امتیاز موضوع:
  • 5 رأی - میانگین امتیازات: 4.2
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

دانستنیهای جالب پزشکی

منع جراحی لیزیک در خانم های باردار


دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
دانستنیهای جالب پزشکی 12
اکثر افرادی که تحت عمل دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
لیزیک قرار می گیرند، نزدیک بین هستند. بعلت اینکه نزدیک بین ها معمولا تغییراتی در شبکیه اشان دارند که شانس پارگی شبکیه را بیشتر می کند، این نگرانی وجود دارد که فشارهای زایمانی سبب پارگی شبکیه گردد.

عیوب انکساری در افراد زیر 19 سال، زنان باردار و افرادی که شماره چشم آنها ثابت نشده است ممنوع است. محمود جباروند مدیر گروه چشم پزشکی و رئیس بیمارستان فارابی  در خصوص عمل جراحیدیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
لیزیک در دوران بارداری گفت: کسانی که در دوران بارداری به سر می برند  تا 6 ماه بعد از بارداری نباید تحت عمل جراحی چشم قرار گیرند.
وی ادامه داد: عیوب انکساری در افراد زیر 19 سال و افرادی که شماره چشم آنها ثابت نشده نیز ممنوع است.
رئیس بیمارستان فارابی با اشاره به اینکه چه کسانی نباید تحت اعمال جراحی لیزیک قرار بگیرند، اذعان داشت: بیماری‌هایی مثل خشکی چشم، آب مروارید  و افراد مبتلا به دیابت انجام این عمل توصیه نمی‌شود.
وی به مراقبت های بعد از عمل جراحیدیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
لیزیک اشاره کرد و گفت: اجتناب از شنا در استخر و حداکثر تا 3 هفته تا 1 ماه، پرهیز از شستشو صورت، اجتناب از کوهنوردی و به مدت 2 ماه حتما از عینک آفتابی استفاده شود.
وی در پایان یادآور شد: شرایط فرد کاندید شده لیزیک شماره چشم ثابت و عدم بیماری است و به طور کلی جراحان ایرانی لازک را بیشتر تایید می‌کنند که البته در افرادی که دارای قرنیه ضخیمتری هستند این عمل صورت می‌گیرد.
پاسخ
 سپاس شده توسط •ДmịrHoSsiŋ•
آگهی
دانستنیهای جالب پزشکی 12

یکی از پرطرفدارترین محصولات لبنی، پنیر است که در سرتاسر جهان استفاده های زیادی در پخت و پز دارد. پنیر سوئیسی یکی از محبوب ترین آنها است که به خاطر سوراخ‌هایش محبوبیت بالایی دارد. پژوهشگران سوئیسی توانستند پس از یک قرن سعی و تلاش به اسرار ایجاد این سوراخ‌ها در پنیر سوئیسی پی ببرند.
پنیر سوئیسی به واسطه‌ی ظاهر جذاب و سوراخ‌هایش علاوه بر استفاده به‌عنوان خوراکی، در بسیاری از انیمیشن‌ها نظیر موش و گربه نیز به وفور قابل دیدن است. حتی چند سال پیش دفاع یکی از تیم‌های فوتبال کشورمان نیز در یک برنامه‌ی تلویزیونی به پنیر سوئیسی و سوراخ‌هایش تشبیه شد. حال دانشمندان پس از یک قرن تحقیق بالاخره موفق شدند تا راز ایجاد این سوراخ‌ها را پیدا کنند.
براساس اطلاعات ارائه شده توسط دانشمندان علوم کشاورزی در آگروسکوپ سوئیس، سوراخ‌های موجود در پنیر‌های سوئیسی به موجب وجود مقدار اندکی یونجه در شیر ایجاد می‌شود. پیش از این تصور می‌شد که سوراخ‌های مورد نظر در اثر باکتری‌های موجود ایجاد می‌شود.
تحقیقات محققان نشان می‌دهد که سوراخ‌های موجود در پنیر زمانی که شیر با استفاده از روش‌های مدرن‌تری از دام گرفته می‌شود، کوچک شده یا از بین می‌روند.
تحقیقات برای یافتن علت تشکیل سوراخ روی پنیرهای سوئیسی از سال 1917 با انتشار نتیجه‌ی مطالعات ویلیام کلارک آمریکایی آغاز شده است. براساس اطلاعات ارائه شده توسط این محقق، سوراخ‌های موجود روی پنیر سوئیسی به علت متصاعد شدن گاز دی اکسید کربن از باکتری‌های موجود در زمان تهیه‌ی پنیر ایجاد می‌شود.
همچنین محققان به این نکته اشاره کرده‌اند که میزان سوراخ‌ها و اندازه‌ی آن‌ها در 15 سال اخیر بسیار کمتر شده است.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
ناشناس برام بنویس (:



«آن غار تاریکی که از ورود به آن می ترسید، همان گنجی را در خودش پنهان کرده که به دنبالش میگردید.»

کارل گوستاو یونگ
پاسخ
افزایش اطلاعات عمومی در زمینه خوراکی ها

دانستنیهای جالب پزشکی 12

اگر می خواهید درباره خوراکی ها بیشتر بدانید و اطلاعات عمومی تان را افزایش دهید با ما همراه باشید.
– محققان می گویند گوشت طیور نسبت به دهه هفتاد، دارای چربی بیشتری است و ارزش پروتئین آن افت کرده است.
– در دنیا، بیش از 7500 نوع سیب کشت می شود که اگر روزی یک نوع از آن را مصرف کنید، ۲۰ سال طول می کشد تا تمامی آن ها را امتحان کنید.
– تنها ماده غذایی که حاوی میزان کافی مواد مغذی است، شیر مادر است.
– مردم آمریکا بطور میانگین روزانه ۷۳ هزار مترمربع پیتزا می خورند.
– عسل تاریخ انقضا ندارد زیرا به طور طبیعی ماده نگه دارنده دارد. قدیمی ترین عسل موجود متعلق به ۳ هزار سال پیش است که در مصر کشف شده است . هیچ نوع قارچ یا باکتری نمی
تواند روی عسل رشد کند و به محض تماس پیدا کردن با عسل از بین می رود.
– کشور هند پایین ترین میزان مصرف غذا برای هر فرد را در جهان دارد و لوکزامبورگ در بلژیک بالاترین میزان را به خود اختصاص داده است.
– نتایج بررسی ها نشان می دهد که مصرف منظم فست فود همان تأثیرگذاری بیماری هپاتیت را دارد. مصرف فست فود بیماری کبد چرب را در پی دارد زیرا دارای میزان زیاد چربی های اشباع شده است.
– جوز هندی، در صورت مصرف زیاد به توهم منجر می شود که ۲ روز یا بیشتر طول می کشد تا رفع شود.
– هفتاد درصد گوشت قرمزی که در سراسر جهان مصرف می شود، گوشت گوسفند است.
برنج غذای اصلی پنجاه درصد مردم جهان است
– خطوط هوایی آمریکا با کم کردن فقط یک زیتون از سالاد هر مسافر در سال ۱۹۸۷ توانست ۴۰ هزار دلار صرفه جویی کند .
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
ناشناس برام بنویس (:



«آن غار تاریکی که از ورود به آن می ترسید، همان گنجی را در خودش پنهان کرده که به دنبالش میگردید.»

کارل گوستاو یونگ
پاسخ
نگاهی به میوه ها و سبزیجات مفید برای سلامت چشم

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
دانستنیهای جالب پزشکی 12
عروق چشم همانند قلب به یک رزیم غذایی سالم نیاز دارد که  تراس چربی های آن اشباع شده باشد تا بتواند عروق خونی چشم را سالم نگه دارد . این غذاها باید سرشار از آنتی اکسیدها باشند تا به دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
حفاظت چشم کمک کنند.خوردن میوه ها و سبزیجات می تواندبه حفاظت در برابر بیماری های چشم و کمک به سلامت کلی شما بکند. .شما با غذاهای ویتامین  دار که سرشار از آنتی اکسیدانها هستند ازدیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
بیماریهای چشمی پ یشگیری میکنید
 
بیش از 25 میلیون نفر از مردم جهان به مشکلات و اختلالات بینایی نظیر آب مروارید مبتلا هستند که این مشکلات می‌توانند عامل نابینایی در افراد بالای 55 سال باشند.
این بیماری‌ها اغلب به دلیل پدیده اکسیداسیون و بروز التهاب در چشم‌ها ایجاد می‌شوند، اما تحقیقات حاکی از آن است که مواد خوراکی حاوی ریزمغذی‌هایی موسوم به «لوتئین» و «گزانتین» می‌توانند احتمال ابتلا بهدیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
بیماری‌های مزمن چشم ی را کاهش دهند.
به گزارش ریدرز دایجست، در برخی مطالعات نیز آشکار شده است که رژیم‌غذایی حاوی ویتامین ث و ای،‌ بتاکاروتن، روی و اسیدهای چرب امگا 3 می‌تواند ادیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
ز بیماری‌های چشمی ناشی از افزایش سن و سالخوردگی پیشگیری کند.
برخی از خوراکی های مفید در این زمینه عبارتند از:
– کلم پیچ: کلم پیچ منبعی غنی از آنتی‌اکسیدان‌ها و ویتامین‌هایی است که مصرف آنها برای مقابله با سرطان ضروری است. همچنین این سبزی حاوی مقدار قابل توجهی بتاکاروتن، لوتئین و گزانتین است.
– ذرت: این ماده خوراکی نیز حاوی لوتئین و گزانتین بوده و در درمان و پیشگیری از بیماری‌های مزمن چشمی موثر است.
– اسفناج: یک فنجان اسفناج حاوی 20.4 میلی‌گرم لوتئین و گزانتین است که مصرف آن به صورت پخته باعث می‌شود بدن لوئتین موجود در آن را بهتر جذب کند.
– بروکلی: این سبزی سرشار از فیبر خوراکی حاوی مقدار قابل توجهی ویتامین ث و بتاکاروتن همچنین لوتئین و گزانتین است که برای سلامت چشم مفید هستند.
– تخم مرغ: یکی از سالم‌ترین مواد خوراکی برای شروع کردن روز مصرف تخم مرغ است. بنابراین مصرف این ماده خوراکی پروتئینی به دلیل دارا بودن لوتئین،‌ ویتامین ای و اسیدهای چرب امگا 3 و دیگر مواد مغذی و ویتامین‌ها توصیه می‌شود.
– پرتقال: این میوه که حاوی ویتامین ث است به بهبود سلامت بافت‌های چشم کمک می‌کند.
 

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
12 فایده شگفت انگیز روغن آرگان برای سلامت و زیبایی

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
دانستنیهای جالب پزشکی 12 دکتر سلام-روغن آرگان یا “طلای مایع”،، از دانه های درخت آرگان، که در یک منطقه از مراکش رشد می کند تولید می شود. دو نوع روغن آرگان وجود دارد:  خوراکی، که اغلب به عنوان یک جایگزین برای روغن زیتون و مواد آرایشی و بهداشتی، که می تواند در مراقبت از پوست و محصولات مراقبت از مو یافت  می شود.

این یکی از روغن های گران قیمت است که  حاوی بالاترین مقدار ویتامین E است هر دو دارای اسید چرب بسیار بالایی هستند، که باعث شده یکی از بهترین محصولات برای مرطوب کننده، جوان کننده و مغذی برای پوست و مو باشد
فواید روغن ارگان:
1. بهبود سیستم گوارش
روغن آرگان  درآشپزی می تواند  سوء هاضمه را سریع تسکین دهد. این به علت افزایش میزان پپسین در دستگاه گوارش است که به هضم مواد غذایی کمک میکند. آنتی اکسیدان آن نیز می تواند التهاب را کاهش دهد
2. کاهش کلسترول
روغن آرگان غنی از موادی است که در مطالعات ثابت شده است به افزایش سطح کلسترول خوب (HDL) و کاهش کلسترول بد (LDL) در بدن کمک میکند. مصرف منظم روغن آرگان در پخت و پز برای کمک به پیشگیری از چاقی و بیماری های مختلف قلبی و عروقی بکار می رود.
3. پیشگیری از سرطان
روغن آرگان  در آشپزی مقدار آنتی اکسیدان بالا، برای ترمیم آسیبهای سلولی کمک میکند. مطالعات نشان داده اند که این  روغن میزان تقسیم سلولی در مورد سرطان پروستات را کاهش میدهد
4. تقویت کننده سیستم ایمنی
مطالعات نشان داده اند که روغن آرگان به طور فعال می تواند  سیستم ایمنی بدن را تقویت کند .
حالا در مورد زیبایی با روغن آرگان صحبت میکنیم:
5. چشمه جوانی
روغن آرگان  ضد پیری است. غنی از ویتامین ها و مواد مغذی است، با رادیکال های آزاد مبارزه میکند، که می تواند از پیری پیشگیری کند.خطوط ریز  را کاهش داده و  چین و چروک را صاف میکند . روغن آرگان به دلیل قابلیت ارتجاعی  از پوست محافظت می کند، به بازسازی  سلول های پوست کمک میکند دیگر نیازی به دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
تزریق ژل پیدا نمی کنید.
6. درمان آکنه
سطح بالایی از آنتی اکسیدان ها و ویتامین های موجود در روغن آرگان یک درمان موثر برای آکنه است. استفاده از آن به طور منظم  التهاب را کاهش می دهد، . روغن آرگان همچنین می تواند پسوریازیس، اگزما  را درمان کرده،  اسکار آکنه، التهاب های پوستی  را کاهش دهد. (هر چند قبل از استفاده از هر گونه درمان با دکتر خود مشورت کنید.) روغن آرگان به تعادل چربی کمک کرده، رطوبت و مواد مغذی را فراهم کند.
7. شفافیت پوست
مواد فعال موجود  در روغن آرگان، خاصیت محافظت از پوست را دارد  این است که روغن آرگان  در بهبود سوختگی، زخم تاثیر مفیدی دارد و به محافظت از آب و هوای بد، سرد، باد، آلودگی، دخانیات، استرس  مفید می باشد حتی  از اشعه های مضر  خورشید هم مراقبت میکند
8. پوست را درمان میکند
از روغن آرگان در کرم های مختلف مراقبت از پوست و سرمها استفاده می شود.  پوست را تسکین می دهد و از خشکی، پوسته پوسته و یا خارش پوست جلوگیری میکند.
9. ماسک  آرگان روغن برای مو
روغن آرگان  فواید بی شماری برای مو دارد.  شوره سر را از بین برده،  موها را  ابریشمی، نرم و براق میکند، سعی کنید  روغن آرگان را  به ریشه های مو زده ماساژ دهید   یک ساعت تا یک شب بماند. سپس صبح آن را به خوبی بشوئید – موها براق و صاف می شود. حداقل یک بار در هفته، استفاده کنید
10. مو خوره و صاف کردن موهای فر
روغن آرگان  اغلب در شامپو های مختلف،  استفاده می شود.  ویتامین بسیار بالای روغن آرگان، همراه با غلظت بالای اسیدهای چرب برای موخوره خوب است .   چند قطره از روغن آرگان  را بین دست ها مالش داده و به موها بزنید! این یک راه بسیار خوبی برای صاف کردن موهای فر نرمی و درخشان کردن و درمان موخوره است
11.نرم کردن لب
فقط چند قطره از این “طلای مایع” را به لب بزنید و برای همیشه از ترک خوردگی و خشکی لب خداحافظی کنید
12. ناخن ها را محکم، پوست دست و پا را نرم میکند
چند قطره از روغن آرگان  را به ناخن ها زده و بگذارید جذب شود پس از ماساژ با روغن  ناخن های  سالم تر و قوی تر خواهید داشت
آیا دست و پایتان  خشک و پوست آن  ترک خورده ؟ هیچ نگران نشوید. روغن آرگان می تواند کمک کند. جوان کننده و مغذی است، این روغن درمان طبیعی ایده آل است که می تواند دست و پای خشک را نرم و مرطوب کند.  روغن را به پوست خود  قبل از خواب بزنید و  ماساژ  دهید صبح که از خواب بلند می شود دستهای زیبا و نرمی خواهید داشت
پاسخ
خاطر چشمانتان کدو سبز بخورید
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
دانستنیهای جالب پزشکی 12

مقدار بالای ویتامین C و لوتئین موجود در کدو سبز به چشم های شما کمک می کند تا بهتر ببینید و سلامت آن ها را بهتر حفظ نمایید.
وی با بیان اینکه کدو سبز یکی از بهترین منابع غذایی منگنز است، گفت: این گیاه مقدار قابل توجهی از ویتامینB1 و B6 مورد نیاز بدن را نیز تامین می‌کند. یک متخصص تغذیه در خراسان جنوبی گفت: مقدار بالای ویتامین C و لوتئین موجود در کدو سبز به دید بهتر چشم‌ها کمک ودیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
سلامت چشم‌ ها را بهتر حفظ می‌کند.
زهرا راغبی  گفت: کدو سبز از نظر تغذیه‌ای دارای ارزش زیادی است و به عنوان یک منبع خوب ویتامینC و ویتامین A به دلیل داشتن سطوح بالای کاروتنوئیدها مانند بتاکاروتن، منیزیم، پتاسیم، مس، فیبر، فسفر و … شناخته می‌شود.
وی با بیان اینکه کدو سبز یکی از بهترین منابع غذایی منگنز است، گفت: این گیاه مقدار قابل توجهی از ویتامینB1 و B6 مورد نیاز بدن را نیز تامین می‌کند.
متخصص تغذیه افزود: از دیگر مواد مغذی موجود در کدو سبز می‌توان به پروتئین، روی، کلسیم، آهن، نیاسین، تریپتوفان اشاره کرد.
راغبی اظهارکرد: دریافت منظم این سبزی موجب کاهش سطوح بالای هموسیستئین خون می‌شود و سطوح بالای هموسیستئین منجر به حمله قلبی و سکته مغزی می‌شود.
وی افزود: مقدار بالای ویتامین C و لوتئین موجود در کدو سبز به دید بهترچشم‌ها کمک می‌کند و دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
سلامت چشم‌ها را بهتر حفظ می‌کند.
این متخصص تغذیه گفت: فولات، پتاسیم و ویتامین A با هم در راستای حفظ و بهبود سلامت عمومی مشارکت می‌کنند.
راغبی تصریح کرد: تحقیقات اخیر نشان داده که عصاره‌ کدو سبز به تخفیف علایم بزرگی خوش خیم پروستات کمک می‌کند و بزرگی خوش‌خیم پروستات منجر به مشکلاتی در عملکرد دستگاه ادراری و جنسی می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: فیتونوترینت‌های موجود در کدو سبز عامل این تسکین هستند و مس موجود در این سبزی به کاهش علایم دردناک آرتریت روماتوئید کمک می‌کند.
پاسخ
 سپاس شده توسط # αпGεʟ
آیا می دانید که .... وزن مغز گوریل ۶۰۰ گرم است.
آیا می دانید که .... قلب گنجشک ۱۰۰ بار در دقیقه می زند.
آیا می دانید که .... فقط سی درصد از مارهای دنیا سمی هستند.
آیا می دانید که .... قدرت بینایی جغد هشتاد و دو برابر انسان است.
آیا می دانید که ....  ملکه موریانه پنجاه بار بزرگ تر از جفت خود است.
آیا می دانید که .... اسب ماده سی دندان و اسب نر سی و شش دندان دارد.
آیا می دانید که .... مار «آناکوندا» تنها نمونه افعی است که بچه می زاید.
آیا می دانید که .... بزرگ ترین مار جهان ۸ متر طول و ۱۲۵ کیلوگرم وزن دارد.
آیا می دانید که .... در صورت نبودن غذا، تمساح قوی، همنوع ضعیف تر خود را می خورد.
آیا می دانید که .... مارها و ببرهای استرالیایی که چشم هایشان توسط پرندگان کور شده اند، به راحتی می توانند به زندگی خود ادامه دهند.
آیا می دانید که .... بعضی از پرندگان چنان درجه حرارت بدنشان بالاست که مجبورند برای حفظ این گرما، غذای زیادی بخورند، به طوری که اگر شما بخواهید به اندازه این نوع پرندگان غذا بخورید باید در هر وعده غذا حداقل ۱۰ کیلو غذا میل کنید.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
ناشناس برام بنویس (:



«آن غار تاریکی که از ورود به آن می ترسید، همان گنجی را در خودش پنهان کرده که به دنبالش میگردید.»

کارل گوستاو یونگ
پاسخ
آگهی
جايگزين يک واحد خون - حدود ۶هفته 
با از دست دادن يا اهداي خون، حدود ۲۴ساعت طول مي کشد تا قسمت آبکي خون (پلاسما) جايگزين شود. اما جايگزيني گلبول هاي قرمز که حاوي اکسيژن است حدود ۴ تا ۶هفته طول مي کشد. سلول هاي کليوي به افت ميزان اکسيژن در خون حساس است، از اين رو شروع به ترشح پروتئيني به نام «اريتروپيتين» مي کند که به مغز استخوان راه مي يابد تا توليد ياخته هاي بنيادي لازم را براي ساخت سلول هاي خون تحريک کند. به طور طبيعي ذخيره آهن مردان براي توليد گلبول قرمز از زنان بيشتر است.
پاسخ
 سپاس شده توسط •ДmịrHoSsiŋ•
چرا هنگام خواب بايد اتاق کاملا تاريک باشد؟

تغيير ميزان هورمون ها و حتي اصلاح کدهاي ژنتيکي به عهده اين ساعت بيولوژيکي است. نور آبي led لامپ ها و صفحه نمايش تجهيزات الکترونيکي و کامپيوتري، مهمترين عامل جلوگيري از ترشح ماده شيميايي ملاتونين در بدن است. ملاتونين هورموني است که از غروب تا اواخر شب در بدن ترشح مي شود و مسئول خواب و ساعت طبيعي بدن است.

آلودگي نوري در شب احتمال بروز چاقي، ديابت، افسردگي، اختلالات خواب و سرطان سينه را افزايش مي دهد. از طرفي، نور کم نيز مشکلاتي را بوجود مي آورد. يکي از مهمترين دلايل زمين خوردگي و شکستن لگن در سالمندان، نبود نور کافي است. نور کم در شب براي افراد، به ويژه براي افرادي که به پيرچشمي مبتلا هستند، بسيار خطرناک است. عدم وجود نور در خيابان ها نيز ديد رانندگان را کاهش مي دهد و مي تواند سبب برخورد با عابران پياده شود.

براي تامين نور مورد نياز و جلوگيري از توليد آلودگي نوري، بايد از لامپ هاي استانداردي استفاده شود که منجر به افزايش دماي محيط نشوند و نور آن مناسب چشم باشد. متخصصان توصيه مي کنند که فضاي اتاق هنگام خواب، کاملا تاريک و خنک باشد.

13تا 19 آوريل هفته جهاني آسمان تاريک نام گرفته است. هدف از برگزاري اين مناسبت، افزايش آگاهي در مورد اثرات منفي آلودگي نوري و تشويق افراد براي اقدام در اين رابطه است.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
ناشناس برام بنویس (:



«آن غار تاریکی که از ورود به آن می ترسید، همان گنجی را در خودش پنهان کرده که به دنبالش میگردید.»

کارل گوستاو یونگ
پاسخ
خطرناک‌ترین بیماری دنیا

زندگی در فضا با تمام جاذبه‌های آن عاری از خطر برای
.سلامت انسان‌ها نمی‌باشد
پژوهشگران در یک مطالعه دریافته‌اند تماس دائم با تشعشعات مضر کیهانی و به ویژه امواج خورشیدی می‌تواند
.باعث صدمه رسیدن به مغز فضانوردان و از بین رفتن نیروی تمرکز در آنها شود
گفتنی است ، علاوه بر اثرات تنهایی و انزوای فضانوردان که ، در از بین بردن نیروی تمرکز ، در کار‌ها بر آنها مؤثر
.است، در معرض تابش اشعه بودن نیز می‌تواند به مغز فضانورد صدمه بزند
بررسی‌ها نشان می‌دهند، دانشمندان این نتایج را با شبیه‌سازی محیط فضا و تابش اشعه‌های کیهانی بر مغز
.موش‌های آزمایشگاهی بدست آورده‌اند
کار‌شناسان هشدار می‌دهند ، زندگی طولانی مدت ، در فضا در جاذبه صفر می‌تواند بر عضلات، استخوان‌ها و
مفاصل اثرات گسترده‌ای بگذارد اما به تازگی اثراتی از این تغییرات بر سلول‌های بدن فضانوردان نیز بدست آمده
.است
از مغز و چشم فضانوردان نمونه‌هایی از آسیب مغزی ناشی ،از اشعه‌های ‌MRI کار‌شناسان ، با انجام آزمایش
.کیهانی را در آنها مشاهده کرده‌اند
این مشکلات یکی از ، چالش‌های پیش روی اعزام فضانورد به سفرهای طولانی ، مدت فضایی مانند اعزام به
.مریخ است
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
ناشناس برام بنویس (:



«آن غار تاریکی که از ورود به آن می ترسید، همان گنجی را در خودش پنهان کرده که به دنبالش میگردید.»

کارل گوستاو یونگ
پاسخ
پیوند مغز استخوان یک روش درمانی به جای سلولهای بنیادی خون است، معمولا روند آماده سازی برای مغز استخوان در حذف سلول های T و گاهی اوقات لکوسیت های دیگر (سلول های سفید خون) احتمال واکنش آنتی ژن است. دلایل متداول برای پیوند مغز استخوان وجود دارد.موفقیت پیوند مغز استخوان بسیار متغیر است و بستگی به عوامل متعددی از جمله نوع سرطان و سلامت عمومی فرد دارد

مغز استخوان يک بافت اسفنجي شکل داخل استخوان است که سلولهاي خوني در آن ساخته ميشود. سلولهاي خوني براي سلامت بدن شما لازم هستند. سلول هاي خون شامل انواع زير است:‏

‏- گلبول هاي قرمز :اين سلول ها اکسيژن را در بدن حمل مي کنند .

– گلبول هاي سفيد:اين سلول ها مسئول مبارزه با عفونت در بدن هستند .

– پلاکت ها :پلاکت ها بطور طبيعي از خونريزي جلوگيري مي کنند .

تمام اين سلول ها از يک نوع سلول اوليه در مغز استخوان به نام سلول بنيادي ‏‎(Stem cell )‎‏ ساخته مي شود .



پيوند مغز استخوان چيست؟

پيوند مغز استخوان در حقيقت جايگزيني مغز استخوان ناسالم با يک مغز استخوان سالم است. اگر مغز استخوان بيمار شما به خوبي نتواند سلول هاي خوني را براي بدن فراهم کند بايد با يک مغز استخوان سالم جايگزين شود . به اين عمل پيوند مغز استخوان ميگويند. پيوند مغز استخوان مثل ساير پيوندها(مثلا پيوند کليه، کبد و قلب)نياز به عمل جراحي ندارد. براي پيوند مغز استخوان ابتدا مغز استخوان نارسا کاملا به وسيله داروهاي شيمي درماني تخريب مي شود و پس از آن مغز استخوان سالم (مانند تزريق خون) به فرد تزريق مي گردد. مغز استخوان سالم بطور خودبخود در استخوان فرد جايگزين مي شود .



پيوند مغز استخوان براي چه کساني انجام مي شود؟

پيوند مغز استخوان براي درمان بسياري از بيماري ها که مغز استخوان فرد را درگير مي کند استفاده مي شود. مثلا بيماري هايي که در آن مغز استخوان بيش از اندازه و يا کمتر از ميزان مورد نياز سلول مي سازد و يا اينکه سلول هاي غير طبيعي مي سازد .

انواع پيوند مغز استخوان :

– *آلوژنيک :

در اين نوع از پيوند ، مغز استخوان از يک دهنده سالم گرفته مي شود و به بيمار تزريق مي گردد. معمولا اين دهنده از بستگان درجه اول فرد(در اکثر موارد خواهر يا برادر شخص) ميباشد که پس از آزمايشات ژنتيک انتخاب شده است.

‏*- اتولوگ :

در اين نوع از پيوند، مغز استخوان از خود فرد، ‏زماني که پس از درمان در وضعيت طبيعي قرار ميگيرد، گرفته ميشود .

– *پيوند از خون بند ناف :

اگر فرد بارداري از بستگان بيمار در دسترس باشد، پس از اينکه بچه متولد شد، سلول هاي بنيادي‏‎(Stem cell)‎‏ از جفت و خون بند ناف جمع آوري شده و براي تزريق به بيمار آماده مي گردد.



شرايط لازم براي دريافت پيوند مغز استخوان چيست؟

اگر بيمار شما شرايط زير را داشته باشد شانس دريافت پيوند مغز استخوان را دارد :

1- در مرحله موقت بهبودي باشد .

2- سن او کمتر از 50 سال باشد .

3- يک اهدا کننده مناسب براي وي پيدا شود .

در طي پيوند چه اتفاقاتي مي افتد؟

فرايند پيوند مغز استخوان از قسمت هاي مختلفي تشکيل شده است. شما و بيمارتان با اصطلاحات و وقايع جديدي برخورد خواهيد کرد .

اولين مرحله در پيوند مغز استخوان تخريب کامل مغز استخوان ناسالم است. در اين مرحله بيمار براي دريافت مغز استخوان جديد آماده مي شود. به بيمار شما داروهاي خاصي براساس بيماري اوليه داده مي شود. مغز استخوان ناسالم کاملا ازبين مي رود. پس از آن سيستم ايمني فرد توسط داروهاي خاصي تضعيف شده تا براي دريافت مغز استخوان جديد آماده شود .
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
ناشناس برام بنویس (:



«آن غار تاریکی که از ورود به آن می ترسید، همان گنجی را در خودش پنهان کرده که به دنبالش میگردید.»

کارل گوستاو یونگ
پاسخ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  درخواست نویسندگی در بخش پزشکی و زیرشاخه ها
  شقاق یا ترک سینه؛ از درمان های خانگی و گیاهی تا درمان های پزشکی و دارویی
  ۵ عمل پزشکی که باید خشنود باشید دیگر وجود ندارند!
  توصیه‌های پزشکی |با این اقدامات کرونا را شکست دهید
  اطلاعات پزشکی
  آشنایی با دانستنی های علمی و پزشکی
  تاریخچه دندان پزشکی در جهان
  راه های مقابله با ترس کودکان از دندان پزشکی
Exclamation گرمازدگی یک فوریت پزشکی است!
Lightbulb جزییات گردش ارزیِ "تجهیزات پزشکی" در ۹۷

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان