امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

مواد غذایی مضری که مفید هم هستند!!

#1
داشتن یه رژیم غذایی سالم کار راحتی نیست، چون باید خیلی حواستون باشه که چه مواد غذایی میخورین. اما در حال حاضر که تحقیقات مختلف جنبه های مثبت و منفی برخی مواد غذایی رو نشون میدن باید چیکار کنیم؟

یک تحقیق اخیرا در لندن نشان داده افرادی که در طول روز بیشتر از یه فنجان قهوه مصرف کردند ، خیلی کمتر از دیگران در معرض ابتلا به دیابت نوع دو قرار گرفتن. از طرف دیگر، کافئین فشار خون را افزایش میدهد که این امر در بلند مدت برای بدن خوب نیست. در ادامه چند ماده غذایی رو نام میبریم که مضر شناخته میشن اما از برخی جهات که برامون مفیدن…

نان سفید


دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
http://www.beytoote.com/images/stories/health/he4041.jpg


چرا مضر است؟ مدتی هست که نان سفید مضر شناخته میشه و میگن قند خون رو زیاد کرده و در نهایت باعث چاقی میشه. غلات فرآوری شده در نان سفید باعث میشه که مواد مغذی خاصی نداشته باشه. دانشمندان دانشگاه بوستون میگن مصرف نان سفید در مقایسه با نان قهوه ای سایز دور کمر رو افزایش میده. متخصصان تناسب اندام هم میگن، یک ساعت بعد از خوردن نان سفید دوباره گرسنه تون میشه. وقتی حرف از مواد مغذی و ارزش غذایی به میون میاد، نان سفید زیاد رتبه خوبی نداره.

چرا مفید است؟ مصرف نان سفید لزوما بد نیست، به شرطی که از انواع غنی شده اش که حاوی مواد مغذی (مثل نان های حاوی جو و دانه ها) هستن بخورید. رایان فرناندو (متخصص تغذیه) میگه: تنها زمانی که ما به مصرف نان سفید رو توصیه میکنیم، زمانی است که فرد تمرین ورزش اش را تمام کرده، به این ترتیب گلوگز سریعتر ذخیره شده و این امر برای عضلات مفید است.


سبزیجات منجمد


دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
http://www.beytoote.com/images/stories/health/he4040.jpg


چرا مضر است؟ خیلی ها بر این باورند که سبزیجات تازه بهتر از سبزیجات منجمد هستن. تحقیقی در ترکیه نشون داد آب کردن یخ سبزیجات منجمد قبل از پخت باعث میشه ویتامین C اونا از بین بره. هر چیزی که برای مدت زمان طولانی منجمد میشه ارزش غذاییش رو از دست میده، پس بهتره سبزیجات رو تازه نگه دارین.

چرا مفید است؟ خیلی از گزارش ها میگن سبزیجات منجمد بهتر از سبزیجات تازه هستن! چون وقتی انتخاب میشن که رسیده تر شدن و بنابراین در زمان انجماد هیچ ویتامینی از اونا از بین نمیرن. تحقیقی که در این زمینه انجام شده نشون میده که وقتی سبزیجات تازه ای که برای چند روز در یخچال نگه داری میشن در مقایسه با سبزیجاتی که منجمد شدن، ارزش غذایی کمتری دارن.

زرده تخم مرغ


دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
http://www.beytoote.com/images/stories/health/he4038.jpg



چرا مضر است؟ زرده تخم مرغ به این معروفه که کلسترول رو افزایش میده، به همین دلیل افرادی که مشکل قلبی دارن از خوردنش منع شدن. همچنین مقدار زیادی چربی داره که برای افراد دارای اضافه وزن مناسب نیست. یه تحقیق کانادایی میگه مصرف منظم زرده تخم مرغ منجر به تشکیل پلاگ در عروق خونی میشه.


چرا مفید است؟ زرده تخم مرغ مواد مغذی و ویتامین هایی داره که در مقایسه با سفیده تخم مرغ خیلی بیشترن. مصرف یک تا دو عدد زرده تخم مرغ در روز برای کودکان توصیه میشه، در حالی که بزرگسالان باید یک عدد در طول روز مصرف کنن تا مواد مغذی ضروری به بدنشون برسه. کلسترول موجود در زرده تخم مرغ برای بزرگسالان و کودکانی که مشکلات آدرنال دارند لازم است.



شکلات



دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
http://www.beytoote.com/images/stories/health/he4039.jpg



چرا مضر است؟ مصرف شکلات نه تنها باعث افزایش وزن میشه، بلکه حاوی کافئین و چربی بالایی هم هست.کودکانی که به صورت متعادل شکلات نمیخورن بهش اعتیاد پیدا میکنن. شکلات برای افراد مبتلا به دیابت مضر بوده و شیرینی اون برای دندان ها خیلی بده. اگزلات بالای موجود در شکلات باعث به وجود اومدن سنگ کلیه میشه. یه تحقیق نشون داده که مصرف بالای شکلات در بزرگسالان باعث میشه بیشتر در معرض بیماری های مربوط به استخوان قرار بگیرن.

چرا مفید است؟ یکی از فواید مصرف شکلات اینه که اون حاوی آنتی اکسیدانه. یه تحقیق دیگه نشون داده که مصرف شکلات تلخ به کاهش کلسترول و فشار خون کمک میکنه. آنتی اکسیدان موجود در شکلات به کاهش ابتلا به چاقی و دیابت نوع دو هم کمک میکنه!!!
منبع:novinzi.com
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
مواد غذایی مضری که مفید هم هستند!! 1
پاسخ
 سپاس شده توسط sama00 ، *yoksel* ، mr.destiny
آگهی
#2
مرسی ... جالب بود
پاسخ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  آیا خواص آبغوره برای لاغری مفید است ؟
  برای درمان شقاق چه بخوریم؟ معرفی بهترین رژیم غذایی
  خوراکی های مفید برای سلامت روده
  هشت ماده غذایی که با کمبود خواب مبارزه خواهند کرد
  میوه هایی که بهترین خون ساز هستند
  10 مواد غذایی مضر که پوست را زشت و پیر می کند
  تغذیه بعد شکستگی استخوان و مواد مغذی برای جوش خوردن استخوان
  رفع تنگی نفس هنگام کار با مواد شوینده
  حرکات مفید یوگا برای افراد مبتلا به دیابت
  واکنش متقاطع میان مواد حساسیت زای غذایی و تنفسی

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان