امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

معرفی پرلاتور، یک راه هوشمندانه برای صرفه جویی در مصرف آب

#1
پرلاتور چیست؟

پرلاتور نوعی آب پخش کن است که به انتهای شیر ظرفشویی (شیر دوش، روشویی، ظرفشویی و شلنگ توالت ) متصل میشود. پرلاتور (perlator tap) یعنی چی؟
پرلاتور ها جز ابزارهای کاهنده مصرف آب به شمار میایند، این قطعه بر خلاف اندازه کوچکی که دارد تاثیر گذاری و عملکرد فوق العاده ای دارد (در ویدیو پایین صفحه مشاهده کنید.)

اما چرا پلاتور؟ راه دیگه ای برای نبود تا خود شیرآلات آب کمتری مصرف میکردند؟

پاسخ بسیار ساده است، شیرآلات بهداشتی به خودی خود این کار را انجام میدهند و وسیله ای که این فرایند را کنترل میکند پرلاتور است! بله درست متوجه شدید جایگاه پرلاتور در شیرآلات توسط کارخانه در هنگام طراحی تعبیه شده و بر روی شیر نصب میشود، این قطعه یکی از مهمترین قسمت های یک شیر است. اما به دلیل اینکه در شیرآلات قدیمی تر این قطعه وجود ندارد بسیاری از کارخانه ها نیز به صورت لوازم جانبی در بازار برای شیرآلات قدیمی تولید و عرضه میکنند.

مزایای استفاده از پرلاتور چیست؟
  • کاهش مصرف آب
    کنترل جریان آب به حالت های مختلف
    جلوگیری از پاشیده شدن آب به اطراف سینک (با کاهش فشار و نرم کردن آب)
    یکنواختی آب در هنگام خروج از شیرآلات
نقل قول: امروزه که سایه ی کم آبی را به خود نزدیکتر میبینیم شرکت های تولید کننده شیرآلات با استفاده از این ابزار نقش بسیار موثری را در کاهش و صرفه جویی مصرف آب ایفا میکنند، پیشنهاد ما به شما این است که اگر از شیرآلات قدیمی فاقد پرلاتور استفاده میکنید نصب این قطعه شگفت انگیز را بر روی شیرآلات خود از دست ندهید.

نحوه نصب و تعویض پرلاتور
اینها بخشی از مزایای استفاده از این کاهنده آب بود، در ادامه شمارا به دیدن این ویدیو دعوت میکنیم، در این ویدیو متوجه خواهیم شد که یک شیر با پرلاتور و بدون پرلاتور چطور کار میکند، نحوه نصب و یا در صورت خراب بودن پرلاتور نحوه تعویض آن را مشاهده میکنیم.

اجزای پرلاتور
معرفی پرلاتور، یک راه هوشمندانه برای صرفه جویی در مصرف آب 1
پرلاتور از چند قسمت مختلف نظیر: بدنه، واشر، توری و شبکه در هم تنیده شده پلاستیکی و فلزی تشکیل شده است، مکانیزم کلی این قطعه به این صورت است که دقیقا در هنگام خروج آب از شیر و درست زمانی که به دست شما نرسیده با شیار هایی که دارد هوای اطراف را به داخل کشید و با ترکیب کردن آب و هوا در توری و شبکه درهم تنیده خود موجب کاهش فشار و میزان خروجی شده و همچنین آبی بسیار لطیف و نرم برای شما فراهم میکند.

در واقع میشه گفت پرلاتور به نوعی سر شیر آب هوشمند است
انواع پرلاتور
پرلاتور ها انواع های مختلفی دارند، بعضی ها تک کاره و بعضی نیز چند کاره هستند، در این قسمت میخواهیم راجع به انواع مخلف پرلاتور صحبت کنیم و با شکل و عملکردشان آشنا بشیم.
معرفی پرلاتور، یک راه هوشمندانه برای صرفه جویی در مصرف آب 1
مدل های مختلف پرلاتور شیر اب

۱- پرلاتور میکادو:
عملکرد مبکادو به شکل خارق العاده ای مهندسی است! این کاهنده جریان آب در کنار کاهش مصرف آب و صرفه جویی به آب خروجی اشکال هندسی مختلفی میدهد و زیبایی آن را چندیدن برابر میکند، این نوع پرلاتور عملکرد مشابه به دیگر مدل هارا دارد ولی وظیفه خود را به شکلی زیبا انجام میدهد ?

۲- پرلاتور اسپری:
پرلاتور اسپری برای مواقع مناسب شما است که نیاز به یک فشار و جریان آب آرام، نرم و بزرگتری را داشته باشید و بخواهید سطح و یا وسیله ای را بخیسانید. این مدل کاهنده در زمان شستشوی سبزیجات ایده آل ترین انتخاب شما خواهد بود.

۳- پرلاتور قطره بارانی (اسپری کننده باران):
ظهر های تابستانی بدون کرونا را متصور شوید که با دوستان خود جلوی کافه احتمالا مشغول خوردن آبمیوه تان بودید و ناگهان اسپری قطره بارانی کافه شروع به اسپزی میکرد و صورتتان خنک میشد! میخواهید این حس را به دستانتان منتقل کنید؟ این پرلاتور با تحت فشار گذاشتن جریان آب با هوا آن را به قطرات بارانی و پودری تبدیل خواهد کرد.

۴- پرلاتور لمینار:
پرلاتور لمینار را همگی در مکان های عمومی مانند سرویس بهداشتی دیده ایم، این مدل خروجی آبی بسیار آرام و کم فشار را برای مواقعی به ما میدهد که نیازی به فشار آب نیست، مثل شستن دست ها در سرویس بهداشتی.

همچنین این کنترل کننده اب در مکان هایی که فشار آب بالایی ندارند بسیار مناسب است، زیرا با کنترل و تقسیم آب یکنواختی و ریزش آرام و آهسته آب را به ارمغان میاورند.

۵- پرلاتور هوادهنده:
پرلاتور هوادهنده مرسوم ترین پرلاتور و کاهنده آب است که همگی تجربه و لذت استفاده از آن را داشته ایم، این پرلاتور که در تصویر بالا نیز ظاهرش و شکل خروجی آب آن را میبینیم با مخلوط آب و هوا خروجی به شکل حباب های ریز و آبی به لطافت حریر را شکل میدهد، حس استفاده از پرلاتور هوادهنده بسیار مطلوب و زیباست


با تمام انواع پرلاتور ها آشنا شدید؟ نظرتان چیست که همه را در یک مدل داشته باشید؟ جذاب نیست؟
معرفی پرلاتور، یک راه هوشمندانه برای صرفه جویی در مصرف آب 1
برند های تولید کننده:
برند های مختلف بسیاری تولید کننده این محصول هستند، هم از نوع ایرانی و هم از نوع خارجی آن! میتوان گفت تمام شرکت های تولید کننده شیرآلات بهداشتی در تولیدات جدید و امروزی خود از پرلاتور استفاده میکنند و نیازی به خرید مجدد ان نیست.

پرلاتور راسان
راسان یکی از شرکت هایی است که به مصرف آب یا بهتر است بگوییم مصرف بهینه آب اهمیت بسیاری میدهد، این شرکت زمان زیادی است که با راهکار های مصرف بهینه آب و عدم هدر رفتن آن معروف حضور همگان است.

پرلاتور شودر
شودر، این برند فوق العاده! شودر همیشه میگوید “چون جزئیات مهم است!” به نظر شما او از این مورد چشم پوشی میکند؟ خیر!

شودر نیز یکی از برند های فوق العاده ایست که دیدن محصولاتش در بازار لذت میبریم و اون نیز مانند رقبا به این موضوع اهمیت بسیاری میدهد و یکی از تولید کنندگان پرلاتور است.

آیا پرلاتور آب را تصفیه میکند؟
ابتدا قبل از پاسخ به این سوال باید از شما بپرسیم که منطور از تصفیه چیست؟ منظورتان حذف و نابود کردن باکتری ها و قارج های آب است؟ اگر جواب شما بله است باید بگوییم خبر!

پرلاتور به دلیل خاصیت شبکیه ای بودن و داشتن توری های قلزی و پلاستیکی میتواند مانع ورود سنگ ریزه ها و ناخالصی های کوچک و ریز باشد، در ابتدا سر پرلاتور یک توری بسیار ریز قرار دارد که مانع از ورود انواع اضافات آب به داخل پرلاتور و لیوان آب شما میشود!

اگر بعد از چند وقت استفاده متوجه کاهش فشار آب شدید به شما پیشنهاد میکنیم که با کمک یک آچار فرانسه پرلاتور را باز کنید و توری آن را تمیز کنید، و اگر خیلی وقت است که از این کاهنده استفاده میکنید احتمالا توری کمی رنگ زرد به خود گرفته است، جای نگرانی نیست و تنها کاری که نیاز است انجام دهید این است که آن را با کمک مسواک و سرکه تمیز کرده و مجدد سر جای خود قرار دهید و با آچار سفت کنید.

خلاقیت هیچگاه متوقف نمیشود!
معرفی پرلاتور، یک راه هوشمندانه برای صرفه جویی در مصرف آب 1
به این عکس نگاه کنید. یک پرلاتور که برای باز شدن نیازی به آچار فرانسه یا هر نوع دیگری از آچار ها ندارد. این خلاقیت یک شرکت اروپایی است برای استفاده راحت تر و تعویض پرلاتور به سادگی ممکن در شرایط دسترسی نداشتن به ابزار. زیبا نیست؟

قیمت پرلاتور شیر آب

قیمت پرلاتور کاهنده مصرف آب بسته به نوع مدل آن متفاوت است، این محصول مدل های بسیار مخلف و زیادی از شرکت های تولید کننده مختلفی در بازار دارد، قیمت این محصولات اصلا زیاد نیست و میتوان با هر بودجه ای آن را تهیه کرد.

خرید پرلاتور
برای خرید پرلاتور، ابندا سایز دهنه شیر خود را اندازه گیری کرده و سپس به دنبال پرلاتور برای حرید بگردید زیرا ممکن است پرلاتور خریداری شده به دهنه شیر منزلتان نخورد و مجبور به تعویض و خرید مجدد شوید

منبع: ماوی هام
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  ★معرفی کتاب های علمی★
  موارد مصرف طلا (کاربردهای طلا)
  معرفی فرضیه <گ چ پ ژ>
  فواید ومزایای مصرف ویتامینE
  از مصرف نوشیدنی‌های یخ زده خودداری کنید
  طراحی لامپ‌های فوق کم مصرف توسط محققان ایرانی
  دید بهتر با مصرف قهوه
  در ماه رمضان غذاهای پر چرب و سرخ شده مصرف نکنید
  میوه های پاییزی برای برای مبارزه با بیماریها و بهبود خلق و خو موثرند
  دقیق‌ترین آزمایش مصرف مواد مخدر، فقط با یک اثرانگشت

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان