امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

راز نگاه ما در مهمانی ها

#1
راز نگاه ما در مهمانی ها 1ز نظر بسیاری از مردم چشم ها و پوست اطراف چشم احساسات و حرف هایی را بیان می کنند که گاهی زبان قادر به بیان آن نیست و نشان دهنده بخش مهمی از شخصیت ماست. دستور العمل های مختلفی در دنیای پزشکی برای سالم نگه داشتن و یا به اصطلاح قدیمی ها پُرسو بودن نور چشم و زیبایی پوست اطراف چشم آمده است که خیلی ها به دنبال آن، ساعت ها وقت خود را صرف می کنند که کار خوبی است. ولی بعضی از ما متاسفانه نسخه اصلی زیبا بودن و جذاب بودن چشم را این روزها چندان به خاطر نمی آوریم، و یا نسبت به دستورات طبق این نسخه اوریجینال عمل نمی کنیم.

برای همین است که گاهی چشم های برخی از جانب دیگران هرزه و گاهی نگاه آن ها ناخوشایند، و غیر قابل اعتماد شناخته می شود و چشم و پوست اطراف آن، احساس ناخوشایندی را به طرف مقابل القا می کند. مراقبت خوب از چشم در طولانی مدت فواید زیادی را برای ما خواهد داشت چه در دنیا و چه در آخرت.

بر همین اساس یکی از وظایف مهمان از زمان ورود به منزل میزبان چشم نگه داشتن از محرمات است، که شامل چشم نگه داشتن از تجسس و وارسی قسمت های مختلف منزل میزبان و چشم نگه داشتن از نامحرم و امور دیگر است. به هر حال ممکن است خانواده میزبان برای عرض ادب و احترام به میهمان تازه وارد حاضر شوند و برحسب درجه آشنایی و خویشاوندی با پوششی متفاوت از بیرون منزل در برابر مهمان نمایان شوند؛ از این رو وظیفه مهمان چه مرد و چه زن چشم پاکی در برابر همسر دختر و خانواده میزبان است، و همچنین چشم نگه داشتن از قسمت هایی از منزل که حریم خصوصی شمرده می شود و متعلق به خانواده میزبان است.
به طور قطع وقتی که میهمان وارد حریم منزل دوست و فامیل و آشنای خود می شود به نوعی محرم این حریم می شود و نگه داشتن حرمت خانه دوست و فامیل بر مهمان واجب می شود. هرچند که این چشم نگه داشتن وظیفه ای در هر کجاست، ولی خانه میزبان جایگاه ویژه ای دارد.
امیر مومنان علی [sup]علیه السلام [/sup] فرمودند:[sup]۱[/sup]
خداوند به مسیح علی نبینا و آله علیه السلام وحی کرد که،  به بنی اسراییل بگو در هیچ خانه ای از خانه های من وارد نشوید مگر با چشم های خاشع و به زیر افتاده و قلوب پاک و طاهر، دست های امین و پاک، و به بنی اسراییل خبر بده که من دعای هیچ کس از بندگانم را که ظلمی برگردنش باشد اجابت نمی کنم.
در حقیقت چشم نگه داشتن به معنای حفظ و حراست از حریم میزبان است و چنانکه این کار را به درستی انجام ندهیم، حقیقتا خیانت در امانت و دزدی از حریم دیگران با نگاه حتی به اندازه نگاه کوچکی به اتاق دیگر خانه میزبان در نبودش هم به پای ماست. حیای چشم و عفت چشم حق میزبان است بر گردن ما؛
                                           ثواب مهمانی و صله رحم را با گناه هدر ندهیم.
پاسخ
 سپاس شده توسط یاور تک نواز
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Information ریخت و پاش در مهمانی خانواده‌ها را از هم دور می‌کند
  فضیلت زیارت حضرت امام رضا (ع) از نگاه پیامبراکرم (ص) و ائمه اطهار (ع)
  نگاه خداوند به مشکلات مااان...
  احادیثی در مورد زنا، همجنس گرایی، خود*ارض*ایی و نگاه به نامحرم
  پیامدهای نگاه به نامحرم
  چرا نگاه شهوت آلود حرام است؟ + دلیل علمی
  چندتا عکس بیشتر نیست............فقط نگاه کن همین
  رایحه ی حُسن حَسن در مهمانی خدا
  فقط یک نگاه کافیست......
  به رکوع و سجود طولانی اش نگاه نکن!

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان