امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

همه چیز درباره آرتروز زانو

#1
یک متخصص ارتوپد گفت: آرتروز مفصل زانو، شایعترین بیماری تخریبی از میان مفاصل بدن است، بطوری که از عوامل شایع ایجاد درد در مفصل زانو محسوب میشود.

دکتر مهران یوسفی در گفتوگو با ایسنا، اظهار کرد: تعویض مفصل زانو که به آن آرتروپلاستی زانو هم میگویند نوعی جراحی است که با استفاده از آن سطح مفصلی استخوانهای ران و ساق در مفصل زانو را با یک سطح مصنوعی جایگزین میکنند. مهمترین هدف تعویض مفصل زانو از بین بردن دردی است که در زانو بر اثر ساییدگی و آرتروز، روماتیسم یا تخریب سطح مفصلی ایجاد شده است.

وی افزود: درد زانو از سن 40 سالگی به بعد تشدید میشود و فعالیت فیزیکی فرد کاهش مییابد، بطوری که اگر اقدام به درمان نشود دامنه حرکت مفصل زانو را تغییر میدهد. وقتی غضروف مفصلی زانو به هر علتی تخریب میشود حرکت مفصل دردناک شده و مفصل دچار خشکی و محدودیت حرکتی میشود که در این وضعیت میتوان با تعویض سطوح مفصلی حرکات مفصل را بهتر کرده و درد را از بین برد.

این متخصص با اشاره به حفظ مفصل، تصریح کرد: تا جایی که امکان دارد سعی میشود به روشهای مختلف نظیر تزریق غضروف مفصل را حفظ کرد، اما در افراد بالای 60 سال معمولا هیچگونه تزریقی جوابگو نیست. از این رو نیاز به عمل جراحی وجود دارد. به همین جهت توصیه میشود که پیشگیری را در اولویت قرار دهند، چرا که هزینههای این عمل جراحی بالا است.

یوسفی درباره بررسیهای قبل از عمل، عنوان کرد: قبل از جراحی تعویض مفصل زانو یکسری بررسیها نیاز است که شامل انجام آزمایشات خون و ادرار طبق دستور پزشک، انجام نوار قلب و بررسی وضعیت قلبی و عروقی، انجام رادیوگرافی زانو یا اسکن استخوان طبق دستور پزشک و در صورت لزوم MRI و همچنین باید هر نوع عفونت و حساسیت پوستی و تورم در قسمتهای پایین پا بررسی شود.

این متخصص ارتوپد یادآور شد: هر عمل جراحی دارای یکسری عوارض است که این عمل نیز از این امر مستثنی نیست. از جمله این عوارض میتوان به عفونتها، لخته خون، شل شدگی و ... اشاره کرد.
پاسخ
 سپاس شده توسط Tᴀᴍᴏʀᴀ Pɪᴇʀᴄᴇ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  سوالات متداول بیماران درباره لیزر فیستول مقعدی
  با طب سنتی درد مفاصل را به زانو درآورید
  برای چه کسانی جراحی تعویض مفصل زانو لازم است؟
Question درباره کافی میکس این خوشمزه خطرناک بیشتر بدانید
  نکات مهم درباره مصرف دارو با معده خالی
  همه چیز درباره ی درد شکم
  درمان آرتروز (استئوآرتریت) با روش‌های خانگی و طبیعی موثر
  جوش نوزاد: هر آنچه که باید درباره جوش‌های ریز صورت و بدن نوزادتان بدانید
  حقایقی درباره ویتامین D
  درباره "آب سیاه" چه می دانید؟

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان