امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

ساخت قدرتمندترین تلسکوپ فضایی جهان

#1
ساخت قدرتمندترین تلسکوپ فضایی جهان 1
به گزارش سرویس علمی ایسنا، این تلسکوپ که WFIRST نام گذاری شده قرار است از تلسکوپ فضایی هابل گسترده‌تر باشد و محدوده دید آن 100 برابر بیشتر از این تلسکوپ قدیمی باشد.
این تلسکوپ برای بررسی دقیق انرژی تاریک، سیارات فرامنظومه شمسی و شکل گیری کهکشان‌ها به کار گرفته خواهد شد.
قرار است این تلسکوپ در اواسط سال 2020 راه اندازی شود، این رصدخانه همچنین دنیای جدیدی را خارج از منظومه شمسی کشف خواهد کرد و به پیشبرد پژوهش‌هایی که برای زندگی بشر مناسب است کمک خواهد کرد.
بنا بر اعلام ناسا، پس از راه‌اندازی تلسکوپ فضایی جیمز وب در سال 2018 ،تلسکوپ WFIRST بزرگترین رصدخانه اخترفیزیک بعدی آژانس فضایی است. این رصدخانه مناطق بزرگی از آسمان را در نور نزدیک به مادون قرمز برای پاسخ به سوالات اساسی در مورد ساختار و تکامل جهان و گسترش دانش ما از سیارات خارج از منظومه شمسی مورد بررسی قرار خواهد داد.
یکی از مهمترین نکات فنی مربوط به تلسکوپ فضایی WFIRST ، فیلترهای آن است که حساسیت این تلسکوپ را نسبت به رنگ آب افزایش داده و در نتیجه درک بهتری درباره ستارگان موجود در کهکشانهای دوردست ارائه می‌دهد.
این تلسکوپ با مسدود کردن نور ستاره میزبان، به اندازه گیری دقیق ساختار شیمیایی جو سیارات می‌پردازد. مقایسه این داده‌ها در سراسر جهان به بسیاری از دانشمندان اجازه خواهد داد که به درک بهتری از منشاء و فیزیک این جو و جستجو برای نشانه‌های شیمیایی محیط‌های مناسب برای زندگی بپردازند.
گستردگی دامنه دید این تلسکوپ فضایی یکی از مهمترین ویژگی‌های آن به شمار می‌آید. قطر آینه تلسکوپ WFIRST به اندازه تلسکوپ فضایی هابل یعنی 2.4 متر است اما محدوده دید آن قویتر از این تلسکوپ قدیمی است.
حساسیت و گستردگی دید این تلسکوپ، پژوهشهای گسترده ای را در زمینه سیارات فراخورشیدی با نظارت بر روشنایی میلیون‌ها ستاره در منطقه مرکزی کهکشان فراهم خواهد کرد.
ستاره شناسان با اندازه‌گیری فاصله هزاران ابرنواختر، می‌توانند جزئیات چگونگی انبساط کیهانی که با گذشت زمان افزایش یافته است را ترسیم کنند.
تلسکوپ فضایی WFIRST همچنین دقیقا می‌تواند شکل، موقعیت و فاصله میلیون‌ها کهکشان را برای پیگیری توزیع و رشد ساختارهای کیهانی، از جمله خوشه‌های کهکشانی و ماده تاریک همراه آنها اندازه‌گیری کند.


منبع : ایسنا
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  شکار مهاجم فضایی
  مریخ مقصدی مهم برای کاوش فضایی
  کودک ۹ ساله توالت فضایی طراحی کرد!!!!
  توالت رفتن در فضا ؛ بزرگترین چالش در ایستگاه فضایی بین‌المللی
  عکس های خورشیدگرفتگی اول تیر ۹۹ در ایران و جهان
  گردشگری فضایی با بالون‌هایی که شما را به فضا می‌برند!
  همه شاتل های فضایی را بشناسید
  ماهواره ناسا آب و هوای فضایی را پیش بینی می کند
  طرح عجیب ناسا برای ساخت یک تلسکوپ در نیمه پنهان ماه
  چرا جهان هستی وجود دارد؟

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان