امتیاز موضوع:
  • 2 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

خواص گیلاس و زنجبیل

#1
گیلاس

مصرف کردن دم گیلاس و کاکل ذرت فشارخون را پایین می آورد.
استاد داروسازی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت که مصرف دم گیلاس و کاکل ذرت موجب کاهش فشارخون و دفع سنگ کلیه می‌شود. دکتر فراز مجاب اظهار داشت: داروهای مُدر داروهایی هستند که موجب افزایش حجم ادرار افراد میشوند.

وی گفت: داروهای گیاهی مدر برای افرادی که به بیماری‌های قلبی – عروقی و فشارخون مبتلا هستند مفید است. به داروهای ادرار آور در طب جدید دیوروتیک گفته می‌شود البته مصرف داروهای ادرارآور موجب کاهش فشارخون بالا می‌شود.

استاد داروسازی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزود: در طب سنتی برای دفع سموم از بدن از داروهای ادرارآور استفاده می‌شود و از بهترین گیاهان ادرارآور می‌توان به کاکل ذرت، دم گیلاس، چای و گزنه اشاره کرد.

مجاب بیان داشت: افرادی که به آرتریت روماتوئید، ناراحتی‌های کلیه و مثانه مبتلا هستند و افرادی که دارای کلیه سنگ ساز هستند، داروهای ادرارآور برایشان مفید است و به تسکین بیماری آنها کمک می‌کند.

زنجبیل

نوشیدن یك فنجان چای زنجبیل در روز میتواند به بهبود خلق و خوی انسان كمك كند، استرس را كاهش دهد و درعین حال تاثیر فوق‌ العاده‌ای در بهبود فرآیند هضم و جذب غذا بگذارد.

كارشناسان تغذیه و سلامت انگلیس میگویند که اسید معده برای هضم غذا حیاتی است و زمانی كه فرد، تحت استرس است ترشح این اسید دچار اختلال می‌شود، اما نوشیدن یك فنجان آب داغ حاوی یك برش تازه زنجبیل و یك برش كوچك لیمو روشی معجزه‌گر برای تحریك هاضمه و كمك به گوارش است.

زنجبیل حاوی نوعی آنتی‌اكسیدان خاص و مهم موسوم به «جینگرول» است كه به پاكسازی مواد شیمیایی مضر ناشی از استرس و نگرانی در بدن كمك می‌كند.

زنجبیل همچنین در كاهش التهاب، مقابله با مشكلات تنفسی شایع و بهبود گردش خون طبیعی در بدن موثر است. در زنان نیز نوشیدن چای زنجبیل روشی موثر برای كاهش انقباضات شكمی ناشی از عادت ماهانه است.
آنان که با زندگی میسازند زندگی را میبازند
پاسخ
 سپاس شده توسط ღSηow Princessღ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان