امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

8 مورد مهم در درک Material Design

#1
8 مورد مهم در درک Material Design



از زمان معرفی طراحی فلت، موضوع اصلی بحث تمامی طراحان و توسعه دهندگان وب سایت این نوع طراحی فلت و تخت بوده که اکثر مردم به دلیل جذاب بودن از لحاظ بصری، سادگی، به حداقل رساندن زمان لود و امثال آن به آن علاقه نشان داده اند. اما امروزه نوع دیگری از روند طراحی بر سر زبانهاست که برای اولین بار در کنفرانس خبری گوگل مطرح شد و آن Material Design نام دارد.


در این مقاله برآنیم که اجزا مهم طراحی، عناصر و بخش ها و خصوصیات و هرآنچه که شما را به آسانی در روند ساخت سایت و طراحی ای که طراحی متریال نام دارد، مجهز می نماید معرفی کنیم.
چرا باید به سمت Material Design رفت؟

اگر هنوز مردد هستید که چرا باید در طراحی سایت از طراحی متریال بهره برد یا این تنها مختص پروژه های آینده است، پاسخی که به این سوال داده می شود از هر پروژه ای به پروژه دیگر تغییر کرده و یک جواب مشخص برای همه حالت ها نیست. در زمان انتخاب نوع طراحی، سوال های فراوانی باید از خود پرسید که دقیقا هدف چیست و یا چه نوعی از طراحی وب سایت چه نتیجه ای برای شما خواهد داشت؟
Material Design چیست؟

ایده اصلی در Material Design این است که طراحی بسیار شبیه دنیای واقعی باشد. در این نوع طراحی نیاز به یادگیری آسان انتقال سلسله مراتب عناصر با استفاده از حداقل مطلق از ابزارهای طراحی مثل سایه ها، عمق و امثال آن است. به طور خلاصه می توان گفت همان طور که اشیا در دنیای واقعی قابل لمس هستند در این نوع طراحی سعی بر ایجاد همین حس برای کاربر می باشد.

حال با ارائه لیست زیر از موارد مهم، شما را با این نوع طراحی و درک Material Design آشنا خواهیم نمود.
1-رنگ های پررنگ
به دلیل عدم استفاده از بسیاری از ابزارهای طراحی در طراحی متریال، برای مشخص شدن هدف و معنا و برجسته سازی ایده، از رنگ های پررنگ استفاده می نمایند.

2-ایجاد فضای خالی
فضای خالی یکی از عناصر اصلی در طراحی متریال است، زیرا باعث جذاب شدن تایپوگرافی و لایه های متن گردیده و نیز در ایجاد تمرکز و جذب توجه کاربر موثر است. بنابراین در این نوع طراحی در ساخت سایت توصیه به استفاده از فضاهای خالی می گردد.

3-ایجاد حرکت های واقعی
بکارگیری حرکتی که از قوانین فیزیک تبعیت کرده چون جرم و وزن و تناسب کاهش سرعت و شتاب باعث باورپذیری حرکت و افزایش تجربه کاربری شده و در نتیجه باورپذیری مخاطب و رضایت وی و افزایش بازید سایت ، متعاقبا سئو سایت نیز بهبود خواهد یافت.

4-استخراج رنگ از تصاویر
با استخراج رنگ ها از تصاویر، می توان آنها را به عنوان رنگ های نمونه و الگو در طراحی استفاده کرد.

5-رنگ اولیه و رنگ تایید کننده
مجموعه رنگ های خود را به دو نوع محدود کنید. primary palette (رنگ های اولیه) و accent color (رنگ تایید کننده). از رنگ های اولیه در پس زمینه، field و box و فونت ها و از رنگ تاییدکننده برای نمایش عناصر اصلی در صفحه نمایش ارائه شده استفاده کنید.

6-استفاده از لبه به لبه تصاویر (تصاویر کاملا پوشاننده قاب)
در طراحی متریال باید از تصاویری استفاده کرد که لبه به لبه هستند، یعنی هیچ فضای خالی و حاشیه ای بین لبه پنجره و لبه تصویر نیست.

7-سایه هایی برای انتقال سلسله مراتب
سایه های واقعی استفاده شده در سلسله مراتب عناصر گوناگون بخشی از طراحی متریال است. ساختار سایه به گونه ای باشد که به چشم انسان واقعی به نظر برسد. این احساس طبیعی بودن منجر به رضایت کاربر و معرفی سایت از کاربر به کابر و افزایش رتبه در موتورهای جستجو و بهینه سازی سایت می گردد.

8-هرچیزی را واکنش گرا و ریسپانسیو بسازید
با افزایش تعداد افرادی که دسترسی به وب از طریق گجت های مختلف چون موبایل و ... دارند، اهمیت مسئله طراحی هر چیزی از نوع طراحی ریسپانسیو مشخص می شود. این ویژگی یکی از فاکتورهای اصلی سئو نیز می باشد.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
طراحی سایت ، دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
سئو سایت ، دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
ساخت سایت ، دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
بهینه سازی سایت ،دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
طراحی وب سایت ، دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
سئو ، دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
بهینه سازی وب سایت ، دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
سئو وب سایت
پاسخ
 سپاس شده توسط RedSparrow
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان