امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

تشکیل ۱۵ گروه جهاد علمی - فرهنگی در دانشگاه‌های لرستان

#1
تشکیل ۱۵ گروه جهاد علمی - فرهنگی در دانشگاه‌های لرستان 1


مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان لرستان از تشکیل ۱۵ گروه جهاد علمی-فرهنگی در دانشگاه‌های استان خبر داد.



به گزارش خبرنگار سرویس دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه لرستان، حجت الاسلام فاطمی نیک در جمع خبرنگاران، گفت: ۱۵ گروه جهاد علمی-فرهنگی در دانشگاه لرستان، دانشگاه علوم پزشکی و دانشگاه آزاد خرم آباد با محوریت دین پژوهان حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان لرستان به عنوان دبیر و عضویت فعالان علمی و فرهنگی این دانشگاه‌ها تشکیل شد.



وی ادامه داد: از مجموع ۱۵ گروه جهاد علمی-فرهنگی ۱۰ گروه مختص به دختران و ۵ گروه مختص به دانشجویان پسر است.



این مقام مسئول اضافه کرد: این گروه‌ها در سال تحصیلی پیش رو با انتخاب یک موضوع در جهت تحقق دانشگاه اسلامی در سطح دانشگاه خود اقدام به مطالعه، تحقیق و بررسی میدانی می‌کنند.



مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان لرستان بیان کرد: ۱۵ سوژه جهادی پیشنهادی گروه‎های جهاد علمی-فرهنگی دانشگاههای لرستان در دبیرخانه جهاد علمی و فرهنگی حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان کشور مصوب شده‌اند.



وی اظهار کرد: ترویج الگوی زندگی جهادی بر اساس اندیشه‌های اصیل اسلامی و بستر سازی جهت حضور فراگیر دانشجویان در حرکت‌های جهادی، اصلاح فرهنگ عمومی دانشگاهیان در راستای احیای سبک زندگی ایرانی-اسلامی با محوریت خانواده و ازدواج آسان در سطح دانشگاهیان لرستان و طراحی و اقدام در جهت ارتقاء فرهنگ قرآن و عترت در دانشگاه آزاد خرم آباد به منظور انس با قرآن و تدبر در آیات و روایات از جمله سوژه‌های جهادی هستند که توسط دبیرخانه جهاد علمی و فرهنگی حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان کشور مصوب و در دانشگاههای لرستان اجرا می‌شوند.



فاطمی نیک خاطرنشان کرد: هر یک از گروه‎های جهاد علمی-فرهنگی تشکیل شده در دانشگاه‎های استان در راستای انجام سوژه‌های جهادی خود علاوه بر اقدامات مطالعاتی، تحقیق و بررسی میدانی از قالب‌ها و شیوه‌هایی همچون برگزاری کرسی آزاد اندیشی، برگزاری کارگاه‌ها و کلاس‌های آموزشی، برگزاری جلسات سخنرانی و مناظره، انتشار نشریه و برگزاری همایش استفاده می‌کنند.



وی با اشاره به اینکه این سوژه‌ها می‌بایست تا پایان فصل پاییز در سطح دانشگاه میزبان عملیاتی شوند یادآور شد: در انتهای زمستان با تجمع تمام گروه‎های جهاد علمی و فرهنگی کشور در جشنواره گردهمایی گروه‎های جهادی علمی و فرهنگی، سوژه‌های اجرا شده بر‌تر معرفی می‌شوند.



مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان لرستان افزود: در مجموع ۲۵۵ سوژه جهاد علمی و فرهنگی پیشنهاد شده توسط گروه‎های جهاد علمی- فرهنگی حوزه‌های علوم اسلامی دانشگاهیان در دبیرخانه جهاد علمی و فرهنگی مورد تصویب قرار گرفته‌اند.



فاطمی نیک ادامه داد: گروه‎های جهاد علمی- فرهنگی در راستای اجرای سوژه‌های جهادی خود می‌توانند از اساتید راهنمایی که دارای شاخص‌های علمی فرهنگی، مذهبی و انقلابی هستند استفاده کنند، البته این گروه‌ها می‌توانند از اساتید مستقر در حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان نیز به عنوان استاد راهنما استفاده کنند.



وی گفت: دبیران گروه‎های جهاد علمی-فرهنگی حوزه‌های علوم اسلامی دانشگاهیان اخیرا در دوره شش روزه‌ای که در پردیس فنی مهندسی شهید عباس‌پور ذانشگاه شهید بهشتی تهران برگزار شد آموزش‌های لازم در خصوص فرایند مطالعاتی و عملیاتی اجرای سوژه‌های جهاد علمی و فرهنگی در سه محور مساله‌شناسی، معرفت‌شناسی و ماموریت‌شناسی را فرا گرفتند.



انتهای پیام
تشکیل ۱۵ گروه جهاد علمی - فرهنگی در دانشگاه‌های لرستان 1


پاسخ
 سپاس شده توسط esiesi
آگهی
#2
[left][center][right][justify]
سلام
[/justify][/right][/center][/left]


سلام
پاسخ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Book رشته های دانشگاهی گروه علوم تجربی(به تفکیک زیرگروه)
  لیست دانشگاه های پزشکی ایران
  دانشگاه امام صادق به عنوان یک دانشگاه معتبر اسلامی شناخته میشه
  گروه اسمی وابسته های پیشین
  گرایش های دانشگاه فرهنگیان در رشته های تحصیلی انسانی
  امار پذیرش دانشگاه فرهنگیان در سال ۹۹
  معرفی رشته آموزش ابتدایی دانشگاه فرهنگیان
  دانشگاه‌ها امسال حضوری می‌شود
  «لیست دانشگاه های دبیری ایران»
  پاسخ‌نامه کنکور ۱۴۰۰ ادبیات فارسی گروه آزمایشی هنر

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان