امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

بیوگرافی بتی

#1
بتی
از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
بتی
نام مستعار بتی
زادروز شهریور ۱۳۳۱, تهران
اهل کشور ایرانی
سبک‌ها موسیقی پاپ فارسی
کار(ها) خواننده
وب‌گاه وب‌گاه رسمی

بتی (زاده شهریور ۱۳۳۱، تهران) خواننده ایرانی است که فعالیت هنری‌اش را قبل از انقلاب ایران (۱۳۵۷) آغاز کرده و هم‌اکنون مقیم شهر تورنتو کانادا است.

زندگینامه [ویرایش]

بتی در شهریور ماه سال ۱۳۳۱ در تهران متولد شد در شش سالگی بخاطر کار پدرش به زنجان رفت و از اول دبستان به مدت ۹ سال در شهر زنجان بود.اما بعد از این مدت بتی دوباره به همراه خانواده اش به تهران برگشتند.و و در سن ۱۷ سالگی از دبیرستان عطار فارغ‌التحصیل شد و چند ماه بعد در سازمان جغرافیایی به عنوان نقشه کش استخدام شد و بعد از دوره آموزشی به اصرار یکی از همکارانش به دفتر هنری ضیا آتابای (خواننده) معرفی شد و همانجا به او پیشنهاد خواندن ترانه عزیزم شد (که اصل اهنگ ترکی است وآن را نکار بوک خوانده بود) وبدین ترتیب بتی در سن ۱۸ سالگی با دو ترانه عشق افسرده وعزیزم با اشعار سعید دبیری وارد علم هنر شد . صحفه اول بتی بطور بی سابقهای رکورد فروش را شکست بطور که در دو روز اول ۶۰،۰۰۰ صحفه فروش کرد و تا مدتها جز صحفه‌های پرفروش روز بود.
این همکاری با سعید دبیری موجب آشنایی بتی با آقای دبیری شد و خیلی زود این آشنایی به ازدواج انجامید و حاصل این ازدواج فرزندی بنام هایدن است که اکنون ۲۹ سال دارد که در ایران زندگی می کند. بتی بعد از ازدواج با سعید دبیری و متولد شدن هایدن خوانندگی به مدت دو سال کنار میگذارد و بعد از این مدت دوباره وارد عالم هنر می‌شود که البوم غریبانه از کارهای آخر او در سال ۱۳۵۶ قبل از جدا شدن از سعید دبیری است . بتی در سال ۱۳۵۷ هم با توجه به اوضاع آن زمان چندین ترانه را بصورت آزمایشی در استودیو اجرا کرد که به علت وقوع انقلاب دیگر فرصت نشد انها را اجرا کندو بتی تا سال ۱۳۵۷ حدودا ۴۵ ترانه اجرا کرد که بسیاری از آنها در آلبوم غریبانه یا بروی صحفه گرامافون / یا در فیلم‌ها و رادیو پخش شد
بتی در طی این دوره با شاعران وآهنگسازان خبره و بنامی همچون : سیاوش قمیشی - جهانبخش پازوکی- حسن شماعی‌زاده - اردلان سرفراز -واروژان - منوچهر چشم آذر - احمد شاملو -سعید دبیری و...همکاری داشته است .
زندگی او پس از انقلاب دچار دگرگونی‌های زیادی شد و بخاطر سفری که به همراه پسرش هایدن به اسرائیل داشت و برگشت دوباره او به ایران در سالهای اقامتش در ایران آزارهایی از طرف حکومت جمهوری اسلامی دید تا اینکه حدود مدتی پیش ایران را به مقصد کانادا ترک کرد و هم اکنون در تورنتو زندگی میکند.
شروع مجدد فعالیت هنری پس از ۳۵ سال [ویرایش]

وی در مهرماه ۹۱ پس از ۳۵ سال با موزیک ویدیو (فردا تو راهه) به دنیای خوانندگی بازگشت.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
بیوگرافی بتی 1
پاسخ
 سپاس شده توسط Apathetic ، pink♥angel
آگهی
#2
منتقل شد ....
پاسخ
 سپاس شده توسط نانا☀2012 ، pink♥angel


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان