امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

سین سین به جای حسین حسین

#1
برای جذب نسل جوان باید نوآوری صورت گیرد. ما در ارائه مطالب در متون اسلامی به سبک روز و جدید، اشعار حماسی و انقلابی، اشعار پرمحتوا می توانیم نوآوری داشته باشیم که با جهت دهی خوانده شود و به صورت ایده جالب و جذاب بریا جوانان باشد.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
سین سین به جای حسین حسین




ما با هدف تلاشی را دنبال کنیم. هدف ما ارائه فرهنگ عاشورا  و دینی به نسل جوان است. اعتقاد من بر این است که برای جذب نسل جوان باید نوآوری صورت گیرد. ما در ارائه مطالب در متون اسلامی به سبک روز و جدید، اشعار حماسی و انقلابی، اشعار پرمحتوا می توانیم نوآوری داشته باشیم  که با جهت دهی خوانده شود و به صورت ایده جالب و جذاب بریا جوانان باشد. 

وی افزود: این بدین معنا نیست که چون هدف ما جذب جوانان است بگوییم هدف وسیله را توجیه می کند؛ اینطور نیست و این روش صحیح نمی باشد. یعنی اینکه چون ما می خواهیم جوان در مراسم حضور داشته باشد آهنگ ریتم دار لس آنجلسی بخوانیم و از آهنگ های غربی و  آهنگی بسازیم که جوانان سینه بزنند و خوششان بیاید! هدف ما نیست. قطعا هدف امام حسین هم این نبوده. پس من هم کاری انجام دهم که برای جوانان خوشایند باشد. چرا بجنگم. این ها اشتباه است.


با تلاش جوانان را به دین دعوت کنیم
حجت السلام غروی در ادامه بیان داشت: ما باید با دین و تلاش جوانان را جذب کنیم. اما نه به قیمتی که با فرهنگ و سنت های دینی مان مبارزه کنیم و جوانان آنها فراموش کنند. ما  اگر امروز برای اندیشه ی اسلامی و دینی اقدام نکنیم، جوانان کم کم دین و اسلام را فراموش می کنند.

مداحان ما در زمان شاه می خواستند مبارزه کنند و از تاسوعا و عاشورا برای مبارزه استفاده می کردند.
زیر ظلم و ستم نمی کنم زندگی       می کنم جان فدا به راه آزادگی
زنده بادا حسین                          مرده بادا یزید
 این شعر برای جوان هم خوشایند  هم جذاب بود. آهنگ، پیام و هدف دارد و اندیشه امام حسین را دنبال می کند. نه اینکه ما برای جذب جوان دست به هر کاری بزنیم.

وی خاطر نشان ساخت: روزی در مجلس تولدی برای سخنرانی حضور داشتم که مداحی با ریتیم عجیبی مداحی می کرد ، دو سه نفر جوان هم جلوتر از اینجانب بودند با رقص وارد مجلس شدند، که این سبک ها برای ما قابل قبول نیست، ما با این سبک و روش کاملا مخالف هستیم.

حجت الاسلام غروی گفت: متاسفانه در مراسم عزاداری شاهد  سبک های عجیب و خاصی هستیم. به عنوان مثال حدود ده تا بیست دقیقه  جوان مشغول سینه زدن است و مداح لفظ "سِین" را بیان می کند و جوانان هم پشت سر او تکرار می کنند این به چه معناست! "سِین" یعنی چی؟  بگو "حضرت حسین". "سین" به علف هایی که در باغچه دور گیاهان می پیچد گفته می شود. این جوان ده دقیقه با گفتن "سین" "سین" و تخلیه انرژی چه چیزی عایدش می شود؟ از نظر دینی چه چیزی کسب می کند؟

مداحان آهنگ های خوب هم دارند
وی افزود: بعضی از مداحان با هوشیاری و آگاهی حرف و پیامشان را به جوانان ابلاغ می کنند. بعضی مداحان آهنگ خوب هم دارند با حرف، پیام و نصیحت همراه است. خاطرم هست زمانی مداح ها حرف های منبری را بیان می کردند، یعنی اگر منبری در مورد حسد صحبت می کرد مداح هم درباره حسد توضیحاتی را بیان می کرد. یا اگر در مورد امیرالمونین سخن گفته می شد مداح درباره فضائل امیرالمونین قصیده می گفت.

غروی بیان داشت: امروزه شاهد تغییر و تعویض سبک در مداحی هستیم. اگر صاحبان خرد و اندیشه باید به دنبال راه چاره ای باشند و با حرکتی همه جانبه اقدای اساسی انجام دهند. برخی مداحان ما صاحب نظر هستند، کتاب خوانده اند و منبرهای خوبی رفته اند اینها باید در خانه مداحان جلسه بگذارند و از مداحان دعوت کنند.

وی در پایان گفت: با توجه به نزدیکی ایام محرم جامعه منبر  باید با هم اندیشی و هم فکری به مداحان توضیحاتی دهند تا آنها بدانند در در محرم از چه بیاناتی استفاده کنند. باید برای مداحان جزوه یا کتاب تهیه کنند تا بدانند مطابق نیاز جامعه سخنرانی داشت باشند.  جامعه منبر باید برای مداحان برنامه ریزی کند و با دراختیار گذاشتن کتاب یا جزوه از طریق ایمیل وسایل ارتباطی الکترونیک آنها را برای آگاهی جوانان آماده کنند.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
https://harfeto.timefriend.net/16352332903584
پاسخ
 سپاس شده توسط ♕ρяιηcєѕѕღsαяαh♕ ، نیلوفر 2000
آگهی
#2
خوب بود
پاسخ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  آیادر منابع تاریخی به صراحت ازدختری به نام رقیه(س)برای امام حسین (ع) نام برده شده؟
  25 حدیث درباره مقام کربلا و امام حسین (ع)
  آیا روز سیزده محرم امام سجاد(ع) امام حسین(ع) را دفن کردند؟
  درباره ی ذولجناح ( اسب امام حسین ) بیش تر بدانیم ...
  از شرایط امر به معروف و نهی از منکر،نداشتن خطر جانی یا مالی است.چگونه امام حسین(ع)...
  حدیث در مورد ثواب فضیلت امام حسین و عاشورا
  مگر شما اعتقاد ندارید که امام حسین علیه السلام اکنون در بهشت است و دشمنان او در جه..
  پیشگویی‌هایی از شهادت امام حسین (ع)
  زمانی که پیامبر(ص) خبر از شهادت امام حسین(ع) داد
Exclamation اسامی قاتلان امام حسین (ع) و عاقبت آنها !

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان