امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

حمایت از موجودات ماقبل تاریخ

#11
دانشمندان به تازگي فسيل كوچك‌ترين دايناسور دنيا را كشف كردند. به گزارش آخرین نیوز به نقل از فارس، گروهي از كاوشگران به تازگي فسيل كوچك‌ترين دايناسور جهان را در انگليس پيدا كردند. اين حيوان ماقبل تاريخ توسط يك جمع‌كننده فسيل...

دانشمندان به تازگي فسيل كوچك‌ترين دايناسور دنيا را كشف كردند.
حمایت از موجودات ماقبل تاریخ 2
به گزارش آخرین نیوز به نقل از فارس، گروهي از كاوشگران به تازگي فسيل كوچك‌ترين دايناسور جهان را در انگليس پيدا كردند.

اين حيوان ماقبل تاريخ توسط يك جمع‌كننده فسيل به نام ديو بروكهوست در شرق ساكسس كشف شد. در همين منطقه فسيل حيوانات ديگري از جمله مارمولك، قورباغه، كروكوديل و ساير دايناسورهاي بزرگ پيدا شده است.

ديرينه‌شناسان دانشگاه پورتسموت روي اين فسيل كشف شده آزمايش‌ها و تست‌هاي مختلفي انجام دادند و اعلام كردند كه اين فسيل مربوط به دايناسوري به شكل پرنده بوده است. اندازه آن حدود 13 تا 16 اينچ (33 تا 40 سانتي‌متر) بوده است.

دانشمندان معتقدند كه اين حيوان در حدود 259 ميليون سال قبل مي‌زيسته است.

استيو سويتمن ديرينه‌شناس انگليسي گفت: به نظر مي‌رسد كه ما فسيل كوچك‌ترين دايناسور را كه تاكنون شناخته شده، پيدا كرده‌ايم.
پاسخ
 سپاس شده توسط Interstellar ، ☮ VENOM VΛDΞR ☮
آگهی
#12
حمایت از موجودات ماقبل تاریخ 2
اینم یه نمودار برای مقایسه اندازه  موجودات ماقبل تاریخ
پاسخ
 سپاس شده توسط ☮ VENOM VΛDΞR ☮ ، Interstellar
#13
بر خلاف آنچه تا کنون تصور می رفته است ,عامل اصلی انقراض دایناسورها و هم عصرانشانشهاب سنگ معروف چیکسولوب نمی باشد.

به اعتقاد برخی فسیل شناسان اصابت شهاب سنگهای متعدد به زمین, آتشفشانهای مهیب و پرقدرت شبه قاره هند و نهایتا تغییرات آب و هوایی در پایان دوره کزتاسه همگی در نابودی دایناسورها نقش داشتند.

بیش از 65 میلیون سال پیش دراواخر دوره کرتاسه, شهاب سنگ عظیم الجثه ای به قطر 10 کیلومتر به زمین اصابت کرد.در اثر این اصابت حفره ای عظیم در دل زمین ایجاد شد که با استفاده از ابزارهای زمین شناسی وجود آن در یک کیلومتری زیر سطح زمین کشف شد .مکان این اصابت یاکوتان در پنینسولا واقع در مکزیکو بود.

هنگامی که چیکسولوب به زمین اصابت کرد شوک عظیمی ناشی از انتقال انرژی به زمین بوجود آورد با این اتفاق انرژی تقریبا برابر با  100000  گیگا تن تی ان تی انرژی آزاد شد .این مساله یک سونامی عظیم در همه جهات به  وجود آورد که به خصوص جزایر کارائیب را به شدت در هم نوردید همچنین موجب بروز زمستان هسته ای شد که زمین را بر ای سالها با ابر غلیظی پوشاند.

در اینجا بود که در دهه هفتاد میلادی نظریه انقراض دایناسورها توسط این شهاب سنگ از سوی فیزیکدانی به نام لوئیس آلوارز و پسرش والتر که یک زمین شناس بود مطرح شد .این نظریه به طورگسترده ای از سوی جوامع علمی با  استقبال روبرو شد و مورد پذیرش قرار گرفت.بر اساس این نظریه  ایریدیوم تا پیش از اصابت چیکسولوب در زمین وجود نداشته است و توسط این شهاب سنگ به زمین آورده شده است.

اما  تحقیقاتی که به تازگی صورت گرفته است و با نمونه برداری از رسوبات اعماق دریا در محل اصابت چیکسولوب و نیز در تگزاس در طول رودخانه " برازوس" و از صخره های عظیم الجثه در شمال مکزیکو نشان می دهد که چیکسولوب  به تنهایی نمی تواند عامل انقراض دایناسورها در کره زمین باشد چراکه اصابت این شهاب سنگ  300000 سال پیش  از نابودی کامل حیات به زمین رخ داد که پس از آن بسیاری از گونه های جانداران دریایی  سالهابه حیات خود ادامه می دادند.

بر اساس این تحقیقات حفره به جا مانده ازاین شهاب سنگ تنها یکی از هزاران آثار باقیمانده از انواع مشابه خود بر روی کره زمین است و شاید چیکسولوب کوچکترین و جز اولین سری از شهاب سنگهایی باشد که حیات برروی کره زمین را برای بیش از 50000 سال از بین برد.

در تمامی مکانهای بالا محققین میکرو فسیلهای موجود را مورد بررسی قرار دادند اما  هیچ گونه تاثیرات زیست محیطی که منجر به پدیده انقراض شود رانیافتند .به عبارتی هیچگونه رابطه ای بین انقراض و اصابت چیکسولوب به زمین  وجود ندارد.در نهایت بزرگترین و آخرین ضربه نامشخص در 65.5 میلیون سال رخ داد و این فاجعه دو سوم از انواع گونه های  گیاهی و جانوری را به ورطه نابودی و انقراض کشاند. در واقع آن ضربه بود که باعث شد تا فلز ایریدیوم به کره زمین آورده شود و اکنون در همه سنگها و صخره ها در همه جای دنیا دیده شود. این خود از نشانه های آن ضربه کاری است که منجر به نابودی عصر خزندگان گردید.

چیکسولوب علی رغم شدت و قدرت اصابت همراه با فعالیتهای آتشفشانی بلند مدت و شدید در شبه قاره هند که طغیانهای بازالتی به همراه داشت مقادیر بسیار انبوهی از گازهای گلخانه ای را به اتمسفر زمین متصاعد کرد. در طی یک دوره بیش از یک میلیون سال  با تغییرات جوی گونه های جانوری  را به پرتگاه نیستی سوق داد و در نهایت با سقوط دومین شهاب سنگ عظیم الجثه همه چیز به پایان رسید.

حمایت از موجودات ماقبل تاریخ 2

منبع :noojum.com
پاسخ
 سپاس شده توسط Interstellar
#14
دایناسورها و هیولاهای ماقبل تاریخ شاید در آن زمان حکمرانان دنیا بوده اند ولی به دلایل مختلف نابود شده اند تا امروزه نفع بیشتری را از طریق نفت و گاز به ما برسانند. دایناسورها به قدری زیاد بوده اند که همچنان هم ممکن است گونه های تازه ای کشف شود.
فسیل دایناسورهای بسیاری تا به حال کشف شده است و باستان شناسان دانسته های فراوانی در مورد آن ها دارند اما هنوز اعتقاد بر این است که تعداد بسیاری از این موجودات باستانی پیدا نشده و زیر لایه های مختلفی از خاک پنهان شده اند. به غیر از دایناسورهایی که در فیلم های مختلف با آن آشنا شده اید گونه های دیگری نیز وجود دارد که عجیب و ناآشنا هستند.

** هالوسیگنیا

 
حمایت از موجودات ماقبل تاریخ 2

 
این دایناسور برای اولین بار در منطقه بریتیش کلمبیا در کانادا پیدا شد و البته به تازگی نمونه هایی از آن در چین نیز یافت شده است که نشان از گستردگی این گونه می دهد.
 
از آنجایی که فسیل های این دایناسور کمی ناقص هستند باستان شناسان در مورد آن حدس های متفاوتی می زنند که قوی ترین این حدس ها می گوید این موجود بیشتر شبیه به کرم های امروزی بوده است و بدنش با تیغ های سمی پوشیده شده بوده تا بتواند از خودش محافظت کند. این موجودات نهایتا می توانستند به طول 3 سانتی متر برسند و زندگی انچنان سختی نداشته اند

** جائوکلوپتروس

 
حمایت از موجودات ماقبل تاریخ 2

 
این دایناسور برای اولین بار در یکی از شهرهای آلمان پیدا شد و به عنوان بزرگترین بندپایایی شناخته می شود که تا به حال کشف شده است. این بندپا می توانست تا 240 سانتی متری رشد کند که این عدد از قد یک انسان معمولی بسیار بالاتر است. این موجود به عنوان پدربزرگ عقرب های کشنده شناخته می شود زیرا شباهت های بسیاری به آن ها داشته است. البته رازهای این دایناسور همچنان سر به مهر باقی مانده است و دانشمندان به دنبال کشف فسیل های دیگری از آن هستند.

** دیمورفودون



حمایت از موجودات ماقبل تاریخ 2

 
 یکی از پرنده های عجیبی که در دوره دایناسورها زندگی می کرده است و برای اولین بار سال 1828 پیدا شد به نام "دیمورفودون" شناخته می شود. این پرنده به نظر می رسد بدنی رنگارنگ با چهره ای بسیار عجیب وخشن داشته است و تحقیقات نشان میدهد که از همراه با گوشت خواران بزرگ زندگی می کرده است.
 
نکته جالب در مورد این پرنده این است که او دارای دو ردیف دندان متفاوت بوده است که هر کدام می تواسنتد کارهای مختلفی انجام دهند. یکی از ردیف های دندان او برای شکار بوده و به راحتی شکار را پاره می کرده است و ردیف دیگر دندان ها برای جویدن و خوردن استفاده می شده است. فسیل ها نشان می دهد که بال های این پرنده هنگام باز شدن یک متر و نیم عرض داشته اند.

** کوتزالکوتلوس

 
حمایت از موجودات ماقبل تاریخ 2

 
یکی از بزرگترین دایناسورهایی که در دوران باستان زندگی می کرده است با نام " کوتزالکوتلوس" شناخته می شود. فسیل های این دایناسور در سال 1971 و  در تگزاس پیدا شد. فسیل های آن به گونه ای بوده است که به نظر می رسد این دایناسور از اجداد زرافه های امروزی بوده اند ولی این دایناسور بال داشته و قد آن ها نزدیک به 9 متر بوده است. به نظر می رسد این دایناسور گیاه خوار بوده و از درختان بلند تغذیه می کرده است.

** هلیکوپریون

 
حمایت از موجودات ماقبل تاریخ 2

 
این دایناسور که به عنوان یکی از اجداد اصلی کوسه ها شناخته می شود در دوره اول زندگی دایناسورها زندگی می کرده است و با خوش شانسی توانسته از انقراض دسته جمعی آن ها نیز جان سالم به در ببرد ولی بعدها به مرور و با ورود شکارچیان جدید به دریاها نسل آن ها نیز منقرض شد.
 
فسیل های بدست آمده نشان می دهد که این ماهی نزدیک به 3 متر طول داشته است و دندان های آن نیز به مانند اره برقی های امروزی بوده است. فک پایین این ماه بسیار بلندتر از فک بالایی بوده و به همین علت به صورت دایره ای زیر سرش قرار میگرفت. بر روی این فک بیش از 100 دندان وجود داشته است....../
پاسخ
 سپاس شده توسط Interstellar
#15
اقیانوس های امروزی یک مکان بسیار ترسناک هستند که با کوترماهیان، کوسه ها، ماهی مرکب، و احتمالا هیولا Cthulhu پر شده اند. به هر حال مهم نیست ما امروزه چه چیزهایی در اعماق آبها پیدا خواهیم کرد چون هیچ کدام به گرد پای هیولا هایی که قبلا در دریاها پرسه میزدند نمی رسند. برای هر کدام از این هیولا ها انسان می تواند شبیه یک اسنک باشد. 

1 – مگلدان

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
حمایت از موجودات ماقبل تاریخ 2

هیولا ترسناک دریاها ماقبل تاریخ

مگلدان شناخته ترین موجود این لیست است، این موجود که در بیشتر فیلمهای مربوط به هیولا ها نیز حضور داشته اندازه یک اتوبوس مدرسه میباشد. با وجود نظریه ای که اعتقاد دارد مگلدان ها با دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
دایناسورها  همزیسیتی داشته اند ولی آنها حدودا 1.5 میلیون سال پیش زیست می کرده اند. یعنی تقریبا با اولین انسانها روی زمین زندگی می کرده اند. مگلدانها در اقیانوس های گرم که در آخرین عصر یخبندان در اوایل دوره زمین شناسی پلیستوسن وجود داشته اند زندگی می کرده اند.

2 – باسیلوسور

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
حمایت از موجودات ماقبل تاریخ 2

هیولا ترسناک دریاها ماقبل تاریخ

باسیلوسورها برعکس اسم و ظاهرشان یک خزنده نیستند بلکه از خانواده وال ها هستند. آنها اجداددرنده والهای امروزی هستند که طول شان از 15 تا 25 متر بوده است و اگر در کنار آنها شنا می کردید به اشتباه فکر می کردید با یک مار غول پیکر روبرو شده اید. بر اساس شواهد فیزیکی حدس زده میشود که باسیلوسورها توانایی شناختی قوی مثل والهای امروزی را نداشته اند، نه قدرت پژواک ‌یابی و نه قدرت حرکت در 2 بعد. پس خیلی باهوش نبوده اند و شما میتوانسته اید به آرامی از کنار آن به خشکی برسید.

3 – جکلاپتورس ریننیای

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
حمایت از موجودات ماقبل تاریخ 2

هیولا ترسناک دریاها ماقبل تاریخ

شاید بهترین اسمی که بتوان برای این موجود گذاشت عقرب دریایی باشد. این موجود یکی از بزرگترین بندپایانی است که تا به حال کشف شده است. با طول تقریبا 2.5 متر و آرواره های وحشتناک. یشتر ما از مورچه ها و عنکبوت های بزرگ میترسیم پس می توان به راحتی تصور کرد چه حالی پیدا خواهیم کرد اگر کنارمان همچین موجودی ببینیم. هیچ مدرکی وجود ندارد که بیان کند این موجودات مانند عقربهای امروزی سمی بوده اند ولی به علت شباهت دم آنها این احتمال وجود دارد که شاید هم با استفاده از سم خود طعمه را شکار می کرده اند.

4 – لقمه‌ ماهی عظیم الجثه

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
حمایت از موجودات ماقبل تاریخ 2

هیولا ترسناک دریاها ماقبل تاریخ

این لقمه ماهی با طول 5 متر و داشتن یک نیزه ی سمی در دم خود به راحتی می تواند یک قایق پر از آدم را غرق کند. این موجودات هنوز در آبهای شور رودخانه مکونگ و شمال استرالیا زندگی میکنند. لقمه ماهی ها چند میلیون سال بعد از انقراض دایناسورها وجود داشته اند. طراحی بدن این موجودات طوری ساخته شده که در دوران یخبندان و فوران آتشفشان توبا دوام بیاورند. آنها برای شکار طعمه خود دم سمی و نیزه مانند خود را درون بدن آن موجود میکنند سپس آن را شکار میکنند.
پاسخ
#16
اخیرا دایناسور جدید کشف شده که فوق العاده عجیب و غریب است. علی رغم شهرت دایناسورهایی چون ولوسیراپتور و تی. رکس به گوشتخوار بودن، چیلسائوروس دیگوسوارزی 3 متری یک گیاه خوار بوده. منقاری تیز داشته و دستانی با دو انگشت. اما با این حال گردن و پاهای بلند او به باقی دایناسورهای گوشتخوار شباهت بسیاری دارد.
در حقیقت، محققین این حیوان عجیب و غریب را به پلاتیپوس، پستانداری تخم گذار با منقاری بلند و پهن تشبیه می کنند.
الکساندر وارگاس، دیرینه شناس دانشگاه شیلی و نویسنده این پژوهش می گوید: “صادقانه فکر می کنم هیچ دیرینه شناسی انتظار دایناسورهای گوشت خواری که تا این حد تکامل یافته باشند را نداشته است.”
وی می گوید این کشف تازه فراتر از یافتن یک گونه تازه از خانواده دایناسورهاست، بلکه به طور کل یک ساختار کلی در این خانواده یافته اند.
چیلسائوروس توسط دیگو سوارز، یک پسر بچه 7 ساله در سال 2004 در کشور شیلی یافت شد. وی فسیل ها را در سنگ هایی یافته که متعلق به دوران انتهایی ژوراسیک است، فسیل هایی 145 ساله. محققین در ابتدا تصور کردند این فسیل به بیش از یک گونه جانوری متعلق است و چیز زیادی متوجه نشدند. اما تحقیق های بعدی حقایق جذابی را فاش کرد.
وارگاس می گوید: “فکر می کنم استحقاق این را دارد که پلاتیپوس دایناسورها خطاب شود، چرا که همانند پلاتیپوس، از دودمانی قدیمی با ویژگی های بدوی بسیار است که با این وجود دستخوش تکاملی عظیم شده و ترکیبی از حیواناتی کاملا متفاوت را به وجود آورده.”
حمایت از موجودات ماقبل تاریخ 2








چیلسائوروس به خاطر منقار متفاوت، دندان های شانه ای و چنگال های غیر خمیده اش از دیگر دایناسورها جداست. قسمت های گسترده ای از بدن چیلسائوروس شبیه به تی. رکس و دیگر دایناسورهای گوشت خوار است اما بسیاری از اعضای بدن نیز تفاوت های کلی و جزئی دارد.
از اجزای داخلی بدن مثل معده و روده گرفته تا ساختار دست، پا و اجزای داخل دهان. گیاه خواران عموما روده های طویل تری نسبت به گوشتخواران دارند و همانند درندگان و گوشتخواران به دندان های تیز نیازمند نیستند.
لاورنس ویتمر، دیرینه شناس دانشگاه اوهایو می گوید چیلسائوروس بسیار متفاوت از دیگر دایناسورها بوده. دایناسورهایی که در منطقه شیلی، تانزانیا و وایومینگ یافت شده اند، همه به یک میزان شبیه هم بوده اند.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
حمایت از موجودات ماقبل تاریخ 2

در مجموع، ویتمر می گوید کاری که توسط وارگاس و تیم اش انجام شده قابل تقدیر است. اما تحقیقات بیشتر ممکن است به علت عدم وجود اطلاعات کافی نتایج خوبی در بر نداشته باشد. وارگاس می گوید: “ما کاملا قانع شده ایم که چیلسائوروس یک تراپودای اولیه است اما دیگر محققین ممکن است این نتیجه را قبول نکنند.”
برای متقاعد کردن آن ها، باید استخوان ها، جمجمه ها و مجموعا فسیل های بیشتری در اختیار داشته باشیم. اگر دانشمندان دیرینه شناس بتوانند مدارک بیشتری از جانورهای واسط پیدا کنند، کار تحقیق آسانتر هم خواهد شد. برای مثال باید بدانیم که دایناسورهای گوشت خوار با فک های پر انرژی و دندان های بلند و تیز خود، چگونه به جانورانی با منقار تبدیل شده اند که گیاه خوارند.
پاسخ
آگهی
#17
حمایت از موجودات ماقبل تاریخ 2

آرتاپلوئرا یک بندپای (هزارپا) غولپیکر بود که اندازه ای در حدود یک انسان یا کروکودیل داشت. این هزارپا در جوانی گیاهخوار و در بزرگسالی گوشتخوار بود.
زیرا دندان های این بندپای غولپیکر در بزرگسالی نمیتوانسته ریشه ی گیاهان را دربیاورد. آرتاپلوئرا از اولین جانوران گیاهخوار محسوب می شود که در 
دوره ی کربونیفر (عصر ذغال) می زیسته است.
پاسخ
#18
حمایت از موجودات ماقبل تاریخ 2



Gastornis یا Dyatrima یک سرده منقرض شده از پرندگان غیر پروازی بزرگ است که در اواخر پالئوسن و ائوسن از دوران سنوزوئیک زندگی کرده است.
 حالشامل سه یا چهار گونه مجزا، شناخته شده از بقایای فسیلی ناقص، میشود.( در غرب اروپا-مرکزی (انگلستان، بلژیک، فرانسه و آلمان))
و نمونه کامل تر از یک چهارم در آمریکای شمالی، که قبلا در جنس متمایز Diatryma طبقه بندی شناخته شده است. بسیاری از دانشمندان اکنون در نظر Diatryma می شود تا شبیه به گونه های دیگر از Gastornis که آن را نیز باید در این جنس طبفه بندی کرد .
فسیل این موجود در چین و اسیای شرقی هم یافت شده است.


 حمایت از موجودات ماقبل تاریخ 2
پاسخ
#19
با گذشت میلیون ها سال، خشکی ها از هم جدا شدند و موجودات زمین نیز از هم دور افتادند و جثه بزرگتر و ظاهر عجیب تری نسبت به قبل پیدا کردند. برخی بازوهای ظریفی داشتند با سر بزرگ. برخی سر کوچکی داشتند که با یال و کوپال حجیمی آراسته شده بود و برخی گردن و دم کشیده ای داشتند. دوران دایناسورهای عجیب فرا رسیده بود. با بررسی دنیای گمشده حیواناتی که صد میلیون سال پیش بر این اقلیم حکمرانی می کردند، داستان زندگی، مرگ، مبارزات و نحوه جفتگیری آنها را آشکار کرده و با سیر تکامل و حیات زمین در صد میلیون سال پیش آشنا خواهیم شد
حمایت از موجودات ماقبل تاریخ 2

حمایت از موجودات ماقبل تاریخ 2

حمایت از موجودات ماقبل تاریخ 2
پاسخ
#20
کشف فسیل ۵۲۰ میلیون ساله با دستگاه عصبی


حمایت از موجودات ماقبل تاریخ 2
این فسیل متعلق به موجودی آبزی از نوع سخت پوستان است که 520 میلیون سال قبل می زیسته و در چین کشف شده است.
در این فسیل یک رشته دراز عصبی در طول بدن جاندار دیده می شود که بندهای بافت های عصبی منظم در مرکز آن مشهود است.
دانشمندان می گویند که حتی ساختارهای عصبی به صورت مجزا در این بافت ها به روشنی دیده می شود.
این تحقیق که در مجله گزارش آکادمی ملی علوم آمریکا منتشر شده، می گوید که یافته های جدید بر روی این فسیل بر درک ما از چگونگی فرگشت سیستم عصبی در جانداران بسیار کمک می کند؛ چراکه این مورد یکی از کاملترین سیستم های عصبی جانوری دوران باستانی کامبرین است؛ دوره ای که 505 تا 570 میلیون سال قبل را دربرمی گرفته است.
در این دوره از تاریخ باستان زمین، تنوع جانوری با آهنگ سریعتری آغاز شد و از یک نوع بندپا جانورانی از رسته عنکبوتیان، حشرات و خرچنگ ها به وجود آمدند که سر آنها سخت پوست، بدن آنها طویل و بند بند بود که در هر بند سه تا چهار جفت پا دیده می شود.
اورتگا هرنانتز از دانشگاه کامبریج می گوید که طول برخی از این جانداران به بالای 15 سانتی متر می رسید و حداقل 80 پا داشتند.
این گزارش می افزاید این رشته عصبی به یک جفت پای بسیار کوتاه وصل است که در امتداد بدن رشد کرده اند.
همچنین یک دسته رشته های عصبی نیز در فواصل منظم در نزدیکی رشته عصب مرکزی در پایین تنه این بندپا دیده می شود که تداعی کننده سیستم عصبی برخی از کرم های مدرن است اما در بندپایان کنونی دیده نمی شود. این وضعیت سرنخ هایی از فرگشت سیستم عصبی بندپایان کنونی نسبت به دودمان باستانی آنها برای وفق با شرایط زیستی متفاوت نشان می دهد.
اهمیت فسیل یاد شده در این است که معمولا فسیل ها آثاری از دندان ها، استخوان ها و صدف ها می دهد و معمولا هیچ آثاری از سیستم عصبی جانوران حفظ نمی شود. اما در برخی شرایط استثنایی جزییات بیشتری از بدن حیوانات را می توان در فسیل ها یافت.
قبلا نیز فسیل هایی از بندپایان پیدا شده بود و حتی شواهدی مبنی بر اینکه آنها مغز داشتند نیز به دست آمده بود، اما این برای نخستین بار است که سیستم عصبی آنها به این شکل آشکار دیده می شود.


منبع : ساینس نیوز
پاسخ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  گودال ماریانا (زیستگاه ترسناکترین موجودات ناشناخته)
  100 نفر اول تاثیرگذارترین افراد در تاریخ بشریت
  نگاهی به عجیب ترین هواپیماهای به پرواز در آمده در طول تاریخ
  قدیمی‌ترین موجودات زنده جهان رونمایی شدند
  چرا زنان از موجودات موذی می‌ترسند؟
  یک ترفند جالب برای اینکه بدانیم فلان تاریخ سال چند شنبه است ؟
  ♦ده آزمایش برتر جهان ( زیباترین آزمایش های فیزیک در تاریخ )♦
  اولین عروسی تاریخ کی و چگونه؟
  چه حقی قابل حمایت است؟
  چطور از مالکیت فکری حمایت می شود؟

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان