امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

چطور یک پدر و مادر خوب برای فرزند تراجنسی خودمان باشیم

#1
اگر شما پدر یا مادر یک فرزند تراجنسی باشید حتما می دانید که سخت تر از پذیرش و همراهی با فرزندتان، توضیح آن برای اقوام و آشنایان است.
پدربزرگ، عمه، خاله، دایی، عمو، همسایه و… همه در لیست بلندبالایی هستند که شاید مجبور باشید برایشان درباره فرزندتان توضیح دهید و بگویید چرا فرزندتان اینقدر تغییر کرده است.
سختی این کار وقتی بیشتر می شود که قرار است برای افراد بزرگ تر از خودتان و سالمندان توضیح دهید، کسانی که دیگر نمی توانند کلیشه های جنسیتی گذشته شان را به چالش بکشانند
شما قرار است یک مدافع برای فرزندتان باشید اما سختی کار اینجاست که قرار است در برابر دوستان و اقوام خودتان این محافظت را انجام دهید و این مساله باعث می شود تا بین یک دوراهی بمانید.
نکته مهم این است که چطور تعادل را رعایت کنید تا هم مدافع فرزندتان باشید و هم دوست اقوام و آشنایان.
پس در ادامه با محتا باشید.

کلاس ادبیات!
همه مردم با موضوع تراجنسی آشنا نیستند و درباره آن چیزی نمی دانند، پس نباید انتظار داشته باشید در همان اول از کلمات و اصطلاحات درست استفاده کنند.
ممکن است در اوایل شنیدن این موضوع، کلمات و اصطلاحاتی را بگویند که توهین آمیز باشد و یا بار منفی داشته باشد، اما شما نباید سریعا گارد بگیرید و با چماق به سراغ آن ها بروید.
سعی کنید خودتان برایشان توضیح دهید که این کلمات چرا اشتباه است و یا بار منفی آن کجاست اما سعی نکنید آن ها را با اصطلاحات و کلمات پیچیده خسته کنید.
ساده و خلاصه با آن ها صحبت کنید و وارد جزییات پیچیده و گیج کننده نشوید

دورهمی ها
اگر قرار است در یک پیک نیک خانوادگی، مهمانی بزرگ، عروسی و یا هر جمع دیگری شرکت کنید که تعدادی زیادی از اقوام است قبلا مطمئن باشید که تمام افراد مورد نیاز درباره فرزند شما می دانند تا ندانسته توهینی به فرزند شما انجام ندهند و یا او را سوال پیچ نکنند.
بهتر است یک به یک، پیش از شروع مهمانی برای افراد توضیح دهید تا فرزند شما احساس امنیت کند و مهمانی خوبی باشد.
به افراد توضیح دهید که با چه نامی و چه خطابی فرزند شما را صدا کنند.
به آنها یاد بدهید که از لباس ها و ظاهر فرزندتان تعجب نکنند و به هویت او احترام بگذارید

حصار آهنی
همیشه در هر خانواده ای ممکن است کسی باشد که نمی‌خواهد هویت فرزند شما را بپذیرد. با وجود تمام توضیحات و صبر و حوصله شما، باز هم عده ای هستند که نمی‌خواهند این موضوع را بپذیرند.
نپذیرفتن موضوع از سمت یکی از اقوام مشکل بزرگی نیست، مساله آنجایی اهمیت پیدا می کند که این فرد اقداماتی را بر علیه فرزند شما انجام دهد و سعی کند به او بی احترامی یا توهین کند.

بهترین کار قطع رابطه با وی است.
سعی کنید محدودیت هایی برای رفت و آمد با این فرد قائل شوید. تا جایی که می توانید کل رابطه را با وی قطع کنید، با این کار پیامی را به فرزندتان و سایر اقوام می دهید که فرزندتان مهم ترین چیز است و به خاطر او حاضر هستید رابطه تان را قطع کنید ولی پشتیبان فرزندتان باشید.

شما می توانید برای دوست یا فامیل محروم شده خودتان جایگزینی پیدا کنید اما فراموش نکنید برای فرزندتان دیگر جایگزینی پیدا نمی شود و همینطور فرزند شما هم نمی تواند جایگزین دیگری به جای والدینش پیدا کند.
اگر رابطه با آن دوست یا فامیل برایتان بسیار مهم است، سعی کنید تا خودتان برای تغییر تفکرش تلاش کنید و یا از فردی آگاه و معتبر و یا ریش سفید فامیل کمک بخواهید.

ورود ممنوع
شما قرار است درباره همان فرزندی صحبت کنید که قبلا داشتید فقط قرار است هویت جدید او را بپذیرید و توضیح دهید. پس لازم نیست به اقوام دوستان فرزندتان را توضیح دهید و تمام حالات و رفتارش را تشریح کنید.

اینکه کلیات را بگویید کفایت می کند، رفتار و حالات فرزند شما یک مساله خصوصی بین شما و فرزندتان است و قرار نیست تمام شهر از آن با خبر شوند.
تفاوت جنس و جنسیت را توضیح دهید، هویت جنسیتی را برایشان بگویید و از آشفتگی جنسیتی برایشان صحبت کنید.
مسائل شرعی را توضیح دهید و سیر قانونی آن را بگویید.

اینکه فرزند شما چطور راه می رفت، چطور می خندید، به چه روشی جراحی کرده و یا خواهد کرد و… چیزی نیست که قرار باشد همه بدانند.
حریم شخصی فرزندتان را حفظ کنید.

خوشحالی، خوشحالم
فرزند شما بیش از جراحی، هورمون، دوست و امثالهم به حمایت خانواده نیاز دارد.
فراموش نکنید عمده موفقیت و آرامش فرزند شما، به حمایت شما بستگی دارد.

شما می توانید محل زندگی خود را عوض کنید، می توانید دوستان جدید پیدا کنید، اما فرزند شما نمی تواند پدر و مادر جدیدی پیدا کند.
اگر فرزندتان احساس آرامش و خوشحالی می کند پس باید به خودتان افتخار کنید چون باعث این مساله حمایت های شما است.

با طرد، تنبیه و یا توبیخ فرزندتان نمی توانید هویت او را از او بگیرید. نمی توانید به جنگ روح و هویتش بروید بلکه فقط او را از خود دور می کنید و به جامعه ای می سپارید که استقبال خوبی از یک فرد تنها نمی کند و به راحتی او را به گرگ ها می سپارید تا او را بدرند.

این یک مرحله گذرا نیست و نباید نگران باشید که با حمایت شما از فرزند تراجنسی تان، صلاحیت پدر یا مادر بودنتان زیر سوال برود.
شما او را به دنیا آوردید، پس در قبال او مسئول هستید.

سعی نکنید او را با قرص، شوک درمانی، مشاوره های غلط و… وادار کنید تا هویتش را فراموش کند. شما با این کار تنها به سلامت روان و جسم او آسیب می زنید و آرام آرام او را از خودتان دور و دورتر می کنید و او مجبور است برای پر کردن جای خالی خانواده، به سراغ غریبه هایی برود که محض رضای خدا موش نمی گیرند.

پس بدانید اولین، مهمترین و بهترین حامی فرزندتان شما هستید. هیچ گروه، مرکز، انجمن، خیریه و یا ارگانی به اهمیت خانواده نیست.

منبع:محتا (مرکز حمایت از تراجنسی های ایرانی)
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان