امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

سیستم 4-3-3

#1
خط دفاع
دفاع های کناری به صورت Full Back عمل می کنند یعنی تا نیمه زمین بیشتر جلو نمی روند و تمرکز آنها تمایل بیشتری به دفاع و جلوگیری از ضد حملات دارد .

در این سیستم شما یک سوییپر دارید و یک نگهدارنده ( Stopper ) ...
در دفاع های خطی ( مانند شکل ) بهتر هست هر دو دفاع وسط دو خصوصیت را به خوبی داشته باشند تا یکی به عنوان نگهدارنده درگیری اول را شروع کند و دومی با جایگزینی در پشت سر ( فضا ) به عنوان یک سویپر دفاع و دفع توپ را تکمیل کند .
در موقع حمله هم آنها می توانند کمی جلو بیایند و فضای میانه زمین را از آن خود کنند . یا به کناره ها رفته و جای خالی مدافعین کناری را پر کنند .



خط هافبک
3 هافیک در وسط زمین فعالیت می کنند . یک هافبک راست , یک هافبک مرکزی و یک هافبک چپ . درواقع اینها دونده ترین افراد در زمین هستند و باید شرایط جسمانی ( مخصوصا توان قلبی , تنفسی ) خیلی بالایی داشته باشند .
دو هافبک سمت راست و چپ وظیفه حرکت به گوشه های زمین را دارند و در موقع ضد حمله حریف باید به سرعت جهت پر کردن فضای مقابل مدافعان اقدام کنند . برای همین هرکز دو هافبک با هم حرکت نمی کنند و به نوبت حرکات نفوذی خود را انجام می دهند تا هم نیروی خود را تقسیم کرده و هم از ضد حملات جلوگیری کنند .
هافبک وسط نقش دفاعی کمتری دارد و بیشتر باید بازی باشد خلاق , باهوش , در خدمت تیم و قدرت تکنیکی بالا تا بتواند توپ ها را پخش کرده و به خط حمله ( حتی به عنوان یک مهاجم سایه ) اضافه شود .


خط حمله
سیستم 4-3-3 خط حمله آتشین دارد , سه بازیکن با خصوصیات نسبتا همسان و از همه مهمتر درک متقابل . دو هافبک تهاجمی سریع و تکنیکی در دو سمت و یک گل زن قهار در مرکز می تواند این سیستم را کامل کند .
هافبک های هجومی وظیفه زدن توپ های اول رو در مواقع از دست دادن توپ دارند تا دیگران فرصت کافی برای قرار گرفتن در پست های خود را داشته باشند .
مهاجم مرکزی شرح وظیفه ساده ای دارد : گل زدن ... او در اطراف محوطه جریمه حرکت کرده و به عمق می رود تا روی توپ های ارسالی تمام کننده باشد .
همچنین همیشه یکی از دو هافبک تهاجمی به عنوان مهاجم رفته و دیگری برای فضا سازی و استفاده از موقعیت شوت روی فضای ریباند به پشت محوطه جریمه می آید .



البته سیستم 4-3-3 مدل های مختلفی در فوتبال دارد که به طور مثال برزیلی ها هم علاقه خاصی به آن دارند . اما شاید تنها در 4 پست شرح وظایف ها متفاوت باشد .
..

 [ ᴇvɪʟ ]
사람들의 수용을 위해 사는 경우, 거절로 죽을거야 

..
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Big Grin آنالیز سیستم 4-1-4-1
  سیستم های تمرینی در بدنسازی
  نګاهی به سیستم نوین و متفاوت بارسلونا زیر نظر انریکه
  کاوانی گزینه جانشینی وین رونی در سیستم جدید فن‌خال
  درخواست مسی از سابلا برای تغییر سیستم مقابل ایران
  دل بوسکه: تغییر سیستم اسپانیا اشتباه خواهد بود
  تغییر سیستم بازی فرانسه به خاطر حذف ریبری
  به بهانه اولین جام پپ با بایرن: سیستم علی اصغری بارسا چیست؟!
  آیا سیستم بارسا، ریشه ای ایدئولوژیک دارد؟

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان