امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

خواص سویا برای زنان

#1
اگر شما توفو دوست دارید و یا شیر سویا را بیش از مواد لبنی انتخاب می کنید نگرانی هایی در مورد اثرات سلامتی سویا ممکن است علاقه شما را به دانستن این اثرات به اوج خود برساند اما به نظر می رسد در مورد نقش سویا در بدن زنان سوالات بیشتر از پاسخ آنها باشد به خصوص وقتی که زنان دارای یائسگی و سرطان پستان باشند و سوء تفاهم متعددی هم وجود داشته باشد.


سویا در عرضه مواد غذایی محصول پردازش شده از سویا است توفو یکی از رایج ترین منابع است اما شما به طور فزاینده ای آن را در جایگزین مواد لبنی مانند شیر سویا و پنیر سویا و همچنین به عنوان مواد غذایی به طور خاص برای گیاه خواران، مانند همبرگر سویا و دیگر جایگزین های ساخته شده برای گوشت، استفاده می کنید.


خواص سویا برای زنان 1

سویا فیتواستروژن یا استروژن گیاهی است این شامل دو ایزوفلاون، جنستئین و daidzein می باشد که مانند استروژن ( هورمون جنسی زنانه ) در بدن عمل می کنند از آنجا که استروژن نقشی در همه چیز، از سرطان پستان تا تولید مثل جنسی ایفا می کند این است که ساقه سویا بیشتر بحث برانگیز شده است.

جوانب مثبت شیر سویا

شیر سویا منبع خوبی از ویتامین A ، B-12 و D است، این شامل پروتئین زیاد و کربوهیدرات به اندازه شیر گاو، که باعث می شود یک انتخاب خوب برای گیاه خواران باشد.

ارتباط سویا با سرطان اثبات نشده است

انجمن سرطان آمریکا (ACS) می گوید: اکثر مطالعات در مورد ارتباط مصرف سویا با افزایش خطر ابتلا به سرطان سینه و سایر انواع سرطان در حیوانات آزمایشگاهی انجام شده است اما از آنجا که سوخت و ساز سویا در انسان از جوندگان متفاوت است این یافته ها ممکن است در انسان صدق نکند.

ACS می گوید به دلیل اینکه تحقیق بر روی ارتباط بین سویا و سرطان در حال تحول است تجزیه و تحلیل بسیار بیشتری مورد نیاز است به نظر نمی رسد سویا هیچ خطری در ابتلا به سرطان به شمار آید.

برخی مطالعات در واقع نشان می دهد که سویا خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد یک مطالعه از ژاپن نشان می دهد که نوسانات هورمونی در مردان که روزانه محصولات سویا را مصرف می کند می تواند در برابر سرطان پروستات محافظت کند دیگر مطالعات می گوید مصرف سویا همراه با پروبیوتیک ها می تواند خطر ابتلا به سرطان پستان را کاهش دهد.

هشدار در مورد مصرف سویا

تحقیقات به منظور تعیین اثر سویا بر سلامت تیروئید در حال انجام است در این زمان، فکر نمی کنیم سویا  باعث بیماری تیروئید باشد. با این حال، کسانی که داروهای تیروئید را برای کم کاری تیروئید مصرف می کنند مدیریت مصرف سویا ممکن است مفید باشد. سویا ممکن است با عملکرد دارو تداخل پیدا کند لذا اجتناب از سویا حداقل چهار ساعت پس از مصرف دارو توصیه می شود.


خواص سویا برای زنان 1

فواید احتمالی سویا

یائسگی در زنان با توقف تولید استروژن رخ می دهد از آنجا که اعمال سویا مشابه استروژن در داخل بدن است گاهی اوقات مصرف سویا علائم یائسگی را کاهش می دهد با این حال، انجمن قلب آمریکا می گوید که این اثر تا حدودی بعید است.

شواهد اولیه نشان داد که سویا حتی می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش دهد در حالی که این ادعا تا حدودی اغراق آمیز بود تحقیقات نشان می دهد که یک رژیم غذایی که سویا را جایگزین پروتئین حیوانی نماید LDL، یا کلسترول "بد"  را کاهش می دهد.

در نهایت، یک مطالعه در سال 2011 نشان داد که سویا می تواند به جلوگیری و حتی کاهش از دست دادن استخوان مرتبط با پوکی استخوان کمک کند محققان می گویند یافته های آنها نشان می دهد که زنان یائسه و دیگر افراد با تراکم پایین استخوان می تواند از مصرف زیاد سویا همراه با محصولات لبنی برای سلامت استخوان بهره مند شوند. در حال حاضر تحقیقات بر روی خواص درمانی بالقوه و خطرات ناشی از سویا در حال انجام استو در اینده نتایج بهتری بدست خواهد آمد.
■پُستـ هایِ اَخیرَمو بِبینید◄
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
5ساحل باور نکردنیـ
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
سفر به مکان هایی که مثل خوابهـ 
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
بزرگترین دیزنی لند دنیا
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
10تا از ناشناخته ترین جاذبه هایِ جهان
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  انواع توده تناسلی در مردان و زنان + درمان زائده با عکس
  خواص توتون و تنباکو
  علت بیماری شقاق در زنان چیست + علائم و درمان شقاق بارداری
  آیا خواص آبغوره برای لاغری مفید است ؟
  زنان با اندام این فرمی بیشتر دیابت نوع 2 میگیرند !
  خواص باورنکردنی نوشیدن یک لیوان آب گرم
  خواص گیاه کاکوتی و کاربرد دارویی آن
  خواص آب گوجه فرنگی که معجزه می کند!
  علل پرمویی در زنان و درمان آن
  آشنایی با عسل مانوکا و خواص فوق العاده آن برای بدن

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان