امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

سرقت عتیقه‌جات خانه پدری برای بازگشت به آمریکا/ پسر ناخلف با دوست خلافکارش دستگیر شد

#1
پسر خلافکاری که با همدستی دوستش اقدام به سرقت عتیقه‌جات خانه پدری‌اش کرده بود ، توسط پلیس شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، در مورخه 08/02/1394 خانمی به همراه وکیل خود به دادسرای ناحیه 30 تهران مراجعه و اعلام داشت : "پسرم  به تحریک یکی از دوستانش اقدام به سرقت مقادیر زیادی از اسباب و اثاثیه داخل منزل وی و اخذ وکالت محضری جهت نقل و انتقال اموال غیر منقول بنده کرده است " .

پرونده در اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ :
با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع "سرقت به شیوه متقلبانه" و به دستور شعبه اول دادیاری دادسرای ناحیه 30 تهران ، پرونده جهت رسیدگی در اختیار اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است .

اظهارات شاکیه :
شاکیه پس از حضور در اداره چهاردهم پلیس آگاهی ، در اظهارات خود به کارآگاهان گفت : " پسرم به نام "محمدرضا" از حدود یک سال پیش با فردی بنام "افشین . م" به عنوان تعمیرکار تلویزیون و گوشی تلفن همراه آشنا و این شخص پس از مدتی به منزل ما راه پیدا کرد ؛ "افشین . م" در طی این مدت ، از سادگی پسرم که مدت 40 سال در خارج از کشور زندگی کرده و متأسفانه از نظر روحی – روانی بیمار بوده و تعادل روحی درستی نداشته و به بیماری سرع دچار می باشد ، سوء استفاده کرده و او را به شیوه های مختلف فریب داده و شبانه تمام اجناس گرانبها و عتیقه ی داخل خانه ام از قبیل تعداد زیادی ظروف نفیس متعلق به دوران قاجار ، کتاب های نفیس خطی ، قرآن های دست نویس قدیمی ، نقره جات ، چندین تخته قالیچه ، سکه های طلای پهلوی و بیش از نیم کیلو طلا و جواهرات را از منزل خارج کرده است ؛ .... ؛ بخشی از این اجناس متعلق به برادرم است که در زمان سرقت در مسافرت خارج از کشور بود .... ؛
 
سرقت ظاهرا در چندین نوبت و در نیمه های شب انجام شده که بر حسب تصادف یکی از اقوام بنده در یکی از شب ها و در حین سرقت ، آقای "افشین . م" را مشاهده ، تعقیب و متوجه می شود که اجناس سرقت شده را به منزلی در خیابان کریم خان منتقل کرده است ؛ همان شبِ [ سرقت ] ضمن تماس تلفنی با برادرم که در مسافرت بود ، موضوع را اطلاع داده و او در پی گیری های تلفنی به آقای "افشین . م" تذکر داد که اجناس را بازپس بفرستد اما با این وجود این شخص هیچ توجهی به تذکرات برادرم نکرد ؛ لذا از این فرد به عنوان سرقت و کلاهبرداری شکایت دارم " .

وکیل شاکیه نیز در تکمیل شکایت موکله ی خود به کارآگاهان گفت : "پسر شاکیه و شریک جرم ایشان بنام "افشین . م" از نبود برادر شاکیه به علت مسافرت خارج از کشور استفاده کرده ، شاکیه را که به جهت کهولت سن از سطح هوشیاری پائینی برخوردار است به دفترخانه اسناد رسمی برده و از ایشان جهت نقل و انتقال اموال ، وکالت گرفته اند " .

تحقیقات پلیسی :
با آغاز اقدامات پلیسی و شناسایی محل نگهداری اموال سرقت شده از خانه شاکیه ، کارآگاهان به این محل مراجعه و در تحقیقات بعدی اطلاع پیدا کردند که منزل ، متعلق به خواهر افشین در طبقه ششم یک مجتمع مسکونی است .

خواهر افشین پس از اطلاع از موضوع سرقتی بودن اموال صراحتا عنوان داشت که این اموال در چندین نوبت توسط برادرش ، به عنوان امانت به منزلش منتقل و پس از چند روز افشین تمامی آنها را از خانه خارج کرده است .

در ادامه رسیدگی به پرونده ، کارآگاهان در مورخه 23/02/1394 اقدام به دستگیری افشین . م ( متولد 1348 ) به عنوان یکی از مجرمین سابقه دار - از سال 76 تا 86 - کرده و او نیز در اعترافات خود به سرقت اموال شاکیه و فروش آنها به مبلغ 100 میلیون تومان در خیابان منوچهری نموده است ؛ بلافاصله محل فروش اموال مسروقه در خیابان منوچهری شناسایی ، تعداد زیادی از اموال متعلق به شاکیه کشف و به اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد .

در ادامه و بنا بر اعترافات افشین . م مبنی بر اقامت پسر شاکیه در شهرستان ورامین – منطقه قرچک ، "محمدرضا . م" نیز در مورخه 03/03/1394 دستگیر و به اداره چهاردهم پلیس آگاهی منتقل شد .

"محمدرضا . م" پس از دستگیری، در خصوص انگیزه خود به کارآگاهان گفت : قصد داشتم تا برای ادامه زندگی مجددا به آمریکا بازگردم و به همین علت قصد داشتم تا با فروش اموال عتیقه منزل پدری ام ، هزینه تهیه خانه در آمریکا را تأمین کنم " .

سرهنگ کارآگاه محمدرضا ذاکر استقامتی ، معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت : " با دستور مقام محترم قضایی ، پسر شاکیه به علت شرایط خاص جسمانی و با تأمین قرار قانونی آزاد و دیگر متهم پرونده جهت ادامه تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است " .
 
سرقت عتیقه‌جات خانه پدری برای بازگشت به آمریکا/ پسر ناخلف با دوست خلافکارش دستگیر شد 1

سرقت عتیقه‌جات خانه پدری برای بازگشت به آمریکا/ پسر ناخلف با دوست خلافکارش دستگیر شد 1
 
سرقت عتیقه‌جات خانه پدری برای بازگشت به آمریکا/ پسر ناخلف با دوست خلافکارش دستگیر شد 1

سرقت عتیقه‌جات خانه پدری برای بازگشت به آمریکا/ پسر ناخلف با دوست خلافکارش دستگیر شد 1
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  قتل دختر هفده ساله توسط دوست پسر جوان
  مرگ 3 زن در سرقت مسلحانه از یک فروشگاه +تصاویر
  خانه هایی که ساعتی در تهران اجاره داده می شوند!
  4پسر و یک دُختر کیف قاپ حِرفه ای دستگیر شُـدند
  مرد هزار چهره پایتخت دستگیر شد/ کلاهبرداری میلیاردی از ثروتمندان تهران + عکس
  کشف اسلحه، گاز اشک‌آور از یک سفره‌خانه!
  فردی که با مدرک لیسانس کامپیوتر ،طبابت می کرد دستگیر شُد
  مرد فریبکاری که به جای خرید خودرو اقدام به سرقت آنها می‌کرد، بازداشت شد
  مادربزرگ سنگدل برای کشتن نوه هایش خانه دخترش را به آتش کشید + عکس
  عاقبت تلخ قهر 2 مرد از خانه

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان