امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

بازطراحی دوربین عنکبوتی استادیوم آزادی

#1
محققان دانشگاه علم و صنعت ایران توانستند ضمن باز طراحی سیستم کنترلی دوربین عنکبوتی استادیوم آزادی، فرایند نصب این دوربین را با موفقیت به اتمام رسانند.

بازطراحی دوربین عنکبوتی استادیوم آزادی 1


به گزارش مشرق، دکتر امیرحسین دوایی مرکزی، استاد دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه علم و صنعت ایران به عنوان مجری طرح در این خصوص گفت: سال 1389، زمین فوتبال مجموعه ورزشی آزادی به دوربین عنکبوتی مجهز شد که می‌توانست بازی فوتبال را با استفاده از یک ربات کابلی شش درجه آزادی، به صورت دینامیک و از زوایای دید متحرک فضایی و با کیفیت HD فیلمبرداری کرده و به صورت برخط و از طریق فیبر نوری به مرکز سیمای جمهوری اسلامی ایران ارسال کند. ظاهرا و بر خلاف انتظار مسئولان، این سیستم بسیار گران قیمت، پس از یک سال و ظاهرا به دلیل اتمام مدت حق بهره‌برداری، توسط سیستم نرم‌افزاری به طور خودکار قفل شده و ربات کابلی و سیستم دوربین عنکبوتی به طورکامل متوقف شد.

وی ادامه داد: به علت مسائل تحریم و عدم همکاری شرکت سازنده، در طی دو سال بعد از آن، کوشش زیادی توسط متخصصان ایرانی و خارجی برای رفع مشکل سیستم انجام شد که متاسفانه به نتیجه مطلوبی نینجامید و البته در اثر مرور زمان اشکالات متعدد دیگری هم به وجود آمد. بر این مبنا، آزمایشگاه مکاترونیک دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه علم و صنعت ایران اظهار علاقه کرد تا در این کار به سیمای جمهوری اسلامی کمک کند. لذا دوربین عنکبوتی برای بازطراحی به دانشگاه منتقل شد و اکنون و بحمدالله پس از یک سال کار تحقیقاتی، کارشناسی و اجرایی، دوربین عنکبوتی آماده نصب مجدد در ورزشگاه آزادی است.

دوایی مرکزی خاطرنشان کرد: خوشبختانه با انواع تکنیکهایی که به کار بردیم، موفق شدیم بخش‌هایی از سیستم کنترلی دوربین را بازطراحی کرده و مجددا تمامی فرایند نصب سیستم که در استادیوم آزادی انجام شده بود را بدون دسترسی به مستندات سازنده، در زمین ورزشی دانشگاه به انجام رسانیم که کار نصب و راه‌اندازی هم به نوبه خود از پیچیدگی‌های خاص خود برخوردار است.

مجری طرح تصریح کرد: هم‌اکنون ما توان بازطراحی و ساخت سیستم‌های مشابه برای کاربردهای مختلف را داریم و دوربین عنکبوتی بازطراحی شده نیز قرار است تا دو ماه آینده، در استادیوم مجموعه ورزشی آزادی نصب شود و مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

همچنین مهندس بهنام حسین خانی، دانشجوی دکتری دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه علم و صنعت و کارشناس ارشد بخش کنترل پروژه در خصوص بازطراحی دوربین عنکبوتی گفت: سیستم دوربین عنکبوتی، بسیار پیچیده و متشکل از زیرسیستم‌های زیادی نظیر شبکه، فیبر نوری، تابلوی برق، درایو و ... است و همه این موارد مستند شده تا بهره‌برداری را آسان‌تر کند.

بر اساس این گزارش، کل این پروژه، توسط استاد مربوطه و دانشجویان فعلی و گذشته فارغ‌التحصیل از آزمایشگاه مکاترونیک دانشگاه علم و صنعت ایران به انجام رسیده است. 

بازطراحی دوربین عنکبوتی استادیوم آزادی 1
پاسخ
 سپاس شده توسط MS.angel
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  فدراسیون فوتبال و اعلام استادیوم های جام جهانی به AFC
  حضور دوباره بانوان سوری در ورزشگاه آزادی/عکس
  استادیوم
  پوشش گل جادویی انصاری فرد با ۲۵ دوربین (عکس)
  بهروزی‌راد: منتظر شروع تمریناتم در آزادی هستم
  نبی: ۱۲ استادیوم استاندارد برای جام ملت‌ها داریم
  زمین شماره ۲ آزادی انحصاری برای استقلال است
  رونالدینیو پس از آزادی از زندان چه گفت
  دراگان اسکوچیچ روبروی دوربین زنده خبرآنلاین/سوالات خود را بنویسید
  برتری استقلال مقابل ذوب آهن در شب ساکت آزادی

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان