امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

در ماه رمضان غذاهای پر چرب و سرخ شده مصرف نکنید

#1
در ماه رمضان غذاهای پر چرب و سرخ شده مصرف نکنید

رئیس پژوهشگاه غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به تاثیر غذاهای پر چرب و سرخ شده در بروز تشنگی در روزه داران ن گفت: از مصرف این غذاها در ماه رمضان اجتناب کنید.
در ماه رمضان غذاهای پر چرب و سرخ شده مصرف نکنید 1محمد باقر لاریجانی رئیس پژوهشگاه غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان  گروه علمی،‌ پزشكی باشگاه خبرنگاران با اشاره به غذاهایی که سبب افزایش تشنگی و خشکی دهان می‌شود، اظهار کرد: مصرف غذاهای پر چرب و سرخ شده به خصوص در وعده سحر سبب تشنگی فرد در طول روز می‌شود، مصرف غذاهای شور و پر ادویه نیز این مسئله را در افراد روزه دار افزایش می‌دهد. به این دلیل باید از مصرف اینگونه غذاها در ماه رمضان اجتناب کرد.

وی افزود: به دلیل آنکه مصرف تعداد وعده‌های  غذایی در ماه رمضان کاهش می‌یابد و فرد از هنگام سحر تا افطار غذا مصرف نمی‌کند، همچنین کاهش میزان مصرف مایعات در این ماه وجود دارد تمام این مسائل سبب کاهش میزان آب بدن و بروز احساس تشنگی در فرد روزه دار می‌شود.

رئیس پژوهشگاه غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد: بدن فرد برای هضم و جذب مواد غذایی چرب به آب بیشتری نیاز دارد و مصرف این مواد غذایی سبب تحریک حس تشنگی در افراد می‌شود. بالا بودن دمای هوا در ماه رمضان و فعالیت‌ بدنی به مدت طولانی و با شدت زیاد اتلاف آب بدن فرد و در نتیجه تشنگی و خشکی دهان را به همراه دارد.

لاریجانی با اشاره به راههای جلوگیری از خشکی دهان در ماه رمضان بیان کرد: به دلیل محدودیت‌ مصرف غذا و مایعات در ماه رمضان، افراد روزه دار باید مایعات را در فاصله افطار تا سحر به مقدار کافی مصرف کنند. بنابراین اینگونه افراد همراه با وعده‌های غذایی افطار و سحر خود به مقدار کافی از میوه و سبزی‌ استفاده کنند.به دلیل اینکه این مواد غذایی سبب نگهداری آب در بدن فرد می‌شود.

وی تصریح کرد: افراد باید حداقل500 گرم میوه و سبزی در طول روز مصرف کنند، افراد روزه دار مصرف مواد غذایی را که سبب افزایش تشنگی در این افراد می‌شود، محدود کنند و از انجام فعالیت‌های شدید و طولانی مدت در طول روز به خصوص در ماه‌های گرم سال خودداری نمایند همچنین از مصرف چای و قهوه به  میزان زیاد که باعث دفع بیشتر آب بدن فرد از طریق افزایش ادرار می‌شود، پرهیز کنند.

پاسخ
 سپاس شده توسط !...@dors
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  معرفی پرلاتور، یک راه هوشمندانه برای صرفه جویی در مصرف آب
  موارد مصرف طلا (کاربردهای طلا)
  فواید ومزایای مصرف ویتامینE
  از مصرف نوشیدنی‌های یخ زده خودداری کنید
  طراحی لامپ‌های فوق کم مصرف توسط محققان ایرانی
  مولکول‌های سمی موجود در غذاهای فرآوری شده را بشناسید
  هرگز این مواد را به ماست اضافه نکنید
  دید بهتر با مصرف قهوه
  به بینایی خود خیانت نکنید
  در خوردن کشمش زیاده روی نکنید می دانید چرا

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان