امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

تولید دارویی برای بیماران سرطانی و دیالیزی توسط متخصصان ایرانی

#1
دکتر برندگی با اشاره به اینکه قیمت هرعدد " سیناست® " که تاکنون مشابه داخلی نداشته، 8 هزار تومان تعیین شده، گفت: این در حالیست که قیمت مشابه خارجی آن که از کشور هلند وارد ایران می شده، هر عدد 34 هزار تومان است.



تولید دارویی برای بیماران سرطانی و دیالیزی توسط متخصصان ایرانی 1



داروی" سیناست®" با قیمتی یک چهارم  مشابه خارجی خود در داروخانه های سراسر کشور  توزیع شده است.



به گزارش عصرایران به نقل از روابط عمومی شرکت داروسازی سبحان، مدیر عامل شرکت سبحان دارو از تولید داروی سیناست از سوی متخصصان ایرانی خبر داد و گفت: این دارو با هدف کمک به درمان بیماران دچار سرطان غده پاراتیروئید و دیالیزی برای نخستین بار در کشور به تولید رسیده است.



دکتر اکبر برندگی با اعلام این خبر افزود: داروی " سیناست® " ( cinacet®) با نام ژنریک سیناکلست به کاهش سطح کلسیم خون کمک کرده از عوارض بالا بودن سطح کلسیم برکلیه ها، قلب، اعصاب و ... جلوگیری می کند.



وی با اشاره به اینکه سیناست® برای درمان پرکاری غده پاراتیروئید در بیماران دیالیزی مبتلا به بیماری مزمن کلیه به کار می رود، تصریح کرد: این دارو که به آن مقلد کلسیم اطلاق می شود، غده های پاراتیروئید را که وظیفه کنترل سطح سرمی کلسیم را بر عهده دارند، مهار و با کاهش هورمون پاراتیروئید به کاهش سطح کلسیم خون کمک می کند.



مدیر عامل شرکت سبحان دارو یادآور شد: از آنجا که در مبتلایان به سرطان اين غده، تعادل کلسیم خون برهم می خورد، مبتلایان به سرطان نیز در معرض افزایش کلسیم خون ( هایپر کلسیمی ) قراردارند که " سیناست®" برای مهار کلسیم خون در این افراد نیز تجویز می شود.



وی ادامه داد: سیناست®  که به صورت قرص تولید شده، همچنین برای درمان سطح بالای کلسیم خون در بیماران مبتلا به پركاري اوليه غده پاراتیروئید نیز استفاده می شود. این دارو با کاستن از سطح هورمون پاراتیروئید، کلسیم و فسفر را نیز در بدن کاهش می دهد.



دکتر برندگی با اشاره به اینکه  قیمت هرعدد " سیناست® " که تاکنون مشابه داخلی نداشته، 8 هزار تومان تعیین شده، گفت: این در حالیست که قیمت مشابه خارجی آن که از کشور هلند وارد ایران می شده، هر عدد 34 هزار  تومان است.



وی با تاکید بر اینکه فرمولاسیون سیناست® از سوی متخصصان ایرانی در داخل کشور انجام شده  و با مجوز سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت به تولید رسیده است، افزود: این دارو از نظر کیفیت با نوع مشابه خارجی خود برابری کرده، هم اینک در داروخانه های سراسر کشور توزیع شده است.



مدیر عامل شرکت سبحان دارو ادامه داد: تقاضای داخلی برای این دارو در سال 93  به میزان 200 هزار عدد بوده که  با افزایش تقاضا، قابلیت افزایش تولید این دارو وجود دارد.



وی با ابراز خرسندی از اینکه داروی " سیناست®" تا 90 درصد زیر پوشش بیمه قرار گرفته، تصریح کرد: ثبت این دارو در کشورهای همجوار و صادرات آن از برنامه های آتی شرکت سبحان دارو است.
پاسخ
 سپاس شده توسط eɴιɢмαтιc
آگهی
#2
انتقال یافت به پزشکی
پاسخ
 سپاس شده توسط eɴιɢмαтιc ، an idiot


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  سوالات متداول بیماران درباره لیزر فیستول مقعدی
  آیا درمان خانگی فیستول با گیاهان دارویی واقعیت دارد؟
  شقاق یا ترک سینه؛ از درمان های خانگی و گیاهی تا درمان های پزشکی و دارویی
  خواص گیاه کاکوتی و کاربرد دارویی آن
  آشنایی با علائم حساسیت دارویی و انواع مختلف آن
  سرطان هایی که در مردان رایج تر است و 10 سرطانی که باعث مرگ مردان می شود
  چگونه خال سرطانی را از خال معمولی تشخیص دهیم؟
  گیاهان دارویی خاص که بوی بد عرق را از بین می برند
  خبر خوش برای بیماران آسیب نخاعی به دلیل درمان جدید
  زنبق گیاه رنبق و خواص دارویی گیاه زنبق

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان