امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

تشکیل مجامع تخصصی کانون‌های دانشگاهی پس از 6 سال وقفه

#1
تشکیل مجامع تخصصی کانون‌های دانشگاهی پس از 6 سال وقفه 1

مدیر کل فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم درخصوص مجامع تخصصی کانون‌های دانشگاهی اظهار کرد: دستور العمل اجرایی این مجامع در حال نهایی شدن است و امیدواریم در سال تحصیلی جدید ابلاغ شود.

به گزارش خبرنگار سرویس دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر حسین میرزایی در نشست مشترک معاونان فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌ها، با بیان اینکه سال تحصیلی 94-95 سومین سال تحصیلی در دولت یازدهم است، افزود: بعد از گذشت دو سال از عمر دولت و شروع سومین سال تحصیلی، ضرورت داشت تا تأملی بر آنچه در دو سال گذشته رخ داده داشته باشیم و این جلسه از باب تعامل ضرورت دارد تا با مسائل و مشکلات موجود در دانشگاه‌ها بیشتر آشنا شده و راهکارهای مناسب را اتخاذ کنیم.



به گفته وی در برخی مواقع شاهد هستیم که باید اقداماتی در زمان خود صورت گیرد ولی با یک سال تاخیر این کار انجام می شود و چون از زمان تصمیم گیری آن گذشته است، سوء تعابیری در این زمینه ایجاد می شود. اجرای قانون اصلی ترین کار ماست که موجب می شود بسیاری از مشکلات حل شود اما متاسفانه به دلایل عدیده ای، گاهی این مسئله رخ نمی دهد و ما امیدواریم که در سال تحصیلی جدید با چنین مواردی مواجه نباشیم.



وی با تاکید بر اهمیت اجرای قانون گفت: رمز پیشرفت کشورهای مختلف در اجرای قانون است و ما وظیفه‌ای جز اجرای قانون نداریم. اما به نظر می‌رسد ما به دلایل گوناگون در اجرای قانون کوتاهی می‌کنیم.



مدیر کل فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم با تاکید بر لزوم استقلال دانشگاه‌ها گفت: اگر قانون رعایت شود استقلال دانشگاه‌ها حفظ خواهد شد و اگر استقلال دانشگاه‌ها محترم شناخته نشود هیچ چیزی پیش نمی‌رود.



مدیر کل فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم با بیان اینکه تشکیل اتحادیه انجمن‌های علمی یکی از اهداف اصلی وزارت علوم در سال تحصیلی جدید است اظهار کرد: طبق قانون اگر 20 انجمن علمی کنار هم قرار بگیرند، اتحادیه انجمن علمی تشکیل می شود. در مجموع حدود 6000 انجمن علمی وجود دارد که ارتباط ارگانیک با تک تک این انجمن‌ها سخت است اما اگر این انجمن‌ها اتحادیه تشکیل دهند ارتباط با آنها آسان می‌شود.



میرزایی در ادامه با اشاره به مجامع تخصصی کانون‌های دانشگاهی گفت: این مجامع شش سال است که مغفول مانده و هیچ شورایی تشکیل نشده است. دستورالعمل اجرایی تشکیل مجامع تخصصی کانون‌ها در حال نهایی شدن است و امیدواریم در سال تحصیلی ابلاغ شود.



وی ادامه داد: تشکل‌های زیادی به دلایل عدیده امکان کنار هم قرار گرفتن و اتحادیه شدن را ندارند که ما از این تشکل‌ها حمایت می‌کنیم. کنار هم قرار گرفتن تشکلهای اسلامی که در دانشگاه‌های مختلف وجود دارند ایرادی ندارد.



مدیر کل فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم در پایان خاطرنشان کرد: حدود یک سوم تشکل‌ها اتحادیه ندارند و ساز و کاری برای جمع شدن آنها دیده نشده که امیدواریم حمایت‌های لازم در این راستا صورت گیرد.



انتهای پیام
تشکیل مجامع تخصصی کانون‌های دانشگاهی پس از 6 سال وقفه 1


پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Book رشته های دانشگاهی گروه علوم تجربی(به تفکیک زیرگروه)
  معرفی بعضی از رشته های دانشگاهی تجربی
  تاپیک کمک رسانی در آزمون آنلاین (آزمون مجازی مدرسه ، کانون زبان ایران و ...)
  کانون زبان ایران | I L I
  رفع اشکالی کتاب های آموزشی کانون زبان ایران | I L I
  امکان ثبت نام مجدد عتبات دانشگاهی فراهم شد
  شیوه‌نامه کانون تفکر در دانشگاه یزد تصویب شد
  اساسنامه کانون فارغ التحصیلان دانشگاه‌آزاد اصلاح شد
  آیین‌نامه استاندارد آموزشی جهاد دانشگاهی تدوین شد
  پذیرش 20 هزار دانشجو در مراکز علمی-کاربردی جهاد دانشگاهی

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان