امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

چهار روش معمول تصفیه آب

#1
چهار روش معمول تصفیه آبدیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
http://www.filtration-water.com/#


بسته به کیفیت آب سطحی ، تعدادی از گزینه های تصفیه را میتوان مورد استفاده قرار داد . 4 روش معمول تصفیه آب سطحی عبارتند از :
تصفیه متداول آب
فیلتراسیون مستقیم و در خط
میکروفیلتراسیون مستقیم
اسمز معکوس
تصفیه متداول آب
تصفیه متداول آب برای آب های سطحی با کدورت بالا (>20 NTU) ، رنگ بالا (>20 c.u. )  ، یا TOC  بالا (>4 mg / L ) استفاده میشود . فرایند تصفیه متداول آب شامل انعقاد ، لخته سازی ، ته نشینی ، فیلتراسیون با محیط گرانولی و گند زدایی است . معمولا واحد های تصفیه متداول آب قابلیت انعطاف بالایی در بهره برداری و پایداری هیدرولیکی دارد و تا حدی توجه کمتر اپراتور را نسبت به انواع دیگر لازم دارد . دیگر ملاحظات مورد نیاز هنگام انتخاب فرایند تصفیه متداول شامل : زمین در دسترس است ، چرا که معمولا میزان بارگذاری سطحی در این فرآیند پایین است ، در نتیجه این فرآیند نیاز به سطح وسیعی از زمین دارد .
تصفیه آب به روش فیلتراسیون مستقیم و در خط
تصفیه آب به روش فیلتراسیون مستقیم و در خط معمولا برای اب های سطحی با کدورت پایین (< 15 NTU )  رنگ متوسط تا کم (< 20c.u. ) و TOC  کم (< 4mg/l) استفاده میشود . فرآیند تصفیه آب فیلتراسیون مستقیم شامل اخسلاط سریع , لخته سازی , فیلتراسیون با محیط گرانولی و گندزدایی است . فیلترهای تک بستری عمیق و دانه درشت ( یا فیلتر های دو بستری که شامل یک لایه عمیق از انتراسیت بر روی لایه کم عمق شن دانه درشت می باشند ) معمولا در تصفیه خانه هایی با سیستم فیلتراسیون مستقیم به کار گرفته میشود . این فیلترهای تصفیه آب به عنوان یک فیلتر عمیق دانه درشت میتوانند مواد جامد معلق را بیشتر از فیلتر های تصفیه آب متداول در خود ذخیره نمایند . انعقاد و لخته سازی فرآیندهای بسیار مهمی هستند و میبایست قادر به تشکیل فلوک های محکم و کوچک باشند ، چراکه فلوک های بزرگ به سرعت فیلترهای تصفیه آب را مسدود خواهد کرد ، این امر کاهش زمان کار صافی در پی خواهد داشت .
فرآیند تصفیه اب فیلتراسیون در خط مشابه فیلتراسیون مستقیم است ، باستثنای اینکه در این روش تصفیه آب لخته سازی از روند تصفیه حذف میشود ، به این معنی که لخته سازی در ساختار انتقال آب بین فرآیند انعقاد و فیلترها و بیشتر به جای حوضچه لخته سازی در بستر فیلتر تصفیه رخ میدهد . فرآیند فیلتراسیون در خط برای تصفیه آب های سطحی با کیفیت عالی ، کدورت خیلی پایین (< 5 NTU ) رنگ کم  (<10 c.u. )  و TOC  کم (< 4mg/l) استفاده میشود . طراحی فیلتر و انعقاد برای فرآیند تصفیه آب فیلتراسیون در خط مشابه فیلتراسیون مستقیم است .
تصفیه آب به روش میکروفیلتراسیون
فرآیند تصفیه به روش میکروفیلتراسیون شامل یک سیستم آشغالگیری ، عشاهای میکروفیلتراسیونی و گندزدایی است . سیستم آشغالگیری در تصفیه آب شامل فیلترهای فشنگی یا ریز صافی ها و در صورت لزوم شامل آشغالگیری درشت در منبع آب خام است . معمولا فرآیند میکروفیلتراسیون برای تصفیه آب سطحی خوب با کیفیت خوب با کدورت پایین (< 10 NTU ) رنگ متوسط تا کم (< 10 c.u.) و TOC کم  (< 4mg/l) استفاده میشود . غشاهای تصفیه آب میکرو فیلتراسیونی در شکل های مختلفی ساخته و بر روی هم چیده میشوند و به صورت اتوماتیک راهبری شوند . ساخت تصفیه خانه های میکروفیلتراسیونی برای جمعیت های کوچک بسیار مناسب بوده و ناگزیر برای تصفیه خانه های مناطق دور دست در نظر گرفته میشود .
تصفیه آب به روش اسمز معکوس RO
فرآیند تصفیه آب به روش اسمز معکوس RO  شامل سیستم آشغالگیری ، غشاهای اسمز معکوس ، و گندزدایی میباشد . معمولا آشغالگیری شامل فیلترهای تصفیه آب فشنگی و ریز صافی ها بعد از غشاهای میکروفیلتراسیونی و در صورت لزوم شامل آشغالگیری درشت در منبع آب خام است . تصفیه آب با روش اسمز معکوس در حجم ها و سطوح بالا جهت تصفیه آب های شور و یا حذف آلاینده های آلی طبیعی و رنگ استفاده میشود و در سطوح پایین جهت مصارف خانگی نیز از پرکاربرد ترین روش های تصفیه میباشد . تصفیه آب های خانگی با روش اسمز معکوس توان حذف املاحی مضری از قبیل نیتریت و نیترات را دارد که نتیجه ی آن آبی مناسب جهت آشامیدن میباشد .
پاسخ
 سپاس شده توسط vampire whs
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  تاثیر کلر بر پوست و کاربرد دستگاه تصفیه آب
  روشهای تصفیه آب خانگی, صنعتی, نیمه صنعتی
  دو کشته و چهار زخمي براي نجات يک گوشي از توالت !
  چهار ماده‌ غذایی که مانع از تضعیف چشم می‌شود
  چهار باور غلط درباره دویدن
  ربات دونده با سرعت بالای چهار کیلومتر در ساعت
  آشنایی با سرزمین های غیر معمول دنیا + عکس
  کاربرد ساختارهای سه بعدی گرافنی در تصفیه آب
  کشف صخره‌های چهار میلیاردساله: سرنخی از قدیمی‌ترین پوسته زمین
  چهار نیروی شگفت انگیز طبیعت !

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان