امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

هاشمی: پس از بروز اختلافات فرمانده جنگ شدمـ

#1
هاشمی: پس از بروز اختلافات فرمانده جنگ شدمـ 1
آیت الله هاشمی رفسنجانی با بیان اوضاع ایران و عراق در مقطع فتح خرمشهر، به مسائل پس از آن، مخصوصاً اختلافات عملیاتی نیروهای مسلح اشاره کرد و گفت: در جلسات شورای عالی دفاع در این خصوص بحث می‌کردیم و وقتی این مسائل خدمت حضرت امام(ره) گزارش شد، مرا که یک طلبه بودم، به عنوان فرمانده برگزید.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در این دیدار که صبح امروز با حضور جمعی از رزمندگان، آزادگان، جانبازان و خانواده‌های شهدا برگزار شد، هشت سال دفاع مقدس را قطعه‌ای بی‌نظیر و ارزشمند در تاریخ ایران خواند و گفت: همه دشمنان ایران و انقلاب در زمانی که نیروهای مسلح ما در شرایط روحی و تجهیزات مناسب نبودند، با تحریک حزب بعث، جنگ را بر مردم ما تحمیل کردند و فکر می‌کردند ایران اسلامی را منزوی و انقلاب را منهدم می‌کنند، اما آنچه بدست آمد، یک افتخار تاریخی است.

جانشین فرماندهی کل قوا و فرمانده سال‌های جنگ، با تبریک اعیاد شعبانیه به شیعیان و به ویژه پاسداران و جانبازان، گفت: جوانان ایران اسلامی با تأسی به فرهنگ عاشورا که این روزها منتسب به بزرگان آن است، روزهای جاودانی خلق کرده‌اند.

 آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رنج انسان‌ها در زندگی را برای رسیدن به سعادت با اشاره به آیات مکرر قرآن شیرین دانست و گفت: کسی که به عدل الهی باوری برخواسته از ایمان دارد، می‌داند رنج‌های آنان هم در بارگاه خداوند اجر دارد.

ایشان حق را جاودان توصیف کرد و با بیان بعضی از مشکلاتی که دستاوردهای جنگ را برای بعضی‌ها تلخ کرد، گفت: اولین و عمیق‌ترین تلخی رزمندگان، جانبازان و آزادگان جدایی و فراق از دوستان شهید است.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با یادآوری خاطراتی از فضای جبهه و پشت جبهه در هشت سال دفاع مقدس، گفت: همراهی زنان و همدلی مردم، ترکیب سه عنصر شرق، غرب و ارتجاع را برای کمک‌های همه جانبه به صدام بهم ریخت و نتیجه آن مرارت‌ها، پیروزی‌های سیاسی به عنوان پیروزی‌های نظامی بود.

فرمانده هشت سال دفاع مقدس با تشریح اوضاع ایران در مراحل مختلف، به شکل ویژه به عملیات بیت‌المقدس اشاره کرد و گفت: فتح خرمشهر مکمل چند عملیات قبل از آن بود که دشمنان را از قطعه‌ای عزیز در خاک ایران بیرون کردند.

ایشان با بیان اوضاع ایران و عراق در مقطع فتح خرمشهر، به مسائل پس از آن، مخصوصاً اختلافات عملیاتی نیروهای مسلح اشاره کرد و گفت: در جلسات شورای عالی دفاع در این خصوص بحث می‌کردیم و وقتی این مسائل خدمت حضرت امام(ره) گزارش شد، مرا که یک طلبه بودم، به عنوان فرمانده برگزید.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با توصیف اوضاع ارتش و سپاه در آن شرایط و جانفشانی‌های نیروهای بسیج، گفت: وقتی پیروزی سیاسی ایران در سازمان ملل ثبت شد، انحلال ارتش بعث آغاز و در حمله به کویت تسریع شد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، زندگی خفت بار صدام در گور مرگ و اعدامش، انحلال ارتش بعث و اعدام فرمانده‌های آن و اوضاع زشت و زننده منافقین به عنوان ستون پنجم در جنگ را نشانه‌هایی از تحقق وعده‌های نصرت دانست و گفت: اشغالگران نظامی کشورها، از فتح دل‌ها چیزی نمی‌دانند.

فرمانده هشت سال دفاع مقدس جایگاه مردم ایران در کشورهای منطقه را یکی از مصادیق برجسته پیروزی واقعی ایران در جنگ دانست و گفت: دوست و دشمن اعتراف می‌کنند که ایرانیان پیروز جنگ هستند.

ایشان همچنین در پاسخ به بعضی از گلایه‌های رزمندگان نسبت به برخی از مسائل و میدان‌داری جبهه‌ندیده‌ها، گفت: نگران نباشید و مطمئن باشید مردم هوشیار و بیدار ایران دیگر به فریبکاری‌های ظاهرالصلاح‌ها که توخالی ‌‌باشند، توجهی نمی‌کنند.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، مردم مظلومیت اهل بیت(ع) در مدینه و کوفه را سرمشق شیعیان دانست و گفت: ناراحت نباشید و به رحمت خداوند امیدوار باشید.

در آغاز این دیدار شش نفر از رزمندگان، آزادگان، جانبازان و خانواده‌های شهدا به بیان دیدگاه‌های خویش پرداختند.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Subarrow فرمانده نیروهای مرکزی آمریکا: در آینده‌ای نزدیک عراق را ترک نخواهیم کرد
Heart یک زن برای اولین بار فرمانده پروازهای فضایی سرنشین‌دار ناسا شد
Heart کشته شدن فرمانده نیروهای دولت منصور هادی در "مأرب"
  پیام تسلیت فرمانده قرارگاه خاتم در پی سانحه ناوچه کنارک !
  هشدار یک اقتصاددان درباره بروز "رکود" در آمریکا با موج دوم کرونا
Heart نامه فرمانده کل سپاه به پرویز فتاح، رئیس بنیاد مستضعفان
  توضیحات فرمانده سپاه بیت المقدس درباره علت فرار زندانیان سقز
  فرمانده عملیات مدیریت کرونا در تهران: هنوز به نقطه پیک کرونا در تهران نرسیده‌ایم
  عصبانیت عربستان از اظهارات فرمانده ایران
  اکبر هاشمی رفسنجانی یار دیرین رهبر و انقلاب به ملکوت اعلی پیوست.

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان