امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

خواص و فواید طالبی

#1
خواص و فواید طالبی

در این روز های گرم خوردن طالبی خاصیت های زیادی دارد.
خواص و فواید طالبی 1به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، فوایدطالبی به شرح زیر است : 
1=جلوگیری از بروز نارسایی های قلبی
مصرف طالبی به دلیل دارا بودن حجم پتاسیم بالا و مواد مغذی، برای کنترل سه فاکتور کلسترول، فشار خون و هموسیستیین بالا که زمینه‌ساز بروز بیماری‌های قلبی هستند، مفید بوده و در حفظ سلامت قلب موِثر شناخته شده است. مصرف یک فنجان طالبی در روز به میزان ۲۵ درصد احتمال بروز فشار خون را کاهش می‌دهد. به علاوه یک فنجان طالبی ۱۰۰ درصد از نیاز روزانه افراد را به ویتامین C تامین می‌کند و چون هر دو این فاکتورها برای کاهش فشار خون مورد نیاز هستند، از این رو، مانع بروز بیماری های قلبی می‌شود.
در ضمن، یک طالبی متوسط ۵ گرم از ۲۵ گرم فیبر مورد نیاز بدن را فراهم می کند که موجب کاهش کلسترول بالای خون می‌شود، پس می‌توان دریافت که این میوه یکی از بهترین میوه‌ها برای حفظ سلامت قلب است. 
2=تقویت سیستم بینایی
طالبی موجب تقویت سیستم بینایی شده و از ضعیف شدن چشم شما جلوگیری می کند. مصرف طالبی به دلیل سطح بتا کاروتن بالایی که دارد، در سلامت چشم ها بسیار موثر است. بتا کاروتن در بدن به ویتامین A تبدیل می شود و به تبع آن ویتامین A نیز در بهبود عملکرد چشم‌ها موثر است.

به علاوه سطح بالای بتاکاروتن در طالبی، مانع بروز آب مروارید در سالمندان می‌شود. مطالعات نشان داده‌اند، افرادی که از طریق رژیم غذایی‌شان، هر روز بتاکاروتن کافی دریافت می‌کنند، کمتر به آب مروارید دچار می شوند.
3=یشگیری از حملات تنفسی و آسم
کسانی که از آسم رنج می‌برند، در صورت استفاده‌ از میوه‌هایی که ویتامین C بالایی دارند، کمتر دچار حملات تنفسی شده و کمتر سرفه می‌کنند. از این رو، استفاده از طالبی در میان وعده‌ها به علت وجود مقادیر بالایی از این ماده مغذی بسیار کمک‌کننده است.
4=پیشگیری از ابتلا به سرطان
طالبی به دلیل داشتن مقدار زیادی ویتامین ث و حجم بالای بتا کاروتن، احتمال بروز سرطان هایی نظیرسرطان ریه، پستان، مثانه، روده بزرگ، معده و لوزالمعده را در افراد مستعد کاهش می‌دهد. این دو ماده مغذی (ویتامین C و بتاکاروتن) با فعالیت آنتی‌اکسیدانی که دارند از فعالیت تخریبی رادیکال‌های آزاد جلوگیری کرده و مانع تشکیل غدد سرطانی می شوند.
5=درمان یبوست
طالبی حاوی فیبرهای حلّالی مثل پکتین است که نقش مهمی در هضم غذا دارند. این فیبرها آب را جذب کرده، حجم مدفوع را افزایش می‌دهد و به این ترتیب عبور آن‌ را از روده‌ها آسان می‌کند. اگر دچار یبوست شده‌اید، بهتر است قبل از غذا از طالبی استفاده کنید. البته توجه داشته باشید که در مصرف این میوه زیاده‌روی نکنید. تحمل فیبرهای موجود در طالبی در افراد مختلف متفاوت است. در برخی افراد مصرف زیاد طالبی باعث اسهال یا نفخ می‌شود.
6=کاهش تورم و احتباس بافتهای بدن
طالبی میوه ای ادرار آور است. از آنجایی که طالبی سرشار از پتاسیم است، می‌تواند به دفع آب بیش از حد بدن کمک کند. در واقع ایجاد تعادل بین سدیم (نمک) و پتاسیم، نمی‌گذارد بافت‌های بدن به دلیل احتباس آب متورم شوند.
7=میوه ای مناسب برای ترک سیگار
اگر سیگاری هستید و قصد ترک آن را دارید از آب طالبی غافل نشوید. طالبی حاوی مواد مغذی و معدنی است که می‌تواند به شما در ترک سیگار و بهبودی و بازیابی بدن در رهایی از نیکوتین کمک کند.
دیگر فواید و خواص طالبی
طالبی میوه ای اشتها آور است. وجود مجموعه‌اي از ويتامين ها، به خصوص ويتامين هاي گروه ب در اين ميوه، آن را به ماده اي بسيار خوب براي تنظيم متابوليسم در بدن تبديل كرده و از اين رو ميوه اي بسيار مفيد براي افزايش وزن كودكان و نوجوانان و افراد لاغر است.
کسانی که سنگ کلیه و مثانه دارند به مدت ۲ هفته شام خود را به طالبی اختصاص دهند. یعنی آهسته و هر یک ربع کمی طالبی میل کنند.
طالبي از غلظت خون مي‌كاهد و از ايجاد لخته‌هاي خوني غيرعادي در سيستم قلبي عروقي جلوگيري مي‌كند.

پاسخ
 سپاس شده توسط ѕтяong
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان