امتیاز موضوع:
  • 2 رأی - میانگین امتیازات: 4
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

هالووین و ارتباط آن با ریشه های شیطان پرستـی..!

#1
هر سال از غروب آخرين روز اكتبر (31 اكتبر) تا سحرگاه اول نوامبر، مراسم ويژه‌اي موسوم به "هالووين" (Halloween party) در برخي كشورهاي غربي به ويژه ايالات متحده آمريكا برگزار مي‌شود. براي اينكه از تمامي ابعاد و جنبه‌هاي مرموز اين جشن مطلع شويد، با ما همراه باشید.

*** پيشينه و قدمت
برگزاري جشن سنتي "هالووين" در آخرين شب ماه اكتبر، از دو هزار سال پيش در كشورهاي غربي رواج داشته و بيان‌كننده اعتقاد گذشتگان به ارواح و جهان پس از مرگ است.
اين مراسم را براي نخستين بار، سال‌ها پيش از ميلاد مسيح (ع) قومي كاتوليك ساكن ايرلند و فرانسه اجرا كردند. افراد در آستانه سال جديد ميلادي ( آنان نوامبر را به جاي دسامبر آخرين ماه ميلادي مي‌دانستند)، همه آشنايان و دوستان به ياد ارواح مردگان، دور هم سر سفره‌اي جمع مي‌شدند و با برپايي آتش، غذاهايشان را با يكديگر تقسيم مي‌كردند.
هالووین و ارتباط آن با ریشه های شیطان پرستـی..! 1

آنان بر اين باور بودند كهدر این شب راه میان دو جهان باز می‌شود تا ارواح درگذشتگان‌شان نیز در جمعشان حاضر شوند و ارتزاق کنند؛ پس کسانی که با سخاوت بیشتری در این جشن شرکت می‌کردند، مورد شفاعت درگذشتگان نزد خداوند قرار گرفته و تا پایان آن سال از گزند بدی‌ها و بلاها در امان می‌ماندند.
رسم بر اين بود كه پس از اين دورهم جمع شدن، كشيش‌ها در شب زنده‌داري اين شب، وقايع آينده را پيشگويي كرده و با نماز و دعا، ارواح مقدس را از جهنم به بهشت هدايت مي‌كردند.

هالووین و ارتباط آن با ریشه های شیطان پرستـی..! 1
قرن‌ها گذشت و تاريخ سرزمين‌هاي غربي دستخوش جنگ‌ها و تحولاتي شد كه طي آن، عقايد و سنت‌هاي دين مسيحيت نيز دگرگون گرديد.
در اين ميان، سنت "هالووين" نيز تغيير ماهيت داد و نه تنها شكل برپايي اين مراسم، بلكه فلسفه آن هم رنگ و بوي ديگري گرفت:
کم‌کم «شب همه مقدسین» دیگر تنها متعلق به ارواح پاک نبود بلکه شیاطین، ارواح خبیثه، اجنّه و ديوها را نیز در این جشن حاضر می‌دانستند. از این رو برخی از مردم در جشن هالووین لباس‌های عجیب و ترسناک پوشیدند تا در برابر ارواح گناهکار ایستادگی کنند و به شکلی نمادین آنها را ترسانده و از میان خود برانند.
هالووین و ارتباط آن با ریشه های شیطان پرستـی..! 1

با وقوع مهاجرت‌ها از ايرلند به آمريكا و از آمريكا به ساير نقاط دنيا در قرن نوزدهم و بيستم، روي "مذهبي و قدسي" هالووين (All Hallows Day) رفته رفته جاي خود را به روي "شيطاني" آن (All Saints Day) داد.
"جيمز فريزر" (James Frazar) منتقد و نژادشناس مذهبي در كتاب خود "شاخه زرين" هالووين را «جشنواره مردگان كافر با دستمايه‌هايي از مسيحيت» مي‌خواند. وي همچنين ابراز تأسف مي‌كند از اينكه در آستانه مقدس‌ترين مراسم كليسا كه به تبرّك روحانيون مسيحي و يادبود درگذشتگان اختصاص دارد، شاهد چهره‌هاي شيطاني، ارواح خبيث و جادوگران هستيم.

*** ريشه‌هاي شيطان پرستي كم كم آشكار شدند



هالووین و ارتباط آن با ریشه های شیطان پرستـی..! 1

"آنتوان لاوي" (Anton Lavey) متولد ۱۹۳۰ مؤسس و کاهن اعظم کلیسای شیطان، نویسنده کتاب "انجیل شیطانی" و بنیان‌گذار شیطان‌پرستی لاوینی است.
وي در سال ۱۹۶۶ در حالی که سر خود را (به عنوان رسم آئین جدید) تراشیده بود، بنیان‌گذاری کلیسای شیطان را اعلام کرد، همان سال را سال اول "عهد شیطان" و خود را نيز کاهن اعظم کلیسای شیطان نامید. "لاوي" در کتاب انجیل شیطانی به بيان تعالیم کلیسای شیطان، آئین پرستش، رسوم و تشریفات دینی پرستش شیطان و... مي‌پردازد و شیطان را فرمانروای زمین معرفي مي‌كند.
جالب اينجاست كه روز مرگ "لاوی" با روز مراسم قدّيسين مسيح در قرون گذشته، كه اكنون به مراسم "هالووين" تغييرماهيت داده، مصادف شده است.

*** تمسخر تمام اديان الهي و نمادهاي مذهبي

اكنون ده‌ها سال است كه هالووين، به جشني براي پرستش شيطان، مضحكه كردن دين و مورد اهانت قرار دادن راهبه‌هاي مسيحي تبديل گرديده است.

هالووین و ارتباط آن با ریشه های شیطان پرستـی..! 1

بي‌قيدي تام جنسي، مصرف موادمخدر و افراط در مشروبات الكلي، از جمله ستون‌هاي شيطاني است كه "لاوي" براي اولين بار بنا نهاد.
هالووین و ارتباط آن با ریشه های شیطان پرستـی..! 1
هالووین و ارتباط آن با ریشه های شیطان پرستـی..! 1
نوع نگاه ضدّديني و شيطان‌پرستانه جشن‌هاي "هالووين"، انزجار و مخالفت كليسا، صاحبان اديان گوناگون و اخلاق‌مداران را برانگيخته است. اسقف اعظم، "ولفگانگ هوبر" (Wolfgang Huber) رئيس شوراي ايالتي كليساهاي پروتستان آلمان، ‌آداب و رسوم هالووين را "بسيار پوچ" دانسته و مي‌گويد:
هالووین و ارتباط آن با ریشه های شیطان پرستـی..! 1

«هالووين، مثل ويروسي خطرناك از آمريكا آمد و به ما تحميل شد. بعيد مي‌دانم كه به اين زودي‌ها بتوان به اين سرگرمي بي‌محتوا پايان داد.»
"لودويگ شيك" (Ludwig Schick) اسقف اعظم شهر بامبرگ آلمان درباره برگزاري جشن‌هاي هالووين به شيوه‌هاي امروزي، به پورتال خبری کاتولیک های جهان گفت:
هالووین و ارتباط آن با ریشه های شیطان پرستـی..! 1

«شيطان‌گرايي و ارتباط با جن و ارواح در هالووين، باعث نابودي ارزش‌ها مي‌شود. ما نبايد اجازه دهيم بي‌فرهنگي شيطاني، فرهنگ مسيحي‌مان را له كند. من از تمام خانواده‌ها، معلّمين مدارس، مسئولان تربيتي و مربيان مهدكودك‌ها مي‌خواهم جلوي جشن‌هاي هالوويني را بگيرند. "جشن قدّيسين" از قرن‌ها پيش در مسيحيت ريشه داشته و قرار بوده پيام‌هاي مهمي مانند كرامت، جايگاه ابدي انسان، مرگ، رستاخيز و... را به هم‌كيشان ما انتقال دهد. اين اعمال، از وحشت مرگ در دل‌هاي بشر مي‌كاست اما تفكر هالووين، يك بسته شيطاني است كه نگاه نوستالژيك به اين جشن را نابود كرده است.»
كليساي كاتوليك در لهستان نيز با شيطاني خواندن هالووين، در سايت خود نوشت: «ترويج هالووين، جوانان را به فساد مي‌كشاند. ابداع‌كننده شيطان‌پرستي مدرن، "آنتون لاوي" شب هالووين را بزرگترين جشن پرستش شيطان مي‌دانست و ما بايد نسبت به آداب شيطاني اين جشن هوشيار باشيم.»

برای ادامه بحث با ما همراه باشید .!
پاسخ
 سپاس شده توسط Δ.н.ο.υ.я.Δ ، ρυяρℓє_ѕку ، L²evi ، ÆҐÆŠĦ ، # αпGεʟ ، oprah vinfrey ، Mr.Unnamed ، Mason ، ×ThundeRBolT× ، !...@dors ، Son of anarchy ، ▲ℐяυηℐє ҡι∂ƨ▲ ، nanali ، -samira- ، Silver Sun ، ✘Nina✘ ، √ ΙΔΙΞΗ SΤΙF √ ، مبینا1379 ، فرانه ، ریحون بنفش ، мoвιɴα т ، Tᴀᴍᴏʀᴀ Pɪᴇʀᴄᴇ ، عرفان 1383 ، sober ، Radka ، mohsenniceboy ، ☆carlet$☆ ، م‍حمّد
آگهی
#2
قسمت دوم موضوع :

*** عناصر كليدي و نمادهاي رايج در هالووين از نگاه منتقدان
هرچند ممكن است "هالووين"، ظاهراً جشني شاد، مهيّج و ترسناك به نظر بيايد اما در اصل، خرافات و جادو از عوامل كليدي در فلسفه جشن‌هاي هالووين محسوب مي‌شوند:
خون: در متون آنگلوساكسون، نوامبر، ماه خون ('Blod-monath') ناميده شده، ‌چون مردم در گذشته و در ماه "نوامبر" براي صرفه‌جويي در مصرف علوفه، مجبور مي‌شدند چهارپايان بسياري را ذبح كنند.

يكي از انواع لباس‌‌ها، گريم و لوازمي كه به طور معمول در جشن‌هاي هالووين استفاده مي‌شوند، مرتبط با بيماران داراي مشكلات روحي است كه در اين جشن منجر به استهزاء آنان مي‌شود. اين مسئله به ويژه در سال‌هاي اخير سبب شده تا موج اعتراض و انتقاد از سوي افراد برجسته به راه بيفتد.
هالووین و ارتباط آن با ریشه های شیطان پرستـی..! 1
همه از تو فرار مي‌كنند، از ترس لباس بيماران رواني!!!
هالووین و ارتباط آن با ریشه های شیطان پرستـی..! 1


تبليغ هالووين در سايت خريد آمازون: "لباس‌هاي بخش ديوانگان: "Psycho Ward Costume"
روزنامه "زود دويچه سايتونگ" سپتامبر 2013 در گزارشي با عنوان «جشن با تمسخر بيماران» نوشت:

لباس‌هايي كه مختص نمايش بيماران روحي هستند، به طور زنجيروار و گسترده مورد اعتراض مشتريان، خانواده‌ها و سازمان‌هاي درماني قرار گرفته‌اند كه در زمينه مداواي مشكلات و آسيب‌هاي روحي- رواني فعاليت دارند.
هالووین و ارتباط آن با ریشه های شیطان پرستـی..! 1


"آلستير كمپ بل" (Alistair Campbell) سخنگوي سابق دولت انگليس كه مدتي در گذشته به مشكل روحي مبتلا شده بود، گفت: «وقتي شركت‌هاي بزرگي مانند "Asda"، "Tesco" و "آمازون" چنين تبليغات تمسخرآميزي دارند، ‌اين يعني ما هنوز در دوران جهالت و تاريكي‌ها به سر مي‌بريم.»
هالووین و ارتباط آن با ریشه های شیطان پرستـی..! 1
"استن كاليمور" (Stan Collymore) فوتباليست مشهور كه مدتي دچار افسردگي شده بود، گفت: «شماها هنوز نمي‌دانيد كه خيلي از آدمها براي فرار از همين تحقيرها و توهين‌ها دست به خودكشي مي‌زنند؟»

حتي عده‌اي از اعضاي انجمن‌هاي پزشكي و روانپزشكي اروپا (با مركزيت انگليس) طي شكايتي خواستار توقف فروش اين لباس‌ها و قرار دادن جريمه براي توهين‌كنندگان به بيماران روانشناختي در شب "هالووين" شدند.



*** كودكان و نوجوانان در جشن پرستش شيطان!
يكي از رسوم رايج در اين شب، پوشاندن لباس‌هايي از پوست حيوانات و گريم‌هايي مانند جادوگران و هيولاها بر تن كودكان و نوجوانان است.
هالووین و ارتباط آن با ریشه های شیطان پرستـی..! 1


هالووین و ارتباط آن با ریشه های شیطان پرستـی..! 1
هالووین و ارتباط آن با ریشه های شیطان پرستـی..! 1
در عين حال، رسانه‌هاي تبليغاتي همواره براي شناساندن "هالووين" به كودكان و زنده نگهداشتن اين سنت شيطنت‌آميز در ميان جوانان دست به هيجان‌آفريني‌هاي جذاب و گسترده‌اي مي‌زنند. به طور مثال رسم "trick-or-treat" بدين معناست كه بچه‌ها با ظاهري كه گفته شد، گروهي به در خانه مردم مي‌روند و از آن‌ها خوراكي يا هديه مي‌خواهند. اگر صاحبخانه از اين هديه خودداري كند مورد آزار و اذيت كودكان و نوجوانان قرار مي‌گيرد.
"زيگريد كيكينگردر" (Sigrid Kickingereder) رئيس "مركز كاتوليك‌هاي جوان اتريش" (KJS) القاي ترس‌هاي سهمگين هالوويني در كودكان را بسيار آسيب‌زننده خواند و 10 اكتبر 2013 در مصاحبه‌اي كه به مناسبت "هالووين پارتي" منتشر شد گفت:
«اين مدل سرگرمي كه از آمريكا به كشور ما وارد شده، به قيمت آسيب به سلامت جسمي و روحي فرزندان ما تمام مي‌شود. در اين شب، داستان‌هاي ترسناك تعريف و فيلم‌هاي وحشتناك و مشمئزكننده تماشا مي‌كنند، در حالي كه كودكان و نوجوانان هم در بين بزرگسالان هستند. مرز ميان هيجان ترس با وحشت واقعي اغلب بسيار باريك است. به جاي وحشت‌ها و تمسخرهايي كه در هالووين اتريش انجام مي‌شود، بايد به مرگ و برخورد مسئولانه با رستاخيز پرداخت. يعني مثلاً پيشنهاد مي‌شود كه والدين به همراه كودكان به آرامگاه‌ها بروند و درباره جهان پس از مرگ صحبت كنند.»
"كيكينگردر" ضمن مخالفت تند با رسم "نيمه‌شب كوبيدن در خانه‌ها براي گرفتن خوراكي"، گفت: «من از والدين مي‌خواهم كه جلوي حمله فرزندانشان به ديگران را بگيرند و نگذارند آن‌ها بخاطر گرفتن شكلات و خوراكي با غريبه‌ها بحث و درگيري ايجاد كنند. اين رفتار، با آموزش احترام به انسان‌ها در تناقض است.»

انجام بازي‌هايي كه آدمكشي، آشاميدن خون مقتول و موميايي شدن را تمرين مي‌دهد، يعني كه نوجوانان به قيمت تزريق هيجان، به اعمال مشمئزكننده‌اي دست بزنند.
هالووین و ارتباط آن با ریشه های شیطان پرستـی..! 1
بسياري معتقدند اين قبيل جشن‌ها مي‌تواند تأثيرات مخربي بر روح و روان كودك بگذارد. موضوع درگير كردن ذهن خام كودك با خرافات و توهمات شيطاني، باعث شده تا در سال‌هاي اخير روانشناسان تربيتي، نسبت به شركت دادن كودكان و نوجوانان در جشن‌هاي خشونت‌آميز "هالووين" هشدار دهند.
__
تا قسمت بعد خدا نگهدار (:
پاسخ
 سپاس شده توسط ÆҐÆŠĦ ، ρυяρℓє_ѕку ، Mr.Unnamed ، L²evi ، Son of anarchy ، ▲ℐяυηℐє ҡι∂ƨ▲ ، -samira- ، ✘Nina✘ ، √ ΙΔΙΞΗ SΤΙF √ ، мoвιɴα т ، sober ، ☆carlet$☆
#3
قسمت ســوم ..پایانـی:

*** نفوذ "هالووين‌گرايي" در عرصه هنر


هنر نقاشي و مجسمه‌سازي، تأثيرات بسياري از فلسفه "هالووين" گرفته است.



هالووین و ارتباط آن با ریشه های شیطان پرستـی..! 1


اما بيش از همه در صنعت فيلمسازي، يكي از تم‌هاي اصلي در سينماي وحشت دنيا، "هالووين" است. اصلي‌ترين اين فيلم‌ها "هالووين" ساخته «جان كارپنتر» در سال 1978 بود كه توانست طرفداران بسياري را نيز به خود جذب كند. پس از اين، تا سال 2004 حدود ده فيلم سينمايي كه موضوع اصلي‌شان جشن هالووين بود، به روي پرده رفت.
هالووین و ارتباط آن با ریشه های شیطان پرستـی..! 1

هالووین و ارتباط آن با ریشه های شیطان پرستـی..! 1


*** هالووين در كشورهاي مختلف دنيا


امروزه گسترش فرهنگ آمريكايي در پيكره يك "جشن مذهبي" باعث تولد صنعت عظيم تجاري شده است. آمريكا در سال 2010 ميلياردها دلار و انگليس، مبلغ 200 ميليون پوند براي خريد لوازم مورد نياز جشن "هالووين" خرج كرده‌اند. آماري از اين قبيل، باعث شده كه رابطه عجيبي ميان جشن‌هاي "هالووين" با اقتصاد سرمايه‌داري برقرار شود.
اگرچه "هالووين" در بسياري از كشورهاي آمريكايي و اروپايي سابقه ديرينه‌اي دارد، اما در محافل علمي، روانشناسي تربيتي، فرهنگي و مخصوصاً مسيحي- مذهبي منتقدان فراواني دارد.
روزنامه آلماني "وست دويچه سايتونگ" با انتقاد شديد از تحريف رسوم قديمي مسيحيت نوشت: «معني واقعي ايام در مسيحيت، تغيير كرده است. مسيحيان پروتستان درصددند سنت "هالووين" را مخصوصاً براي نسل جوان، دوباره از نو احياء كنند.»
در كشورهاي اسپانيا، فرانسه، مكزيك و برزيل، گستردگي و عمق برگزاري اين آداب و رسوم شيطان‌پرستانه، بيش از ساير نقاط است.
كشورهاي معدودي نظير ايرلند و اسكاتلند هم هستند كه "هالووين" در آن‌ها همچنانیکی از روزهای مذهبی و محترم به شمار می‌رود و با برگزاری این جشن کم‌کم به استقبال کریسمس و میلاد عیسی می‌روند.
پاسخ
 سپاس شده توسط L²evi ، Mr.Unnamed ، Son of anarchy ، ▲ℐяυηℐє ҡι∂ƨ▲ ، -samira- ، ✘Nina✘ ، √ ΙΔΙΞΗ SΤΙF √ ، sober ، ρυяρℓє_ѕку
#4
اصلا از این تاپیک خوشم نیومد ..
منبعش کجاست ؟
مثل اینه بیان بگن عید نوروز و رابطه ان با کدو حلوایی ..
یعنی دوتا چیز کاملا متفاوت ..
هالووین هیچ ربطی به شیطان پرستی نداره ..
در واقع این مراسم برای دور کردن ارواحی که به زمین میان و ترسوندن اونا برای همین لباس ترسناک میپوشن -_-
تعبیر دوم این مراسم هم بخاطر اقوام گذشته(سلتی ها ) بوده ک توی چنین روزی شکار میکرون و سفره های رنگین پهن میکردن تا ارواح جدشون با اونا غذا بخورن و توسط خداوند امرزیده بشن ..
تمام اون مصاحبه هام حس میکنم اشتباهن ..
امریکاییا عاشق هالویینن هیچوخت همچین چیزی نمیگن ..
پاسخ
 سپاس شده توسط # αпGεʟ ، _ʀᴇᴠᴇʀsᴇ sᴇɴsᴇ_ ، L²evi ، DAZZLING BOY ، -samira- ، Silver Sun ، Son of anarchy ، saeedrajabzade ، ✘Nina✘ ، √ ΙΔΙΞΗ SΤΙF √ ، فرانه ، sober ، ارش خان
#5
(30-10-2015، 19:52)×WrOnG TuRn× نوشته است: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
 
اصلا از این تاپیک خوشم نیومد ..
منبعش کجاست ؟
مثل اینه بیان بگن عید نوروز و رابطه ان با کدو حلوایی ..
یعنی دوتا چیز کاملا متفاوت ..
هالووین هیچ ربطی به شیطان پرستی نداره ..
در واقع این مراسم برای دور کردن ارواحی که به زمین میان و ترسوندن اونا برای همین لباس ترسناک میپوشن -_-
تعبیر دوم این مراسم هم بخاطر اقوام گذشته(سلتی ها ) بوده ک توی چنین روزی شکار میکرون و سفره های رنگین پهن میکردن تا ارواح جدشون با اونا غذا بخورن و توسط خداوند امرزیده بشن ..
تمام اون مصاحبه هام حس میکنم اشتباهن ..
امریکاییا عاشق هالویینن هیچوخت همچین چیزی نمیگن ..
|:
یادم نمیاد ..
مردم ایران سر سفره هفت سین با ارواح ارتباط برقرار میکنن؟|:
حرفایی که شما میگین منم در پست اول نوشتم ._.
منم نگفتم آمریکاییا از جشن هالویین بدشون میاد ..
پاسخ
 سپاس شده توسط L²evi ، # αпGεʟ ، ✘Nina✘ ، √ ΙΔΙΞΗ SΤΙF √ ، sober
#6
(31-10-2015، 16:30)ƘƖƝƓ ʆƠƘЄƦ نوشته است: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
 
(30-10-2015، 19:52)×WrOnG TuRn× نوشته است: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
 
اصلا از این تاپیک خوشم نیومد ..
منبعش کجاست ؟
مثل اینه بیان بگن عید نوروز و رابطه ان با کدو حلوایی ..
یعنی دوتا چیز کاملا متفاوت ..
هالووین هیچ ربطی به شیطان پرستی نداره ..
در واقع این مراسم برای دور کردن ارواحی که به زمین میان و ترسوندن اونا برای همین لباس ترسناک میپوشن -_-
تعبیر دوم این مراسم هم بخاطر اقوام گذشته(سلتی ها ) بوده ک توی چنین روزی شکار میکرون و سفره های رنگین پهن میکردن تا ارواح جدشون با اونا غذا بخورن و توسط خداوند امرزیده بشن ..
تمام اون مصاحبه هام حس میکنم اشتباهن ..
امریکاییا عاشق هالویینن هیچوخت همچین چیزی نمیگن ..
|:
یادم نمیاد ..
مردم ایران سر سفره هفت سین با ارواح ارتباط برقرار میکنن؟|:
حرفایی که شما میگین منم در پست اول نوشتم ._.
منم نگفتم آمریکاییا از جشن هالویین بدشون میاد ..
فکر کنم باشگاه خبرنگاران جوانان باشه .... !
چون منم یه سرچ کردم دیدم مطالب و عکسش مثل همین مطالبیه که تو زدی ...
هالووین و ارتباط آن با ریشه های شیطان پرستـی..! 1


پاسخ
 سپاس شده توسط _ʀᴇᴠᴇʀsᴇ sᴇɴsᴇ_ ، L²evi ، ✘Nina✘ ، √ ΙΔΙΞΗ SΤΙF √ ، sober
آگهی
#7
(30-10-2015، 19:52)×WrOnG TuRn× نوشته است: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
 
اصلا از این تاپیک خوشم نیومد ..
منبعش کجاست ؟
مثل اینه بیان بگن عید نوروز و رابطه ان با کدو حلوایی ..
یعنی دوتا چیز کاملا متفاوت ..
هالووین هیچ ربطی به شیطان پرستی نداره ..
در واقع این مراسم برای دور کردن ارواحی که به زمین میان و ترسوندن اونا برای همین لباس ترسناک میپوشن -_-
تعبیر دوم این مراسم هم بخاطر اقوام گذشته(سلتی ها ) بوده ک توی چنین روزی شکار میکرون و سفره های رنگین پهن میکردن تا ارواح جدشون با اونا غذا بخورن و توسط خداوند امرزیده بشن ..
تمام اون مصاحبه هام حس میکنم اشتباهن ..
امریکاییا عاشق هالویینن هیچوخت همچین چیزی نمیگن ..

منبعش امثال اینان =)))))
خدا آخر عاقبت ما رو بخیر کنه که به امثال اینا رو میگن دکتر و استاد و صف میکشن به مزخرفاتشون با جون و دل گوش میدن و بدون کوچکترین پرسشی مثل وحی مُنزل میپذیرن...

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
هالووین و ارتباط آن با ریشه های شیطان پرستـی..! 1

(31-10-2015، 16:30)ƘƖƝƓ ʆƠƘЄƦ نوشته است: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
 
(30-10-2015، 19:52)×WrOnG TuRn× نوشته است: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
 
اصلا از این تاپیک خوشم نیومد ..
منبعش کجاست ؟
مثل اینه بیان بگن عید نوروز و رابطه ان با کدو حلوایی ..
یعنی دوتا چیز کاملا متفاوت ..
هالووین هیچ ربطی به شیطان پرستی نداره ..
در واقع این مراسم برای دور کردن ارواحی که به زمین میان و ترسوندن اونا برای همین لباس ترسناک میپوشن -_-
تعبیر دوم این مراسم هم بخاطر اقوام گذشته(سلتی ها ) بوده ک توی چنین روزی شکار میکرون و سفره های رنگین پهن میکردن تا ارواح جدشون با اونا غذا بخورن و توسط خداوند امرزیده بشن ..
تمام اون مصاحبه هام حس میکنم اشتباهن ..
امریکاییا عاشق هالویینن هیچوخت همچین چیزی نمیگن ..
|:
یادم نمیاد ..
مردم ایران سر سفره هفت سین با ارواح ارتباط برقرار میکنن؟|:
حرفایی که شما میگین منم در پست اول نوشتم ._.
منم نگفتم آمریکاییا از جشن هالویین بدشون میاد ..


اين مراسم را براي نخستين بار، سال‌ها پيش از ميلاد مسيح (ع) قومي كاتوليك ساكن ايرلند و فرانسه اجرا كردند. افراد در آستانه سال جديد ميلادي ( آنان نوامبر را به جاي دسامبر آخرين ماه ميلادي مي‌دانستند)، همه آشنايان و دوستان به ياد ارواح مردگان، دور هم سر سفره‌اي جمع مي‌شدند و با برپايي آتش، غذاهايشان را با يكديگر تقسيم مي‌كردند.
آنان بر اين باور بودند كهدر این شب راه میان دو جهان باز می‌شود تا ارواح درگذشتگان‌شان نیز در جمعشان حاضر شوند و ارتزاق کنند؛ پس کسانی که با سخاوت بیشتری در این جشن شرکت می‌کردند، مورد شفاعت درگذشتگان نزد خداوند قرار گرفته و تا پایان آن سال از گزند بدی‌ها و بلاها در امان می‌ماندند.
رسم بر اين بود كه پس از اين دورهم جمع شدن، كشيش‌ها در شب زنده‌داري اين شب، وقايع آينده را پيشگويي كرده و با نماز و دعا، ارواح مقدس را از جهنم به بهشت هدايت مي‌كردند.


الان کجای این به شیطان پرستی ربط داره اخه؟؟؟؟؟ یک مرایم سنتیه عزیز که از طریق مهاجران ایرلندی به امریکا اومد اونجام رواج پیدا کرده...
اخه چرا از هر چیز داستان های فراماسونری-شیطان پرستی - صهوینیستی میسازید .-.
همونقدری که چشن اونا به نظر ما مسخره میاد شاااید جشن های مام برای اونا مسخره به نظر بیاد و بگن کجای جشن های ما سبزه گره میزنن .-.


الووین یا روز "همه مقدسین" یکی از جشن های مذهبی و با قدمت دو هزار ساله غربی است که قرن هاست برگزاری آن در میان مردم کشورهای غربی به ویژه آمریکا، ایرلند، اسکاتلند و کانادا رواج دارد، هر چند با گذشت زمان آداب و رسوم آن دستخوش دگرگونی های بسیار زیادی شده است.
به گزارش بانکی دات آی آر، کدو تنبل، شناخته شده ترین نماد هالووین به شمار می آید که تو خالیست و با درآوردن چشم ها و دهان ترسناک و روشن کردن شمع درون آن به آن جلوه ای ترسناک داده می شود.
بنیانگذاران این جشن یعنی قوم سلتی که سالها پیش از میلاد مسیح در ایرلند و شمال فرانسه زندگی می کردند و معتقد بودند اول نوامبر هر سال، آغاز سال نو میلادیست،  با برگزاری این مراسم در شب 31 اکتبر (نهم آبان) اعتقاد خود به جهان آخرت را نشان می دادند.
هالووین و ارتباط آن با ریشه های شیطان پرستـی..! 1
آنها این جشن را نمادی برای یادآوری از ارواح درگذشتگان خود قرار داده بودند و در آن همگی دور هم جمع می شدند، آتش روشن می کردند، قربانی می کردند و غذای خود را با دیگران تقسیم می کردند. آنها دور یک سفره می نشستند و باورشان این بود که چون در این جمع در گذشتگان هم حضور دارند، هر کس سخاوت بیشتری در عرضه غذای خود به دیگران به خرج دهد، مرود شفاعت درگذشتان نزد خداوند قرار می گیرد و تا پایان آن سال از هربلایی مصون می ماند.
این روزها اما هالووین با رنگ و بو و شکل و شمایل کاملا متفاوتی برگزار می شود. پوشیدن لباس ها و پوشش های ترسناک و عجیب و غریب تنها بخشی از مراسمی است که تقریبا هیچ شباهتی به دوران گذشته ندارد.
پوشیدن لباس هایی از پوست سر حیوانات، پیشگویی کشیشان، خوردن سیب به عنوان سمبل پومانا که همان خدای میوه و درخت بود و بردن باقی مانده های آتش و حاکستر به خانه ها با نیت دور کردن ساکنان آنها از سرمای زمستان و بدی ها در گذشته، اکنون جای خود را به شیاطین و ارواح خبیثه ای داده است که به ویژه آمریکایی ها از آن استقبال کرده اند.
هالووین و ارتباط آن با ریشه های شیطان پرستـی..! 1
حمله رومی ها، ورود مسیحیان کریستیان و اختلاط عقاید آنها با بومیان منطقه باعث ایجاد تحولاتی شگرف در این مراسم شد. با این تغییر و تحولات هالووین دیگر تنها مختص ارواح پاک و مقدس نبود و شیاطین و ارواح خبیثه را نیز شانس حضور  در این جشن را داشتند. از این رو برخی از مردم در جشن هالووین لباس‌های عجیب و ترسناک می‌پوشیدند تا در برابر ارواح گناهکار ایستادگی کنند و به شکلی نمادین آنها را ترسانده و از میان خود برانند.
اما رفته رفته حضور ارواح خبیثه و شیاطین در این جشن کاملا عادی شد و حتی کار درکشوری مثل آمریکا تا آنجا پیش رفت که برخی لباس های ترسناک می پوشیدند و جلوی راه مردم را می گرفتند یا دیگران را به انحای مختلف مورد اذیت و آزار قرار می دادند.
امروزه، هر سال لباس های تازه ای برای زنان و مردان، دختران، پسران و کودکان شرکت کننده در این مراسم عرضه می شود که ترسناک بودن و عجیب و غریبی ویژگی مشترک همه آنهاست.
هالووین و ارتباط آن با ریشه های شیطان پرستـی..! 1
The music feels better
هالووین و ارتباط آن با ریشه های شیطان پرستـی..! 1












پاسخ
 سپاس شده توسط _ʀᴇᴠᴇʀsᴇ sᴇɴsᴇ_ ، ✘Nina✘ ، √ ΙΔΙΞΗ SΤΙF √ ، FARID.SHOMPET ، ریحون بنفش ، sober
#8
حرص نخورید... عادتشونه...
از کاه کوه میسازن!

خدا نخواست……
میگیم خدا   خواست……!!!













پاسخ
 سپاس شده توسط FARID.SHOMPET ، _ʀᴇᴠᴇʀsᴇ sᴇɴsᴇ_ ، sober ، DAZZLING BOY
#9
نقل قول: هالووین و ارتباط آن با ریشه های شیطان پرستـی..! 1
این جور افراد من رو یاد دکتر گوبلز می اندازند که به خاطر منافعشون هر دروغ و حرف نادرستی رو با هر ابزاری تبلیغ می کنن...
اگر اینجا قدیمی هستی و دوست داری یک گفتگو عجیب 
درباره گذشته و حال داشته باشی، راه‌های ارتباطی رو گذاشتم پروفایل!











پاسخ
 سپاس شده توسط saeedrajabzade ، Hitchcock ، _ʀᴇᴠᴇʀsᴇ sᴇɴsᴇ_ ، sober ، DAZZLING BOY
#10
(30-10-2015، 19:52)×WrOnG TuRn× نوشته است: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
 
اصلا از این تاپیک خوشم نیومد ..
منبعش کجاست ؟
مثل اینه بیان بگن عید نوروز و رابطه ان با کدو حلوایی ..
یعنی دوتا چیز کاملا متفاوت ..
هالووین هیچ ربطی به شیطان پرستی نداره ..
در واقع این مراسم برای دور کردن ارواحی که به زمین میان و ترسوندن اونا برای همین لباس ترسناک میپوشن -_-
تعبیر دوم این مراسم هم بخاطر اقوام گذشته(سلتی ها ) بوده ک توی چنین روزی شکار میکرون و سفره های رنگین پهن میکردن تا ارواح جدشون با اونا غذا بخورن و توسط خداوند امرزیده بشن ..
تمام اون مصاحبه هام حس میکنم اشتباهن ..
امریکاییا عاشق هالویینن هیچوخت همچین چیزی نمیگن ..

با شما موافقم هالووین هیچ ربطی به شیطان پرستی ندارع Dodgy
پاسخ
 سپاس شده توسط _ʀᴇᴠᴇʀsᴇ sᴇɴsᴇ_ ، sober ، ارش خان


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  مراسم قربانی کردن در شیطان پرستی و کشتن دختران باکره+عکس
Brick شیطان به وسیلۀ زینت دادن متاع‌های دنیا در عقیدۀ انسان نفوذ می‌کند و..
  شیطان از چه موجوداتی بدش میاد
Tongue آیا انسان و شیطان خصلت مشترک دارند؟
  وقتی شیطان گریه می کند!
  چگونه می توانیم با امام زمان (عج) ارتباط داشته باشیم؟
  همه چیز درباره ی شیطان!!!
Star آیت‌الله نوری همدانی: ریشه‌های تربیتی را با تربیت اسلامی آمیخته کنید
  خصلت مشترک انسان و شیطان
  انسان بعد از مرگ کجا میرود آیا روح انسان بعد مرگ با ما ارتباط دارد؟

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان