ༻؏☆جـےـیــّ◉ـב
آگهی
#2
قوی‌ترین زنان اقتصادی جهان
از میان 500 شركت بزرگ جهان از نگاه نشریه فورچون مدیریت 12 شركت بر عهده زنان است. به این ترتیب می‌توان نتیجه گرفت كه سهم زنان از مدیریت شركت‌های بزرگ جهان تنها حدود 4/2 درصد است.

به گزارش «آرمان»، در میان این 12 شركت بهترین رتبه مربوط به شركت آرچر دنیلز میدلند با رتبه جهانی 88 است كه مدیریت آن را پاتریشیا ای.وورتز بر عهده دارد. این شركت آمریكایی دارای 28 هزار و 200 نفر نیروی كار است.

در رده دوم شركت ول ‌پوینت با رده جهانی 100 و به مدیریت آنجلا اف.برالی قرار دارد. این شركت آمریكایی دارای 40 هزار و 500 نفر نیرو كار است. رده سوم نیز به شركت پپسی كولا با رتبه جهانی 171 تعلق دارد. مدیریت این شركت بر عهده ایندرا كی.نویی قرار دارد. این شركت آمریكایی دارای 203 هزار نیروی كار است.

اسامی ‌12 شركت بزرگ جهان به مدیریت زنان به همراه رتبه جهانی، ملیت و حوزه فعالیت آن‌ها به شرح زیر است:

1 ـ آرچر دنیلز میدلند، پاتریشیا ای.وورتز (88 ـ آمریكا ـ صنعت غذایی و كشاورزی)
2 ـ ول ‌پوینت، آنجلا اف.برالی (100 ـ آمریكا ـ صنعت بیمه درمانی و بهداشت)

3 ـ پپسی كولا، ایندرا كی.نویی (171 ـ آمریكا ـ صنعت غذا و نوشابه‌های غیرالكلی)
4 ـ كرافت فودز، آیرن بی.روزنفلد (179 ـ آمریكا ـ صنعت فرآوری غذا)

5 ـ سانوكو، لین ال.السنهانس (266 ـ آمریكا ـ صنعت نفت و گاز)
6 ـ دوپونت، الن جی.كولمن (296 ـ آمریكا ـ صنعت شیمیایی، پلاستیك و لاستیك)

7 ـ ریته اید، ماری اف.سامونز (319 ـ آمریكا ـ صنعت فروشگاه‌های زنجیره‌ای دارو)
8 ـ وست ‌پك ‌بنكینگ، گایل پی.كلی (320 ـ استرالیا ـ صنعت بانك‌داری، خدمات مالی و بیمه)

9 ـ آنگلو آمریكن، سینتیا كارول (421 ـ بریتانیا ـ صنعت معدن‌كاری)
10 ـ پرمافین فینانزیاریا، ژیولیا ماریا لیجرستی (432 ـ ایتالیا ـ صنعت بیمه)

11 ـ تی.جی.ایكس، كارول ام.میرویتس (433 ـ آمریكا ـ صنعت خرده‌فروشی)
12 ـ آروا، آن لاورژن (441 ـ فرانسه ـ صنعت معدن‌كاری و انرژی).
اگر اینجا قدیمی هستی و دوست داری یک گفتگو عجیب 
درباره گذشته و حال داشته باشی، راه‌های ارتباطی رو گذاشتم پروفایل!











پاسخ
 سپاس شده توسط shayan1 ، .ali. ، سورنا فاول
#3
آذرآناهید:
ملکه ملکه های امپراتوری ایران در زمان شاهنشاهی شاپور یکم بنیانگذار سلسله ساسانی. نام این ملکه بزرگ و اقدامات دولتی او در قلمرو ایران در کتیبه های کعبه زرتشت در استان فارس بارها آمده است و او را ستایش کرده است. (کتاب ساسانيان برگ 282)

پرین:
بانوی دانشمند ایرانی. او دختر کیقباد بود که در سال 924 یزدگردی هزاران برگ از نسخه های اوستا را به زبان پهلوی برای آیندگان از گوشه و کنار ممالک آریایی گردآوری نمود و یکبار کامل آنرا نوشت و نامش در تاریخ ایران زمین رای همیشه ثبت گردیده است. از او چند کتاب دیگر گزرش شده است که به احتمال زیاد در آتش سوزی های سپاه اسلام از میان رفته است. (کتاب فرزانگان ايران برگ 11)
زربانو:
سردار جنگجوی ایرانی. دختر رستم و خواهر بانو گشنسب . او در سوارکاری زبده بوده است و در نبردها دلاوریهای بسیار از خود نشان داده است. تاریخ نام او را جنگجویی که آزاد کننده زال ، آذربرزین و تخوار از زندان بوده است ثبت کرد. (کتاب زن ايرانی برگ 194)

فرخ رو :
نام او به عنوان نخستین بانوی وزیر در تاریخ ایران ثبت شده است . وی از طبقه عام کشوری به مقام وزیری امپراتوری ایران رسید .
کاساندان:
پس از شاهنشاه ايران کورش بزرگ او نخستين شخصيت قدرتمند کشور بزرگ شاهنشاهی ايران بود. کاساندان زيرنام ملکه 28 کشور آسيائی همسر کورش بزرگ پادشاهی می کرده است. مورخين يونانی و گزنفون از وی با نيکی و بزرگ منشی ياد می کرده اند.
آریاتس :
یکی از سرداران مبارز هخامنشی ایران در سالهای پیش از میلاد. مورخین یونانی در چند جا نامی کوتاه از وی به میان آورده اند.
گردیه :
بانوی جنگجوی ایرانی. او خواهر بهرام چوبینه بود. فردوسی بزرگ از او به عنوان همسر خسروپرویز یاد گرده که در چندین نبرد در کنار شاهنشاه قرار داشته است و دلاوری بسیاری از خود نشان داده است.

هلاله :
پادشاه زن ایرانی که به گفته کتاب دینی و تاریخی بندهش (391 یشتها + 274 یشتها) در زمان کیانیان بر اریکه شاهنشاهی ایران نشست. از او به عنوان هفتمین پادشاه کیانی یاد شده است که نامش را همای چهرآزاد و همای و همون نیز گفته اند. او مادر داراب بود و پس از : وهومن سپنددتان " بر تخت شاهنشاهی ایران نشست. وی با زیبایی تمام سی سال پادشاه ایران بود و هیچ گزارشی مبنی بر بد کردار بودن وی و ثبت قوانین اشتباه و ظالمانه به ثبت نرسیده است.
اگر اینجا قدیمی هستی و دوست داری یک گفتگو عجیب 
درباره گذشته و حال داشته باشی، راه‌های ارتباطی رو گذاشتم پروفایل!











پاسخ
 سپاس شده توسط .ali. ، parma
#4
در قرن اخیر زنان توانستند پیشرفت قابل ملاحظه ای را در تمام زمینه های اجتماعی به دست آورند که نسبت به قرون گذشته بی سابقه بوده است. در اینجا زنانی را به شما معرفی می کنیم که تاثیر به سزایی در جایگاه امروزی زنان گذاشته اند. آنها با ایستادگی در برابر ظلم و به خطر انداختن جانشان توانستند در بسیاری موارد جایگاهی هم برای زنان به دست آورند.








آملیا آرهارت اولین زنی که طول اقیانوس اطلس را با هواپیما به تنهایی پرواز کرد
.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
زنان تاریخ ساز:از بیو گرافی و عکس  تا اعمال آنها 1

تعدادی از زنان آمریکایی که برای اولین بار به استخدام نیروی دریایی این کشور در آمدند.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
زنان تاریخ ساز:از بیو گرافی و عکس  تا اعمال آنها 1

یکی از اولین و برجسته ترین زنان عکاس در تاریخ. مارگارت بورک بر فراز ساختمان کریسلر و در ارتفاعی بسیار زیاد
در سال ۱۹۳۴

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
زنان تاریخ ساز:از بیو گرافی و عکس  تا اعمال آنها 1

مارگارت همیلتون مهندس نرم افزاری که رهبری پروژه ی آپولو را برعهده داشت و توانست کدهایی بنویسد
که با کمک آن اولین فضانورد قادر به راه رفتن بر روی ماه شد.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
زنان تاریخ ساز:از بیو گرافی و عکس  تا اعمال آنها 1


داوطلبان زن در حال آموزش دیدن برای آتش نشانی در بندر پیرل

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
زنان تاریخ ساز:از بیو گرافی و عکس  تا اعمال آنها 1



اریکا دختر ۱۵ساله ی مجارستانی که به یک جنگجوی مبارز برای آزادی بر ضد نظام حاکم تبدیل شد
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
زنان تاریخ ساز:از بیو گرافی و عکس  تا اعمال آنها 1

سارلا تاکرال اولین زن هندی بود که توانست خلبان شود و مدرک خلبانی اش را در سن ۲۱سالگی به دست آورد

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
زنان تاریخ ساز:از بیو گرافی و عکس  تا اعمال آنها 1




اولین زن ترکیه ای که توانست خلبان هواپیماهای جنگی شود سابیها گوخن بود که در سال ۱۹۳۷ به این درجه رسید

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
زنان تاریخ ساز:از بیو گرافی و عکس  تا اعمال آنها 1

اولین تیم بسکتبال زنان در جهان با نام تیم کالج اسمیت در سال ۱۹۰۲

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
زنان تاریخ ساز:از بیو گرافی و عکس  تا اعمال آنها 1

زن ژاپنی که در مقابل مردان در شهر نیویورک ایستاده و درخواست حق رای دادن برای زنان را دارد. در سال ۱۹۱۷
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
زنان تاریخ ساز:از بیو گرافی و عکس  تا اعمال آنها 1

اولین مامور کنترل ترافیک در آمریکا را در تصویر زیر می بینید. لئونا کینگ در حال کنترل ترافیک شهر واشینگتن دی سی
در سال ۱۹۱۸

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
زنان تاریخ ساز:از بیو گرافی و عکس  تا اعمال آنها 1

آنا فیشر ، یک پزشک و فضانورد آمریکایی است، وی نخستین مادری بود که به فضا رفت.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
زنان تاریخ ساز:از بیو گرافی و عکس  تا اعمال آنها 1

یکی از ۲۰۰۰ زنی که در طول جنگ جهانی دوم در کارخانه ی کشتی سازی آمریکا
مشغول به جوشکاری بودند را در تصویر زیر می بینید

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
زنان تاریخ ساز:از بیو گرافی و عکس  تا اعمال آنها 1

کاترین سوییتزر اولین زنی که در دوی ماراتن بوستون شرکت کرد و توانست مسابقه را به پایان برساند
با اینکه خیلی از شرکت کنندگان سعی در متوقف کردن او داشتند

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
زنان تاریخ ساز:از بیو گرافی و عکس  تا اعمال آنها 1

مارینا گینستا دختر ۱۷ ساله ای که در حین جنگ داخلی اسپانیا به دفاع از مردم کشورش برخاست

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
زنان تاریخ ساز:از بیو گرافی و عکس  تا اعمال آنها 1
پاسخ
 سپاس شده توسط ❤уαѕαмιη❤ ، ERF@N ، spark T ، Brooklyn Baby ، ℬʟ∀¢Ḱ~ℬøÅяÐ ، First Star ، Faust ، ИĪИĴΛ ИĪƓĤƬ☛ ، tyjtfhdhr ، saeedrajabzade ، мoвιɴα т ، melodi+ ، eNorto ، Ƥαяℓσนʂ ϱiяℓ ، MONA-GH ، ✖ƇRAzƳ ƤRιƝƇƐSѕ✖ ، Cigarettes.at.daybreak ، ×ThundeRBolT× ، *Nafas* ، Wєιяɗ ، B I N A M ، ✘ றДƬДᗡØЯЄ ✘ ، Apathetic ، ❀இℬℯѕ✟♚ℊⅈℛℒஇ❀ ، Sa Har Naz ، ICe Angele ، #zeiama# ، Mason ، mr.destiny ، ƝeGaЯ ، FARID.SHOMPET ، Mไ∫∫ ∫MΘKξЯ ، Łost Đλtλ ، Mr.Unnamed ، Ranger* ، # αпGεʟ
#5
رییس جمهور کره جنوبی، خانم پارگ‌ گون‌های در حال سان دیدن از حدود ۷هزار فارغ‌التحصیل از ۶دانشکده‌ی نظامی این کشور / سال به سال به تعداد زنانی که در بالاترین مقام‌های سیاسی کشورها تکیه می‌زنند افزوده می‌شود


زنان تاریخ ساز:از بیو گرافی و عکس  تا اعمال آنها 1


زنان تاریخ ساز:از بیو گرافی و عکس  تا اعمال آنها 1

کیتاروویچ رییس جمهور کرواسی شد / خانم کیتاروویچ با اکثریت آرا اولین زنی است که در این کشور به این مقام می‌رسد. سال به سال به شمار زنانی که بالاترین صندلی‌های قدرت را در کشورهای مختلف جهان به دست می‌آورند افزوده می‌شود

زنان تاریخ ساز:از بیو گرافی و عکس  تا اعمال آنها 1
پاسخ
 سپاس شده توسط Brooklyn Baby ، First Star ، Faust ، |мιѕѕ мєняαѕα| ، ღSηow Princessღ ، eNorto ، Ƥαяℓσนʂ ϱiяℓ ، ✖ƇRAzƳ ƤRιƝƇƐSѕ✖ ، Wєιяɗ ، ƝeGaЯ ، FARID.SHOMPET ، Mไ∫∫ ∫MΘKξЯ ، Mr.Unnamed ، # αпGεʟ
#6
جای دور نرین باو-_-
کاترینا اشتن موق ب گیر اوردن ایران در دو سال شد
کار از این بزرگتر؟::|
مارگارت همیلتون مهندس نرم افزاری که رهبری پروژه ی آپولو را برعهده داشت و توانست کدهایی بنویسد
که با کمک آن اولین فضانورد قادر به راه رفتن بر روی ماه شد.



دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
زنان تاریخ ساز:از بیو گرافی و عکس  تا اعمال آنها 1
اینو تو دانستنیها خوندم الان هم دوبارع نگا کردم
همیلتون نی هیلتونه:/
فقط نفهمیدم کلا کد نویسیش چ ربطی ب ماه داشت:|
پاسخ
 سپاس شده توسط eNorto ، ღSηow Princessღ ، ƝeGaЯ ، Mไ∫∫ ∫MΘKξЯ ، Mr.Unnamed ، # αпGεʟ
آگهی
#7
یکم بریم سراغ سوژه های ایرانی :


1- دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
آرتمیس یکم: نخستین دریاسالار زن ایرانی


2- دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
فرخ رو پارسا: نخستین وزیر و نخستین نماینده مجلس زن ایرانی

(سرنوشتش واقعا تاسف باره)

3- دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
توران شهریاری: نخستین دانشجوی زن دانشگاه تهران و نخستین زن استاد دانشگاه کشور و نخستین زن وکیل ایرانی
زنان تاریخ ساز:از بیو گرافی و عکس  تا اعمال آنها 1
The music feels better
زنان تاریخ ساز:از بیو گرافی و عکس  تا اعمال آنها 1












پاسخ
 سپاس شده توسط ERF@N ، ✖ƇRAzƳ ƤRιƝƇƐSѕ✖ ، ღSηow Princessღ ، FARID.SHOMPET ، Mไ∫∫ ∫MΘKξЯ ، Mr.Unnamed ، # αпGεʟ
#8
زنان تاریخ ساز:از بیو گرافی و عکس  تا اعمال آنها 1

دیلما روسف رییس جمهور برزیل باقی ماند / خانم روسف با اکثریت مطلق آرا در انتخابات برای دومین بار پیروز شد و رهبری برزیل، یکی از بزرگ‌ترین اقتصادهای جهان را در دست گرفت

زنان تاریخ ساز:از بیو گرافی و عکس  تا اعمال آنها 1

مریم المنصوری خلبان ارشد کشور امارات که مواضع داعش را بمباران کرد

او می‌گوید: در ابتدا خلبان شدن برایش تنها یک آرزو بود، اما با حمایت مقامات امارات و تشویق دوستان این آرزو تحقق یافت. وی افزود که زن و مرد حق دارند در همه فعالیت ها شرکت کنند، و با پافشاری، تلاش و تصمیم بی وقفه به پیشرفت هایی دست یابند . المنصوری هم اکنون ۳۵ سال دارد و افزون بر خلبانی فارغ التحصیل زبان و ادبیات انگلیسی است
پاسخ
 سپاس شده توسط ✖ƇRAzƳ ƤRιƝƇƐSѕ✖ ، ღSηow Princessღ ، Wєιяɗ ، Apathetic ، FARID.SHOMPET ، Mไ∫∫ ∫MΘKξЯ ، Mr.Unnamed ، # αпGεʟ
#9
زن والا ست ، نه کالا !!
هعی این پستها رو نزارید .. ما خانومای ایرانی بیشتر دلمون میگیره ..
پر پرواز نداریم که ما هم بخوایم تا اون ارتفاعات بالا پرواز کنیم .. مثل اینا :|
بیشتر از این ادامه نمیدم تا دهنم لااقل سرویس نشه |:
خوب، ولی اشتباه...
پاسخ
 سپاس شده توسط ღSηow Princessღ ، I r A n ، Mr.Unnamed ، # αпGεʟ
#10
روز به روز خانوم ها بیشتر خودشون رو نشون میدن. من واقعا امیدوارم که در آینده ای نه چندان دور حداقل در تمام کشور های پشرفته شاهد این باشیم که تفاوت چندانی بین زن و مرد به عنوان موجودی اجتماعی دیده نشود. ولی این به حق مسیری دشوار هست و زن و مرد هر دو در این مسیر نقش عمده رو به عنوان فرد - فرد دارند. تغییر از تک تک ما اغاز می شود.
اگر اینجا قدیمی هستی و دوست داری یک گفتگو عجیب 
درباره گذشته و حال داشته باشی، راه‌های ارتباطی رو گذاشتم پروفایل!











پاسخ
 سپاس شده توسط Mไ∫∫ ∫MΘKξЯ ، ღSηow Princessღ ، # αпGεʟ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  معرفی کتاب های تاریخ
Science بزرگترین معما‌های تاریخ که هیچ گاه حل نخواهند شد.
  برگی از تاریخ فلشخور
  دوست داشتی در تاریخ چه اتفاقی هرگز روی نمی داد ؟؟؟؟؟؟؟؟
  " تاریخ چیست "
Book ☽تاثیرگذار های تاریخ☾اسحاق نیوتون Isaac Newton
Book ✍تاریخ‌نگاران✍ ابن رسته
Book ✍تاریخ‌نگاران✍ابن حوقل
Book ✍تاریخ‌نگاران✍ استرابون
Book تاریخ دموکراسی در ایران باستان✔

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان