امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

چگونه هزینه قبض گاز را کاهش بدهیم؟

#1
چگونه هزینه قبض گاز را کاهش بدهیم؟ 1
 
زمانهایی از سال که سرما اکثر استان‌های کشور را فرا می گیرد، در این شرایط به طور طبیعی مردم با بالا کشیدن شعله بخاری یا افزایش درجه موتورخانه مرکزی، فضای خانه خود را گرم می‌کنند اما به موازات همین بالا کشیدن شعله و افزایش مصرف، هزینه گاز آنها نیز افزایش پیدا می‌کنددیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
.
تعرفه گاز بهای خانگی جدید در چهار اقلیم شامل سرد یک، سرد ۲، معتدل و گرمسیری و ۱۲ دامنه مصرفی تعریف شده است که قیمت هر مترمکعب گاز در هر یک از اقلیم‌ها و دامنه‌ها متفاوت است و به صورت تصاعدی بالا می‌رود. بنابراین مشترکان که در پله اول و دوم مصرفی قرار دارند در پایان هر دور، قبض سبزرنگ دریافت می‌کنند که هزینه بسیار کمی نیز دارد.
مشترکانی که مصرف آنها در پله‌های سوم، چهارم و پنجم قرار می‌گیرد با دریافت قبض زردرنگ هشداری به آنها داده می‌شود که اگر مصرف خود را افزایش دهند وارد مرحله بعدی یعنی قبض قرمزرنگ خواهند شد و اگر مصرف خود را کاهش دهند به دسته سبزرنگ‌ها می‌پیوندند.
اما مشترکانی که در پله‌های مصرف ششم تا دوازدهم قرار می‌گیرند در پایان هر دوره با دریافت قبض قرمزرنگ باید مبلغ زیادی بابت مصرف گاز خود بپردازند..
محاسبه قیمت گاز برای پله اول تا دوازدهم به ازای هر مترمکعب به ترتیب ۳۰، ۵۰، ۷۰، ۹۰، ۱۱۰، ۱۶۰، ۱۹۰،۲۲۰، ۲۵۰، ۲۸۰، ۳۲۰ و ۳۵۰ تومان محاسبه خواهد شددیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
. براین اساس درقبوض سبز بهای هرمترمکعب گاز حداکثر ۵۰ تومان است که این رقم در قبوض زرد به ۱۱۰تومان و در قبوض قرمز به ۳۵۰تومان می‌رسد. 
 
چگونه قبض گاز خود را نصف کنیم
براساس آمارهای رسمی ارائه‌شده بخش (خانگی ساختمان) حدود ۴۰ درصد از انرژی کشور را مصرف می‌کند که در این زمینه بیشترین سهم به گاز طبیعی مربوط می‌شود..
  
یکی از قسمت‌های ساختمان که بخش عمده‌ای از انرژی را هدر می‌دهد پنجره‌های آهنی و شیشه‌های تک‌جداره است که حدود ۴۰ درصد از مصرف انرژی گرمایشی ساختمان را هدر می‌دهد. بنابر این در صورتی که در ساختمان‌ها از پنجره‌های دوجداره استاندارد استفاده کنیم ۴۰ درصد از مصرف انرژی گرمایشی خود را کاهش می‌دهیم. براساس برآوردهای صورت‌گرفته صرفه‌جویی حاصل از نصب پنجره‌های دوجداره در کل کشور سالانه بالغ بر ۷۱۰ هزار بشکه معادل نفت خام است.
 
 بخشی از تلفات انرژی در ساختمان از طریق پوسته خارجی انجام می‌شوددیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
. استفاده از عایق‌های حرارتی برای کف، سقف، دیوارهای جانبی و تأسیسات حداقل ۳۰ درصد از مصرف انرژی گرمایشی ساختمان‌ها را کاهش می‌دهد. صرفه‌جویی حاصل از کاربرد عایق‌های حرارتی سالانه هزار و ۵۵۰هزار بشکه معادل نفت‌‌خام خواهد بود. همان‌طور که ملاحظه می‌شود با بهره‌گیری از این دو روش می‌توان از هدرروی ۷۰ درصد انرژی گرمایشی ساختمان جلوگیری کرد.
 
بخش دیگری که در هدرروی و اتلاف انرژی ساختمان‌ها سهم عمده‌ای دارد، موتورخانه یا سیستم‌های حرارت مرکزی است که می‌توان علاوه بر عایق‌کاری آن با استفاده از سیستم کنترل هوشمند موتورخانه و شیر ترموستاتیک رادیاتورها از اتلاف انرژی جلوگیری کرد. سیستم‌های کنترل هوشمند موتورخانه قابلیت برنامه‌ریزی داشته و روی موتورخانه نصب می‌شود. به صورت خودکار دمای سیستم را کنترل می‌کند و به محض این‌که دمای محیط افزایش یابد، دمای موتورخانه را کاهش می‌دهد و از این طریق باعث صرفه‌جویی در مصرف انرژی می‌شود. استفاده از این سیستم در کاربری مسکونی حدود ۱۵ درصد و در کاربری اداری حدود ۴۰ درصد کاهش مصرف سوخت را در پی دارد.
 
شیرهای ترموستاتیک رادیاتور نیز روی رادیاتورها نصب و به مصرف‌کننده کمک می‌کند که به طور موضعی و در فضاهای مختلف دماهای مختلفی داشته باشد، استفاده از این روش سالانه بالغ بر ۵۹۰ هزار بشکه معادل نفت‌خام در کشور صرفه‌جویی به همراه دارد.
..

 [ ᴇvɪʟ ]
사람들의 수용을 위해 사는 경우, 거절로 죽을거야 

..
پاسخ
 سپاس شده توسط پسرشاعر ، کسی پشت سرم اب نریخت
آگهی
#2
هنوز خیلی جا ها هستن که از این نعمت الهی استفاده نمیکنن



مثلا بیشتر مناطق محروم استان ایلام
پاسخ
 سپاس شده توسط L²evi
#3
این نامردیه
پاسخ
 سپاس شده توسط L²evi


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  چگونه بدون سرمایه پولدار شویم؟
  معجزه آبخیزداری»| مشکل پدیده گردوغبار را چگونه حل کنیم؟
  افزایش ۳۸ درصدی معاملات مسکن تهران در تیر/ کاهش ۱۳ درصدی قراردادهای اجاره
  تولید نفت روسنفت ۲.۲ درصد کاهش یافت!
Thumbs Up مصرف برق را از چه راه‌هایی می توان کاهش داد ؟!
  ارزش تبلیغات و راه حلی برای کاهش تعرفه تبلیغات
  چگونه بازاریابی شبکه های اجتماعی در غرفه‌های شما ایفای نقش می‌کنند
  سرمایه گذاران بزرگ چگونه زمان خود را مدیریت می کنند؟
  استفاده از انیمیشن در بازاریابی: چرا و چگونه؟
  چگونه در محیط بی رونق اقتصادی بازاریابی کنیم؟

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان