امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

خوشمزه و استرس‌زا ترین خوراکی‌ها را بشناسید

#1
خوشمزه و استرس‌زا ترین خوراکی‌ها را بشناسید

استرس یکی از عوامل تاثیرگذار بر شیوه زندگی است و رژیم غذایی متعادل و تمرین تنفس عمیق ساده‌ترین و به صرفه‌ترین روشهای کنترل استرس‌ است. غذاها به واسطه ویتامین‌ها و املاح پر ارزشی که دارند، سبب کاهش استرس می‌شوند.
خوشمزه و استرس‌زا ترین خوراکی‌ها را بشناسید 1دکتر زهرا عبداللهی مدیر دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت، در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: یک رژیم غذایی متعادل در حفظ سلامت و کمک به کاهش استرس اهمیت زیادی دارد، برخی غذاها و نوشیدنی‌ها، تحریکات قوی در بدن ایجاد می‌کنند و مستقیما سبب بروز استرس می‌شود. این تحریکات اگر چه ممکن است در کوتاه مدت لذت بخش باشند ولی طی دراز مدت می‌توانند عوارض نامطلوبی داشته باشند. 

عبداللهی گفت: شاید بتوان تعدادی از خوشمزه‌ترین غذاها و خوراکی‌ها را جزء استرس زا ترین مواد غذایی بر شمرد که از این جمله می‌توان به چای، قهوه، کاکائو و شکلات اشاره کرد. همچنین نوشیدنی‌های حاوی جوش‌شیرین و نوشابه‌های کوکا هم استرس‌زا هستند. غذاهای آماده و هله‌هوله‌ها، زرده تخم مرغ، کره، پنیر، میگو، گوشت، روغن نارگیل، بادام هندی و سایر مغزها و شکر از مواد غذایی استرس‌زا هستند که علت استرس زا بودن این خوراکی ها موادی است که در این غذاها وجود دارد یکی از مواد استرس‌زا در خوراکی‌هایی مثل چای، قهوه‌، شکلات و نوشابه‌های گازدار، کافئین است که این ماده سبب آزاد شدن هورمون آدرنالین در بدن و افزایش استرس می‌شود. 

مصرف کافئین در حد تعادل موجب افزایش سطح هوشیاری می‌شود و فعالیت قلب و سیستم عصبی- عضلانی را بالا می برد ولی مصرف بیش از حد آن استرس‌زا است. 

وی در ادامه گفت: شکر ماده‌ تامین کننده انرژی در کوتاه مدت است که موجب افزایش فعالیت برخی غدد و تحریک پذیری و نهایتا کاهش تمرکز و افسردگی می‌گردد. 

نمک ماده غذایی دیگری است که علاوه بر خاصیت بر افزایش دهندگی فشار خون، موجب عدم ثبات هیجانی می‌شود.

عبداللهی در ادامه مصرف غذاهای آماده حاوی نمک مانند سوسیس، کالباس، ژامبون، همبرگر، انواع آجیل های شور و چیپس را مخروطی طولانی مدت اسرتس زا دانست ضمن اینکه گفت: افزایش استفاده از غذاهای حیوانی، سرخ کرده و پرچربی بار اضافی بر سیستم قلب و عروقی ایجاد می‌کن و زمینه افزایش استرس را بالا می‌برد.

پاسخ
 سپاس شده توسط mr.destiny
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  چگونه استرس را ازبین ببریم؟
  ترسناک ترین و خطرناک ترین ماساژ در تایوان (عکس)
  خون آشام های واقعی را بشناسید
  گلی که باعث کاهش استرس میشود
  عجیب ترین و خطرناک ترین درخت دنیا
  گیاهان خواب آور را بشناسید: )
  دلایل علمی تغییر فصل‌ها را بشناسید !
  این خوراکی‌ها را هرگز با معده خالی نخورید
  راز خوشمزه تر شدن بستنی کشف شد!
  تبدیل داروهای تزریقی شیمی درمانی به خوراکی

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان