امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

اشنایی با نفربر زرهی TYPE-89 ژاپن

#1
اشنایی با نفربر زرهی TYPE-89 ژاپن 1
نفربر زرهی تهاجمی تایپ 89 به ژاپنی (三菱89式装甲戦闘車 Mitsubi shi 89 )  یک نفر بر حامل پیاده نظام تهاجمی است که از سال  1989  وارد خدمت در نیرو های زمینی دفاعی ژاپن (JGSDF ) شده است. از این محصول نظامی 58 عدد تا سال 1999 و تا سال 2014 هم 120 نفربر از این مدل ساخته شده و به ارتش این کشور تحویل داده شده است.از جمله مهمترین تسلیحات این نفربر میتوان به توپ خودکار  35 millimeter KDE cannon ساخت شرکت Oerlikon Contraves نیز اشاره کرد که تحت لیسانس در ژاپن تولید میشود  . از مهمترین ماموریت های این نفربر نظامی میتوان به انتقال پیاده نظام و پوشش انها در مناطقی با تهدیدات بالا اشاره کرد.
اشنایی با نفربر زرهی TYPE-89 ژاپن 1
طراحی و توسعه

 
طراحی و ساخت  نفربر Type 89  از سال 1980 اغاز و 4 پیش نمونه از این محصول تا سال 1984 اماده و ساخته شد. تست های مختلف و زیادی بر روی نمونه های اولیه انجام شد و در نهایت  این تست ها تا سال 1986 به طول انجامید. طراح و سازنده اصلی این محصول نظامی  دو کمپانی Komatsu Limited و صنایع سنگین میتسوبیشی Mitsubishi Heavy Industries بودند.
 
معرفی محصول
 
نفربر Type 89  دارای 3 خدمه شامل ( فرمانده- -راننده- اوپراتور سلاح) و قابلیت حمل 7 سرباز کاملا مجهز را دارد.
در اکثر نفربرهایی که توسط ژاپن ساخته میشود مخصوصا APC ها  تعداد حمل خدمه 8 نفر است  (علت آن این است که یک جوخه را هشت سرباز تشکیل می دهند و این نفربرها طوری طراحی میشوند که که بتوانند یک جوخه سرباز را حمل کنند) مانند نفربر  type73 و type96 ولی در نفر ها یی که در محیطی با تهدیدات نسبتا  بالا فعالیت میکنند مانند IFV  معمولا  تعداد خدمه قابل حمل 7 نفر در نظر گرفته میشود.
 نفرات برای پیاده شدن میتوانند از قسمت عقب نفربر و در مواقع ضروری از محفظه ای که بر روی سقف برای خروج اضطراری خدمه تعبیه شده است، استفاده کنند. رمپ عقبی این نفربر بصورت هیدرولیکی باز نمیشود ولی در مدل های جدیدتر این قابلیت به این نفربر اضافه شده است.
 
نفربر TYPE89 از یک   زره فولادی جوشکاری شده  متشکل از صفحات زرهی همگن نورد شده بهره میبرد البته این نفر بر در صورت نیاز هم میتواند از  ذره های واکنشگر جدا شونده هم بهره ببرد  . نفربر تایپ 89 میتواند در برابر برخورد پرتابه های 35 میلی متری در قسمت جلو ، پرتابه های12.7 میلی متر از فاصله  تقریبا 100 متری در طرفین خودرو مقاوم بوده و از حفاظت همه جانبه در برابر گلوله 7.62 میلیمتری برخوردار باشد.
نفربر تایپ 89 از یک موتور Mitsubishi  مدل 6SY31WA استفاده می کند.این پیشرانه دیزلی 6 سیلندر خنک شونده با اب  و حداکثر توانی معادل با 600 اسب بخار دارد. حداکثر سرعت این نفربر 70 کیلومتر بر ساعت و رنج عملیاتی 400 کیلومتر (بدون سوختگیری ) میباشد. موتور این نفر بر در قسمت چپ جلو خودرو قرار دارد. این نفربر ژاپنی از سیستم تعلیق متشکل از فنر های میله پیچشی (Torsion bar suspension) واز  کمک فنرهای هیدرولیکی بهره میبرد. البته این راهم باید اضافه کنم که این نفربر به  شنی های کف لاستیکی هم مجهز شده است که میتواند در کنار سیستم تعلیق مناسب ، سواری نرمی را برای خدمه فراهم کند. طراحی این نفربر  به گونه ایست که بیشترین فضای داخلی ممکن را فراهم می کند. نفربر زرهی تایپ 89 را میتوان از طریق اکثر هواپیماهای ترابری متوسط حمل کرده و با استفاده از چتر و به روش تخلیه هوایی در مناطق مختلف مستقر کرد. البته این کار محدودیت هایی دارد چون این نفربر قابلیت دوزیستی ندارد نمیتواند در مناطق ابی این کار را انجام داد.
 
در نفر بر تایپ 89 راننده در قسمت جلو سمت راست نفربر ، تیربارچی در سمت چپ راننده مینشیند. این نفر بر طوری طراحی شده است که نیروهای داخل این نفربر میتوانند با سلاح های خود از داخل نفربر با دشمن درگیر شوند. راننده این نفربر زرهی میتواند از 3 پریسکوپ نصب شده بر روی ان  که یکی از انها هم  قابلیت دید در شب رادارد بهره ببرد . یکی از خدمه این نفربر میتواند در جایگاهی که در پشت راننده تعبیه شده از داخل روزنه ای که در انجا دو دوربین نصب شده تحرکات دشمن را تحت نظر بگیرد.( البته در روی برجک این نفر بر 2 سامانه هشدار لیزری هم نصب شده است.). این نفربر به سیستم حفاظت افراد در برابر حملات NBC   (میکروبی-شیمیایی-بیولوژیکی) نیز  مجهز است. تجهیزات دیگری که بر روی این خودروی زرهی نصب گردیده شامل سیستم اطفاء حریق خودکار در دو محفظه پیشرانه و محفظه خدمه ، سیستم تهویه مطبوع و عایق های حرارتی و صوتی است.
 
نفر بر تایپ 89  به منظور ایجاد امکان مقابله نیروهای داخل با اهداف خارج دارای 7 پورت شلیک کروی   شکل میباشد که در هر طرف بدنه 3 تا و یک عدد  هم در قسمت درب عقب تعبیه  شده است  ، بهره میبرد.
اشنایی با نفربر زرهی TYPE-89 ژاپن 1
پورت شلیک

 
این نفربر از یک برجک تقریبا سنگینی استفاده میکند که بر روی ان یک توپ خودکار  30 م.م Oerlikon Contraves نصب شده است. برجک نفربر تایپ 89 قابلیت چرخش بصورت 360 درجه را دارد. از دیگر تسلیحات این نفربر میتوان به یک مسلسل هم محور با کالیبر 7.62 م.م که در کنار توپ قرار دارد اشاره کرد این سلاح  قابلیت چرخش 360 درجه را دارد و محدوده ای از 10- درجه الی 60+ درجه در جهت عمودی را پوشش می دهد  ، در کنار برجک  نفربر تایپ 89 دو لانچر  موشک های ضد تانک  Type 79 Jyu-MATنصب شده است  که در میدان جنگ بسیار کارامد هستند ، این نفربر میتواند چهار تا شش موشک ضد تانک را حمل کند ، نحوه بارگذاری این موشک ها بصورت دستی است ، نفربر TYPE89 به 8 پرتاپ گر نارجک دود زا مجهز است که در قسمت کناری برجک نفربر قرار دارد و هز کدام 4 تیوپ ظرفیت حمل نارنجک دودزا با خود دارند و در  صورت لزوم با ایجاد پوششی از دود نفربر را محافظت میکند.
 
اشنایی با نفربر زرهی TYPE-89 ژاپن 1
Type 79 Jyu-MAT

 
 
 
این نفربر دارای طول 6.8 متر و عرض 3.2 متر و ارتفاع 2.5 متر و دارای   وزن 26.5 تن میباشد.
 
 
کمپانی سازنده این محصول طرح های مختلفی از روی این نفربر ارائه کرده است به عنوان مثال استفاده سیستم های ضد هوایی بر روی برجک ، استفاده از توپ های مختلف ، استفاده از سیستم های  راداری ، استفاده از موشک های مختلف ضد تانک  و... .البته کمپانی Mitsubishi Heavy Industries در اخرین طرحی که از این محصول ارائه کرده مدعی شده است که میتواند سیستم پدافندب این نفربر  جنگنده ها را تا ارتفاع 6 کیلومتری از سطح زمین  رهگیری  و منهدم کند .
 
ودر اخر هم این نفربر قابلیت دوزیستی Amphibious ندارد ولی در طرح های جدیدی که کمپانی سازنده ارائه کرده این قابلیت به این نفربر اضافه شده است.
 
 
 
مشخصات محصول
 
 
نوع : نفربر زرهی میدان نبردIFV
نام : type-89
کمپانی سازنده : Mitsubishi Heavy Industries و Komatsu Limited
مالک: نیرو های دفاعی زمینی ژاپن
ورود به خدمت : 1991
تعداد خدمه : 3 نفر
تعداد سرنشینان: 7 نفر
وزن: 26.5 تن
طول : 6.8 متر
عرض: 3.2 متر
ارتفاع: 2.5 متر
تسلیحات:
مسلسل 7.62 میلیمتری
توپ خودکار  35 millimeter KDE cannon ساخت شرکت Oerlikon Contraves
دو لانچر  موشک های ضد تانک  Type 79 Jyu-MAT
موتور: دیزلی 6 سلیندر که با اب خنک میشود
قدرت موتور:600 اسب بخار
حداکثر سرعت در جاده: 70 کیلومتر بر ساعت
حداکثر سرعت در آب: 10 کیلومتر بر ساعت  (در نمونه های جدید)
برد:400 کیلومتر بدون سوخت گیری
عبور از شیب :60 درصد
عبور از شیب جانبی : 30 درصد
گام عمودی : 0.8متر
عبور از گودال : 1 متر
 
اشنایی با نفربر زرهی TYPE-89 ژاپن 1
اشنایی با نفربر زرهی TYPE-89 ژاپن 1
اشنایی با نفربر زرهی TYPE-89 ژاپن 1
اشنایی با نفربر زرهی TYPE-89 ژاپن 1
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
http://www.flashkhor.com/
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  تقویت پوشش زرهی پیاده نظام با استفاده از سیلیکون!
  تک تاب نام تک تیرانداز ایرانی با قابلیت مقابله با بالگردها و توان زرهی دشمن
  آشنایی با نفربر Véhicule de l\\\'Avant Blindé ساخت فرانسه
  آشنایی با یکی از پر سرعت ترین نفربر های اکتشافی جهان
  نفربر جنگی هوابرد BMD-3
  پستی کوتاه درباره ی خودروی زرهی \"گولان\"ساخت رژیم صهیونیستی
  اشنایی با خودرو بازیابی زرهی هرکولس M88A2
  اشنایی با آتشبار جهنمی آلمان نازی MG-42
  اشنایی با بالگرد Mi-35
  بررسی سیستم کنترل آتش جدید نفربر BMP-3

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان