امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

5 علت که ما در جهان های چندگانه زندگی میکنیم.

#1
Multiverse Theories
تئوری جهان های چندگانه
جهانی که ما در آن زندگی میکنیم شاید تنها جهان موجود نباشد. در واقع کیهان ما میتواند تنها یکی از تعداد بیشمار کیهان هایی باشد که دنیاهای چندگانه را تشکیل میدهند.
هرچند این نظریه ها ممکن است کمی احمقانه به نظر برسد ولی قوانین فیزیک مناسبی در پشت این نظریه ها وجود دارد و تنها یک راه حل برای رسیدن به تئوری ' دنیاهای چندگانه' وجود ندارد..تئوری های فیزیک متعددی به چنین نتیجه ای به طور غیر مستقیم میرسند. در واقع بعضی از متخصصان فکر میکنند که وجود ' جهان های پنهان ' بیشتر محتمل است.
در اینجا ما 5 تئوری علمی محتمل را بررسی میکنیم که نشان میدهد ما در کائنات چندگانه زندگی میکنیم :

5 علت که ما در جهان های چندگانه زندگی میکنیم. 1

1. Mathematical Universes
جهان های ریاضی وار
دانشمندان بحث های مختلفی انجام داده اند در زمینه ی این که آیا ریاضیات به سادگی یک ابزار برای توصیف کیهان است یا این که ریاضیات به تنهایی یک بنیاد واقعی برای کائنات است و مشاهدات ما از کیهان فقط درک ناقصی از ماهیت ریاضی گون آن است.
اگر این نظریه صحت داشته باشد شاید ساختار مخصوص ریاضی واری که کیهان ما را میسازد تنها گزینه ی موجود نباشد و در واقع تمامی ساختارهای ریاضی وار محتمل به عنوان کیهان های جداگانه تعریف شوند.
مکس تگمارک از دانشگاه MIT کسی که این نظریه را مطرح کرده : " یک ساختار ریاضی وار چیزی است که شما میتوانید آن را به روشی توصیف کنید که کاملا مستقل از وجود انسان باشد."
"من واقعا باور دارم که کیهانی که وجود دارد میتواند به طور مستقل از من وجود داشته باشد و به موجودیت خود ادامه بدهد حتی اگر هیچ انسانی در آن نباشد."
2.Daughter Universes
جهان های فرزند
نظریه مکانیک کوانتوم که بر دنیای کوچک ذرات ریز اتمی فرمانروایی میکند گونه ای دیگر از دنیاهای چندگانه را مطرح میکند.
مکانیک کوانتوم دنیایی را توصیف میکند که بر پایه احتمالات است نه پیامدهای قطعی. و ریاضیات این نظریه ممکن است تمامی پیامدهای محتمل حاصل از یک شرایط را نشان دهد-تنها در کائنات جداگانه هرکدام.
برای مثال زمانی که شما به یک تقاطع در جاده میرسید که میتوانید به چپ یا به راست بروید جهان فعلی 2 نوع از جهان را پیش روی شما باز میکند : در یکی از آن ها شما به راست میروید و در دیگری به چپ. و در کائنات یک نسخه کپی از شما وجود دارد که شاهد پیامد آن نسخه دیگر از شما است و به نادرست فکر میکند که تنها واقعیت واقعیت خود اوست.
چیزی که 'واقعیت پنهان ' نام دارد.
3.parrallel Universes
جهان های موازی
نظریه ای دیگر که از تئوری ریسمان برمی خیزد نظریه ی جهان های موازی است که توسط پاول استینهارت و نیل توراک از مرکز تحقیقات فیزیک تئوری در اونتاریو ارائه شده است.
این نظریه احتمال وجود بعدهای بیشتری در کیهان را علاوه از سه بعد فضا و یک بعد زمان که میدانیم مطرح میکند.
علاوه بر فضای 3 بعدی خود ما فضاهای 3 بعدی دیگری نیز ممکن است در ابعاد بالاتری از فضا شناور باشند.
برین گرین فیزیکدان دانشگاه کلمبیا در کتابش با عنوان ' واقعیت پنهان ' نظریه ای را توصیف میکند که کائنات خود ما یکی از چندین لایه های متعدد احتمالی است که در ابعاد بالاتری از فضا شناور هستند. همانند ورقی از یک نان در داخل قرصی بزرگتر از نان.
این نظریه همچنین مطرح میکند که این دنیاهای لایه لایه همیشه موازی هم و دور از دسترس نیستند گاهی ممکن است به هم برخورد کرده و یک بیگ بنگ با دنیایی جدید خلق کنند.
4.Bubble Universes :
جهان های حبابی شکل
علاوه بر جهان های چندگانه ای که توسط تورم بی نهایت ایجاد میشوند جهان های دیگری نیز میتوانند از نظریه ای به نام 'تورم ابدی' به وجود بیایند. تورم به این مفهوم که کیهان بعد از انفجار بزرگ به سرعت گسترش پیدا کرده و همانند یک بالون متورم شده. تورم ابدی برای اولین بار توسط الکساندر ویلنکین کیهان شناس دانشگاه توفس مطرح شد که میگوید بعضی از مکان های فضا از تورم باز ایستاده اند در حالی که مناطق دیگر به تورم ادامه داده اند و این باعث به وجود آمدن 'حباب های کیهانی' شده است.
اما کیهان خود ما جایی که در آن تورم متوقف شده است به کهکشان ها و ستارگان اجازه ی شکل گیری داده است فقط حبابی کوچک در پهنه ی وسیع فضا است که بعضی از این حباب ها هنوز در حال گسترش هستند که شامل حباب های دیگری مانند کیهان خودمان میباشند.
و در داخل بعضی از این حباب ها کیهان هایی با قوانین فیزیک و ثابت های بنیادی متفاوت با قوانین ما وجود دارد که آن ها را تبدیل به دنیاهای عجیب میکند.
5.Infinite Universes
جهان های نامتناهی
دانشمندان نمیتوانند مطمین شوند که شکل فضا زمان چگونه است اما به نظر میرسد بیشتر شبیه صفحه ای مسطح است و به طور بی نهایت گسترش پیدا میکند. اما اگر پهنه ی فضا زمان برای همیشه در حال گسترش است بنابراین باید از جایی شروع شده باشد چون تعداد بی شماری راه وجود دارد که میتواند نقطه اغازین فضا و زمان باشد.
بنابراین اگر به دوردست ها نگاه کنید ممکن است به نسخه ی دیگری از خود برخورد کنید در واقع - نسخه های نامتناهی از خود.
بعضی از این همسان های شما ممکن است دقیقا کاری را انجام دهند که شما اکنون انجام میدهید در حالی که دیگران ممکن است لباسی متفاوت با لباس شما پوشیده باشند و شاید بقیه کاملا زندگی انتخاب ها و حرفه ای متفاوت با شما داشته باشند.
چون کیهان مرئی تا جایی میتواند گستردگی داشته باشدکه نور اجازه ی عبور در مسافت 13،7 میلیارد سالی از آغاز بیگ بنگ داشته.
فضا و زمان در ماورای این فاصله ( 13،7 میلیارد سال نوری) میتواند به عنوان کیهانی جداگانه در نظر گرفته شود. در این صورت جهان های چندگانه در کنار همدیگر قرار گرفته اند در داخل یک جعبه ی بزرگ کیهانی غول آسا.
پاسخ
 سپاس شده توسط # αпGεʟ ، طوطی82 ، ϟ Gσтнıc ναмρıяє Gıяʟ ϟ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Exclamation یکی از ترسناک ترین سایت جهان
  بهترین دوربین های عکاسی جهان
Star زندگی نامه((رندی گیج))فعالヘ نابغه;-)در حوزه نتورک مارکتینگビ
  روش ارتباط با اجنه و ارواح-و پی بردن به زندگی و وجود انها.
  ایا ما در بازی کامپیوتری زندگی میکنیم؟
  چرا هلندی ها از همه مردم جهان قد بلندتر اند ؟
  همه چیز درباره SQ یا هوش اجتماعی و نقش آن در زندگی
Photo عجیب ترین پدیده جهان
  بدو...بیا..بخون خیلی جالب میخوای ی مدت زندگی نکنی. (.) .
  *شکل صورت‌تان در مورد شخصیت و شیوه زندگی شما چه می گوید؟ *

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان