امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

معایب استفاده از شبکه های اجتماعی

#1

بسم الله الرحمن الرحیم



معایب استفاده از شبکه های اجتماعی 1


آیا از شبکه های اجتماعی استفاده کنیم؟امنیت شبکه های اجتماعی در چه حد است؟آیا اطلاعات کاربران را فاش میکنند؟چطور باید از این شبکه ها استفاده کرد؟

امروزه شبکه های اجتماعی و فضای مجازی جای دورهم چای خوردن و صحبت و محبت با خانواده و آشنایان را گرفته و افراد بیشتر مایل هستند داستان زندگی خود را در فضای عمومی مجازی انتشار بدهند و از خاطرات خود بنویسند و به اصطلاح زندگی ها خطی شده اند، اما چیزی که مهم است اطلاعات خصوصی و حریم شخصی کاربران است که مدیران شبکه های اجتماعی در قبال این اطلاعات مسئول اند و باید پاسخگو باشند،اما آیا همان طور که گفته شد همه آن ها حریم شخصی کاربران را مهم میپندارند و سعی در حفظ آن دارند؟

در ظاهر بله همه سایت ها قوانین حریم شخصی را کپی میکنند و از شما میخواهند آن را بخوانید و تائید کنید اما چیزی که مد نظر است آن سوی پرده است نه ظاهر،Vber به عنوان اپلیکیشن و facebook به عنوان سایت در شبکه های اجتماعی دیگر با سابقه تر به نظر میرسند که به تدریج در مورد آن اطلاعات کسب میکنیم.

   Viber :

وایبر توسط ۴ همکار اسرائیلی تأسیس شد: تلمن مارکو، ایگور مگزینیک، سانی مارولی و اوفر اسمچا. تلمن مارکو مدیرعامل شرکت است، که چهار سال در ارتش اسرائیل مشغول به کار بوده‌است و از دانشگاه تل‌ آویو فارغ‌ التحصیل شده‌است. در ۱۴ فوریه ۲۰۱۴ وایبر توسط شرکت راکوتن به قیمت ۹۰۰ میلیون دلار خریداری شد. پیش از فوریه ۲۰۱۴، بیشتر سهام این شرکت را یک خانواده اسرائیلی به نام شباتای (۵۵٫۲٪) و تلمن مارکو (۱۱٫۴٪) و نیز یک شرکت آمریکایی به نام IRS وست (۱۲٫۵٪) در اختیار داشته‌اند.تلمن مارکو از پاسخ به سؤالات صریح درباره نقش خود در آینده شرکت تحت مدیریت راکوتن، امتناع کرده است.

نرم‌افزار وایبر به خاطر محافظت ضعیف از داده‌ها مورد انتقاد قرار گرفته‌است. وایبر داده‌ها را به طور گسترده جمع‌آوری می‌کند که بسیار بیشتر از مقدار دیگر نرم‌افزارهای مشابه (مانند اسکایپ) است؛ هم اطلاعات کاربران سرویس اسکایپ و هم غیر کاربران این سرویس (مانند اطلاعات شماره تلفن‌های گوشی کاربر، بیرون از وایبر). بسیاری از این داده‌ها بدون رضایت و اطلاع کاربران جمع‌آوری می‌شود، که «قوانین محافظت از داده» اتحادیه اروپا را نقض می‌کند.همچنین شرکت وایبر مشخص نکرده‌است که چه هنگام و برای چه مقاصدی از داده‌های جمع‌آوری‌شده استفاده می‌کند، و این داده‌ها در اختیار چه کسانی قرار می‌گیرند.

نرم‌افزار وایبر همه اطلاعات موجود در دفتر تلفن را استخراج می‌کند،و بر روی سرورهای وایبر قرار می‌دهد.برای نمونه وایبر هنگام نصب درخواست می‌کند که به نرم‌افزار توانایی‌های گسترده شامل تغییر پرونده‌های روی دستگاه داده شود. آنچه موجب افزایش بدگمانی به این نرم‌افزار شده‌است، این است که سازنده نرم‌افزار چندین سال در ارتش اسرائیل خدمت کرده‌است.به علاوه مالک شرکت از افشاکردن منابع مالی شرکت و روش درآمدزایی آن امتناع کرده بود.

اخبار و گزارش‌هایی وجود دارد که نرم‌افزار به شماره تلفن‌ها، پیامک‌ها، شماره‌های تماس‌گرفته کاربر، حتی آنهایی که جزء نرم‌ افزار نیستند، دسترسی پیدا می‌کند، و توانایی این را دارد که موقعیت جغرافیایی کاربران را تشخیص دهد، و به صوت‌ها، عکس‌ها و فیلم‌های ضبط‌شده کاربر دسترسی پیدا کند. وایبر همچنین قادر است همه پرونده‌های روی گوشی تلفن، و حتی تنظیمات کاربر و برنامه‌های نصب شده او را ببیند.

مسئولان مصری معتقدند به دلیل «ریشه‌های اسرائیلی» نرم‌افزار، توسط آن به تلاش‌های جاسوسی اسرائیلی کمک می‌شود. ارتش مصر هر گونه استفاده از این نرم‌افزار را توسط نیروهای نظامی و خانواده‌شان قدغن نموده‌است.در دسامبر ۲۰۱۲، وزارت ارتباطات لبنان برنامه وایبر را در همگی شبکه‌های تلفن همراه و DSL کشور مسدود کرد، چرا که این برنامه اسرائیلی است. ۵ ژوئن ۲۰۱۳ کمیسیون ارتباطات و فناوری اطلاعات عربستان سعودی اقدام به مسدودسازی برنامه وایبر کرد، زیرا با قوانین و مقررات تنظیمی عربستان مطابقت ندارد. در ۹ مه ۲۰۱۳ رئیس شرکت وایبر اعلام کرد محدودیت‌های شرکت ارتباطات عربستان را دور خواهد زد، و کاربران عربستانی خواهند توانست بدون موافقت کمیسیون ارتباطات و فناوری اطلاعات عربستان از برنامه وایبر استفاده کنند.


معایب استفاده از شبکه های اجتماعی 1
   FaceBook :

دسترسی های فیسبوک

همان طور که مشاهده میکنید تقریبا تمامی دسترسی های تلفن همراه شما از جمله مخاطبین،دوربین،مکان دقیق شما(توسط سرورهای گوگل)،پیامک های شما،سرویس های غیررایگان،اطلاعات شخصی(ارسال ایمیل بدون دخالت مالک،ویرایش مخاطبین،خواندن رویداد های تقویم به همراه اطلاعات محرمانه،خواندن کارت تماس شما،خواندن لیست مخاطب،تصاویر و…) توسط اپلیکیشن های فیسبوک دریافت میشود و بیشتر کاربران فیسبوک اصلا به آن توجهی ندارند و تنها قصد آن ها نصب برنامه و استفاده از آن است.فیس‌بوک در ۴ فوریه سال ۲۰۰۴ میلادی توسط مارک زاکربرگ و دوستانش ادوآردو سوری، اندرو مک‌کالم، داستین مسکوتیز و کریس هیوز در دانشگاه هاروارد به وجود آمد.نکته قابل توجه کریس هیوز است،وی یک کارآفرین اهل ایالات متحده آمریکا و علنا همجنس‌ گراست و با شان الدریج ازدواج کرده‌است.قابل ذکر است ایرانیان در افشای اطلاعات شخصی در فیسبوک مقام دوم را در دنیا دارند و این علنا تهدید بزرگی برای ایران محسوب میشود،سایتی با تحریم از سازمان فیلترینگ بیشترین اطلاعات را از مردم ایران داراست.برای اطلاع بیشتر

سرور های مختلف سایت های اجتماعی با قدرت بالا تمامی اطلاعات شما را دریافت و ذخیره میکنند (آی پی،نسخه ویندوز،نسخه مرورگر،شماره هارد،شماره انحصاری دستگاه شما،مک آدرس،سرویس اینترنت دهنده شما و…) که اگر با همان آی پی یا مک آدرس وارد سایت دیگری شوید (از مکان دیگر) سریعا شما را شناسی و تشخیص میدهند.ممکن است برای کار خود دلیل قانع کننده ای داشته باشند آن هم خدمات بیشتر!اما به این بهانه تمام اطلاعات کاربران را سرقت و به سازمان های جاسوسی مخلف آمریکایی و اسرائیلی با هزینه ای سنگین میفروشند.به راستی چرا فیسبوک Instagram و WhatsApp را خریده است؟منبع :

فیس‌بوک واتس‌اَپ را ۱۹ میلیارد دلار خرید

خبر ناگوار برای کاربران اینترنت: فیس‌بوک، اینستاگرام را خرید

اگر خدا بخواهد و ادامه داشته باشد از مابقی شبکه های اجتماعی نیز اطلاعاتی انتشار داده خواهد شد،اما بحث شرطی سازی در شبکه های اجتماعی مبحث مهمی است آن هم برای نوجوانان و جوانان مجرد.شرطی سازی چیست؟ شرطی‌شدن کلاسیک (نام‌های دیگر:شرطی‌شدن واکنشی، شرطی‌شدن نوع I)یک نوع یادگیری همخوان یا تداعی است.در شرطی‌شدن کلاسیک جانور یاد می‌گیرد که بین یک محرک بی‌اثر، با یک پاداش یا تنبیه کردن ارتباط برقرار کند. اصطلاح شرطی‌شدن کلاسیک نخستین‌بار توسط ایوان پاولف، فیزیولوژیست روسی، پیشنهاد شد. مشاهده ابتدایی‌ که پاولف را به سمت این نظریه سوق داد، این بود که بزاق دهان سگ‌ ها صرفا با دیدن کسی که قبلا چندبار به آنها غذا داده‌است، ترشح می‌شود؛حتی اگر شخص اکنون غذایی به همراه نداشته باشد.

   شرط سازی:

اما شرطی سازی شبکه های اجتماعی چگونه صورت میگیرد؟با توجه به معتادان فیسبوک میتوان گفت این شبکه ها اعتیاد آور است و افراد را به سمت خود جذب میکنند،اما اگر کاربری در حال گذر در این صفحات باشد و ناخودآگاه تصویری مبتذل جلوی چشمانش ظاهر شود و دارای روحیه تقوا بالایی نداشته باشد آیا با توجه به ترشح شدن بزاق سگ که در فوق،ذکر کردیم چند درصد امکان گناه نکردن دارد؟

در قسمت دوم “معایب استفاده از شبکه های اجتماعی” به بحث شرطی سازی و قبح شکن بودن رسانه میپردازیم.انشاءلله

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
منبع :
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
http://irannamad.ir/disadvantages-of-social-networking

به عنوان نویسنده مقالات درخواست میگردد منبع را حذف ننموده تا دیگر دوستان از اهداف پایگاه ایران نماد مطلع گردند.
صدای مارا به ایرانیان برسانید...!
پایگاه ایران نماد
IRannamad . IR
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان