امتیاز موضوع:
  • 2 رأی - میانگین امتیازات: 1
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

فعالیت‌های پنهانی اپل در زمینه‌ی تکنولوژی واقعیت افزوده

#1
ظاهرا اپل نیز همچون مایکروسافت قصد دارد وارد حوزه‌ی واقعیت افزوده شود و اگر این شایعات حقیقت داشته باشند، هولولنز به زودی رقیب جدی پیدا خواهد کرد.



 تکنولوژی واقعیت افزوده که آخرین جلوه‌های آن را در هدست هولولنز مایکروسافت مشاهده کردیم، برخلاف تکنولوژی واقعیت مجازی از محدوده‌ای تمام تخیلی و غیرواقعی تشکیل نمی‌شود، بلکه به جای آن کاربر را در محیطی ادغام‌سازی شده از محیط اطراف و محیط مجازی قرار خواهد داد. بنابراین شما هم به محیط اطراف خود تسلط دارید و هم محیطی مجازی و کاملا حرفه‌ای را مشاهده خواهید کرد.

کمپانی‌هایی همچون گوگل و سامسونگ پیش از این فعالیت‌های خود را در این زمینه به ثمر نشانده و با عرضه‌ی هدست‌های واقعیت مجازی توجه بسیاری از افراد را به سمت و سوی خویش جلب کرده‌اند. اما به نظر شما چرا تاکنون خبری از اپل و ایده‌های نو و مبتکرانه‌ی این کمپانی در زمینه‌ی تکنولوژی واقعیت مجازی نشده؟ آیا اپل پتاسیل لازم به منظور ارائه‌ی محصولی بهره‌مند از این تکنولوژی را ندارد و یا قصد اپل هدفی بزرگ‌تر و هیجان برانگیز است که قصد دارد به طور ناگهانی از آن رونمایی کند؟

بنا به اطلاعات به دست آمده اپل چند سالی است که به طور پنهانی بر روی تکنولوژی واقعیت تکمیل شده فعالیت می‌کند و چندین و چند اختراع را هم در این زمینه به ثبت رسانده است. اطلاعات مربوط به برخی از اختراعات مرتبط با این تکنولوژی اپل گاها از طریق منابع خبری به بیرون درز پیدا می‌کنند، اما تاکنون هیچ خبر رسمی و بزرگی در رابطه با تکنولوژی واقعیت مجازی و فعالیت‌های اپل در این زمینه منتشر نشده است.

خبری که امروز از سوی منابع خبری معتبر ارائه شده، بیش از پیش ما را نسبت به این موضوع کنجکاو می‌کند. اپل امروز به طور رسمی کمپانی Metaio را خریداری کرد. نکته‌ی جالب در این است که کمپانی Metaio یک شرکت آلمانی فعال در زمینه‌ی تکنولوژی‌های واقعیت تکمیل شده به شمار می‌رود. این کمپانی از سال 2003 تاکنون پروژه‌ها و مطالعات بسیار گسترده و پیشرفته‌ای را در زمینه‌ی تکنولوژی‌ واقعیت مجازی و تکمیل شده انجام داده است. موضوع با پیامی که این کمپانی به تازگی در وبسایت رسمی خویش نوشته جالب‌تر می‌شود. این پیام بدین صورت است:

پیشگامان تکنولوژی واقعیت افزوده و چشم‌انداز رایانه‌ای

با انتشار این خبر دوست‌داران کمپانی اپل بیش از پیش به وجد آمده و هم اکنون در توییتر ویدئوهای متعددی در رابطه با فعالیت‌های اپل در زمینه‌ی تکنولوزی واقعیت افزوده، آپلود و پخش شده است. تعدادی از این ویدئوها با عنوان "انقلاب واقعیت افزوده" منتشر شده‌اند. بنابراین به نظر می‌رسد که اپل به طور پنهانی در حال توسعه‌ی فناوری واقعیت افزوده و مطالعات گسترده و وسیعی است که شاید منجر به ایجاد انقلابی در این تکنولوژی گردددیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
. در راستای اهمیت این موضوع برخی منابع خبری با شرکت اپل مکاتبه‌ی اینترنتی داشتند و اپل در پاسخ به آن‌ها این چنین گفته است:


شرکت اپل گاها کمپانی‌های کوچک‌تر و با پتانسیل مناسب و همچنین فعال در زمینه‌ی تکنولوژی را خریداری می‌کند و این موضوع به هیج وجه عجیب به نظر نمی‌رسد. به طور کلی اپل تمایلی نسبت به ابراز اهداف و برنامه‌های خود ندارد.
همانطور که می‌بینید اپل در قبال این موضوع صحبتی نداشته و همچنان با توجه به اهداف و استراتژی‌های منحصر به فرد خویش پیش می‌رود. به نظر شما عدم فعالیت آشکار اپل تا به امروز در زمینه‌ی تکنولوژی واقعیت مجازی و واعقیت افزوده و اخبار و اطلاعات مربوط به فعالیت‌های پنهانی این کمپانی می‌توانند نشانی از برنامه‌ریزی اپل به منظور ایجاد یک انقلاب در این تکنولوژی باشد؟
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  آیفون تاشو، شایعه یا واقعیت؟
  ورود دوربین دوم به دنیای واقعت افزوده گوگل
  رندرهای گلکسی زد فولد 3، شایعات را به واقعیت تبدیل می‌کند
  برنامه سامسونگ برای انقلاب در دنیای تکنولوژی با ورود گلکسی اس 9
  طنزنامه GM لبخندی به دنیای تکنولوژی
  توضیحات سازنده Pokemon Go در مورد فناوری واقعیت افزوده گوشی‌های جدید آیفون
  نمایشگر گلکسی اس ۸ با رزولوشن 4K برای محتوای واقعیت‌ مجازی تولید می‌شود
  شایعه رم 6 گیگابایتی Galaxy Note 6 به واقعیت نزدیک‌تر شد
  مدیر عامل هواوی: تکنولوژی نمایشگر 2K توسط هواوی به تکامل رسید
  4 سال آینده فروش هدست واقعیت مجازی از گوشی‌های هوشمند پیشی خواهد گرفت

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان