امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

مسواک زدن با تمیز کردن دندان فرق دارد!

#1
هنوز که هنوز است، با این همه اطلاع رسانی، باز هم با افرادی مواجه هستیم که با لثه های ملتهب و پوسیدگیهای وسیع دندانی به دندانپزشکان مراجعه میکنند.اغلب آن ها میگویند ما تنبل نیستیم و مرتب مسواک می زنیم پس چرا اوضاع دندان و لثه های مان این طور است؟ بعضی افراد نیز طبق یک باور غلط قدیمی که در ذهن بعضی از ما هنوز وجود دارد، میگویند فلان روز مسواک نزدم، فردایش جرم روی دندانم را گرفت! ...

این باورهای غلط را اصلاح کنید:

* پلاک میکروبی با یک بار مسواک نزدن ایجاد نمیشود و یا به وجود آمدن جرم روی دندان های شما به این راحتی نیست. اگر شما حتی روزی یک بار با دقت مسواک بزنید و با نخ دندان سطوح بین دندانی را تمیز کنید، سلامت دندان های تان حفظ میشود. اما اگر قرار باشد با بیحوصلگی این کار را انجام دهید، بی فایده است.* مسواک زدن با تمیز کردن دندان متفاوت است. این دو را از هم جدا کنید. خیلی ها مسواک می زنند اما قادر نیستند پلاک های میکروبی سطوح دندان را تمیز کنند و مواد قندی روی پلاک هایی که در زیر شیار لثه هستند، میچسبند و موجب پوسیدگی می شوند.در واقع وقتی پلاک، در خط لثه روی ریشه دندان تشکیل شود، بیماری لثه نیز شروع می شود. با انتقال پلاک به قسمت های عمیقتر، شاهد بروز التهاب و قرمزی لثه خواهیم بود و اوضاع بد موجود، گاهی تا بافت های نگه دارنده دندان و استخوان اطراف دندان را هم آسیب می رساند و حتی دندان حالت لقی پیدا میکند.
لذا از آنجا که شما نمی توانید پلاک های دندانی را با چشم غیر مسلح ببینید،(البته برخی رنگ های آشکارساز به صورت قرص یا محلول در داروخانه ها هست که پلاک را قابل رویت میکند) با مراجعات دوره ای برای کنترل سلامت دندان ها و تمرین شیوه صحیح استفاده از نخ دندان و مسواک باید از بروز مشکلات جدی پیشگیری کنید.این موضوع خصوصا زمانی بیشتر حائز اهمیت می شود که در ژنتیک و ارث خانواده ی شما، جنس دندان ها طوری باشد که نیازمند توجه بیشتری باشد، در این صورت حتما روی تغذیه خود و مصرف مواد قندیدقت بیشتری کنید.
پاسخ
 سپاس شده توسط Tᴀᴍᴏʀᴀ Pɪᴇʀᴄᴇ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  مزایای مسواک برقی نسبت به مسواک دستی چیست؟
  سیلر ماروچی چه ویژگی‌هایی دارد؟
  هولتر مانیتورینگ فشار خون چیست و چه کاربردی دارد؟
  قیمت کامپوزیت دندان در کرج
Subarrow انواع پد های آرایشی گلوریا و طریقه ضدعفونی کردن پد 2023
  ایمپلنت دندان دیجیتال، جدیدترین تکنولوژی کاشت دندان
  ۷ فاکتور تاثیرگذار بر میزان موفقیت ایمپلنت دندان
  تغییر رنگ دندان ها و 11علت اصلی آن
  عملکرد اسپریدر دندانپزشکی در عصب کشی و ترمیم دندان
  آیا درمان خانگی فیستول با گیاهان دارویی واقعیت دارد؟

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان