امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 1
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

۱۰ چیز که لازم است در مورد گلکسی اس ۶ سامسونگ بدانید

#1
جدیدترین عضو خانواده گلکسی اس، یک(در واقع دو، اشاره به مدل Edge) دستگاه کامل است که نکات جالبی را در خود دارد.

جدیدترین عضو خانواده گلکسی اس، یک(در واقع دو، اشاره به مدل Edge) دستگاه کامل است که نکات جالبی را در خود دارد.
۱۰ چیز که لازم است در مورد گلکسی اس ۶ سامسونگ بدانید 1
 با بهره‌گیری از سخت‌افزاری با طراحی کاملاً جدید، نرم‌افزار به‌روز شده و تغییر مسیری جالب در زمینه ویژگی‌ها، گلکسی اس۶ و برادرش اس۶ اج، خود را به‌خوبی از نسل‌های قبلی جدا می‌سازند. اگرچه به‌سرعت می‌توان تشخیص داد که این گوشی متعلق به سامسونگ است، اما به‌ هیچ عنوان احساس کیفیت نسبتا پایین گلکسی اس‌های قبلی را در شما ایجاد نمی‌کند.

در این مطلب به شما ۱۰ مورد از نکاتی که باید در مورد این گوشی هوشمند فوق‌العاده بدانید، ذکر شده است.

۱) عرضه دو نسخه از این نسل، گلکسی اس ۶ و اس ۶ اج 
۱۰ چیز که لازم است در مورد گلکسی اس ۶ سامسونگ بدانید 1
 دیگر عادت کرده بودیم که هر سال یک پرچمدار را در خانواده گلکسی اس ببینیم، اما در سال ۲۰۱۵ این رویه تغییر کرده و شاهد یک Galaxy S6 استاندارد و یک نسخه با صفحه نمایش خمیده تحت عنوان Galaxy S6 edge، هستیم. با این حال هر دو نسخه در اکثر زمینه‌ها با یکدیگر مشابه بوده و تنها در بخش صفحه نمایش و نرم‌افزارهای سازگار با این صفحه، تفاوت دارند.

صفحه نمایش گلکسی اس۶ اج از همان ابعاد و رزولوشن نسخه استاندارد بهره می‌برد، با این تفاوت که در هر دو طرف چپ و راست خمیده است. عملکرد صفحه نمایش در قسمت‌های خمیده فرقی با قسمت‌های تخت ندارد، اما برای استفاده بهتر از این طراحی جدید، نرم‌افزارهایی طراحی شده است. شما می‌توانید با کشیدن انگشت از لبه به سمت داخل، به مخاطب‌هایی که برای تماس سریع در نظر گرفته‌اید دسترسی پیدا کنید. همچنین می‌توانید به نوتیفیکیشن‌ها به شیوه‌ای ساده‌تر دست پیدا کنید و هنگامی که صفحه نمایش خاموش است می‌توانید به‌سرعت از آخرین نوتیفیکیشن‌ها مطلع شوید و یا در شب از این قسمت‌های خمیده برای نمایش ساعت استفاده کنید.

توجه کنید که برای بدست آوردن نسخه خمیده باید در حدود ۱۰۰ دلار بیشتر خرج کنید. این امر به‌طور مستقیم بستگی به این دارد که تا چه حدی قصد استفاده از این صفحه نمایش خمیده را داشته باشید. به‌طور خلاصه، صرفاً وجود چند نرم‌افزار بهینه شده برای استفاده از این صفحه نمایش، نمی‌تواند به تنهایی خرید گلکسی اس۶ اج را منطقی کند.

۲) عدم پشتیبانی از کارت حافظه، اما فضای ذخیره‌سازی زیاد 
۱۰ چیز که لازم است در مورد گلکسی اس ۶ سامسونگ بدانید 1
 زمانی که نخستین گزارشات نشان می‌دادند که سامسونگ قصد ندارد در گلکسی اس۶ امکان پشتیبانی از کارت‌های حافظه SD را قرار دهد، بسیاری از کاربرانی که به استفاده از آن‌ها عادت کرده بودند، نگران و ناراحت شدند. اما حالا با معرفی و عرضه رسمی این پرچمدار می‌توان گفت که اوضاع آن قدر هم بد نیست، حداقل حافظه ذخیره‌سازی درنظر گرفته شده برای گلکسی اس۶، ۳۲ گیگابایت است و امکان خرید نسخه‌های ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایتی نیز وجود دارد.

خوشبختانه بسیاری از اپراتورها حداقل یکی از نسخه‌های ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایتی را در هر دو مدل و با رنگ‌های مختلف، برای فروش ارائه خواهند کرد. کاربران مبتدی‌تر که به‌دنبال هزینه پایین‌تری هستند نیز می‌توانند از نسخه ۳۲ گیگابایتی لذت ببرند.

۳) قابلیت‌های جدید و بهبود یافته مرتبط با مالتی‌تسکینگ
۱۰ چیز که لازم است در مورد گلکسی اس ۶ سامسونگ بدانید 1
  ویژگی Multi Window یکی از قابلیت‌های اساسی اکثر مدل‌های گلکسی اس بوده است که برای استفاده بهینه از صفحه نمایش‌های بزرگ معرفی شد. گلکسی اس۶ نیز از نسخه کاملاً به‌روز شده‌ی این قابلیت بهره می‌برد. این‌بار یک اپلیکیشن پاپ‌آپ درنظر گرفته شده که نخستین بار در فبلت گلکسی نوت۴ دیده شد و امکانات بیشتری در زمینه مالتی‌تسکینگ به شما می‌دهد.

برخلاف نسل‌های قبلی سری گلکسی، Multi Window در گلکسی اس۶ به‌صورت پیش فرض قرار داشته و امکان غیرفعال کردن آن نیز وجود ندارد. هر زمان که بخواهید، قادر به اجرای این ویژگی هستید. بدین منظور با لمس طولانی دکمه Recents (واقع در سمت چپ دکمه Home)، دو اپلیکیشن سازگار را انتخاب کنید تا به‌صورت همزمان در صفحه نمایش داده شوند. همچنین می‌توانید اینکار را با استفاده از دکمه Multi Window در نوار بالایی یک اپلیکیشن در بخش Recents، انجام دهید. قابلیت تغییر سایز پنجره‌ها و بستن یک یا هردو نیز همچنان وجود دارد.

اپلیکیشن‌های پاپ‌آپ نیز با کشیدن انگشت از دو گوشه بالا-چپ و بالا-راست به سمت پایین صفحه نمایش، اجرا می‌شوند. با اینکار اپلیکیشنی که به‌صورت تمام صفحه در حال اجراست، در یک پنجره کوچک نمایش داده می‌شود. با لمس نوار بالایی این اپ می‌توانید آن را به‌شکل پنجره چت فیسبوک درآورده و در مواقع نیاز به‌صورت شناور بر روی هر برنامه دیگری استفاده کنید.

۴) گلکسی اس۶ از هر دو تکنولوژی شارژ بی‌سیم شناخته شده، پشتیبانی می‌کند 
۱۰ چیز که لازم است در مورد گلکسی اس ۶ سامسونگ بدانید 1
 اگرچه سامسونگ دست شما را از باطری گلکسی اس۶ کوتاه کرده اما در عوض تکنولوژی‌های شارژ بی‌سیم را به آن افزوده است. در حالی که سایر گوشی‌های هوشمند فقط از یک تکنولوژی شارژ بی‌سیم پشتیبانی می‌کنند، گلکسی اس۶ از هر دو استاندارد شناخته شده یعنی Qi و Powermat پشتیبانی می‌کند. این یعنی شما امکان شارژ گوشی خود را بر روی تقریباً هر پد شارژ بی‌سیمی که پیدا کنید، خواهید داشت، چه پدهای نسبتاً رایج و در دسترس Qi و چه شارژرهای کمیاب Powermat.

حتی سامسونگ نیز نسخه جدیدی از پدهای شارژ بی‌سیم خود را برای فروش عرضه کرده که از استاندارد Qi بهره می‌برد. با این حال فرقی نمی‌ند از چه پدی استفاده می‌کنید، فقط کافیست از دو استاندارد مذکور پشتیبانی کند.

۵) شارژرهای ۲.۰ Quick Charge برای شارژی سریع‌
 ۱۰ چیز که لازم است در مورد گلکسی اس ۶ سامسونگ بدانید 1
  شارژ بی‌سیم برای استفاده‌های روزمره و یا برای شب و هنگامی که قصد دارید بخوابید، عالی هستند. اما زمانی فرا می‌رسد که شارژ باطری گوشی هوشمندتان در حال تمام شدن است و خیلی سریع نیاز به شارژ مجدد آن دارید!

بدین منظور باید تکنولوژی شارژ سریع تطبیق‌پذیر سامسونگ را به شما معرفی کنیم. البته همچنان می‌توانید به‌راحتی از شارژرهای پیش فرض که در بسته‌بندی گوشی وجود دارد نیز استفاده نمایید، اما با استفاده از یک شارژ که از استاندارد جدید و سریع Quick Charge 2.0 پشتیبانی ‌می‌کند، می‌توانید زمان شارژ شدن باطری را تا حد زیادی کاهش دهید.

اگر از یک شارژر مناسب استفاده کنید، می‌توانید انتظار داشته باشید باطری گلکسی اس۶ در هر دقیقه ۱.۵ درصد شارژ شود، البته این میزان بستگی به مقدار شارژ فعلی نیز دارد. به هرحال این عدد نشان می‌دهد که تا چه حدی سریع می‌توان باطری گوشی را شارژ کرد و مطمئناً زمانی که باید برای شارژ کامل باطری صبر می‌کردید، تا حدود زیادی کاهش خواهد یافت.

۶) صفحه نمایشی به خوبی گلکسی نوت ۴ 
۱۰ چیز که لازم است در مورد گلکسی اس ۶ سامسونگ بدانید 1
 شاید کمتر کسی را پیدا کنید که بتواند ایراد خاصی از صفحه نمایش فوق‌العاده فبلت نوت۴ بگیرد. خوشبختانه سامسونگ تمام خوبی‌ها و ویژگی‌های آن صفحه نمایش عالی را در گلکسی اس۶، البته در سایز ۵.۱ اینچی به‌کار گرفته است. وضوح تصویر همچنان QHD (2560×1440) می‌باشد که به‌علت ابعاد کوچکتر صفحه نمایش، حالا تراکم پیکسلی دیوانه‌وار ۵۷۷ppi را شاهد هستیم!

روشنایی، رنگ‌ها و زوایای دید همگی عالی هستند و اگر حالت روشنایی خودکار صفحه نمایش را فعال کنید، در طول روز و زیر نور خورشید، بیش از حد معمول روشنایی افزایش می‌یابد تا مشکلی در کار کردن با گوشی نداشته باشید.

۷) امکان غیرفعال کردن اپ‌های اضافه 
۱۰ چیز که لازم است در مورد گلکسی اس ۶ سامسونگ بدانید 1
 نمی‌دانیم شایعات از کجا شروع شده‌اند، اما برخی افراد این تصور را داشتند که گلکسی اس۶ از برنامه‌های اضافی کمتری نسبت به نسل‌های قبلی برخوردار خواهد بود. باید بگوییم این مورد به‌هیچ عنوان اتفاق نیفتاده و بسته به اپراتوری که از آن گوشی خود را تهیه می‌کنید، احتمالاً با ده‌ها برنامه اضافه مواجه خواهید شد که هیچ‌کدام از آنها را لازم ندارید.

متاسفانه امکان غیرفعال کردن تعداد زیادی از این اپ‌ها وجود ندارد، اما بازهم قادر به حذف چندتایی از آن‌ها خواهید بود. غیرفعال کردن ۱۲ اپلیکیشن و سرویسی که هیچ وقت از آن‌ها استفاده نخواهید کرد، نباید کار سختی باشد. اما همانطور که گفتیم اپ‌هایی نظیر مرورگر اینترنت پیش فرض، تقویم، اپلیکیشن ایمیل و موزیک، ضبط صوت و Smart Manager utility وجود دارند که امکان غیرفعال کردن را به شما نمی‌دهند.

۸) فعال کردن S Voice در هر زمان بدون نیاز به دست 
۱۰ چیز که لازم است در مورد گلکسی اس ۶ سامسونگ بدانید 1
 سامسونگ به‌طور آهسته اما پیوسته درحال بهبود بخشیدن به سرویس S Voice خود است. این سرویس همانند Moto Voice در گوشی‌های موتورولا، حالا امکان شنیدن عبارتی خاص در هر لحظه، حتی زمانی که صفحه نمایش خاموش یا گوشی قفل است را دارد تا گوشی روشن شود. شما می‌توانید عبارتی که تمایل دارید را در این سرویس به‌کار ببرید و یا از عبارت پیش فرض و استاندارد Hi Galaxy استفاده کنید. پس از فعال شدن این قابلیت، شما قادر به انجام کارهایی نظیر جستجوی اینترنتی و بسیاری دیگر بدون دخالت دست، خواهید بود.

اگر از همین حالا نگران مصرف باطری شده‌اید، می‌توانید حالت فرمان صورتی را غیرفعال کرده و در عوض به‌صورت دستی اپلیکیشن S Voice را اجرا کنید. در هر زمانی که خواستید می‌توانید عبارت موردنظرتان را برای فعال شدن این قابلیت تنظیم کنید.

۹) خرید گوشی با رنگ‌های متنوع 
۱۰ چیز که لازم است در مورد گلکسی اس ۶ سامسونگ بدانید 1
 سامسونگ رنگ‌های متنوع و جذابی را برای پرچمدار جدیدش معرفی کرد که از جمله می‌توان به آبی روشن و سبز تیره اشاره کرد. اما متاسفانه به‌نظر می‌رسد انتخاب رنگ گوشی وابستگی زیادی به اپراتوری که گلکسی اس۶ خود را از آن تهیه می‌کنید، خواهد داشت.

در حال حاضر رنگ سبز تیره برای گلکسی اس۶ اج و رنگ آبی روشن برای نسخه استاندارد در نظر گرفته شده که البته برای گوشی‌های آنلاک می‌باشد. البته رنگ‌های سفید، مشکی و طلایی همچنان حضور خواهند داشت اما به‌نظر نمی‌رسد اپراتورها گزینه‌های زیادی را پیش روی شما قرار دهند.

۱۰) یک اکانت سامسونگ لازم خواهید داشت 
۱۰ چیز که لازم است در مورد گلکسی اس ۶ سامسونگ بدانید 1
 امروزه دیگر حتی تصور کار کردن با یک گوشی هوشمند اندرویدی بدون داشتن یک اکانت گوگل هم سخت است. این موضوع در مورد گوشی‌های هوشمند سامسونگ نیز صادق بوده و علاوه بر اکانت گوگل، باید یک اکانت سامسونگ نیز برای خود دست و پا کنید. برای تنظیم گلکسی اس۶ وجود یک اکانت سامسونگ لازم است و علاوه بر این، از این اکانت جهت همگام‌سازی مخاطبین، تقویم، مرورگر اینترنت، S Health، Milk Music، محتوای اپلیکیشن‌های خانواده گلکسی و غیره استفاده می‌شود.

شما می‌توانید از بخش تنظیمات گوشی مشخص کنید که چه سرویس‌هایی برای همگام‌سازی از این اکانت استفاده کنند، اما به‌طور کلی داشتن یک اکانت سامسونگ برای استفاده از اپلیکیشن‌های انحصاری سامسونگ، کاربردی به‌نظر می‌رسد. همچنین برای ساده‌سازی ساختن اکانت سامسونگ، می‌توانید از همان یوزرنیم و پسورد اکانت گوگل خود استفاده کنید و اکانت جدید را براساس آنها بسازید.
پاسخ
آگهی
#2
ایوووووووووووووووووووووووووللل....
من s5 دارم ...
۱۰ چیز که لازم است در مورد گلکسی اس ۶ سامسونگ بدانید 1
پاسخ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  قوی‌ترین گلکسی سامسونگ ۸ اردیبهشت رونمایی می‌شود
  پنج دلیل برای نخریدن گلکسی ای ۵۱ سامسونگ
  گوشی گلکسی F02s سامسونگ همان گلکسی A02s خواهد بود
  نمره دوربین گلکسی S21 اولترا در DxMark کمتر از S20 اولترا اعلام شد!
  گلکسی Xcover 5 سامسونگ معرفی شد
  عرضه‌ میت ایکس ۲ با توجه به نگرانی در مورد تامین تراشه‌‌های آن
  اپلیکیشن Health سامسونگ دیگر از گوشی‌های هوشمند قدیمی پشتیبانی نخواهد کرد
  مقایسه دوربین سلفی گلکسی اس ۲۱ اولترا با آیفون ۱۲ پرو مکس، پیکسل ۵ و نوت ۲۰ اولترا
  گوشی گلکسی اف ۶۲ سامسونگ با باتری ۷۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی معرفی شد
  آخرین شایعات در مورد گوشی آیفون ۱۳ ؛ طراحی بدون پورت و عکاسی نجومی

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان