امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

بزرگ ترین دروغ های بامزه تاریخ

#1
ایرانی ها اعتقاد دارند که رسم دروغ گفتن در یک روز خاص سال متعلق به آنها است. قطعاً عمر دروغ سیزده ایرانی ها خیلی قدیمی تر از رسم دروغ آوریل آن ور آبی ها است، اما به هر حال در تاریخ دروغ های آوریل بامزه زیادی ثبت شده است. این نمونه ها در واقع جالب ترین دروغ های آوریل ثبت شده در تاریخ رسانه ها است که هر کدام آنها تعداد زیادی از مردم را سردرگم کرده و قطعاً تعداد زیادی را هم خندانده است.

* در سال 1957 شبکه تلویزیونی BBC در بخش خبری خود اعلام کرد با توجه به یک زمستان مطلوب و شرایط جوی بسیار مناسب کشاورزان سوئیسی که درخت های ماکارونی می کارند یک فصل برداشت عالی را تجربه کرده اند. سپس چند ثانیه فیلم از کشاورزانی که رشته های ماکارونی را از درختان پایین می آوردند پخش شد. در روزهای بعد شبکه BBC تماس های تلفنی زیادی داشت که در آنها افراد خواستار گرفتن اطلاعاتی در مورد درخت ماکارونی بودند!

* در سال 1962 مجری تنها شبکه تلویزیونی سوئد که در آن زمان برنامه هایش را به صورت سیاه و سفید پخش می کرد اعلام کرد که با تکنولوژی جدید از این پس افراد می توانند با چسباندن نایلون های آبی و قرمز و سبز به صفحه تلویزیون برنامه های تلویزیون را به صورت رنگی تماشا کنند. گزارش شده است که چند روز بعد نایلون های رنگی در سوئد کمیاب شد.

* پاتریک مور فضانورد معروف انگلیسی و اولین انگلیسی که به فضا رفت در برنامه ای در رادیوی کانال چهار انگلستان در سال 1976 اعلام کرد که یک اتفاق بسیار نادر ستاره شناسی یعنی عبور سیاره پلوتو از کنار مریخ باعث می شود که چند ثانیه اثر جاذبه زمین از بین برود و کسانی که درست در ثانیه بیستم ساعت 9 و 47 دقیقه روز سوم آوریل (به وقت لندن) به هوا بپرند می توانند چندین متر در هوا بالا بروند و احساس بی وزنی کنند. گزارش شده که در آن روز خیلی ها در انگلستان در آن زمان خاص به هوا پریدند و خیلی ها حس بی وزنی را تجربه کردند!

* در سال 1977 روزنامه گاردین در هشت صفحه گزارش کاملی را در مورد دهمین سالگرد استقلال مجمع الجزایر سان سریف چاپ کرد. در این مجموعه مطالب وضعیت جغرافیایی، تاریخی، اجتماعی و اقتصادی مجمع الجزایر واقع در اقیانوس هند توصیف شده بود و این جزایر مکانی ایده آل برای توریست ها توصیف شده بود. تنها مشکل این بود که این مجمع الجزایر که خیلی از انگلیسی ها برای رفتن به آنجا به آژانس های مسافرتی مراجعه کردند وجود خارجی نداشت.

* در سال 1985 مجله اسپورت ایلوستریت مطلبی در مورد یک پدیده جوان کشف شده در ورزش بیسبال نوشت که توپ را با سرعت 270 کیلومتر در ساعت پرتاب می کند. به نوشته این مجله این پسر هجده ساله قرار بود به باشگاه نیویورک نتز بپیوندد. پس از چاپ این مطلب تماس های زیادی با دفتر باشگاه نیویورک گرفته شد تا در مورد روز ورود این پدیده جوان و اولین بازی او در مسابقات سراسری سوال شود.

* در سال 1992 شبکه ملی رادیویی امریکا در بخش خبری خود اعلام کرد که ریچارد نیکسون رئیس جمهور معروفی که پس از جنجال واتر گیت از کار برکنار شده بود می خواهد مجدداً در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کند، حتی فیلم کوتاهی از او پخش شد که در آن وی تصمیم خود برای بازگشت به عالم سیاست و شرکت در انتخابات ریاست جمهوری را اعلام کرد. این فیلم ساختگی که در آن مارتین پای به جای نیکسون حرف زده بود خشم بسیاری از آمریکایی ها را برانگیخت.

* مجله دیسکاوری در سال 1995 به عنوان آوریله پازو (دروغ آوریل) اعلام کرد که یک زیست شناس معروف در قطب شمال نوعی گونه کمیاب جانوری یعنی یک پلنگ شیرمانند قطبی کشف کرده است که استخوان بندی خاصی دارد که باعث می شود سر حیوان حتی در سرمای زمستان گرم بماند.

* در سال 1996 شرکت بزرگ مواد غذایی آماده تاکویل آمریکا در تبلیغات رسانه یی خود اعلام کرد که زنگ معروف به «زنگ آزادی» یا «ناقوس آزادی» را که یکی از سمبل های جنگ های استقلال آمریکا است از دولت این کشور خریده است و نام آن را به ناقوس آزادی تاکویل تغییر داده است. این مساله واکنش شدید بسیاری از مردم آمریکا را موجب شد و حتی خبرنگاران در جلسه پرسش و پاسخ میک مک کوری سخنگوی کاخ سفید از او در این مورد سوال کردند.

در سال 1998 ویژه نامه علمی روزنامه نیومکزیکوسان مدعی شد که انجمن ملی علم و تحقیقات آمریکا عدد «پی» را از «14159/3» به رقم ذکر شده در انجیل یعنی «00/3» تغییر داده است و از این به بعد دانش آموزان باید در محاسبات خود عدد پی را صرفاً سه حساب کنند.

در سال 1999 برگرکینگ یک موسسه بزرگ غذاهای آماده دیگر در بروشوری تبلیغاتی که نمونه هایی از آن در روزنامه های چند شهر آمریکا به چاپ رسید مدعی شد که یک ساندویچ همبرگر مخصوص چپ دست ها را به منوی غذا خود اضافه کرده است که در آن مواد اولیه همان مواد اولیه همبرگر است اما همه چیز در سمت چپ نان گذاشته می شود تا خوردن آن ساده باشد. فروشندگان مغازه های برگر کینگ در آن سال ده ها و صدها سفارش «همبرگر مخصوص چپ دست ها» یا «همبرگر های قدیمی مخصوص راست دست ها» را ثبت کردند.
پاسخ
 سپاس شده توسط ارش خان ، zxccxz1 ، mT_pOoM_taaK ، sama00 ، n.leito ، ⓢⓘⓛⓔⓝⓒⓔ ، ♡Hasti♡
آگهی
#2
تنها مشکل این بود که این مجمع الجزایر که خیلی از انگلیسی ها برای رفتن به آنجا به آژانس های مسافرتی مراجعه کردند وجود خارجی نداشت.

عالی بود (((:
فکر کن میرفتن تا اونجا O_o
D:
тнey тooĸ yoυr мoney and yoυr ғreedoм and yoυr тιмe
тнey alмoѕт тooĸ ιт all вυт тнey'll never тaĸe yoυr мιnd...
پاسخ
#3
عالی بود((:
بزرگ ترین دروغ های بامزه تاریخ 1
بزرگ ترین دروغ های بامزه تاریخ 1
پاسخ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  معرفی کتاب های تاریخ
Science بزرگترین معما‌های تاریخ که هیچ گاه حل نخواهند شد.
  برگی از تاریخ فلشخور
  دوست داشتی در تاریخ چه اتفاقی هرگز روی نمی داد ؟؟؟؟؟؟؟؟
  " تاریخ چیست "
Book ☽تاثیرگذار های تاریخ☾اسحاق نیوتون Isaac Newton
Book ✍تاریخ‌نگاران✍ ابن رسته
Book ✍تاریخ‌نگاران✍ابن حوقل
Book ✍تاریخ‌نگاران✍ استرابون
Book تاریخ دموکراسی در ایران باستان✔

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان