امتیاز موضوع:
  • 2 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

ایمپلنت دندانی چیست؟

#1
ایمپلنت دندانی چیست؟

اگر شما یک یا چند دندان را از دست داده باشید و یا کاملاً بدون دندان باشید می توانید به منظور جایگزینی دندانهای ازدست رفته از ایمپلنت استفاده نمایید. ایمپلنت دندانی بخشی است که به عنوان ریشه دندان در داخل استخوان فک قرار گرفته و تاج دندان روی آن بازسازی می شود. از مزایای ایمپلنت این است که نیازی به تراشیدن دندانهای مجاور ندارد و در نتیجه هیچگونه آسیبی به سایر دندانها وارد نمی سازد. ایمپلنت به عنوان بهترین راه حل برای جایگزینی دندانهای از دست رفته شناخته شده است، چرا که ظاهری کاملاً طبیعی دارد و با دندانهای طبیعی افراد هیچگونه تفاوتی ندارد. بیمار در هنگام صحبت کردن و غذا خوردن کاملاً احساس آسایش می نماید.






جنس ایمپلنت چیست؟

جنس ایمپلنت معمولاً از فلزات مختلف و یا سرامیکهایی با ساختار مشابه استخوان است که با بافتهای بدن سازگاز هستند. در حال حاضر ایمپلنتها از فلز تایتانیوم ساخته می شوند.






ایمپلنتها چگونه عمل می کنند؟

از ایمپلنت می توان به عنوان ریشه دندان جهت نگهداری روکش هایی که جایگزین تاج دندان می شوند استفاده کرد که این روکش ها بطور ثابت توسط سیمانهای دندانپزشکی به ایمپلنت چسبانیده می شوند. همچنین در مواردی که برای دندانهای مصنوعی فرد گیرکافی در دهان نداشته باشد، می توان از ایمپلنت به عنوان محل گیر مناسبی جهت ثابت نگداشتن دندان مصنوعی استفاده نمود.




آیا استفاده از ایمپلنتها برای هر فردی مناسب است؟

پیش از کاربرد ایمپلنت با دندانپزشک خود در این رابطه مشورت نمایید. برای استفاده از ایمپلنت سلامتی کامل بدن و همچنین دارا بودن استخوان فک و لثه های سالم از اهمیت زیادی برخوردار است. اگر شما سابقه بیماری مزمن داشته باشید و یا مبتلا به براکسیسم (سایش دندانها) و یا امراضی از جمله دیابت و غیره باشید، میزان موفقیت ایمپلنت کاهش می یابد. علاوه بر این افرادی که از سیگار و مشروبات الکلی مصرف می کنند مورد مناسبی برای این عمل به شمار نمی روند.






روند کاشت ایمپلنت به چه صورت است؟

جراح دندانپزشک ایمپلنت را طی عمل جراحی ویژه در استخوان فک شما قرار می دهد. این جراحی معمولاً در داخل مطب دندانپزشک و با بی حسی موضعی انجام می شود. برای تسکین درد و عوارض پس از عمل جراحی ممکن است نیاز به مصرف داروهای مسکن و آنتی بیوتیکها باشد.






طول مدت جراحی ایمپلنت چقدر است؟

این زمان بسته به عوامل مختلف متفاوت خواهد بود. مدت زمان بهبود پس از جراحی نیز به سرعت ترمیم بافتهای فرد بستگی دارد، هرچند با پیشرفت تکنولوژی این مدت زمان به میزان قابل توجهی کاهش یافته است. بطور متوسط زمان ترمیم بافتی و تشکیل استخوان حدود 2-3 ماه است که می توان پس از این مدت مراحل ساخت پروتز (تاج دندان) را آغاز کرد.






میزان موفقیت ایمپلنت چقدر است؟

در صد موفقیت انجام ایمپلنت به عوامل مختلفی بستگی دارد که در بیماران مختلف متفاوت است. حتی این مسئله در مورد ایمپلنت فک بالا و پایین نیز تفاوت دارد. به طور متوسط میزان موفقیت ایمپلنت دندانی 95% گزارش شده است.






چگونه باید از ایمپلنت مراقبت کرد؟

سلامت بدن شما در میزان موفقیت ایمپلنت مؤثر است. عدم رعایت بهداشت دهان و دندان دلیل عمده ای برای از دست رفتن ایمپلنت به شمار می رود. استفاده از نخ دندان و مسواک زدن حداقل 2 بار در روز از اهمیت زیادی برخوردار است که دندانپزشک شما نحوه مراقبت صحیح از ایمپلنت را به شما آموزش خواهد داد. برای اطمینان از سلامت لثه ها حداقل 4 بار در سال برای بررسی بافت لثه به دندانپزشک خود مراجعه نمایید.






هزینه انجام ایمپلنت چقدر است؟

در این خصوص باید با دندانپزشک خود مشورت کنید. در بسیاری موارد این مبلغ با هزینه روشهای درمانی سنتی تفاوت چندانی نخواهد داشت.
پاسخ
آگهی
#2
ایمپلنت دندانی چیست؟ 1
[rtl]ایمپلنت میله ای از جنس تیتانیوم است که داخل استخوان فک در ناحیه دندان از دست رفته کار گذاشته می شود ....[/rtl]
[rtl]

این میله پس از مدتی 6 هفته تا 6 ماه بر حسب نوع بستر استخوانی و نوع ایمپلنت ، با فک جوش می خورد و می توان روی آن دندان گذاشت . جراحی ایمپلنت عموما با بی حسی موضعی و داخل مطب انجام می شود و عارضه خاصی ایجاد نمی کند  .
برای اینکه شخصی کاندید خوبی برای ایمپلنت باشد ، باید شرایط زیر را دارا باشد :

1. استخوان ناحیه مورد نظر باید از لحاظ قطر ، ارتفاع و تراکم آمادگی کافی داشته باشد .

2.بهداشت بیمار در حد بالا بوده و بیماری لثه ای نداشته باشد .

3.بیمار از استعمال دخانیات خودداری کند .

4.بیمار از لحاظ وضعیت بدنی سالم بوده و مبتلا به دیابت پیشرفته ، سرطان و سایر بیماری های محدود کننده نباشد .

نگهداری های پس از ایمپلنت :
پس از قرار دادن ایمپلنت، رعایت بهداشت باید به نحو احسن انجام شود . اگر نه ، لثه و استخوان اطراف ایمپلنت دچار عفونت شده و ایمپلنت همانند یک دندان طبیعی لق می شود و باید خارج گردد .

  پروتزهای روی ایمپلنت  : (Implant Supported Prostheses )
در مواردی که فقط یک دندان از دست رفته باشد ، می توان دندان مورد نظر را با قرار دان یک ایمپلنت جایگزین کرد . ولی اگر تعداد دندان های کشیده شده زیاد باشد ، می توان از ایمپلنت ها به عنوان پایه های بریج یا پل استفاده برد .

یکی از موارد مصرف ایمپلنت در بیمارانی است که سالها است دندان های خود را از دست داده اند و از دندان های مصنوعی  استفاده می کنند . در این موارد دندان مصنوعی فک پایین به مرور زمان در اثر تحلیل استخوان فک ، لق می شود .

بهترین راه درمان چنین بیمارانی ، قرار دادن حداقل دو ایمپلنت در ناحیه دندان های نیش فک پایین است که روی آنها دو گیره نصب می شود و این گیره ها داخل دندان مصنوعی قفل شده و از لقی آنها جلوگیری می کنند .

 
[/rtl]
پاسخ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  سرطان مقعد چیست؟ کشنده است؟ “درمان و علائم”
  رکتوم چیست و کجاست؟ + بهترین جراح رکتوم در تهران
  مزایای مسواک برقی نسبت به مسواک دستی چیست؟
  هولتر مانیتورینگ فشار خون چیست و چه کاربردی دارد؟
  درمان ورم مقعدی چیست؟
  ایمپلنت دندان دیجیتال، جدیدترین تکنولوژی کاشت دندان
  ۷ فاکتور تاثیرگذار بر میزان موفقیت ایمپلنت دندان
  علت بیماری شقاق در زنان چیست + علائم و درمان شقاق بارداری
  فیستول چیست؛ علائم، علت، عوارض و تشخیص بیماری فیستول مقعد
  کیست مویی چیست و چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان