امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

حرف حساب : داستان لالیگای 2014/15

#1
حرف حساب : داستان لالیگای 2014/15 1
لالیگای 2014/15 داستان و ماجرای طولانی و جالبی برای بارسلونا داشت و در پایان نیز خوشایند بود و بارسلونا بود که توانست لالیگا را با 94 امتیاز و با فاصله دو امتیازی را از رقیب خود یعنی رئال مادرید 92 امتیازی بقاپد ! که در این بین بهترین گل زن کریستیانو رونالدو و بهترین پاسور لیونل مسی شد !
 

حرف حساب : داستان لالیگای 2014/15 1
 


لالیگای 2014/15 با دبل لیونل مسی و گل مونیر الحدادی جوان آغاز شد و اولین برد لوئیز انریکه برای بارسلونا در نیوکمپ بود و سه بر صفر ! هفته های بسیار خوبی برای بارسلونا بود چراکه هم خودش می برد و هم رئال مادرید چهار تا از سوسیداد و دو تا از اتلتیکو خورده بود و شرایطش جالب نبود ! بارسا موفق شد ویارئال و بیلبائو را نیز شکست دهد و تا دو تا از بازی هایی که سخت بودند نیز در همین ابتدا با پیروزی پشت سر بگذارد ! فاصله ها با رئال مادرید بیشتر می شد و از همین اوایل کار خیلی ها بارسا را قهرمان لالیگا می دانستند و بد هم نمی گفتند !

 

حرف حساب : داستان لالیگای 2014/15 1
 
و اما شب حیرت انگیزه لوئیز انریکه در مالاگا و در استادیوم این تیم ! اولین باری که لوئیز انریکه حس کرد که خط حملش یه چیزی کم داره ! خط حمله ی لوئیز انریکه که در اون بازی شامل پدرو . مسی . نیمار بود نتونستند حتی یک شوت درون چارچوب بزنند ! ضعیف ترین عملکرد شاید چند سال اخیر را در فاز هجومی تیم داشتیم !
 
از آن شب به بعد کمی تردید ها دور لوئیز انریکه را فرا گرفت و همه دل خوش کرده بودند به حضور لوئیز سوارز و درست شدن احتمالی اوضاع خط حمله ! خط حمله ای که همون ویارئال و بیلبائو رو هم در دقایق پایانی شکست داده بود و کمی نگران کننده هم بود اما هفته ی بعد از مالاگا بسیار بسیار دندان شکن با شش گل که شامل هت تریک نیمار و دبل مسی بود دهان همه منتقدان را بست اما باز هم کمی نگرانی در بین هواداران منطقی و منتقدان دانا بود ...
 

حرف حساب : داستان لالیگای 2014/15 1
 


اما الکلاسیکوی برنابئو که تنها ده دقیقه اش برای بارسا خوب بود کل ماجرا را عوض کرد ! بارسایی که مغلوب قدرت خط هافبک رئال و کریس رونالدو شده بود و راهی برای رسیدن به دروازه نداشت ! آه و افسوس کینگ لئو از گل نکردن تک به تک با ایکر ! گل دقایق ابتدایی نیمار که با یک هند بچه گانه پیکه از دست رفت و کرنری که بلای جان بارسا شد و آندرس اینیستایی که در کمال ناباوری بازیکن خودی را دریبل زد تا توپ به دستان ایسکو و سپس رونالدو و خامس و بنزما و تیرک و تور دروازه شود !

 
بسیار دردناک بود ! یک بر صفر جلو بودیم و سه بر یک باختیم و انصافا میتونست خیلی سنگین تر از این باشه و رئال بسیار در فرم مناسبی قرار گرفته بود و رونالدو همینطور گل میزد و مسی نگاه می کرد ! شروع بد بیاری های بارسلونا از همین برنابئوی .... بود !
 
لوئیز سوارزی هم که در این بازی بازگشته بود نتوانست به بارسا چیزی اضاف کند و البته حق داشت .
 

حرف حساب : داستان لالیگای 2014/15 1
 


اما همچنان با توجه به باخت رئال مادرید ما در جدول جلوتر بودیم اما باخت خانگی دردناک با حضور سوارز در مقابل دید هشتاد هزار بارسایی همه چیز را به دستان رئال داد ! بارسا بازی را در خانه باخت , بد هم باخت ! در شبی که چهار - پنج بار توپ تیرک را لمس کرد اما راهی به درون دروازه نداشت و روی یک اشتباه در خط دفاعی دروازه باز شد و باختیم !

 
لوئیز سوارز بازی ضعیفی از خود به نمایش گذاشت و کمی همه را ناامید کرد نسبت به خودش و آیندش در بارسلونا و انگشت ها افکار لوئیز انریکه را نشانه می رفتند و یک سری ها شروع کرده بودند به انتقاد های شدید نسبت به انریکه و می گفتند که باید فرق تور دروازه و تیرک را سریع تر یاد داد !
 
دوران خوبی سپری نمی شد و هفته بعدش هم با ترکیبی که نیمار و سوارز در آن نبودند به مصاف آلمریا رفتیم و نیمه اول را یک هیچ باخته به رختکن رفتیم و انریکه نیمار و سوارز خود را به بازی گرفت و با زور و زحمت بسیار فراوان تونستیم برد خفیف دو بر یک را با دو پاس گل ارزشمند لوئیزیتو به دست آوریم .
 

حرف حساب : داستان لالیگای 2014/15 1
 


شب رکوردشکنی مسی رسید و تاحدودی درد ها فراموش شد ! کینگ لئویی که با هت تریک دیدنی خود در برابر سویا در نیوکمپ تبدیل شد به بهترین گلزن تاریخ لالیگا آن هم در سن 27 سالگی !

 
بازیکنانی که اینگونه مسی را تشویق کردند و هوادارانی که ایستاده فقط و فقط مسی را تشویق می کردند و او را ستایش می کردند و او را خدا می دانستند ! سه گل از مسی و تک گل نیمار و گل راکیتیچ به تیم سابقش باعث شد تا پنج گل در برابر سویای اونای امری به ثمر برسد و نشانه های پیشرفت بسیار در تیم دیده می شد اما روز به روز همه بیشتر از پیش نگران لوئیز سوارز می شدند
 
چون او هنوز گل نزده بود برای بارسا و همه از خرید 80 میلیونی بارسا انتظار بیشتری داشتند ... خیلی بیشتر ... هفته ی بعد در برابر والنسیای سرسخت و تیم آماده ی گومز قرار گرفتیم و در دقیقه 93 بوسکتس نجاتمان داد !
 
دربی کاتالونیا را هم بردیم در ادامه ی داستان ... و سپس به ختافه با یک بازی ضعیف در شبی که نیمار حضور نداشت به تساوی صفر صفر رسیدیم تا وابستگی بارسا به نیمار نیز مشخص شود ...
 

حرف حساب : داستان لالیگای 2014/15 1
 


شروع سال جدید و هوادارانی که از این سال جام های رنگارنگ می خواستند اما در ابتدای کار در آنوئتای تلسم شده این بار بد باختیم ! انریکه ای که دست زد به لج کردن با مسی و نیمار و آلوزی که کمی دیرتر از بقیه به تمرینات اضافه شده بودند و این سه را در ترکیب نذاشت غافل از اینکه بارسا بدون حضور تنهای مسی یا نیمار سرپا نمی ایستد چه برسه به هردو و سوارز و مونیر و پدرو را در ترکیب قرار داد اما در نیمه ی دوم خودش به اشتباهش پی برد و مسی و نیمار را داخل زمین اورد اما دیگه فایده ای نداشت و بارسا با گل به خودی تحقیر آمیز آلبا بد شکستی خورد !

 
شکستی که همه از اون به عنوان پایان انریکه و آغاز بدبختی های دوباره ی بارسلونا سخن می گفتند و در مادرید نیز همه شاد و خرم بودند ... هرروز اخباری مبنی بر مشکلات بسیار زیاد بین مسی و انریکه پیش می آمد و گفته می شد که انریکه و مسی اعلام کرده اند که با هم کار نمی کنند و جلساتی با بارتومئو دارند و هواداران نیز سمت مسی بودند و همه از اخراج لوئیز انریکه قبل از پایان فصل سخن می گفتند و بسیاری از سایت ها و خبرگزاری ها از ویاس بواس و دی بوئر و کلوپ به عنوان جانشینان احتمالی انریکه سخن می گفتند و گفته می شد که اولتیماتوم داده شده به انریکه که اگر هفته ی آینده اتلتیکو را نبرد , اخراج خواهد شد !
 

حرف حساب : داستان لالیگای 2014/15 1
 


سه بر یک با درخشش بی حد و مرز MSN موفق شدیم که اتلتیکویی که برایمان بردنش آرزو شده بود را ببریم ... لوئیز انریکه مطمئنا در این برد نقش بزرگی داشت و تاکتیک های وی باعث این برد شده بود و خودمان هم باورمان نمی شد !

 
واقعا باور نمی کردیم که اتلتیکو را اینگونه پشت سر گذاشته ایم ! شب خاطره انگیزی بود و هنوز تک تک لحظه های جذاب بازی و گل هایمان یادم هست و البته فریاد هایم سر گل ها و توپ هایی که خراب می شد !
 
باخت مقابل سوسیداد به انریکه چیزهای فراوان یاد داد و باعث شد تا بارسایی با عظمت و قدرت بیشتری ببینیم و هفته ی بعد از این برد نیز با هت تریک مسی دپور را بردیم و نیم فصل را تمام کردیم و نیم فصل دوم را به شش گل به الچه و برد سه بر دو و سخت برابر ویارئال و همچنین له کردن پنج بر دوی سن مامس شروع کردیم !
 
این همون بارسایی بود که می خواستیم ... حالا تیم در بهترین فرم خودش قرار داشت و سوارز خیلی خوب خودشو هماهنگ کرده بود و مسی و نیمار نیز همینطور می درخشیدند و در هر بازی هر سه ی آن ها درخشش خاص خودشونو داشتند که هر بیننده ای رو به وجد می آورد ! 
 

حرف حساب : داستان لالیگای 2014/15 1
 


خوشی ها برایمان از زمین و آسمان می ریخت و همه منتظر انتقام بازی صفر صفر دور رفت برابر مالاگا بودند اما دنی آلوز ............... مطمئنا این بازی رو همه ی ما به خاطر داریم !

 
پاسی که دنی آلوز نرسوند به براوو و دروازه خالی که خوانمی گل زد و مالاگایی که در دفاع مطلق فرو رفت و بارسایی که در اون بازی فلج شده بود و خیلی توی شوک بود نتونسته بود برتری بازی های پیشین خودشو نگه داره و رئالی که با باخت چهار هیچ به اتلتیکو مقداری فاصله اش رو با بارسا کم کرده بود باز هم زیاد شد و برگشت به همون حالت اولیه !
 
اما نگرانی وجود نداشت و ته دل همه بارسایی ها می گفت که این یک اتفاق بوده و واقعا هم نشون داده شد که اتفاق بوده و هفته بعد سه بر یک بیرون از خانه با گل های راکیتیچ و سوارز و مسی گرانادا را بردیم و سپس با شش گل در نیوکمپ آقایی کردیم برابر وایکانو !
 
کم کم به الکلاسیکوی نیوکمپ نزدیک می شدیم و رئال خوشبختانه امتیاز ها را از دست می داد و با ویارئال در برنابئو مساوی کرد و در سن مامس یک بر صفر به ضربه سر آدوریز بازی رو باخت تا الان بارسا با یک امتیاز بیشتر از رئال بالای سر این تیم قرار داشته باشد و رئالی که فرم خوبی رو طی نمی کرد باید در نیوکمپ در مقابل این MSN بازی کند !
 

حرف حساب : داستان لالیگای 2014/15 1
 


الکلاسیکو در روز دوم _ یا سوم _ فروردین آغاز شد و همه از بارسلونا عیدی می خواستیم و اون هم برد با اختلاف رئال بود که البته دور از انتظار هم نبود اما در آغاز بازی دیدیم که رئال با بازگشت مودریچ فرق کرده و به فرم خوب نیم فصل اولش نزدیک شده و کارمون دشوار هست !

 
متئو مارو پیش انداخت و از اون پس رئال شروع کرد به حملات و مالکیت توپ در نیمه اول به نفع رئال بود چیزی که اصلا و عبدا عادتشو نداشتیم !
 
رونالدو برای رئال گل زد و نیمه اول در حالتی که واقعا رئال میتونست کارو دو یک یا سه یک کنه همان یک یک تمام شد تا بارسا نیمه دوم آقای میدان باشه ! دقیقه پنجاه و خوردی بود توپی که در دفاع به آلوز رسید و آلوز یک پاس استادانه به سوارزی انداخت که فرار کرده بود و سوارز در تک به تک با ایکر شوتش را زد و فقط و فقط خود لوئیز سوارز میتونست همچون توپی رو به اون زیبایی گل کنه و توپ هم دست سوارز بود و گل خودش را زد و نیوکمپ منفجر شد و سوارز آنقدر خوشحال بود انگار به بهشت رفته بود !
 
بارسایی ها در سر تا سر جهان سر از پا نمی شناختند ! باورمان نمی شد ! موقعیت های فراوان دیگری ساختیم ! نیمار دو موقعیت خیلی خوب داشت و آلبا یک تک به تک و مسی نیز دو موقعیت خوب گل زنی و می شد انتقام اون سه یک رو حداقل با برد چهار یک گرفت که نشد ! سوت پایان بازی و تمام ! فاصله ی چهار امتیازی که شاید نیم فصل اول خواب آن را هم نمی دیدیم !
 
باورمان نمی شد این تیم همان تیمی است که مقابل مالاگا یک شوت داخل چارچوب نزد یا به سوسیداد اونجوری باخت و این سوارز همون سوارزی هست که در بازی های پیشین محو به تمام معنا بود و در بازی با والنسیا دروازه خالی نمی زد !؟ اوضاع بسیار بسیار خوب بود و همه از سه گانه سخن می گفتند و رئال در اعماق جهنم دست و پا می زد !
 

حرف حساب : داستان لالیگای 2014/15 1
 
بعد از دو هفته استراحت رفتیم تا در زمین سلتاویگو انتقام بازی نیم فصل اول را بگیریم و متئو در حوالی دقیقه 70 این انتقام را روی ضربه سر گرفت و آن بازی را بردیم !
 
سپس آلمریا رو با دبل سوارز بردیم و مقابل سویا با دو اشتباه فردی بازی دو هیچ برده را به دو دو تبدیل کردیم و سپس در نیوکمپ در یک بعد از ظهر بسیار بسیار بسیار بسیار سخت مقابل یاران نونو گومز دو بر صفر با گلزنی مسی و سوارز بردیم و همینطور به قهرمانی نزدیک تر می شدیم و دیگر سدی روبرویمان نبود و برایمان مهم نبود که رونالدو چندتا پنالتی می زند و دروازه خالی هایش را چه کسی درست می کند ؟!
 
تنها برایمان بارسلونا و قهرمانی در لالیگایی که برایش زحمت کشیدیم و اشک ریختیم و گریه کردیم مهم بود ... باز هم دربی کاتالونیا رو با اخراج جوردی آلبا بردیم و سپس ختافه را با شش گل در یک شب رویایی و گل های بسیار زیبا شکست دادیم که کاپیتان هم آخرین گل دوران حضورش در بارسا را به زیبایی به ثمر رساند .
 

حرف حساب : داستان لالیگای 2014/15 1
 


در هفته 34 پرگل ترین برد فصل را جشن گرفتیم و هشت بر صفر کوردوبا را له کردیم ! در شب رونمایی مسی از خالکوبی خود لوئیز سوارز اولین هت تریک خود را در لالیگا و برای بارسلونا جشن گرفت ! نیمار و ایوان و پیکه یک گل و مسی دو و سوارز سه گل زدند ... واقعا لذت بخش بود !

 
هفته ی بعد از آن اما در شبی که خستگی بازیکنان به وضوح مشخص بود با گل نیمار و سوپر گل پدرو که با برگردون به ثمر رسید توانستیم گربه سیاه را در نیوکمپ شکست دهیم اما هنوز یادمان هست که چند سال است در آنوئتا پیروز نشده ایم !
 
سوسیداد با مویس کثیف و سبک حال بهم زن خود که چیزی فراتر از اتوبوس است شکست دادیم و تنها دو بازی تا رستگاری ! اما رئال کار را راحت تر کرد ! والنسیا تونست رئالو در برنابئو متوقف کنه و همین باعث شد تا فاصله ی دو تیم در دو هفته مانده به پایان به چهار امتیاز برسد و رئال دو دستی لالیگا را تقدیم بارسا کرد و تنها روی کاغذ رئال شانس داشت ...
 

حرف حساب : داستان لالیگای 2014/15 1
 


بار دیگر تقابل انریکه و سیمئونه در لالیگا و در ویسنته کالدرون ! مسی نذاشت که کار به هفته آخر برسد و با تک گل کینگ لئو اتلتیکو را برای بار چهارم در این فصل شکست دادیم و لالیگا را در یک هفته مانده به پایان بردیم و هت تریک رونالدو در کاتالونیا در زمین اسپانیول را بی ارزش کردیم و گذاشتیم که به حال خودش باشد و برای دل خودش دروازه خالی بزند !

 
با گل مسی لالیگا را آغاز کردیم و با گل مسی لالیگا را قهرمان شدیم ! مسی برایمان همه کار کرد ! بدون مسی رسیدن به لالیگا و مقام های دیگه امکان پذیر نبود !
 
به آرزوی اول فصلمان رسیدیم ! شبی که از سوسیداد باختیم هیچکس فکر آن را نمی کرد که اینگونه ویسنته کالدرون را تسخیر کنیم و در مادرید جشن قهرمانی مان را برپا کنیم اما ما قوی بودیم و انریکه نیز انعطاف پذیر تر شد و سخت گیری ها را کمتر کرد !
 

حرف حساب : داستان لالیگای 2014/15 1
 


در بازی آخر خود را خسته نکردیم و با دبل مسی و تساوی دو بر دو مقابل دپور کاری کردیم که هم خود قهرمان شدیم و هم حریفمان خوشحال بود که در لالیگا می ماند و شب بسیار آرام و دلنشینی بود ! لالیگا را به راستی فتح کرده بودیم و جام را در دستان ارزشمند ژاوی هرناندز می دیدیم و خوشحالی های عجیب و غریب نیمار و آلوز نیز برایمان شیرین بود !

 
خنده های لیونل مسی که معنا های فراوان داشت و لوئیز انریکه و همکارش خوان کارلوس انزویه سر از پا نمی شناختند و در جشن قهرمانی سهیم شدند و انریکه ای که مسی را در آغوش گرفت و مسی نیز جواب محبت او را داد ! این صحنه قشنگ ترین صحنه فصل بود ! دو مردی که چند ماه قبلش با همدیگه مشکل داشتند به خاطر بارسلونا اینگونه همدیگر را در آغوش می کشیدند !
 

حرف حساب : داستان لالیگای 2014/15 1
 


اما این جام کمی هم شاید تلخ بود ! خداحافظی اسطوره و کاپیتان با چشمانی پر از اشک و زبانی که قادر به حرف زدن نیست و مردی که تنها دوست داشت لذت ببرد و اشک های او را می دیدیم ! خیلی برایش سخت بود اما تصمیمش را گرفته بود با عقلش !

 
اما دلش در نیوکمپ بود و صحبت های او با هواداران بسیار غم انگیز بود و بازیکنان تک تک با او خداحافظی کردند و او را به آغوش کشیدند و هواداران نیز ایستاده به احترام ژاوی برایش دست می زدند و او را ستایش می کردند و تشکر های فراوان از او می کردند !
 
بدون شک دلمان برای این مرد و بازوبندش تنگ خواهد شد !
 

حرف حساب : داستان لالیگای 2014/15 1
 


اما این بود ماجرا و داستان لالیگای 2014/15 ! فصلی که پر از فراز و نشیب بود و در نهایت البته خوشی به همراهش بود ! همه امیدواریم که بارسا و انریکه بتوانند فصل آینده این جام و البته جام های دیگر را نیز بدست آوردند و باز هم دل این هواداران را شاد کنند !

 
با تشکر از آقای امید احسانی نویسنده ی مقاله
[img]http://دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
حرف حساب : داستان لالیگای 2014/15 1 [/img]
پاسخ
 سپاس شده توسط عشق بارسا23
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  مسابقات WWE | دین امبروز vs ست رالینز سامراسلم 2014
  سرنوشت لیگ پینگ‌پنگ در گرو تست کرونای بازیکنان/ باشگاه‌ها ملزم به تسویه حساب کامل هس
  داستان پرسپولیس و کارگزارش به کجا رسید؟
  ۸ سال از لالیگای رکوردها گذشت
  داستان فتوشاپی که خشم خارجی‌های استقلال را برانگیخت
  داستان عجیب انتخاب چهره سال یک رشته ورزشی در پیج اینستاگرام با 1600 فالوئر!
  مولر: داستان نسل طلایی هنوز به پایان نرسیده است
  داستان یک بازیکن پرسپولیسی که به استقلال نرفت
  داستان زندگی فوتبالی جناب خان
  کریستیانو رونالدو بهترین بازیکن لالیگا اسپانیا در فصل 2014/15 از نگاه هواداران

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان