امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

Haswell Ready در پاور به چه معنا است و چه تفاوتی با مدل های معمولی دارد ؟

#1
با اینکه مدت زیادی از معرفی پردازنده های نسل چهارم اینتل با اسم رمز هَزوِل ( Haswell) می گذرد و در آستانه ورود نسل های پنجم و ششم پردازنده های اینتل هستیم، اما هنوز هم بحث زیادی پیرامون منبع تغذیه های سازگار با این پردازنده ها و نسل های پیش رو وجود دارد، در واقع چه تفاوتی میان منبع تغذیه های Haswell Ready و معمولی وجود دارد؟ شاید در ابتدا تصور کنید که این منبع تغذیه ها می توانند توان مورد نیاز پردازنده های Haswell را تامین کنند، اما این تعریف اشتباه است.

آیا بهتر است که منبع تغذیه فعلی خود را به مدلی با این قابلیت ارتقا دهیم؟ در ادامه به بررسی این مسئله با همراهی شما عزیزان خواهیم پرداخت.
Haswell Ready در پاور به چه معنا است و چه تفاوتی با مدل های معمولی دارد ؟ 1
معماری Haswell و Haswell-E اینتل در کنار افزایش قدرت پردازشی، در زمینه مصرف انرژی هم پیشرفت چشمگیری نسبت به نسل پیشین داشته اند، علاوه بر کاهش میزان مصرف انرژی در حالت استفاده، میزان مصرف انرژی در حالت بیکاری (idle) و خواب (sleep) نیز به میزان بسیار کمی رسیده که کمتر از 1 وات است.
Haswell Ready در پاور به چه معنا است و چه تفاوتی با مدل های معمولی دارد ؟ 1
Haswell Ready به چه معنا است؟
پردازنده های Haswell و Haswell-E اینتل در حالت بیکاری به منظور کاهش مصرف انرژی وارد وضعیتی خواب مانند به نام C6/C7 mode می شوند که توان مصرفی پردازنده به مقدار ناچیزی و در حد 0.05 آمپر می رسد. حتی اگر در حالت خواب پردازنده همین توان ناچیز مورد نیاز خودرا از شاخته 12+ ولت منبع تغذیه بگیرد، اغلب منبع تغذیه ها بدون هیچ مشکلی آن را تامین می کنند اما مشکل احتمالی زمانی رخ می دهد که لود قابل توجهی بر روی شاخه های غیر اصلی منبع تغذیه شامل شاخه های 3.3V+ و 5V+ وارد شود.
می دانیم منبع تغذیه هایی که از مبدل DC به DC برای شاخه های غیر اصلی از جمله 3.3V+ و  5V+ استفاده می کنند با حالت مصرف کم انرژی در پردازنده های هزول مشکلی نخواهند داشت. چرا که از مبدل کاهنده DC به DC به منظور تبدیل شاخه 12+ به شاخه های 3.3V+ و  5V+ استفاده می شود، از این رو اهمیتی ندارد که پردازنده چه مقدار لود بر منبع تغذیه وارد کند، چرا که بدلیل انشعاب گیری شاخه های 3.3V+ و  5V+ از شاخه 12V+، همواره این شاخه تحت لود خواهد بود.
اگر لود روی شاخه های 3.3V+ و 5V+ از حد مشخصی (که به مدل منبع تغذیه بستگی دارد) فراتر رود، در این صورت ولتاژ شاخه 12 ولت می‌تواند از مقدار اصلی خود خارج شود و به ولتاژ‌هایی بالاتر از 12.6 ولت برسد. در این حالت چنانچه سیستم از حالت خواب خارج شود، به دلیل ولتاژ بالای شاخه 12 ولت، ممکن است سیستم محافظتی منبع تغذیه های ناسازگار و قدیمی به اشتباه وارد عمل شوند و منبع تغذیه را بکلی خاموش کنند که چاره ای جز قطع و وصل کلید پشت منبع تغذیه وجود نخواهد داشت، طبیعی است که برنامه ها و فایل های در حال اجرا از بین می روند.
با این حال برای استفاده از پردازنده های هزول لزومی به منبع تغذیه های Haswell-ready وجود ندارد اما نمی توانید از حالت "کاهش مصرف انرژی" آنها بهره ببرید.
سازندگان مادربرد به منظور جلوگیری از این مشکل به صورت پیشفرض قابلیت  C6/C7 mode را از طریق BIOS غیرفعال کرده اند و احتمالا کسی هم با این مشکل مواجه نخواهد شد مگر اینکه حالت نامبرده را به رغم ناسازگاری منبع تغذیه فعال کرده باشد. با این حال راه حل ساده ای برای رفع این مشکل وجود دارد، کافی است که یک فن کم صدا و یا هر وسیله ای که می تواند مقداری لود را بر روی منبع تغذیه وارد کند، مستقیما به آن وصل کنید.
تنها در صورتی قابلیت C6/C7 mode را فعال کنید که بر روی منبع تغذیه Haswell Ready ذکر شده باشد و یا از آن پشتیبانی کند
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  مادربردهای گیمینگ و تفاوت آن‌ها با مدل‌های معمولی
  مقایسه Snapdragon 820 با Snapdragon 810، نتایج بنچمارک جدید نشان از بهبود کارآیی دارد
  آیفون 16 گیگابایتی حافظه کافی دارد؟
  از این پس کیس، پاور و خنک‌کننده‌های کولرمستر با گارانتی آواژنگ در بازارهای کشور
  چیزی مشابه پاور اکسترنال!: کارت تغذیه Asus ROG Power Card انتخابی مناسب برای اورکلاکر
  پاور 2000 واتی SuperFlower، مخصوص کیس های فوق پرمصرف!
  بررسی اجمالی پاور +GREEN GP1050B-OC : پاوری برای حرفه ای ها
  هر گوشی موبایل چقدر طلا دارد؟
  Blu-Ray چیست و چه ویژگی*هایی دارد؟
  تهران چند کاربر اینترنت پرسرعت دارد؟

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان