امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

استفاده از دستمال سفره به سبک غربی

#1
معمولا در رستوران ها کلاسیک کلاس بالا از دستمال سفره های پارچه ای استفاده میشود . نحوه کاربرد آن به این صورت است که باید آن را روی پاها قرار داد تا غفلتا غذا روی لباس میهمان نریزید . ضمنا برای پاک کردن دهان نیز بکار میرود . این دستمال ها بعدا جمع آوری و شسته و ضدعفونی می شوند .البته دستمال مرطوب بهداشتی کجا و آین کجا ؟!! ولی به هرحال آموزش استفاده از آن را در مطلب زیر مشاهده میکنید .



در عکس فوق نحوه صحیح انداختن دستمال سفره روی پاها نشان داده شده است . برای استفاده از آنهم قواعدی وجود دارد . رعایت این قواعد در ملاقات تجاری شما در یک رستوران میتواند بیانگر خلق و خوی شما یا میهمان شما باشد . این رفتار هم میتواند در موفقیت شما یا میهمان تان در امر تجارت و بازرگانی موثر واقع شود !

پس از قرار دادن بشقاب سالاد یا پیش غذا و یا غذا روی میز , تای دستمال سفره ابتدا توسط میزبان باز خواهد شد و مورد استفاده قرار خواهد گرفت . اگر در بین غذا میهمان مجبور به ترک میز و بازگشت مجدد شود , میهماندار رستوران موظف است مجددا یک دستمال سفره تمیز و تا شده برای او آورده و در سمت چپ بشقاب قرار دهد .البته اگر این دستمال را روی لباس خود انداختید و روی میز هم دستمال کاغذی موجود بود , اشکالی ندارد که در حین غذاخوردن دهان را با دستمال کاغذی پاک کنید .

( به نظر میرسد اینکار منطقی تر باشد زیرا به جهت جلوگیری از احتمال وجود هرگونه آلودگی بهتر است از مالیدن دستمال سفره پارچه ای به لب و دهان خودداری شود . چون من شخصا نمیتوانم به ضدعفونی شدن آن اعتماد کنم و به تبع آن نیز , نمیتوانم به کسی نیز توصیه کنم !!! پس بهتر است از دستمال سفره در اماکن عمومی فقط برای جلوگیری از آلودگی لباس استفاده شود ولی تشریفات و اصول استفاده صحیح از آن را یاد بگیریم )

به عکس دقت کنید : نحوه تا کردن دستمال برای انداختن روی پاها , به صورت سه گوش است که محل تای بالا به سمت شما و دو راس آن به سمت میز خواهد بود .



برای پاک کردن دهان که تر شده فقط کافیست گوشه ای از دستمال را روی گوشه لب و دهان قرار داده و به آرامی خشک کنیم . هرگز دستمال را به کارد و چنگال چرب نمالید .



مراقب باشید از ان برای پاک کردن بینی خود استفاده نکنید ! لبهای رژلب زده خود را با آن پاک نکنید .



دستمال را دور گردن یا داخل یقه پیراهن قرار ندهید .



اگر در حین غذا خوردن مجبور به برخاستن از جای خود هستید , دستمال را روی میز با روی میز یا روی دسته صندلی قرار ندهید .دستمال سفره را فقط روی نشیمن صندلی خود قرار دهید . این به زبان بین المللی دستمال سفره ای ! یعنی : " من زود برمیگردم " .



پس از اتمام غذاخوردن و پس از برخاستن از پشت میز دستمال سفره را نباید هرگز دوباره تا بزنید !! که اشتباهی داخل دستمال های تمیز قرار داده شود !!! بلکه آن را به این صورت مانند تصویر روی میز سمت چپ بشقاب خود قرار دهید .



البته هم اکنون با امکانات مدرن بهداشتی پسندیده تر است که رستوران ها و سفره خانه ها علاوه بر دستمال های کاغذی , در فکر ارائه دستمال های مرطوب بدون عطر تکنفره بر سر میزها باشند . موارد مصرف این دستمال های مرطوب تکنفره , قبل از غذاخوردن برای تمیزکردن و ضدعفونی کردن دستها و نیز بعد از مصرف غذا برای زدودن چربی احتمالی حاصل از غذاهاست . این قلم اجناس بهداشتی در سفرهای هوایی و زمینی در اتومبیل و اتوبوس و هواپیما و پیک نیک نیز بسیار مورد استفاده قرار میگیرد . مورد مصرف خوبی برای کودکان در مدارس دارد .



لازم به ذکر است بهتر است در کنار معطر آن حتما غیرمعطر نیز ارائه شود زیرا برخی افراد به بوها و اسانس ها حساسیت دارند .
استفاده از دستمال سفره به سبک غربی 1

پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان