امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

تیربار روسی 6P50 " کرد " دگتریف

#1
در سال 1990 میلادی کارخانه اسلحه سازی دگتریف درخواستی از طرف وزارت دفاع روسیه جهت تعویض و جایگزین کردن مسلسل قدیمی کالیبر 12.7 میلیمتری "اتوس" برای یگانهای ارتش فدرال روسیه  دریافت نمود که طراحان این کارخانه مسلسل 6P50 را با نام "کرد" طراحی و به خط تولید رسانیدند، کاربرد و ماموریت این سلاح بر علیه تجمعات نیروهای دشمن و اهداف هوایی که در ارتفاع پایین پرواز میکنند و همچنین شناورهای دریای می باشد این سلاح "در کارخانه جات اسلحه سازی دگتریف واقع در شهر "کاوروم" روسیه طراحی و ساخته شده است و اسم "کرد"این اسلحه هم بر گرفته از مخفف نام کارخانه سازنده این مسلسل می باشد.

تیربار روسی 6P50 " کرد " دگتریف 1
 یکی از دلایلی که منجر گردید ارتش روسیه درخواست ساخت و طراحی این سلاح را به کارخانه های اسلحه سازی دگتریف بدهد نیاز ارتش به اسلحه ای با دقت بالای بود و علت دیگر قرار گرفتن کارخانه اسلحه سازی معروف "اتوس" پس از فروپاشی اتحاد جماهیرشوروی در کشور قزاقستان بود.
این اسلحه پس از ساخت و تولید با شماره اندکس 6P50 در ارتش روسیه ثبت گردید و در سال 1997 میلادی تعداد زیاد قبضه از این نوع سلاح برای استفاده در یگانهای نظامی ارتش روسیه به کارخانه اسلحه سازی دگتریف سفارش داد که در همان سال تحویل یگانهای مختلف ارتش گردیدند.
هم اکنون از این مسلسل در یگانهای پیاده ارتشی برای جلوگیری از حرکت نیروهای پیاده دشمن و همچنین  نصب آن در روی خودروهای زرهی ارتش مانند تانک T-90 استفاده میگردد.
برای مسلح کردن مسلسل کالیبر بزرگ "کرد"  از فشار برگشتی گاز به  پیستونی استفاده میشود که سلاح را مجددا" مسلح می کند و این سیستم در زیر لوله این مسلسل نصب و مونتاژ گردیده است، لوله اسلحه کرد با هوا خنک می شود و ساخت لوله بر اساس تکنولوژی پیشرفته ای ساخته شده است که لوله اسلحه در هنگام شلیک بطور یکنواخت گرم و تغییر می کند و به همین علت دقت در تیرانداز 1.5 تا2 مرتبه بیش از مسلسل سنگین "اتوس" می باشد در هنگام عملیات و نبرد براحتی لوله مسلسل کرد توسط نیروی مسلسلچی تعویض میگردد و البته برای کم کردن عقب نشینی این مسلسل لوله اسلحه را مجهز به ترمز برگشتی گردیده است.
تغذیه تیربار کرد با فشنگهای جایگذاری شده در نوارهای ساخته شده از فولاد ضد زنگ صورت میگیرد که از سمت راست وارد اسلحه می شوند البته در صورت نیاز می توان این مسیر جازدن گلوله ها را بر عکس و از سمت چپ جا زد و پس از شلیک گلوله نوارها از هم بازگردیده  و پراکنده می شوند.
تیربار روسی 6P50 " کرد " دگتریف 1
در نمونه ساخته شده مسلسل کرد برای نیروهای پیاده این مسلسل مجهز به دو پایه با شماره 6Т19 و دستگیره برای حمل توسط نیروی پیاده گردیده است که در میادین جنگ و نبرد نیروی های پیاده می توانند این مسلسل را به تنهائی به فواصل نزدیک حمل کنند و تقریبا" از تمامی مکانهای مانند پشت بام حفره پنجره و غیره جهت شلیک به سمت متخاصم مورد استفاده قرار میگیرد نمونه دیگر از این سلاح برای نصب در مکانهای ثابت مانند سنگرها پشت بام ساختمانها می باشد که مجهز به سه پایه با شماره 6Т7 گردیده است.  
تیربار روسی 6P50 " کرد " دگتریف 1
مدلی دیگر از مسلسل کرد ساخته شده است که در روی تانک ویا نفربرهای زرهی نصب می گردد و در صورت تخریب زره پوش و نفربر به راحتی این مسلسل از روی زره پوش جدا گردیده و با تغییرات جزئی به مسلسلی برای استفاده نیروهای پیاده مورد استفاده قرار میگیرد. 
مدلی دیگر از این مسلسل برای پدافند و دفاع هوایی استفاده می شود که از سه پایه مخصوص 6U6 استفاده می شود و تا ارتفاع 1500 متری قادر به از بین بردن هلیکوپتر هواپیما و هواپیماهای بی سرنشین می باشد.

مشخصات تیربار  6P50 کرد  دگتریف به شرح زیر می باشد:
کالیبر: 12.7×108میلیمتر
 طول لوله اسلحه: 1980 میلیمتر 
 وزن اسلحه :25.5  کیلوگرم ( 16 کیلو بدنه اسلحه و 7 کیلوگرم سه پایه می باشد)

طول اسلحه 1764: میلیمتر( در حالت قنداق تاشو 1154 میلمیمتر )
 ظرفیت نوار فشنگ : 50 عدد گلوله
نواخت شلیک گلوله در دقیقه: 650-670 گلوله

سرعت اولیه گلوله :  860 متر بر ثانیه
برد موثر:2000متر
پاسخ
 سپاس شده توسط mr.destiny
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  |_سوانح و سوابق عملیاتی جنگنده روسی میگ-29_|
  ||تاریخچه عملیاتی و طراحی بالگرد روسی کاموف-50||
  ||تاریخچه عملیاتی و طراحی بالگرد روسی میل-28||
  ناتو سامانه روسی "پانتسیر" را ابزاری ایده آل برای مقابله با پهپادها نامید
  نمایش یک پهپاد آمریکایی که می تواند سامانه روسی اس 400 را در هم بشکند
  مشخصات ناوهای هلی کوپتربر جدید روسی
  نشنال اینترست تانک روسی T-90M را "هیولا" خواند
  معرفی|دو مدل تانک روسی خطرناک که در جنگ جهانی دوم شکست را به ارث بردند.
  توسعه یافتن رادارهای ضد پنهانکار VHF روسی - قسمت اول
  نارنجک انداز کوچک روسی BUR GK-62

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان