امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

اسلحه جدید روسی مخصوص نیروهای زبده تک تیرانداز ORSIS Т-5000

#1
اسلحه جدید روسی مخصوص نیروهای زبده تک تیرانداز ORSIS Т-5000
تاریخچه ساخت این سلاح بر میگردد به سال 2011 میلادی وقتی که کمپانی  "پروم تکنولوژی" در اطراف شهر مسکو کارخانه اسلحه سازی "اورسیس" را راه اندازی و افتتاح کرد.  تولیدات این کارخانه بر پایه ساخت اسلحه های دقیق برای شکارچیان و افراد ورزشکار بود اما با تقاضایی ارتش روسیه برای طراحی و ساخت و خرید اسلحه ساخته شده جدید مخصوص نیروهای تک تیرانداز در داخل کشور این کارخانه شروع به طراحی و آزمایش و در نتیجه ساخت اسلحه دقیق سبک و با برد و هدف قراردادن در فواصل متوسط و زیاد جهت مصرف نیروهای کماندوی ارتش ،وزرات دفاع و نیروهای اداره اطلاعات مرکزی "اف اس بی" به نام  ORSIS Т-5000 گردید.


اسلحه جدید روسی مخصوص نیروهای زبده تک تیرانداز ORSIS Т-5000 1
اولین نمونه سری ساخته شده از اسلحه تک تیرانداز در سپتامبر سال 2011 میلادی در نمایشگاه اسلحه شهر "نیژنی تایگل" به نمایش عموم گذاشت شد. 
قطعات اسلحه تک تیرانداز ORSIS SE Т-5000 از آلیاژهای مخصوص  و با کیفیتی ساخته شده است بخصوص مجموعه قطعات گلنگدن چکش و سوزن اسلحه که از آلیاژهای فولادی ضدزنگ ساخته شده است و تمامی بدنه اسلحه هم از فولاد مرغوب ضدزنگ ساخته شده است با دستگاههای دقیق تراش کاری EDM ساخته و پرداخته شده که این دقت ساخت قطعات اسلحه باعث شده که کیفیت و دقت تیراندازی با این اسلحه نسبت به نمونه های دیگر اسلحه های ساخت کشورهای دیگر افزایش یابد.

این اسلحه در دو نمونه و با یک سیستم استاندارد چکاننده ماشه اسلحه و دو نمونه فشنگ و لوله مختلف یکی با کالیبر نمونه308 Winchester (7.62х51 мм)  برای لوله کوتاه تر و دیگری با لوله کمی بلندتر  و کالیبر بزرگتر با فشنگ معروف فنلاندی338 Lapua Magnum (8.6х70 мм)  ساخته می شوند. 
اسلحه جدید روسی مخصوص نیروهای زبده تک تیرانداز ORSIS Т-5000 1
تصویر بالا نشان گیری با اسلحه ORSIS Т-5000 به سیبلی از فاصله 300متری با گلوله فنلاندی کالیبر  (8.6х70 мм)نمونه 338 Lapua Magnum .
سیستم گلنگدن طراحی و نصب شده در اسلحه ORSIS Т-5000 با استحکام 30% درصدی بیشتر از مقدار نیاز استاندارد اسلحه در برابر فشار گازهای تولید شده مقاوم می باشد که این باعث بالا رفتن افزایش ایمنی سلاح به میزان قابل توجهی برای نیروهای تک تیرانداز است. لوله اسلحه با روش برش مستقیم و از جنس فولاد ضد زنگ ساخته و پرداخته شده است و شکل هندسی خانهای لوله اسلحه اورسیس به صورتی طراحی و بهینه سازی گردیده است که مهمات استاندارد تولید شده کارخانه به بهترین وجه در آن مورد استفاده واقع شوند و تمامی خان های لوله اسلحه را با دقتی در حد 0.0025 میلی متر ساخته شده است که این اندازه نشان دهنده دقت ساخت قطعات این اسلحه می باشد البته برای رسیدن به چنین دقتی کارشناسان و مهندسان این شرکت تمامی سیستم های دستگاههای تراشکاری و برش فلزات را از نو طراحی و ساخته اند،پس از ساخت و تراشکاری لوله اسلحه برای آخرین بار با دستگاه خاصی خانهای داخل لوله و جان اسلحه را به دستگاه خاصی سوپر پرداخت و تمیزکاری می کنند و این تکنولوژی جدید ساخت قطعات است که کارخانه به دقت بالای ساخت قطعات رسیده است.
در این اسلحه بدنه لوله را طوری طراحی کرده اند که بخوبی پس از انجام شلیک گلوله به سرعت سرد میگردد و تا جای ممکن وزن آن را کم کرده اند.
اسلحه تک تیرانداز ORSIS Т-5000 طوری طراحی گردیده است که می توان در روی آن لوله های با طول و مشخصات مختلف نسب کرد.
پوشش بدنه اسلحه از جنس تیتانیوم ساخته شده است که باعث جلوگیری از تأثیرات محیط خارجی اطراف میگردد،بدنه اسلحه را با چهار پیچ استاندارد طراحی کرده اند که در صورت نیاز در شرایط سخت مناطق جنگی نیروی تک تیرانداز بتواند براحتی قطعات داخلی آن را تمیز و یا تعویض کند.
اسلحه جدید روسی مخصوص نیروهای زبده تک تیرانداز ORSIS Т-5000 1
سیستم دستگاه چکاننده و ماشه بصورت بسیار ساده اما موثر ساخت شده است ، می توان در روی این اسلحه دستگاههای چکاننده دیگری مانند سیستم چکاننده "Hunter"  با فشار قدرت ماشه از 1000 تا 1500 گرم و یا سیستم ماشه و چکاننده "Varmint" که نسبت به سیستم چاکننده اولی نرمتر می باشد و دارای فشار قدرت ماشه از500 تا900 گرم می باشد را نصب کرد، سیستم قفل و ضامن ماشه اسلحه در سه حالت می باشد، مهمات اسلحه اورسیس با خشابهای فشنگ 5 و 10 تغذیه میگردد.
اسلحه ORSIS Т-5000 برای شلیک و تیراندازی دقیق نیروهای تک تیرانداز در فواصل متوسط و زیاد طراحی و ساخته شده است و شلیک به این فواصل فقط توسط دستگاههای نشانه روی اپتیکی صورت میگیرد بنابراین کارخانه سارنده از نصب سیستم نشانه روی مکانیکی صرفنظر کرده است و برای نصب سیستم های نشانه روی اپتیکی محل ریل Picatinny rail)) در روی بدنه و لوله اسلحه در نظر گرفته اند.
برای کم کردن وزن اسلحه قنداق اسلحه آن را از آلیاژ سخت دور آلومینیم "D16T" که در صنایع هواپیمای مصرف دارد ساخته شده است برای نشانه روی دقیقتر تیرانداز در میادین نبرد قنداق اسلحه را با سیستم تنظیم و تغییر اندازه قنداق طراحی کرده اند. 
 در آزمایشات تیراندازی و نشانه روی انجام گرفته در میادین تیر با اسلحه اورسیس توسط کارشناسان کارخانه سازنده و همچنین نیروهای وزارت دفاع روسیه بخوبی به دقت مورد  بالای مورد نیاز دست یافته اند، شلیک با گلوله مارک وینچستر برای فواصل تا 800 متری در نظر گرفته شده است و از گلوله فنلاندی مارک لاوپا برای فواصل تا 1500 متری استفاده میگردد که از دقت بالای در برخورد به هدف می باشد.

مشخصات اسلحه تک تیرانداز ORSIS T-5000 : 
كاليبر نمونه اول: (7.62х51 (308 Winchester
كاليبر نمونه دوم : 8.6х70 (.338 Lapua Magnum)
طول اسلحه : 1230 / 1060 mm 
طول لوله : 673.1 / 508mm 
وزن اسلحه بدون خشاب : 6.6 / 6.3کیلوگرم
ظرفیت خشاب : 5, 10 گلوله
تعداد شلیک گلوله در دقیقه: نامشخص
برد مفید با سیستم اپتیکی:  1500متر
 برد مفید بدون سیستم اپتیکی:  800متر

پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  |_سوانح و سوابق عملیاتی جنگنده روسی میگ-29_|
  ||تاریخچه عملیاتی و طراحی بالگرد روسی کاموف-50||
  ||تاریخچه عملیاتی و طراحی بالگرد روسی میل-28||
  وحدت نیروی دریایی ارتش و سپاه مایه افتخار نیروهای مسلح است
  این اسلحه تهاجمی و پیشرفته نیروهای نظامی ایران را بشناسید /بُرد «مصاف» چقدر است؟
  ناتو سامانه روسی "پانتسیر" را ابزاری ایده آل برای مقابله با پهپادها نامید
  تحویل اسلحه های جدید خودکار کالاشنیکوف به وزارت امور داخلی و گارد روسیه
  نمایش یک پهپاد آمریکایی که می تواند سامانه روسی اس 400 را در هم بشکند
  مشخصات ناوهای هلی کوپتربر جدید روسی
  نشنال اینترست تانک روسی T-90M را "هیولا" خواند

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان