امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

تاثیر مشکلات مالی بر سلامت اعضای خانواده

#1
تاثیر مشکلات مالی بر سلامت اعضای خانواده 1



عوارضی که ناشی از مشکلات مالی خانواده است
مشکلات اقتصادی و مالی خانواده علاوه بر روح و روان افراد، تاثیر مستقیمی روی سلامت جسم آنها دارد و موجب بروز حتی بیماری های جدی و واکنش های نگران کننده می شود. واکنش های موجود در اثر چنین مشکلات اقتصادی شامل موارد زیر است:

نگرانی
افسردگی
استرس
آسیب دیدگی
اعتیاد
کابوس
افزایش سطح استرس
سردرگمی
احساس غمگینی
کم خوری یا پرخوری
اسهال
کم خوابی یا پرخوابی
حالت تهوع
به هم ریختگی وضعیت معده
یا دیگر علائم ذهنی و فیزیکی افسردگی
حتی بعضی از خانواده ها به دلیل چنین مشکلات مالی از یکدیگر جدا می شوند و فرزندان آن ها باید مدام در خانه اعضای خانواده و دوستان بمانند یا بین پدر و مادر رد و بدل شوند که همین باعث ایجاد استرس و تنش بین خانواده ها می شود و در نتیجه رفتار ها و احساسات منفی در فرزند ایجاد می گردد که بعد ها ممکن است در مدرسه برای او مشکل ایجاد کند و یا عزت نفس او را نشانه بگیرد.

افسردگی مشکلات مالی

از کجا بفهمیم که چه زمانی وقت کمک گرفتن است؟
اگر شما و کسی که دوستش دارید، این علائم را در خودتان مشاهده می کنید، بسیار مهم است که کمک بگیرید. استرس شما را از پا در می آورد. افسردگی باعث ایجاد اثرات مخرب در آینده می شود، پس هر زمان که چنین افکاری به شما غلبه کرد، سعی کنید از جایتان بلند شوید، دوش بگیرید، لباس تمیز بپوشید و به دنبال شغل جدید بروید.

حتی در بد ترین و سخت ترین شرایط باز هم جای امید وجود دارد اما اگر اجازه دهید که این افسردگی تشدید پیدا کند و هیچ کاری برایش انجام ندهید، ممکن است منجر به اتفاقات وحشتناکی مثل خودکشی هم بشود.

چه راهکاری برای بهبود چنین مشکلات وجود دارد؟
معمولاً بعضی از متخصصان و روان درمان ها هستند که به مدیریت ترس، اضطراب، خشم و افسردگی و دیگر علائم شما کمک می کنند. حتی ممکن است برای بهبود شرایط مصرف دارو لازم باشد. البته دارو می تواند سلامت ذهنی و فیزیکی شما را تا حد زیادی برگرداند اما صحبت کردن با یک روانشناس و روان درمانگر هم بسیار موثر خواهد بود.

معمولاً روان درمان شما را در یک محیط بدون هیچ گونه قضاوت و پر از آرامش قرار می دهد و شما می توانید به همراه همسرتان در این جلسات شرکت کنید تا جلوی هرگونه آسیب اضافه را بگیرید، حرف های خود را بزنید، مشکلاتتان را برطرف کنید تا بعدا اثرات منفی مشکلات خود را به کودکانتان منتقل نکنید.

روان درمان زوجین

از طرفی می توانید مشکلاتی که در این مسیر برای فرزندانتان به وجود آورده اید را با یک مشاور در میان بگذارید تا او بتواند به ایجاد رابطه مثبت بین شما و فرزندتان کمک کند و مشکلات را شناسایی کند و روش های کارآمد را به شما آموزش دهد.

البته نباید انتظارات غیر واقع بینانه از مشاور داشته باشید، بلکه باید خودتان هم در این مسیر خواهان تغییر واقعی باشید و قدم های موثر بر دارید.

نظرسنجی ها نشان می دهد خانوارهایی که تحت استرس و فشارهای مالی هستند، تقریباً 28 درصد آن ها از انجام آزمایش و درمان سر باز می زنند.

21 درصد آن ها هیچ همکاری نمی کنند و یا اگر به پزشک مراجعه کنند، دارو مصرف نمی کنند. تقریباً نیمی از افرادی هم که در مضیقه مالی هستند، نیاز به مراجعه های دندانپزشکی برای مشکلات دهان و دندانی دارند که باز هم آن را جدی نمی گیرند و همین باعث می شود که خانواده و فرزندان بیشتر از قبل درگیر باشند و کم تر از قبل توانایی مدیریت استرس را داشته باشند و در نتیجه خطر بیماری های ذهنی افزایش پیدا می کند که برای فرزندان یک رفتار سمی و مخرب است.

تحقیقات نشان می دهد خانم های بارداری که در این دوران افسردگی دارند، معمولاً اثرات مخربی را در هورمون های فرزند به جا می گذارند. این استرس و بی قراری را شبیه به یک ژن به فرزند خود منتقل می کنند که بعدا آسیب های جبران ناپذیری به او وارد خواهد کرد. پس چه بهتر که هر چه سریع تر مشکل را شناسایی کنید و جلوی آن را بگیرید تا کم ترین خطری به شما، همسر و فرزندان تان وارد نشود.


پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان