امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

نارضایتی کاخ سفید از عدم حضور 4 پادشاه عرب در کمپ دیوید

#1
نارضایتی کاخ سفید از عدم حضور 4 پادشاه عرب در کمپ دیوید 1
سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد به سود کشورهای شرکت کننده در نشست کمپ دیوید است که اطمینان حاصل کنند افرادی مناسب و شایسته را برای حضور در این نشست اعزام می کنند.

جاش ارنست در نشست خبری در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره علت لغو سفر شاه سعودی برای نشست کمپ دیوید گفت هدف نشستی که رئیس جمهور برای کمپ دیوید در نظر گرفته است بحث درباره تعمیق و به روز کردن همکاری های امنیتی مهم بین آمریکا و شرکای شورای همکاری خلیج (فارس) است. کشورهای شرکت کننده در این نشست درباره اینکه چه کسی بهترین شرایط برای حضور به عنوان نماینده کشورشان را دارد، تصمیم گیری می کنند و با توجه به هدفی که اعلام شد، ما نیز موافقت کرده ایم که افرادی مناسب در این نشست حاضر شوند و اطمینان داریم که افرادی مناسب در نشست کمپ دیوید برای بحث درباره این اولویت ها حضور می یابند.



سخنگوی کاخ سفید ادامه داد در خصوص سفر پادشاه عربستان، شما را به دفتر وی درباره علت تغییر برنامه سفرش ارجاع می دهم. چند موضوع هست که می توان به آن اشاره کرد. اینکه هیچ نگرانی از سوی شرکای سعودی ما، چه پیش و چه پس از این تغییر، در خصوص برنامه های مطرح شده در کمپ دیوید اعلام نشده است. از این رو می دانم که گمانه زنی هایی در خصوص این تغییر در برنامه سفر و ارسال پیام برای آمریکا صورت گرفته است. اگر چنین هم باشد، پیامی دریافت نشده است زیرا همه بازخوردهایی که ما از سعودی ها دریافت کرده ایم، همه مثبت بودند.



وی ادامه داد شما به یاد دارید که جان کری، وزیر خارجه در ریاض بود و این فرصت را داشت که به صورت مستقیم با پادشاه دیدار کند. در این نشست، پادشاه و دیگر اعضای تیم امنیت ملی وی درباره برنامه ریزی برای نشست کمپ دیوید ابراز خرسندی و خوش بینی کردند. جان کری همچنین با همتایان خود در شورای همکاری در پاریس نیز در هفته گذشته دیدار کرد. در این دیدار نیز توافق عمده ای وجود داشت که دیدار با رئیس جمهور آمریکا ارزشمند است و هر کدام در انتظار این دیدار بودند. این را نیز اشاره کنم که محمد بن نایف، ولیعهد عربستان که پیشتر وزیر کشور و یکی از اعضای تیم امنیت ملی این کشور نیز به شمار می آید، در این نشست حاضر می شود. وی در دو سال گذشته، دو بار در دفتر رئیس جمهور با وی دیدار کرده است.



ارنست گفت وی همچنین با محمد بن سلمان، معاون ولیعهد در این دیدار حاضر می شود. از این رو شکی نیست که برای اهداف این دیدار برای افزایش همکاری های امنیتی با شرکای خود در عربستان سعودی، حضور ولیعهد و جانشین ولیعهد که مسئولیت هایی نیز در خصوص امنیت عربستان دارند، به ما این اطمینان را می دهند که می توان بحث هایی جدی در کمپ دیوید داشت و بتوان تعهداتی را که در این نشست داده می شوند، دنبال کرد.



وی با تایید اینکه پادشاه عربستان پیشتر به صورت رسمی دعوتنامه را قبول کرده است؛ درباره علت عدم این سفر گفت: درباره علت لغو این سفر، من شما را به (مقامات) عربستان سعودی ارجاع می دهم و اطمینان دارم که توضیح می دهند ولی این را می توانم بگویم که برنامه سفر کاملا به برنامه هایی که در کمپ دیوید وجود دارند، بی ارتباط است. این مسئله به گفتگوهای خصوصی بین جان کری و شخص پادشاه و دیگر مقامات ارشد عربستان در ریاض و پاریس باز می گردد. ما این اطمینان را داریم که مقامات ارشدی که به نمایندگی از دولت عربستان سعودی در این نشست حاضر می شوند، نه فقط دیدگاه های دولت خود در نشست را نمایندگی می کنند بلکه این قدرت را دارند که تصمیم های گرفته شده در نشست را اجرایی کنند.



وی تصریح کرد رئیس جمهور در نظر دارد با هدف به روز کردن همکاری های امنیتی با کشورهای شورای همکاری، این نشست را برگزار کند. مسئله اینجاست که این کشورها، همکاری های امنیتی با آمریکا را برای امنیت ملی خود ضروری می دانند و به سود این کشورهاست که مقامات ارشد و اعضای برجسته تیم های امنیت ملی خود را اعزام کنند تا هم بتوانند نمایندگی دیدگاه های کشورشان را داشته باشند و هم بتوانند تصمیم های این دیدار را اجرایی کنند. بر اساس فهرستی که ما تاکنون داشته ایم، اطمینان داریم که چنین می شود.



سخنگوی کاخ سفید درباره حضور دو نفر از سران شش کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس در این نشست گفت: ما این اطمینان را داریم که مقامات ارشد امنیت که در این نشست حاضر می شوند، هم می توانند دیدگاه های عربستان سعودی را نمایندگی کنند و هم تصمیم های گرفته شده را اجرایی کنند. این موضوع برای کشورهای دیگر نیز صدق می کند. برای مثال، محمد بن زاید، معاون نیروهای مسلح امارات از جمله اعضای مهم مرتبط با همکاری های امنیتی برجسته بین این کشور و آمریکا به شمار می آید. ما همچنان این اطمینان را داریم که محمد بن زاید، به عنوان عضو برجسته اماراتی در این نشست، می تواند هم نمایندگی منافع کشورش را داشته باشد و اطمینان داشت هر تعهدی که از سوی کشورش می دهد، به صورت کامل و مناسب اجرایی شود.



جاش ارنست ادامه داد از دیگر سو، کشورهایی که هیئت های خود را اعزام می کنند، این اطمینان را دارند که این افراد، افرادی مناسب برای حضور در این نشست هستند. برای اطمینان از اهمیت روابط امنیتی خود با آمریکا، به سود این کشورهاست که اطمینان یابند افرادی مناسب در این نشست حاضر می شوند.


پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Subarrow ناوالنی با چهره‌ای نزار خطاب به پوتین: پادشاه لخت است!
Heart وحشت از ترامپ، کاخ سفید را متروکه کرد
Heart بایدن: حاضر به حضور در دور دوم مناظره انتخاباتی با رییس جمهور هستم
Heart کاخ سفید: پزشکان هنوز تصمیمی درباره مرخص شدن ترامپ نگرفته‌اند
Heart ابهامات پرونده ابتلای ترامپ به کرونا/ کاخ سفید شفاف عمل نمی‌کند
Heart زنانی که سودای کاخ سفید دارند
Heart «صباح الاحمد»، از 40 سال حضور در وزارت خارجه کویت تا میانجیگری در منطقه
  شیمی درمانی این زن سیاه پوست را سفید پوست کرد (عکس)
  نحوه حضور دانش آموزان مدارس غیردولتی اعلام شده است!
Heart کاخ سفید بررسی طرح الحاق کرانه باختری را آغاز کرد

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان