امتیاز موضوع:
  • 2 رأی - میانگین امتیازات: 3
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

آخرین اخبآر مذآکرآت هسته ای 1+5

#28
دیپلمات پیشین روس: توافق هسته ای باید با رعایت منافع قانونی ایران امضا شود
مسکو- ایرنا- 'میخاییل گوسیف' دیپلمات پیشین اتحاد جماهیر شوروی و از کارشناسان سیاسی روسیه با اشاره به حسن نیت ایران در حل و فصل اختلافات پیرامون برنامه هسته ای کشورمان گفت: توافق جامع هسته ای باید با رعایت منافع قانونی ایران و بدون زیاده خواهی امضا شود.

آخرین اخبآر مذآکرآت هسته ای 1+5

گوسیف امروز (دوشنبه) در گفت وگو با خبرنگار ایرنا تصریح کرد: ایران تضییع حقوق خود را از سوی غرب نخواهد پذیرفت و به همین دلیل مذاکرات فشرده برای کسب توافق جامع هسته ای در حال انجام است.



این کارشناس روس یادآوری کرد: سران جمهوری اسلامی ایران بارها تاکید کرده اند از منافع کشور خود در عرصه برنامه هسته ای صلح آمیز صرف نظر نمی کنند و تمام اجزای این برنامه را مطابق با معیارهای بین المللی به ویژه اصول و مقررات آژانس بین المللی انرژی اتمی اجرا می کنند. 



وی گفت: ایران در سال های اخیر همکاری گسترده ای با آژانس بین المللی انرژی اتمی داشته و این همکاری ها پس از کسب توافق جامع گسترده تر خواهد شد که نتیجه مهم آن شفاف تر شدن برنامه هسته ای ایران است و هیچ کشوری در آن صورت نمی تواند در مورد این کشور بهانه گیری کند.



دیپلمات پیشین اتحاد جماهیر شوروی با بیان اینکه بسیاری از بهانه های آمریکا و غرب در مورد برنامه هسته ای ایران ماهیت سیاسی داشته است، اظهار داشت: آمریکا از هر دولتی که خوشش نمی آید، شیوه ای را برای فشار بر آن می یابد و در مورد ایران برنامه هسته ای بود.



گوسیف افزود: اگر برنامه هسته ای نبود، حتما برنامه دیگری برای فشار بر ایران می یافتند به عنوان مثال برنامه موشکی یا این که ایران را به حمایت از تروریسم متهم می کردند.



وی ادامه داد: اما آمریکا با اقدامات خود بیش از هر کشور دیگری به حمایت از گروه های تروریستی می پردازد. به عنوان مثال در دوره شوروی سابق، آمریکا برای بیرون راندن ارتش شوروی از افغانستان به شکل گیری سازمان تروریستی القاعده کمک کرد و بن لادن در واقع محصول آزمایشگاههای سیا بود.



کارشناس روس خاطرنشان کرد: تلاش های آمریکا هیچگاه متوقف نشده و در عصر کنونی هم شاهد کمک و حمایت واشنگتن از سازمان های تروریستی خطرناکی همچون داعش هستیم که بطور همزمان به چند کشور حمله می کند. 



وی افزود: به همین دلیل ادعاهای آمریکا در مسایل مختلف ازجمله نگرانی از برنامه هسته ای ایران برای امنیت بین المللی و مبارزه با تروریسم بین المللی باورکردنی نیست و با توجه به اقدامات واشنگتن نمی توان ادعاهای این کشور را پذیرفت.



گوسیف گفت: متاسفانه آمریکا در عرصه بین المللی از سیاست متشنج سازی اوضاع استفاده می کند و تمام تلاش های خود را در جهت ایجاد مسایل در مناطقی همچون خاورمیانه و خاور دور متمرکز کرده است. به همین دلیل کشورهایی همچون روسیه و چین می توانند به عنوان قدرت های بزرگ در برابر تلاش های مخرب غرب و آمریکا ایستادگی کنند و در این رابطه همکاری مسکو با تهران اهمیت بیشتری می یابد.



به گفته دیپلمات پیشین شوروی، روسیه از تمام امکانات خود برای حل و فصل مساله هسته ای ایران استفاده می کند و این تلاش ها در قالب مذاکرات گروه 1+5 جریان دارد.



وی ابراز امیدواری کرد با حل و فصل اختلافات میان ایران و غرب در مساله هسته ای و امضای توافق جامع، مسیر برای توسعه همکاری های ایران و روسیه در عرصه های مختلف هموار شود و دو کشور در حوزه های مهمی همچون اقتصادی و بازرگانی، فنی- نظامی، فناوری های پیشرفته و ساخت مراکز بزرگ تولید انرژی همچون نیروگاه های هسته ای همکاری های خود را توسعه دهند.
پاسخ
 سپاس شده توسط an idiot


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

پیام‌های داخل این موضوع
RE: آخرین اخبآر مذآکرآت هسته ای 1+5 - Titiw - 18-05-2015، 17:20

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  آخرین اخبار کورونا
  امشب طلوع آخرین ابرماه سال را ببینید !
Heart آخرین وضعیت وام از صندوق بین المللی پول
Heart آخرین جزئیات از حمله هکر‌ها به سامانه مجازی دانشگاه‌های علوم پزشکی
  آخرین جلسه محاکمه فریبا عادلخواه برگزار شد
  آخرین آمار کرونا در ایران
  ویروس کرونا: آخرین اخبار، علائم و درمان ویروس جدید کرونا در چین و ایران
Shocked بلایی که پسر جوان سر بی ام و آخرین مدل آورد! + تصاویر
  ترامپ: از برجام خارج شدیم/ تحریمهای هسته ای باز می‌گردد
  آخرین فیش حقوقی احمد متوسلیان + عکس

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان