امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

تاثیر شخصیت روی وزن

#1
همین حالا وزن کم کن
اگر فردی اهل مهمانی رفتن، کتاب خوان، شب زنده دار و یا هر نوع شخصیت دیگری هستید باید بدانید تا حدود زیادی شخصیت شما روی وزنتان و اینکه چگونه وزن کم میکنید تاثیر دارد. از این راهنما استفاده کنید تا نوع شخصیت خود را بشناسید و با استفاده از مشخصات خود بتوانید به کاهش وزنتان کمک کنید.




اگر فردی عجول هستید...
تاثیر شخصیت روی وزن 1

در تحقیقی معروف در سال 1972 محققان روی چند کودک آزمایشی انجام دادند. به کودک دو انتخاب داده میشد اول اینکه شکلاتی را بدون معطلی بگیرد و یا اینکه 15 دقیقه صبر کند و بعد دو شکلات بگیرد. آن دسته از کودکانی که صبر میکردند تا سهم بیشتری بگیرند بعدها در تصمیماتشان نیز موفق تر بودند. توانایی داشتن صبر و تحمل در کاهش وزن نیز موثر است. افراد میتوانند دو نوع باشندیک شکلاتی یا دو شکلاتی. اگر به دنبال کاهش وزن هستید احتمال دارد بیشتر نزدیک به گروه اول باشید. از بین بردن وسوسه میتواند خیلی موثر باشد. سبد خرید خود را با غذاهای بی ارزش پر نکنید و هنگام استراحت مواظب پرخوری های غیر ارادی باشید.



اگرفردی مطمئن هستید...
تاثیر شخصیت روی وزن 1

همیشه وقت شناس هتسید؟ کارها را بر اساس قانون انجام میدهید؟ این اخلاق نشان میدهد وظیفه شناس هستید. ویژگی که استفاده از یک برنامه غذایی و یا ورزشی را آسان میکند. وظیفه شناس باشید یا خیر یک مورد هست که میتواند بر علیه شما باشد. و آن این است که وقتی برنامه ی غذایی استفاده میکنید همه فکرتان باز هم روی غذا است و این میتواند مشکل آفرین باشد. راه حل این است که برای خود یک روتین درست کنید نه اینکه برنامه ای تنها مخصوص وزن کم کردن داشته باشید. باید درست غذا خوردن را برای خود عادت کنید نه اجبار.




اگر نوسانات خلقی دارید...
تاثیر شخصیت روی وزن 1

روش زندگی تعیین کننده نوع اخلاق است. اگر فردی احساساتی هستید همه چیز برای شما یا خیلی خوب است یا خیلی بد. برخی افراد احساساتی که میشوند شروع به خوردن میکنند، هرچه بیشتر احساساتی شوند بیشتر به دنبال غذا میروند. در واقع هرجه هیجانی تر شوید نیاز به عکس العمل بیشتری پیدا میکنید و خوردن نیز یک نوع عکس العمل است. برای اینکه گرفتار چنین حالاتی نشوید بالا و پایین های احساسی خود را بشناسید و سعی کنید در چنین مواقعی عکس العملی سالم داشته باشید. مثلا با یکی از دوستان خود تماس بگیرید و صحبت کنید و یا با کار کردن خود را آرام کنید.



اگر فردی آرام هستید...
تاثیر شخصیت روی وزن 1

افرادی که بیشتر دوست دارند تنها باشند و یا وقت خود را با کتاب یا چیزی دیگر بگذرانند شاید بتوانند در رژیم موفق تر باشند. معمولا درونگرایان کمتر عجول هستند و با ملاحظه هستند و به همین دلیل تصمیماتی منطقی تر میگیرند. درونگرایان بهتر میتوانند یک برنامه غذایی و ورزشی را با کیفیت پیش ببرند. هر دوی این برنامه ها نیازمند خود داری است که برای افراد عجول سخت است. اینگونه افراد باید سعی کنند برای مواقعی که قدرت اراده شان مورد امتحان قرار میگیرد خود را آماده کنند. مثلا اگر میخواهید به مهمانی بروید از قبل سعی کنید میان وعده ای سالم بخورید تا بعد دچار هوس های غذایی نشوید.




اگر فردی خوش گذرانید...
تاثیر شخصیت روی وزن 1

افرادی که معمولا دوستان زیادی دارند و زیاد به مهمانی میروند بیشتر در خطر اضافه وزن هستند. چون برخی هیجانات باعث تمایل بیشتر به خوردن غذاهای پرکالری میشود. البته بودن در کنار فامیل یا دوستان و داشتن اوقاتی خوش با آنها اصلا بد نیست و به سلامت روان و همچنین بدن کمک میکند. اما اینگونه شخصیت ها باید برای خود محدودیت هایی در مورد غذا قرار دهند تا بتوانند سالم زندگی کنند و دچار اضافه وزن نشوند.




اگر فردی هستید که اغلب به خود سخت میگیرد...
تاثیر شخصیت روی وزن 1

افرادی که اعتماد به نفس پایینی دارند معمولا با هر اشتباه واکنشی بسیار منفی نشان میدهند. اما افراد با اعتماد بنفس اگر اشتباهی مرتکب شوند قسم میخورند که دیگر چنین اشتباهی نکنند و دوباره ادامه میدهند. اگر از آن دسته افراد هستید که خیلی به خود سخت میگیرند بعد از یک اشتباه در برنامه غذایی بیشتر این امکان وجود دارد که به پرخوری ادامه دهید. باید بیاموزید که خود را ببخشید و بهترین دوست خود باشید.




اگر جغد شب هستید...
تاثیر شخصیت روی وزن 1

بیدار ماندن تا دیر وقت عادتی شایع است که خیلی از ما درگیرش هستیم. تحقیقاتی که در دانشگاه پنسیلوانیا انجام گرفته نشان میدهد افرادی که تا ساعت 4 صبح بیدار میمانند معمولا 550 کالری اضافه غذا استفاده میکنند که این میزان کالری مربوط به شب بیداری های آنان است. البته این زیاده روی به همان ساعات ختم نمیشود و در طول روز نیز ادامه دارد.




اگر سحر خیز هستید...
تاثیر شخصیت روی وزن 1

در یک تحقیق ثابت شده است افرادی که صبح زود از خواب بیدار میشوند کمتر در خطر اضافه وزن هستند حتی اگر با سایر افراد در یک ساعت مشخص خوابیده باشند. این آزمایش روی کودکان هم انجام شد و نتایج بسیار مشابه به آزمایشی بود که روی افراد بالغ انجام شده بود. اگر دوست دارید صحر خیز باشید اما دیر میخوابید دچار کمبود خواب میشوید پس سعی کنید زودتر بخوابید تا تنظیم شوید. پزشکان به افراد بالغ توصیه میکنند 7 تا 9 ساعت بخوابند.




اگر فردی خود محور هستید...

تاثیر شخصیت روی وزن 1

کمی خود محور بودن هنگام اجرای رژیم غذایی زیاد هم چیز بدی نیست. معمولا افراد خود محور منافع خود را در نظر میگیرند. که این اخلاق میتواند کمک کند بتوانند بیشتر به فکر سلامتی خود باشند و انتخاب های سالمی داشته باشند. در مقابل افراد تعارفی همیشه در راضی نگه داشتن دیگران تاکید دارند و در پایان روز خود را خالی از انرژی میابند. و همین اخلاق باعث انتخاب های ضعیف غذایی میشود. اگر تعارفی هستید سعی کنید کمی خود خواه باشید روی چیزی که میخواهید تاکید کنید و احساس گناه نکنید. مثلا به جای اینکه ورزش کردن را برای ملاقات دوستان کنسل کنید به آنها هم پیشنهاد دهید به شما ملحق شوند.




اگر خوش خلق هستید...
تاثیر شخصیت روی وزن 1

افرادی که خوش خلق هستند نسبت به افراد زودرنج در کاهش وزن موفق تر هستند. البته در بعضی موارد نه همه ی افراد. معمولا کسانی که خلق و خوی خوبی دارند دوست ندارند شکست بخورند و همچنین از شکست دیگران نیز میترسند. همین استرس میتواند عاملی بازدارنده دربرابر مواردی باشد که رژیم را برهم میزند.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان